گزیده خبر های اعدام و سرکوب دانشجو و حکومیت روزنامه نگار و....


گزیده خبر های اعدام و سرکوب دانشجو و حکومیت روزنامه نگار و.... 6 اردیبهشت -92
گزیده خبر های اعدام  در زندان های  مشهد و زاهدان و بیرجند  که بطور مخفی  اجرا  شده  یا احکام اعدام ها تأیید شده است . عجیب اینکه این روز ها افزایش یافته است . زیرا که ربط به بحرانی شرایط دارد که می بایست بر اساس سیاست رعب ووحشت فضای انفجاری جامعه کنترل شود . همچنین در بستر سیاست همزاد سرکوب سیاست سانسور محکومیت روزنامه نگار وبازداشت کاربر یکی از شبکه های اجتماعی با اتهام  انتشار فرهنگ ابتذال پیگیری می شود . بعلاوه ن ضرب و شتم یک‌دانشجو بدلیل «نهی ازمنکر یا سیاست خفقان هم پیگیری می شود .
.محکومیت یک روزنامه‌نگار به 6 ماه حبس
محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه‌نگار ساکن شیراز از سوی دادگاهی در استان کرمان به طور غیابی و با اتهام "نشر اکاذیب" به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.نسب عبداللهی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: سال گذشته فرماندار شهرستان انار در استان کرمان و برخی از مسئولین این شهرستان به دلیل انتشار گزارشاتی در رابطه با مسائل و مشکلات محلی از جمله بررسی مشکلات میراث فرهنگی، بیمارستان‌ها و عملکرد ضعیف مسئولان منطقه در یک سایت خبری، با مراجعه به دادگاه عمومی انار از من به اتهام "نشر اکاذیب" شکایت کردند.وی افزود: به دلیل اینکه ساکن شیراز بودم، این پرونده به دادسرای نیابت این شهر ارسال شد.نسب عبداللهی گفت: با ارسال این پرونده به شیراز، به دادسرای نیابت احضار شدم که با حضور در دادسرا و اخذ دفاعیات اولیه و اخذ قرار کفالت آزاد شدم. البته در این جلسه به نوع اتهام و صلاحیت دادگاه اعتراض کردم. پس ازآن هیچ احضاریه دیگری به دستم نرسید تا اینکه چند روز پیش متوجه شدم دادگاه عمومی انار به طور غیابی به پرونده رسیدگی کرده و حکم به شش ماه زندان علیه من داده است.وی افزود: جای تعجب اینجاست که با اینکه هم آدرس و هم شماره تلفن همراه من در پرونده موجود بوده است، چرا دادگاه به طور غیابی به پرونده رسیدگی کرده و حکم محکومیت داده است. دادگاه رسیدگی‌کننده به راحتی می‌توانسته مرا مطلع کند.این روزنامه‌نگار گفت:‌ دادگاه غیابی برای کسانی است که یا متواری‌اند و یا مجهول‌المکان. واقعا برایم سوال‌ شده است که چرا برای کسی که در مرحله دادسرا حاضر شده، جلسه رسیدگی دادگاه به صورت غیابی برگزار شده است.نسب عبداللهی افزود: از سوی دیگر این پرونده یک پرونده مطبوعاتی بوده و اساسا در صلاحیت دادگاه عمومی نیست که به آن رسیدگی کند و از صلاحیت‌های ذاتی دادگاه مطبوعات است. همچنین من ساکن شیراز هستم و سایت خبری مورد نظر نیز در شیراز اداره می‌شود و دلیلی نداشت که دادگاهی در استان کرمان به این پرونده رسیدگی کند.وی گفت: ‌به دلیل اینکه دادگاه عمومی انار به طور غیابی حکم صادر کرده است، تقاضای واخواهی خواهم داد تا به این پرونده در دادگاه مطبوعات شیراز رسیدگی شود.
دو زندانی در زندان مرکزی مشهد اعدام شدند
دو زندانی که گفته می‌شود متهم به تجاوز به عنف بودند، سحرگاه چهارشنبه در زندان مرکزی مشهد "وکیل آباد" اعدام شدند.بنا به گزارش روزنامه خراسان، سحرگاه چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه، دو متهم که به ادعای این گزارش متهم به تجاوز به عنف بودند، در زندان مرکزی مشهد "وکیل آباد" اعدام شدند. 
پنج اعدام مخفیانه در زندان زاهدان تایید شد
 اولین روز هفته جاری ۵ زندانی در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند که رسانه‌های رسمی ایران تاکنون از اعلان آن خودداری کرده‌اند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه شنبه ۳۱ فروردین ماه سال جاری ۵ زندانی که دو تن از ایشان تبعه کشور افغانستان بودند، در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.جعفر سردشتی، عبد الغنی گرگی، عباس کریمی، کشمیر عالی‌زهی (تبعه افغانستان) و اقبال شه‌بخش (تبعه افغانستان) اسامی این ۵ اعدامی می‌باشد.اتهام این ۵ تن قاچاق مواد مخدر عنوان شده است و سنین ایشان بین ۲۱ تا ۴۸ سال بوده است.گفتنی‌است، بدلیل اعتراض دولت افغانستان به اعدام اتباع خود در ایران، رسانه‌های رسمی ایران دیگر از انتشار اخبار اعدام اتباع افغانستان خودداری می‌کنند.
اعدام های گروهی و مخفیانه در زندان مرکزی بیرجند
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  روز شنبه در یک اقدام قرون وسطایی و ضد بشری تعدادی از زندانیان در زندان مرکزی بیرجند اعدام شد.بامداد روز شنبه   ۳۱  فروردین ماه ،در طی یک اعدام گروهی و مخفیانه تعدادی از زندانیان زندان مرکزی بیرجند  به دار آویخته شدند.یکی از اعدام شدگان روز شنبه  علی آرنگ ۳۱ ساله که بیش از ۳ سال در زندان بسر می برد نام دارد.هنوز از آمار دقیق اعدام شدگان روز شنبه خبری در دست نیست. اما یکی از بستگان اعدام شدگان آمار آنها را چندین نفر اعلام کرد.
دستگیری کاربر یکی از شبکه های اجتماعی تحت عنوان انتشار فرهنگ ابتذال
رییس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری کاربر یکی از شبکه های اجتماعی به جرم انتشار فیلم و تصاویر مبتذل خبر داد.بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی مدعی شد: "با رصد و پایش مستمر در فضای مجازی و همچنین با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کار‌شناسان در یکی از شبکه‌های اجتماعی، صفحه‌ای شناسایی و اقدامات ماموران آغاز شد."وی ادامه داد: "پس از بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته متهم اهل و ساکن بجنورد شناسایی و دستگیر شد که پس از کسب مجوز قضایی منزل متهم بازرسی و تعداد زیادی فیلم و کلیپ مبتذل و مستهجن از سیستم وی کشف و ضبط شد."وی در پایان تصریح کرد: پلیس فتا آمادگی برخورد با هرگونه جرایم اینترنتی به منظور ایجاد بستری امن در فضای مجازی را دارد.
"ضرب و شتم یک‌دانشجو بدلیل «نهی ازمنکر»" 
به گزارش «خبرگزاری دانشجو» (متعلق به بسیج) از شیراز، یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز امشب مورد ضرب و شتم سه نفر که از نظر وی از مزاحمین نوامیس مردم بودند قرار گرفته است.نزدیک اذان مغرب، سه نفر ، در حال ایجاد مزاحمت برای یک بانو بوده‌اند که این دانشجو، سعی می‌کند به آن‌ها تذکر دهد اما این "مزاحمان" وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.طبق اطلاعاتی که خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از دوستان نزدیک وی کسب کرده است، این دانشجوی آمر به معروف و ناهی (فضول) از منکر ابتدا به بیمارستان خلیلی و پس از آن به بیمارستان نمازی انتقال داده شده است.به گفته دوستان این دانشجوی دانشگاه شیراز، جراحات وارده مربوط به صورت، فک و دهان وی است و پس از بخیه ناحیه‌های آسیب‌دیده، وی را از بیمارستان نمازی مرخص کرده‌اند.