تكليف (گفت و شنود)


گفت و شنود  دروغ نامه ی کیهان 8 اردیبهشت -92
تكليف (گفت و شنود)
گفتم : آیا سربازجوی مکار؟اشاره کرده این جنایتکار
با بودن  ولی فقیه همکاره ،رئیس جمهور هست هیچکاره
بآسانی کسی نمیکنه اجابت ،برای چه چنین هست رقابت؟
گفت : سربازجوی دونگ ، یه روزی میره جنگ
سر وته میکنه بیدرنگ ، تا بیاد بخونه این مشنگ
ازش می کنند سئوال ، چرا برگشتی ای دجال؟
بمن گفته بودند مملکته درخطر ،فهمیدم حفظ جانم هست مهمتر
گفت: همه نامزدهاي رياست جمهوري اعلام كرده اند كه براي نامزدي خود احساس تكليف كرده اند!
گفتم: چه احساس مسئوليت لطيف و عميق و مردم دوستانه اي؟!
گفت: همه آنها هم مي گويند به نفع هيچكس كنار نخواهند رفت!
گفتم: اين هم نشانه اوج فداكاري آنهاست كه نمي خواهند و حاضر نيستند وظيفه و تكليف خود را روي دوش ديگران بگذارند!
گفت: همه آنها هم ادعا مي كنند در نظرسنجي ها از بقيه نامزدها جلوتر هستند!
گفتم: اين هم نشانه صداقت آنهاست كه حاضر نيستند حتي يك كلمه دروغ هم بر زبان خويش جاري كنند!
گفت: مرد حسابي! چرا پرت و پلا مي گويي؟! اگر راست مي گويند چرا هر جا كه پاي رياست در ميان است احساس تكليف مي كنند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! در دوران جنگ از شخصي پرسيدند؛ چرا هنوز پايت به جبهه نرسيده، برگشتي؟ و يارو گفت؛ به من گفته بودند مملكت در خطر است ولي وقتي به جبهه رفتم متوجه شدم كه جان خودم در خطر است و برگشتم تا به تكليف واقعي خود كه حفظ جان است عمل كرده باشم!
گفت : سربازجو بلند کرده جیغ ، بد جوری خود زنی کرده با تیغ
گفتم : برای چه کرده خود زنی؟ به خودش سربازجو زده تو دهنی
گفت : سربازجوی دراز گوش، بد جوری آورده جوش
میگه در جمع مدعی نامزدان ، جملگی وصل اند به مفسدان
از خودشان کرده اند تعریف ، چون گویند بااحساس تکلیف
وارد شدند به میدان ، تا مبارزه کنند با مفسدا
تازه کرده اند تأکید ، با هیچ فشار وتهدید
از صحنه نمیرند کنار ، تاهدف خود کنندشکار
گفتم : آیا سربازجوی مکار؟اشاره کرده این جنایتکار
با بودن  ولی فقیه همکاره ،رئیس جمهور هست هیچکاره
بآسانی کسی نمیکنه اجابت ،برای چه چنین هست رقابت؟
گفت : سربازجوی دونگ ، یه روزی میره جنگ
سر وته میکنه بیدرنگ ، تا بیاد بخونه این مشنگ
ازش می کنند سئوال ، چرا برگشتی ای دجال؟
بمن گفته بودند مملکته درخطر ،فهمیدم حفظ جانم هست مهمتر