چندگزیده خبرهای زندان ونقض حقوق بشر

چندگزیده خبرهای زندان و دادگاه و نقض حقوق بشر و... 10  اردیبهشت -92
 
اوضاع نقض حقوق بشر در رژیم بانکدار تروریست جهانی ایران آنگونه است که هرروز بدتر می شود .زیرا جامعه حالت انفجاری دارد وبدلیل رشد تورم وگرانی و فقر وبیکاری بر موج نا رضایتی ها افزوده است . بنابراین رای اینکه مانع از هرگونه حرکت اعتاضی شود تا اوضاع از کنترل خارج نشود . بنابراین هرروز سیاست سرکوب و سانسور همراه با ضرب وشتم وبازداشت و شکنجه وصدور احکام اعدام شدت می یابد برای همین یک همکاری فشرده وتنگاتنگ بین ارگا های اطلاعاتی – امنیتی – انتظامی با دستگاه فاسدو تبعیض آمیز قضاییه اعمال می شود وفشارهای روحی و روانی  وجسمی برروی زندانیان در بند افزایش می یابد . البته رقابت واختلافات باندهای درگیر جنگ قدرت وثروت هم مزید بر علت شده است. در شرایطی جوانان محروم پرورش یافتگان رژیم عوامفریب ودین فروش که از فرط بیکاری وفقر روی به سرقت  کیف ربایی خیابانی می آورند به اتهام زور بگیر در کوتاهی زمان بازداشت ومحاکمه ومحکوم به مرگ می شوند ودر جا حکم در ملاء عام اجرا می شود .ولی متهمان قتل های تجاوز گرانه ی بازداشتگاه کهریزک  نزدیک 4 سال است که تبدیل به سناریوی موش وگربه بازی شده است. بهرحال کارنامه ننگین و سنگین محکومیت مستمر نقض حقوق بشر رژیم بانکدار ترریست جهانی به وضوح بیان گر این واقعیت انکارناشدنی است که نقض حقوق بشر چگونه در ایران می باشد به ویژه درون سیاه چال ها با قربانیان در بندچگونه رفتار می شود؟طوریکه زندانیان یا اعتصاب غذا می کنند یا اینکه  بعنوان اعتراض به شرایط ضد انسانی تحمیل شده خودرا از ملاقات محروم می کنند.
امتناع ۳۵ زندانی سیاسی از حضور در سالن ملاقات زندان اوین
 پی اعتراضات روز گذشته بند ۳۵۰ اوین و انتقال ده تن از زندانیان سیاسی به سلول‌های انفرادی، ۳۵  تن از زندانیان بند ۳۵۰ دست به اعتصاب ملاقات زدند.به گزارش کلمه، امروز دوشنبه که موعد ملاقات هفتگی زندانیان بند ۳۵۰ اوین با خانواد‌هایشان است بیش از ۳۰ تن از زندانیان بند ۳۵۰ از گروه‌ها و گرایش‌های مختلف از حضور در سالن ملاقات امتناع کرده و دست به اعتصاب ملاقات زدند.آن‌ها هدف خود را اعتراض نسبت به انتقال هم بندیانشان به انفرادی و مداخلات غیر قانونی در اداره امور داخلی بند و نیز همدردی با خانواده ده تن از زندانیانی که به انفرادی منتقل و ممنوع الملاقات شده‌اند اعلام کردند و همچنین خواستار بازگشت فوری هم بندیانشان به بند ۳۵۰ شده‌اند.روز گذشته  کلمه خبر داده بود؛ پس از آنکه مقامات زندان خواسته غیر قانونی عزل سعید مدنی وکیل بند منتخب زندانیان را مطرح کردند، بند امنیتی ۳۵۰ زندان اوین شاهد یک سلسله اقدامات اعتراضی بود که نهایتا با مداخله گارد ویژه زندان ده تن از زندانیان به نام‌های سعید مدنی، عبدالله مومنی، ابوالفضل عابدینی نصر، سیامک قادری، امیر خسرو دلیر ثانی، محمد حسن یوسف‌پور سیفی، سعید عابدینی، کامران ایازی، محمد ابراهیمی و پوریا ابراهیمی به انفرادی منتقل و ممنوع الملاقات شدند.بر اساس ای گزارش مسئولان زندان وعده داده‌اند که طی ۴۸ ساعت آینده این زندانیان به بند ۳۵۰ باز می‌گردند و  زندانیانی که به انفرادی منتقل شده‌اند تهدید کرده‌اند در صور عدم تحقق این وعده دست به اعتصاب غذا خواهند زد.اسامی زندانیان بند ۳۵۰ که روز دوشنبه در اعتصاب ملاقات این بند شرکت کردند به شرح زیر است:۱- علیرضا رجایی۲- سیدعلیرضا بهشتی شیرازی۳- عبدالفتاح سلطانی۴- محمدامین هادوی۵- فیض الله عرب سرخی۶- عماد بهاور۷- حسن اسدی زیدآبادی۸- محمدرضا مقیسه۹- محمدقادر ربانی املشی۱۰- مسعود پدرام۱۱- سیاوش حاتم۱۲- محمدحسین نعیمی‌پور۱۳- محمد رضایی۱۴- مهدی خدایی۱۵- محمد داوری۱۶- حمیدرضا مرادی۱۷- افشین یدالهی۱۸- مهدی تاجیک۱۹- محمدرضا نوری۲۰- عبدالرضا قنبری۲۱- غلامرضا خسروی۲۲- مجید اسدی۲۳- علی معزی۲۴- اصغر قطان۲۵- محمد صائمی۲۶- سید محمود باقری۲۷- محمدولی غلامنژاد۲۸- مجید محمدی۲۹- غلامرضا حسینی۳۰- مهدی ساجدی فر۳۱- پیمان کاسن‌نژاد۳۲- داوود ایزی۳۳- وحید اصغری۳۴- فرزاد روحی۳۵- امیر شاه مرادی
روح الامینی : مرغ پخته هم به حرف‌های مرتضوی می‌خندد
عبدالحسین روح الامینی در واکنش به صحبتهای مرتضوی در جلسه قبل دادگاه گفت: مرغ پخته به حرف های سعید مرتضوی می خندد.به گزارش مهر، عبدالحسین روح الامینی پس از چهارمین جلسه دادگاه کهریزک در پاسخ به پرسش مهر درباره اظهارات دادستان سابق تهران که مدعی شده بود روح الامینی به وظایف پدری خود عمل نکرده است، اظهار داشت: مرغ پخته نیز به این حرف ها می خندد. اگر کسی با مقام یا وزیری در ارتباط نبود، باید این بلا به پسرش بیاید. این حرف ها نشان می دهد 10 سال رویه این افراد اینگونه بوده است.وی افزود: طنزنویسان نیز پس از این اظهارات مطالب زیادی نوشتند، حقوقدانان و قضات نیز در این باره اظهار نظر کردند. با این صحبت ها چه حاجب به پاسخ دادن است.پدر یکی از قربانیان کهریزک ادامه داد: من به مسئولیت پدری خود عمل کردم و همان زمان موضوع را از طریق فرمانده سابق سپاه، مسوولان ناجا، دوستانم در قرارگاه ثارالله و همچنین مراجعه به دادگاه و زندان اوین پیگیری کردم. همچنین پسرم با مراجعه به کهریزک پیگیر این ماجرا بود. این افراد تا امروز پاسخگوی هیچکدام از اتهامات خود نیستند.وی ادامه داد: حداقل توقع ما قبول مسئولیت، عذرخواهی، استعفا و برکناری بود و اگر اینکارها اتفاق نیفتاد این افراد محاکمه شوند. من به وظیفه پدری ام عمل می کنم تا این اتفاق برای فرزندان پدران دیگر تکرار نشود.روح الامینی در پاسخ به سوالات حیدری فر که شهود وی را از متهمان پرونده اعلام کرده بود نیز گفت: آقای حیدری فر سخنگوی ما شده اند، امروز نوبت به شهود نرسید و آقای حیدری فر و وکیلش به دفاع در برابر اتهامات پرداختند. روند دادگاه را خوب ارزیابی می کنم و توجه داشته باشید هر کسی که درحال غرق شدن است برای نجات خود حتی به یک چوب شکسته نیز چنگ می زند.وی در پایان گفت: ما در جلسه دوم درخواست شهود را کرده بودیم که زمان احضار آنها به نظر دادگاه بستگی دارد. جلسه بعدی دادگاه نیز قرار است صبح روز چهارشنبه برگزار شود.
جان باختن دو معدنچی در معدن بافق
به گزارش مهر، شامگاه گذشته، براثر حادثه در معدن سرب و روی کوشک در شهرستان بافق، دو کارگر معدنچی در حین فعالیت در تونل زیرزمینی سقوط کردند و جان خود را از دست دادند.با وقوع این حادثه در نخستین ساعات شب گذشته، نیروهای امدادی اورژانس، هلال احمر و پلیس در محل حادثه حاضر شدند تا اقدامات لازم صورت گیرد.مسئولان این شهرستان نیز به همراه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی این حادثه به معدن کوشک آمدند.مدیرعامل معدن سرب و روی کوشک بافق اظهار داشت: این معدن در حدود 69 سال عمر دارد و تاکنون پیش نیامده که چنین حادثه ای بروز کند.علی محمدی با ابراز تاسف از بروز این رویداد گفت: این دو کارگر به نام‌های جواد غنی پور و حسین زراشکی هر دو اهل شهرستان بهاباد در شیفت عصر معدن کوشک مشغول کار بودند و دچار حادثه شدند.
پان چهارمین جلسه دادگاه کهریزک/درخواست رییس دادگاه برای منتشرنشدن جزییات جلسه/  سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران حاضر نشد
چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات پرونده‌ بازداشتگاه کهریزک پایان یافت.به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات قضات متهم در پرونده بازداشتگاه کهریزک همانند سه جلسه قبلی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران و از حدود ساعت 9:30 صبح دوشنبه آغاز شده بود.علت وقفه میان جلسات سوم و چهارم احضار شهود و مطلعانی برای حضور در دادگاه اعلام شد.رییس دادگاه کیفری خواستار منتشر نشدن جزییات چهارمین جلسه دادگاه کهریزک شد.به گزارش ایسنا نجفی نماینده دادستان تهران پس از خروج از دادگاه کیفری استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده کهریزک به شکات، متهمان و وکلای آنها تذکر داد که جزییات این جلسه را منتشر نکنند.نجفی تاکید کرد: قاضی مدیرخراسانی رییس شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به افراد حاضر تذکر داد که مطالب منتشر شده جلسه دادگاه را منتشر نکنند.وی گفت: جلسه دادگاه بعدازظهر برگزار نخواهد شد.پنجمین جلسه دادگاه کهریزک، 11 اردیبهشت برگزار می‌شود.به گزارش ایسنا اصلانی وکیل مدافع یکی از قضات متهم در پرونده کهریزک پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: پنجمین جلسه این پرونده صبح روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.اصلانی تاکید کرد: رییس دادگاه دو بار تذکر داد که افراد حاضر در دادگاه مطالب منتشر شده در جلسه را منتشر نکنند.وی گفت: در این جلسه قاضی "ع. ح" به دفاع از خود پرداخت.اصلانی که وکیل مدافع "ح. ز. د" از قضات متهم در این پرونده است، از بیان دیگر جزئیات چهارمین جلسه دادگاه کهریزک خودداری کرد.پس از پایان جلسه؛ سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران حاضر نشد.به گزارش ایسنا، پس از پایان چهارمین جلسه دادگاه کهریزک، قاضی مرتضوی دادستان سابق تهران در جمع خبرنگاران حاضر نشد.پس از پایان این جلسه، سعید مرتضوی خلاف جلسه قبل در جمع خبرنگاران حاضر نشد و سوار بر خودروی خود محل دادگاه را ترک کرد.