دوخبر مفقودی در اربیل و قتل در بریستول انگلیس

دوخبر مفقود شدن یکی  در اربیل  و قتل  دیگر در بریستول انگلیس .9 آبان -92
دو خبر مربوط به مفقود شدن یک ایرانی که پس از عبور از مرز که بسوی اربیل عراق می رفته مفقود شده است . البته گفته نشده که این فرد چگونه از مرز عبور کرده و چکاره بوده است .گرچه  بدلیل اینکه خبرش در روزی نامه ی جمهوری اسلامی بازتاب داده شده است .معلوم نیست که نه غیر خودی که خودی است . از سوی دیگر گزار از کشته شدن  یک ایرانی در شهر بريستول در غرب انگلستان از سوی پلیس انگلیس به اتهام کودک آزاری هم گزارش شده است .
مفقود شدن يك ايراني در عراق 
يكي از ايرانيان ساكن در شهر اربيل عراق از روز شنبه مفقود شده است. يكي از بستگان وي در گفتگو با خبرنگار "تابناك" اظهار داشت: آقاي "مجتبي عديل" يكي از ايرانيان ساكن در شهر اربيل عراق از روز شنبه در مسير بازگشت از مرز ايران به شهر اربيل مفقود شده است. وي در ادامه گفت: خانواده و بستگان آقاي عديل از روزمفقودشدن او پيگير اين مسئله بوده‌اند ولي متاسفانه تاكنون اين پيگيري‌ها به نتايج مشخصي منجر نشده است.
كشتن و سوزاندن يك ايراني در انگليس

پليس در شهر بريستول در غرب انگلستان به قصور خود در حفاظت از فردي ايراني‌الاصل به نام بيژن ابراهيمي كه در ماه تيردر اين شهر به قتل رسيد، اذعان كرده است. به گزارش تابناك به نقل ازبي بي‌سي، ابراهيمي به اتهام "اخلال در آسايش" براي توضيح به پاسگاه پليس رفته بود، اما با توضيحات او، سوء تفاهم رفع شده بود.چند روزنامه بريتانيايي نوشته‌اند كه ابراهيمي قصد داشته از نوجواناني كه گلدان‌هاي او را خراب مي‌كرده‌اند عكس بگيرد تا از آنها شكايت كند و عكس‌ها را به عنوان سند به پليس ارائه دهد.همسايه‌ها او را به گرايش جنسي به كودكان و تهيه تصاوير هرزه‌نگارانه از آنها متهم كردند. پليس براساس توضيحات ابراهيمي متوجه شد كه اين ظن پايه و اساسي نداشته و ابراهيمي قصد داشته عكس‌ها را به عنوان سند ارائه كند.پس از اين كه شايعاتي درباره سوءاستفاده جنسي از كودكان و تهيه تصاوير هرزه‌نگارانه از كودكان درباره او پيچيد، دو نفر از اهالي بريستول او را بي‌رحمانه كتك زدند و پس از آنكه در اثر ضربات متعدد درگذشت جنازه‌اش را سوزاندند. سه مامور پليس در اين رابطه از خدمت معلق شده‌اند و كميسيون مستقل رسيدگي به شكايات از پليس در حال تحقيق بر روي چگونگي رسيدگي به پرونده ابراهيمي است.نيك كاگان، فرمانده پليس اين منطقه اين سئوال را مطرح كرده است كه "چرا ما به شكل بهتري با اين مرد بيچاره رفتار نكرديم؟" پليس اين منطقه تاكيد كرده كه ابراهيمي هيچ تصوير نامناسبي از كودكان نگرفته بوده است.پليس مي‌گويد احساسات شديدي عليه ابراهيمي برانگيخته شده بوده اما اين احساسات بر اطلاعاتي نادرست استوار بوده‌اند. خانواده ابراهيمي در بيانيه‌اي او را قرباني "عمل سنگدلانه‌اي از سر نفرت غيرقابل تصور" خوانده‌اند و گفته‌اند تا وقتي آناني كه در اين واقعه مسئوليت داشته‌اند مجازات و بازخواست نشوند، عدالت محقق نشده و خطر، افراد بي‌گناه در موقعيت مشابه را تهديد مي‌كند