گزیده خبرهای 10 اردیبهشت -92

گزیده خبرهای 10 اردیبهشت -92
وقوع انفجار در نزدیکی وزارت کشور سوریه

 
پس از فرار نخست وزیر سوریه از مرگ  اکنون خبر انفجار در نزدیکی وزارت کشور سوریه گزارش شده است که نتیجه اشتباه بزرگ غرب  و آمریکا  در تأخیر حمایت از مخالفان سوری بوده است چون ادامه ی حکومت بشار اسد جنایتکار شرایط برای حمایت رژیم بانکدار تروریست جهانی ایران وروسیه وچین  فراهم نمود تا شرایط سوریه به اینجا کشیده شودکه گذشته از کشته شدن مردم بی دفاع سوری وویران شدن این کشور امکان خطر ناامنی به کشورهای همسایه سوریه و منطقه وجود دارد.
منابع آگاه لحظاتی پیش از انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی ساختمان وزارت کشور سوریه در منطقه المرجه دمشق خبر دادند.شبکه المیادین در دمشق لحظاتی پیش در خبری فوری از وقوع انفجار در نزدیکی ساختمان وزارت کشور سوریه در میدان المرجه دمشق خبر داد.بنابراین گزارش، یک خودروی بمبگذاری شده دقایقی پیش در برابر ساختمان این وزارتخانه سوری منفجر شده است. جزئیات بیشتری از این خبر  منتشر نشده است.
 تکذیب وجود نوار 8میلیونی احمدی نژاد توسط دفتر وی
 این تکذیب نوعی سیاست با دست پس زدن وبا پا پیش کشیدن است .زیرا که برای شورای نگهبان آلت دست رو شده است که اگر چنانچه مشایی را رد صلاحیت کند آن موقع این سند همراه با اسناد دیگر فاش  خواهد می شد.
مركز روابط عمومي دفتر رييس جمهور مطلب يكي از سايت هاي خبري با عنوان "نوار 8ميليوني رييس جمهور..." را كاملا بي اساس و كذب محض دانسته و تصريح كرد؛ انتشار دهندگان چنين مطالبي به دنبال ايجاد پيامدهاي سوء نسبت به نتيجه آراء انتخابات، التهاب آفريني و مقدمه سازي براي بلوا و آشوب هستند همان برنامه و سناريويي كه قبلا هم - پيش از برگزاري انتخابات 88 - از سوي برخي افراد و محافل سياسي مطرح و بعد از انتخابات به اجرا درآمد.سایت بازتاب اخیرا خبر از انتشار یک شایعه توسط "گروهی از فعالان اقتصادی مرتبط با رحیم مشایی" خبر داده که موضوع آن، امکان "افشای" نوارمکالمات ضبط شده محمود احمدی نژاد و برخی مسئولان در روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ است.مدعای شایعه آن است که "در این مکالمات از طرف برخی مسئولان به احمدی نژاد گزارش داده می شود که رای واقعی وی ۱۶میلیون است، اما برای اینکه شائبه تقلب پیش نیاید و اختلاف آرا زیاد به نظر برسد، قرار است ۲۴ میلیون رای اعلام شود." به گفته ناقلان شایعه، رئیس دولت در جریان گفتگو با این مسئولان، از آنان خواسته است میزان آرای او، به جای ۲۴ میلیون، همان ۱۶ میلیون اعلام شود.
شناسایی 86 سایت همسریابی غیرمجاز
وقتی این تعدادسایت همسربایی غیر مجاز کشق شده گذشته از اینکه فاش شدن سیاست سانسور وتوجیه فیلتر کردن شبکه اینترنتی می باشد .از طرف دیگر اثبات گر  وجود سایت های خیلی بیشتر با مجوز صیغه بازی وتبلیغ آن است .
مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ سایت همسریابی به صورت قانونی فعالیت نمی کند گفت: وزارت جوانان به دلیل گستردگی فعالیت سایت های همسریابی به صورت غیرقانونی طرح ساماندهی مراکز مشاوره را به دولت ارائه داد و اکنون با تصویب آن، متقاضیان می توانند برای کسب مجوز سایت و مراکز مشاوره به سایت این وزارتخانه مراجعه کنند.به گزارش مهر، مسعود امینی درباره فعالیت برخی از سایت های همسریابی با مجوز قانونی توضیح داد: از وجود چنین سایت هایی هیچ اطلاعی ندارم و تا آنجا که در جریان هستم تمامی فعالیت سایت های همسریابی به صورت غیرقانونی است.مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه آیا وزارتخانه اقدامی برای شناسایی سایت های هسمریابی که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند، انجام داده است، گفت: تاکنون 86 سایت همسریابی غیرمجاز شناسایی شده که اطلاعات آنها در اختیار سازمان های نظارتی قرار گرفته است. همچنین خانواده ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی که جوانان را تهدید می کند می توانند از خرداد ماه به سایت وزارت ورزش و جوانان به نشانی  msy.gov.ir www. مراجعه کرده تا اسامی مراکز مشاوره قانونی را دریافت کنند.
احمدی‌نژاد: بعضی‌ها تا اسم زن می‌آید یک طوری‌شان می‌شود
احمدی نژاد با این شیوه بدر گفتن تا دیوار بشنود به منتقدان دولت و زن ستیزان حامی خامنه ای خواسته پیام داده باشد که موافق طرح های سرکوبگرانه ی نیروی انتظامی علیه زنان زیر چتر مبارزه با بی حجابی نیست که زیر فرمان وزارت کشور است که وزیر یک پاسدار نوچه خامنه ای می باشد.
احمدی نژاد گفت:بعضی تبعیض‌ها و ظلم‌ها که نسبت به زنان انجام می‌شود هیچ ارتباطی به دین ما ندارد. بعضی‌ها تا اسم زن می‌آید یک طوری‌شان می‌شود.بخ گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در مراسم تقدیر از بانوان برگزیده سال که در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان بالاترین موجود هستی است، گفت: تمام عالم برای شکوفایی حقیقت انسان است و انسان می‌تواند آئینه تمام نمای خدا باشد.وی افزود : جایگاه زنان ایرانی در سطح جهان بسیار بالاست، به نظر من باید مجسمه تمام زنان ایرانی را طلا گرفت. بعضی تبعیض‌ها و ظلم‌ها که نسبت به زنان انجام می‌شود هیچ ارتباطی به دین ما ندارد. اگر زنان در عالم نباشند عالم جهنم است، زن و مادر ریشه محبت و عشق است. بدون آنان در جامعه انسانی، عشق و محبت نیست. در دنیای امروز بشری شیطان تلاش کرده است تا تعریف سعادت و انسان را عوض کند، انسان‌سازی مهمترین کار زن است.
مرگ سه هزار و ۵۶ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در ۱۳۹۱
وقتی آمار مرگ معتادان در سال این رقم می باشد. به وضوح  مشخص است که آمار اعتیاد در کشور چقدر بالاست وچرا آمار دروغین معتادین مواد مخدر اعلام می شود؟
ایلنا: در سال گذشته سه هزار و ۵۶ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد دو هزار و ۸۵۷ نفر مرد و ۱۹۹ نفر زن بودند.به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن (۱۳۹۰) با کاهش ۱۴. ۹ درصدی مواجه بوده‌است. تعداد فوتی مواد مخدر در سال ۱۳۹۰، سه هزار و ۵۹۳ نفر (سه هزار و ۳۹۴ مرد و ۱۹۹ زن) گزارش شده بود.یادآور می‌شود روند نزولی مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر که از سال ۱۳۸۶ در کشور آغاز شده در سال گذشته نیز ادامه یافت به نحوی که سال گذشته شاهد کاهش قابل توجه این آمار بودیم. میزان کاهش مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در سال ۱۳۹۰ در مقایسه با سال ۱۳۸۹ برابر با ۱. ۷ درصد بود که این سیر نزولی در سال گذشته به عدد ۱۴. ۹ درصد رسید.در سال گذشته بیشترین آمار مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر به ترتیب در استان‌های تهران با ۸۲۰ نفر (۷۶۹ مرد و ۵۱ زن)، اصفهان با ۲۲۴ نفر (۲۱۰ مرد و ۱۴ زن)، فارس با ۱۸۵ نفر (۱۷۸ مرد و هفت زن) و خراسان رضوی با ۱۸۵ نفر (۱۵۸ مرد و ۲۷ زن) ثبت شده است.همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با دو فوتی، بوشهر و آذربایجان غربی هر کدام با ۱۵ فوتی و خراسان جنوبی با ۱۶ فوتی کمترین مرگ ناشی از مواد مخدر را در سال گذشته داشتند.