گزیده خبرهای متفرقه

كدوحلوايي كه قايق شد!



يكي از مسابقاتي كه با سبزيجات معمولا انجام مي‌شود پرورش دادن بزرگترين سبزي يا ميوه است. عده‌اي از كشاورزان هميشه به دنبال راهي مي‌گردند كه بزرگترين كدوحلوايي يا هر ميوه ديگري را پرورش دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران كدوحلوايي‌هاي عجيب و غريب يكي از جالب‌ترين وسيله‌هاي ركوردزني به حساب مي‌آيند كه معمولا كشاورزان سرمايه خود را روي آن‌ها مي‌گذارند. هرساله مسابقاتي برگزار مي‌شود كه طي آن بزرگترين و سنگين‌ترين كدوحلوايي انتخاب مي‌شود.
درسال 2004 ميلادي يك كدوحلوايي 500 كيلوگرمي توانست رتبه نخست را در منطقه انگلستان به دست آورد. اين كدو توسط مردي به نام "ديميتري گاليتزين" پرورش داده شده بود و يكي از بزرگترين كدوحلوايي‌هاي دنيا به حساب مي‌آيد.
صاحب اين كدو كه يك هنرمند در عرصه كشاورزي به حساب مي‌آيد تصميم گرفت تا بار ديگر به نحوي جديدتر اين كدو را وارد روزنامه‌هاي كند. او كدوي ركوردشكن خود را تبديل به قايق كرد و با استفاده از آن توانست مسير ميان دو شهر را طي كند.
اين مرد با درست كردن اين قايق توانست اولين فردي باشد كه يك كدوحلوايي را در آب‌ها رانده است. همچنين او ركورد "سريعترين پدال زدن 100 متر با قايق كدويي" را به نام خود به ثبت رساند تا اين بار وارد كتاب ركوردهاي جهاني شود. 
كشته شدن دردناك يك خانواده



مدير روابط عمومي اورژانس تهران از مرگ 3 عضو يك خانواده در تصادف موتور سيكلت با خودرويي ناشناس خبر داد.
"حسن عباسي" اظهار داشت: ساعت 20:16 برخورد يك خودرو با موتور سيكلت به مركز اورژانس تهران اعلام شد. با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه در اتوبان شهيد آويني بعد از ورودي اتوبان امام علي(ع) مشخص شدبراثر برخورد يك خودرو ناشناس با يك موتور سيكلت، سه سرنشين آن كه همگي اعضاي يك خانواده بودند جانشان را از دست دادند.
وي ادامه داد: راننده خودرو پس از برخورد با موتور سيكلت از محل متواري و پدر 28 ساله،مادر 25 ساله و كودك 6 ساله به طرز هولناكي جانشان را از دست داده‌اند.
مدير روابط عمومي اورژانس تهران با اعلام اينكه بر اثر برخورد دو دستگاه خودرو در خيابان مولوي 4 مرد 18 تا 42 ساله مجروح شده و به بيمارستان سينا منتقل شدند، افزود:در تصادف ديگري كه ساعت 21:46 در جاده شمشك ميان خودرو پرشيا و پرايد رخ داد دو زن 24 ساله، نوزاد 3 ماهه و دو مرد 30 و 13 ساله مجروح شدند كه پس از اقدامات اوليه به بيمارستان امام خميني منتقل شدند.
به گفته عباسي، در تصادف ديگري كه ساعت 24جمعه رخ داد پنج سرنشين خودروي پرايد پس از برخورد با مانع ثابت مجروح شدند كه پس از اقدامات اوليه به بيمارستان الغدير منتقل شدند. 

پايي كه در غدير جا ماند


پايي كه در غدير جا ماند.5آبان - 92
بدون شک این تصویر  "ابراهيم حسامي" یک پا قطع شده  در سال‌هاي آغازين  جنگ خانمان سور و کینه ورزانه ی خمینی شیاد که  موهبت الهی  نامیده شد  و  شیادانه دفاع مقدس هم نامیده می شو د یکبار مصرف میادین مین پاک کن های جبهه های جنگ که، يك پاي خود را از دست داد ه بود ولی از سوی سپاه پاسداران و زائده اش بسیج دوباره به قلتگاه جنگ اعزام  می شود تا سرانجام در سال 1362 در منطقه عملياتي جفير شربت مرگ  بنوشد تا حکومت جنگ افروزان مرگ پرست ادامه یابد.  این یک سند جنایت جنگی و نه  يكي از زيباترين تصاوير سال‌هاي جنگ خانمانسوز است که ادعایش شده است. برای اینکه  نه  نمايشي از عزم آهنين و خلل ناپذير نیست که چنین   نامیده شده   ، بلکه  اینان تحریک شدگان تبلیغات جنگ خانمانسوز بودند كه گله وار  رو به سوي افق نا کجاآباد جنگ نابودکن  و ویرانگری رفتند که 1000 میلیارد هزینه و خسارات با میلیون ها نفر کشته ومجروح وآواره بی خانمان جنگی برجای گذاشت و یکبار مصرفان  با کلید های بهشت پلاستیکی ساخت تایوان بر گردن برای روی مین رفتن همچون گوسفندان کشتارگاه از هم دیگر سبقت گرفتند تا به پیشواز مرگ بروند که ادعا شده  تادر جبهه‌هاي جهاد اصغر، حماسه ی اکبر خلق کنند که منتهی به  کام سر کشی زهر شکست  از سوی خمینی شیاد شد تا گزارشگر مبلغ جنگ خانمانسوز  مدعی شود کشته شدگان  با فدا کردن جان خود بر عهد خويش برای بقای  ولايت جنایت وخیانت و جنگ وخون و خرافات و غارتکری  و عوامفریبی  وفا كنند. 
ابراهيم حسامي" در سال‌هاي آغازين دفاع مقدس، يك پاي خود را از دست داد و سرانجام در سال 1362 در منطقه عملياتي جفير شربت شهادت نوشيد. به گزارش افكارنيوز، عكسي كه مي‌بينيد، يكي از زيباترين تصاوير سال‌هاي دفاع مقدس است. نمايشي از عزم آهنين و خلل ناپذير فرزندان حضرت حيدر(ع). مرداني از تبار بنيان مرصوص. رزمندگاني كه رو به سوي افق، با قدم‌هايي راهوار و پرتوان در حركتند تا در جبهه‌هاي جهاد اصغر، حماسه بيافرينند و بر عهد خويش با ولايت، با جان خود وفا كنند. و در كنار آنان رزمنده‌اي كه يك پاي خويش را نيز از دست داده است، بي‌مهابا گام بر مي‌دارد. اين رزمنده ابراهيم حسامي نام دارد. او در سال‌هاي آغازين دفاع مقدس، يك پاي خود را از دست داد و سرانجام در سال 1362، در منطقه عملياتي "جفير" شربت شهادت نوشيد. مسير پر پيچ و خم تاريخ را كه با چشم دل بنگري، پاي قطع شده او را خواهي يافت. دقت كن! آن جا. آن سوتر. در سرزمين غدير. 

برکناری مدیران دولتی ظرف 2 ماه گذشته حاکی از تغییر و به‌کارگماری اتوبوسی مدیران جدید است.
سایت نیمروز با اشاره به برکناری و تغییر حداقل 685 مدیر دولتی در کمتر از 2 ماه نتیجه گرفته این تعداد بالغ بر سرنشینان 10 اتوبوس و 13 مینی‌بوس یا به تعبیری 15 اتوبوس و یک مینی‌بوس می‌شوند.
دکتر روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرده بود با تغییرات اتوبوسی موافق نیست و اینکه «ما گفتیم با کلید آمده‌ایم و نه با داس».
بنا بر گزارش نیمروز، تعداد تغییرات در دستگاه‌هایی که طبیعتا هر تغییر به صورت خوشه‌ای به چند تغییر دیگر در زیرمجموعه‌ها تسری می‌یابد، به این شرح است: نهاد ریاست‌جمهوری 93 نفر، وزارت نفت 74 نفر، وزارت بهداشت 69 نفر، وزارت اقتصاد و دارایی 53 نفر، وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 نفر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 43 نفر، سازمان مناطق آزاد 38 نفر، وزارت راه و شهرسازی 38 نفر، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی 30 نفر، معاونت میراث فرهنگی 28 نفر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 20 نفر، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 15 نفر، وزارت جهاد کشاورزی 14 نفر، وزارت نیرو 11 نفر، وزارت ورزش و جوانان 11 نفر، وزارت آموزش و پرورش 10 نفر، معاونت بنیاد شهید و امور ایثارگران 9 نفر، معاونت محیط زیست 8 نفر، وزارت امور خارجه 8 نفر و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی 6 نفر.
با این اوصاف و با در نظر گرفتن تغییرات خوشه‌ای بعدی به نظر می‌رسد باید به جای اتوبوس و مینی‌بوس از واحد واگن و قطار برای تغییر مدیران استفاده کرد.


بقیه جابه‌جایی استانداران پس از رأی اعتماد مجلس (خبر ویژه)
با پیشنهاد برخی مشاوران روحانی، معرفی استانداران به مدت دو هفته به تعویق افتاد تا جلسه رأی اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی برگزار شود.
به گزارش «مشرق» استدلال پیشنهاد دهندگان این بود؛ معرفی استانداران پیش از جلسه رأی اعتماد، یقیناً با مخالفت برخی نمایندگان مواجه خواهد شد که این امر می‌تواند تأثیر منفی بر رأی نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی بگذارد. گفته می‌شود با پایان رأی‌گیری در روز یکشنبه، تعداد قابل توجهی از استانداران منصوب خواهند شد. 
یادآور می‌شود موضوع معرفی استانداران به یکی از عوامل کش و قوس در ائتلاف‌های انتخاباتی برخی استان‌ها تبدیل شده است.

آمریکا یک میلیون دلار به سازمان تروریستی منافقین اختصاص داد. بهانه این کمک مالی هنگفت، اسکان اعضای این گروهک تروریستی برای خروج از عراق عنوان شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه این حمایت یک میلیون دلاری از سوی وزارت خارجه آمریکا انجام می‌شود و رسما از سوی این وزارت اعلام شده است. مری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این پول برای تضمین رفاه و امنیت ساکنان اردوگاه لیبرتی اختصاص یافته است.
آمریکا در سال 2012 سازمان منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد. این سازمان در ترور و قتل عام بیش از 12هزار شهروند و مقام ایرانی دست داشته و در این حال در جنایت‌های صدام علیه کردها و شیعیان عراق مشارکت داشته است. سازمان سیا از این سازمان بارها برای دروغ‌پراکنی علیه برنامه هسته‌ای ایران استفاده کرد، تا مستقیما اعتبار خود را زیر سوال نبرد. منافقین همچنین در سوریه و در کنار سایر تروریست‌های سلفی و القاعده فعالیت می‌کنند.

نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان تاکید کرد: دانشجویان برای حفظ جایگاه حضرت امام با جریان خاطره‌سازی از امام‌خمینی مقابله خواهند کرد.
محمدجواد خضرایی نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان با حضور در نشست خبری که در لانه جاسوسی برگزار شد، برنامه‌های کمیته دانشجویی 13 آبان را اعلام کرد.
وی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروزه بحث شنود آمریکا از مقامات اروپایی در رأس خبرها است، گفت: از این به بعد خوشحال هستیم که 30 سال پیش نگذاشتیم که چنین اتفاقی در جمهوری اسلامی نیز بیفتد. شما شاهد هستید که دستگاه‌های جاسوسی و استراق سمع آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی وجود دارد که ما توانستیم به برکت انقلاب اسلامی این لانه جاسوسی را تسخیر کنیم.
خضرایی با بیان اینکه ریشه جمهوری اسلامی استکبارستیزی آن است، افزود: اگر از جمهوری اسلامی استکبارستیزی آن را بگیریم چیزی از این انقلاب نمی‌ماند و ما باید بدانیم که امروزه استکبار در رژیم صهیونیستی و آمریکا متبلور است.
نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و مذاکرات هسته‌ای دولت اظهار داشت: بر همین اساس 13 آبان امسال از اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است ما امسال از 4 آبان تا 13 آبان را «دهه برائت» اعلام کردیم و براساس اطلاعیه‌ای که دیروز در خبرگزاری‌ها منتشر شد 10 روز این دهه را به یکی از ویژگی‌های استکباری آمریکا نام‌گذاری کردیم.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مردم و دانشجویان تا زمانی حامی دولت هستند که این دولت حافظ حقوق ملت و به دنبال خدمت به انقلاب باشد.
محمدجواد خضرایی در ادامه افزود: برنامه‌های این کمیته به صورت ستادی و همچنین فراتشکلی انجام می‌شود برنامه 13 آبان که با هماهنگی سازمان تبلیغات نیز برگزار خواهد شد. همچنین ما تجمع دسته‌های عزدارای دانشجویی را از دانشگاه امیرکبیر به سمت لانه جاسوسی نیز داریم.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در ادامه سخنان خود با خطرناک دانستن جریان خاطره‌سازی از امام(ره) گفت: امام خمینی خط قرمز ما دانشجویان هستند و بر همین اساس ما به شدت در مقابل این جریان خاطره‌ساز می‌ایستیم البته باید بدانیم که این حرکت ما جناحی نیست چرا که اساس انقلاب ما امام(ره) است.
وی با انتقاد از موسسه تنظیم و نشر آثار امام، افزود: البته در این قضیه موسسه تنظیم و نشر آثار امام کوتاهی کرده است و باید به وظیفه خود عمل کند و صحنه را تبیین کند.

به گزارش فارس، نماینده کمیته دانشجویی ستاد برگزاری مراسم 13 آبان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر موسسه تنظیم و نشر آثار امام در این قضیه کوتاهی کند ما دانشجویان وارد میدان خواهیم شد و خط و مشی امام را تبیین خواهیم کرد. البته دبیرخانه‌ای با عنوان اندیشه امام(ره) در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شده که به تبیین اندیشه امام و مقابله با تحریفات اقدام می‌کند