گزیده خبرهای 10 اردیبهشت -92. قسمت-2


 گزیده خبرهای 10 اردیبهشت -92. قسمت-2
بی‌تدبیری استاندار سمنان باعث تجمع مردم مهدیشهر در مقابل استانداری شد
برای اینکه استقبال کنندگان  ازاحمدی نژاد  در سفراخیرش به  استان سمنان که گرمساز زادگاهش جزو این استان می باشد  اینان را مخالفان وی  ونه موافقان معرفی کند  گفته  جمعیت حاضر در ورزشگاه  جزو اهالی شهمیرزاد بودند که  پارچه نوشته‌هایی حاوی شعار علیه استاندار در دست داشتند  چون خواهان جدایی از مهدی شهر هستند . البته سهم استاندار حامی احمدی نژاد را هم داده است .
سمنان-خبرنگار کیهان:بیش از یک هزار تن از مردم مهدیشهر صبح دیروز با تجمع مقابل ساختمان استانداری به وعده رئیس‌جمهوری مبنی بر ارتقاء بخش شهمیرزاد به شهرستان اعتراض کردند. تجمع‌کنندگان که پارچه نوشته‌هایی حاوی شعار علیه استاندار در دست داشتند خواستار اعلام رسمی لغو جداسازی شهر شهمیرزاد از مهدیشهر شدند.تعدادی از تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با کیهان، استاندار را مقصر در تصمیم اشتباه دولت دانستند و گفتند: استاندار که غیربومی و اهل مازندران است در جریان سفر اخیر دولت پس از اینکه متوجه عدم استقبال مردمی از رئیس‌جمهور شد در اقدامی نسنجیده و برای اینکه مردم را به استقبال بکشاند 55 اتوبوس کرایه و به مردم شهمیرزاد اعلام کرده بودند در صورتی که در ورزشگاه حضور یابید زمینه جداسازی شهمیرزاد از شهرستان مهدیشهر و ارتقای آن به شهرستان مهیا می‌شود. و حالا نمی‌داند بی‌تدبیری خود را چگونه توجیه کند.
با حكم تعزيرات حكومتي صورت گرفت جريمه 110 ميلياردي براي شركت توليد شيريني و شكلات
لابد این شرکت  شرکتوارداتی آقازاده محمد تقی مصباح را نخریده یا زیادی شیرینکاری کرده و برای شیرین کاری گران فروشی کرده است که برای یا شیرین کام شدن جریمه شده است چون در کشور مرگ وعزا و مرده پرستی وجنگ موهبت الهی جایی برای شیرین کاری نیست.
يك شركت توليد كننده شكلات و شيريني در تهران به دليل گرانفروشي به پرداخت 110 ميليارد و 343 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد.به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، با اعلام شكايت سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان عليه يك شركت خصوصي توليد كننده شيريني و شكلات به دليل افزايش قيمت بدون توجه به ضوابط و گرانفروشي محصولات، پرونده اي در اين خصوص در شعبه تعزيرات حكومتي استان تهران تشكيل شد.پس از انجام تحقيقات لازم و طي مراحل قانوني در شعبه ياد شده، با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلف انتسابي محرز تشخيص داده شد و شركت مزبور به پرداخت 110 ميليارد و 343 ميليون ريال جزاي نقدي محكوم شد.
وزارت بهداشت هشدار داد كوري و مرگ سرانجام مسموميت با متانول
واقعاً نه تأسف بار که اسفبار وفاجعه انگیز است که پس از 34 سال مبارزه با مشروب خوارگی در رژیم فاشیست دینی اکنون وزارت بهداشت هشدار داده از  خطر کوری  ومرگ ناشی از مسمومیت متانول یا  مصرف الکل داده شده است !
مديركل دفتر سلامت اجتماعي، اعتياد و روان وزارت بهداشت نسبت به گسترش مصرف الكل بويژه در ميان جوانان هشدار داد و گسترش خدمات پيشگيري از مصرف الكل را از اولويت هاي وزارت بهداشت در سال جاري خواند.دكتر عباسعلي ناصحي در گفت وگو با ايسنا، گسترش خدمات پيشگيري از مصرف الكل را از اولويت هاي امسال دفتر سلامت اجتماعي، و اعتياد و روان وزارت بهداشت خواند و گفت: متاسفانه گزارش ها حاكي از آن است كه مصرف الكل به ويژه در ميان جوانان در حال گسترش است. بر اين اساس پرداختن به مقوله پيشگيري و آگاه كردن مردم در اين زمينه، نيازمند اقدامات جدي است.وي ضمن برشمردن عوارض مصرف الكل، نسبت به مسموميت با «متانول» به عنوان الكل هايي كه در منازل توليد مي شوند، هشدار داد و گفت: بخشي از الكل هاي مصرفي در منازل توليد مي شوند و از آنجا كه اين موارد به صورت غيربهداشتي تهيه مي شوند، به جاي «اتانول»، «متانول» توليد مي شود كه مي تواند كشنده باشد.ناصحي در اين باره ادامه داد: هر چند وقت يكبار از استان هاي مختلف گزارشاتي درباره مسموميت با «متانول» به دست مان مي رسد. اين در حاليست كه مصرف «متانول» عوارض جبران ناپذيري به دنبال دارد. اگر شدت مسموميت با «متانول» كم باشد به كوري منجر مي شود و در صورت شدت داشتن مسموميت، مصرف اين ماده به مرگ فرد مي انجامد. بنابراين لازم است در اين زمينه اطلاع رساني كرده تا مردم آگاه شوند.وي با اشاره به برنامه هاي وزارت بهداشت براي گسترش خدمات پيشگيري از مصرف الكل، خاطرنشان كرد: در اين زمينه با وزارت كشور نيز همكاري خوبي داريم و مقرر شده با همكاري ساير دستگاه هاي مرتبط، در اين زمينه كار شود. برنامه ها در اين زمينه از قبل شروع شده و قرار است امسال گسترش يابد
دست كارگر رودسري از كتف جدا شد
گزارشی دیگر از  قربانی  کارگر رودسری  که دستش از کتف  بدلیل عدم امکانات ایمنی در محیط کار جدا شده است.
فرمانده انتظامي رودسر گفت: دست يك كارگر 31 ساله بر اثر حادثه در هنگام كار با دستگاه كارخانه كمپوست رودسر از كتف جدا و براي پيوند به تهران منتقل شد.مهدي تركي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در رودسر درباره چگونگي حادثه براي اين كارگر، اظهار كرد: اين كارگر جوان 31 ساله در هنگام كار با نقاله در كارخانه كمپوست رودسر دچار حادثه شد.وي، آشنا نبودن و مهارت كافي نداشتن براي كار كردن با دستگاه مذكور را دليل اصلي اين حادثه ذكر كرد.فرمانده انتظامي رودسر اذعان كرد: دست كارگر حادثه ديده از كتف جدا شده بود كه با يك فروند بالگرد هلال احمر استان به رشت منتقل شد.به گفته تركي، به دليل شدت جراحات وارده، كارگر حادثه ديده براي پيوند دست و ادامه مداوا توسط بالگرد به بيمارستان 15 خرداد تهران منتقل شد