اگر می خواهید وضعیت امنیت یا نا امنی جاده های کشور مدعی امن ترین
کشور جهان را ارزیابی کنید که چگونه فاجعه بار است. در نظر بگیرید ایران دارای چند
استان وشهر می باشد که برخی جاده های کشور پر ترافیک و خطرناک تر از جاده ی اردبیل اند. که گزارش شده هر روز بطور
متوسط 2 کشته در جاده اردبیل دارد این رقم
معیار محاسبه واقع شود ضرب در جاده های شهرهای دیگر شود آنگاه عمق فاجعه ی انسانی
مرگ و میر جاده ها جدا از خسارات اقتصادی معلوم می شود . در عوض مسئولان به جای اینکه فکر
چاره وترمیم وباز سازی جاده های کشور باشند تا موجب کاهش تصادفات وآمار مرگ ومیر گردد
نگران چگونه کمک رسانی مالی- تسلیحاتی – نیرویی- دارویی- پوشاکی به بشار اسد
جنایتکارهم پیمان شان هستند چون سوریه پشت جبهه اهداف نظامی هسته ای می باشد .
رئيس پليس راه استان اردبيل گفت: هر دو روز يك كشته در جادههاي اين
استان به طور متوسط اتفاق ميافتد كه اين ميزان بايد تقليل يابد. "معراج
ظهيري" در جريان بازديد از طرحهاي پيشگيرانه پليس در حوزه كاهش تصادفات جادهاي
در اردبيل اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال بيش از 109 نفر در جادههاي استان اردبيل جان
باختند. وي تصريح كرد: اين
ميزان نشان ميدهد كه به طور متوسط هر دو روز يك نفر در جادههاي استان كشته شدند
كه بيشترين تصادفات فوتي و جرحي نيز مربوط به جاده مغان و مشگينشهر بوده است. ظهيري
خاطر نشان كرد: 75 درصد تصادفات ثبت شده در استان مربوط به برون شهري و تنها 25
درصد مربوط به تصادفات درون شهري است به طوريكه جاده اردبيل - مغان به دليل حجم
ترافيك پرحادثهترين محور استان است به طوريكه بيشترين كشتهها در اين محور رخ
داده و ضرورت دارد هموطنانمان مراقبت لازم را داشته باشند. اين مسئول با بيان
اينكه در 75 درصد تصادفات عامل انساني دخيل بوده و 20 درصد جادهها و محورهاي
مواصلاتي مقصر است، اضافه كرد: در اين بين تنها پنج درصد وسايط نقليه مقصر اصلي
هستند. وي بيان كرد: بيشترين علت تصادفات در جادههاي استان سبقت، سرعت غيرمجاز
و انحراف به چپ است كه ما در استان اردبيل به صورت جدي تلاش ميكنيم تا با اعمال
پيشگيرانه جلوي اين عوامل و عناصر تصادفات خطرناك را بگيريم.به گزارش فارس،رئيس
پليس راه استان يادآور شد: ما اقدامات پيشگيرانه را به همراه آموزش به رانندگان و
هموطنان در دستور كار قرار داديم و با اصلاح و بهبود پيچها و مناطق حادثهخيز سعي
شده ميزان تصادفات فوتي در نيمه اول امسال تا سقف 14 درصد كاهش پيدا كند. ظهيري رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي را يكي از اصليترين عناصر پيشگيرانه در
كاهش تصادفات فوتي و جرحي اعلام كرد و ادامه داد: تا زماني كه قوانين و مقررات
مورد توجه و دقت نظر قرار نگيرد امكان اصلاح برخي از شيوهها و روشهاي غلط در
رانندگي وجود ندارد.