سناریو سازی های زنجیره ای

سناریو سازی های زنجیره ای علیه دولت ورئیس جمهور ومدعیان اصلاح طلبان . 30 مهر -92
 همچنان ادامه ی سناریو سازی و لشکر کشی های مخالفان دولت و رئیس جمهور و  رفسنجانی و  ائتلاف  مدعیان اصلاح طلبان ومطبوعا شات از سوی سربازجو شریعتمداری ادامه دارد . البته این سناریو سازی ازسوی  همتایان سربازجو شریعتمداری وحامیان خامنه ای همچون باند مؤتلفه یانگلیسی و غارتگر انگلیسی همچنان با شدت دنبال می شود.زیرا که ادامه ی جنگ قدرت وثروت میانه  خامنه ای – رفسنجانی وشکست 24 خرداد خامنه ای است . برای همین  سناریو سازی در دخمه واوین نامه ی کیهان سربازجو شریعتدری از 25 خرداد شروع شد و از آن روز تا حال هرچه به جلو آمده سمت وسوی سناریو سازی ها وگزینه بر داری های خبری رادیکل تر شده است .چون هدف اخلال گری در کار دولت وبه شکست کشانیدنش می باشد.بهرحال گزیده خبرهای ضمیمه شده در این رابطه می باشد.
سعید حجاریان می‌گوید شعار عبور از خاتمی اشتباه بود اما شعار خروج از حاکمیت تندروی نبود.وی در مصاحبه با روزنامه‌ اعتماد و در پاسخ به این سؤال که از زبان برخی چهره‌های اصلاح‌طلب می‌شنویم که اصلاح‌طلبان در دوره آینده باید از هاشمی و خاتمی عبور کنند. همان‌طور که در دوره اصلاحات نیز شاهد بودیم که بحث‌هایی مثل عبور از خاتمی توسط تحکیم و خروج از حاکمیت توسط برخی چهره‌ها مانند آقای عبدی مطرح شد. شما نسبت به سیاست عبور از خاتمی و هاشمی چه نظری دارید؟» گفت: در دوره اصلاحات به نظرم شعار عبور از خاتمی اشتباه بود، اما شعار خروج از حاکمیت، تندروی نبود. الان هم عبور از هاشمی و خاتمی اشتباه است. آقای هاشمی الان مواضع خوبی دارد. اما درباره انتخابات مجلس ششم که مورد نظر شما است، ما به عنوان روزنامه‌نگاران، یک لیست داشتیم که خیلی هم موفق بود و علیرضا رجایی هم از لیست ما رأی آورد. همانجا من گفتم که فائزه هاشمی را باید در لیست بگذاریم و گذاشتیم، اما یک اصلی داشتیم و آن این بود که لیست ما باید با جناح راست مرزبندی داشته باشد و برای همین کسانی که در لیست راست‌ها هستند را ما در لیست نگذاریم. با محسن رضایی صحبت کردیم که از لیست راست خارج بشود تا در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرد، اما خارج نشد و از لیست اصلاح‌طلبان حذف شد. درباره آقای هاشمی نظر برخی اعضا این بود که با وجود اینکه در لیست راست است اما ما هم ایشان را در لیست بگذاریم، اما نظر اکثریت جمع این نبود و آقای هاشمی در لیست قرار نگرفت و به خاطر همین فائزه هاشمی هم خودش را از لیست ما خارج کرد.مدیر مسئول روزنامه توقیف شده صبح امروز این واقعیت را مسکوت گذاشت که روزنامه‌های دوره اصلاحات از جمله روزنامه متبوع وی به کمک پیادگانی چون اکبر گنجی و عماد باقی و... ردای عالیجناب سرخپوش شده قتل‌های زنجیره‌ای را هم بر تن آقای هاشمی پوشاندند و فقط صحبت حذف نام وی از فهرست اصلاح‌طلبان نبود. او همچنین توضیح نمی‌دهد که اگر شعار خروج از حاکمیت درست است با چه رویی مجدداً از دولت روحانی سهم می‌خواهند و از جمله خود وی در همین مصاحبه ادعا می‌کند سهم اصلاح‌طلبان از کابینه روحانی به اندازه وزن و رأی آنها نیست! همچنین ادعای اخیر حجاریان درباره وفاداری به خاتمی در تناقض با عملکرد طیف متبوع وی و نیز مصاحبه حجاریان با یکی از نشریات ضدانقلاب است که تصریح کرده بود گروه خون خاتمی و مجمع روحانیون با ما یکی نیست و خاتمی آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات کوبید.
یک سایت اصلاح‌طلب از اثرگذاری روزنامه کیهان در زمینه نقد عملکرد مسئولان وزارت خارجه ابراز نگرانی کرد. سایت آینده در عین حال اذعان کرد نقدهای اخیر کیهان بجا و درست بوده است.این سایت اصلاح‌طلب و مدعی حمایت از دولت می‌نویسد: پس از مرتبط کردن کمردرد وزیر خارجه به تیتر روزنامه کیهان، به نظر می‌رسد به همراه بردن ده‌ها خبرنگار در مذاکراتی که قرار است جزئیات آن محرمانه بماند، اشتباه دیگری از وزارت خارجه در حوزه اطلاع‌رسانی داخلی بود.آینده افزود: تیم جدید وزارت خارجه اگرچه از نظر مهارت‌های دیپلماتیک و دیپلماسی عمومی توانمندی بسیار بیشتری نسبت به تیم سابق دارد، اما از نظر اطلاع‌رسانی در فضای داخلی کشور و مهارت‌های سیاسی داخلی با مشکل مواجه است.آینده با بیان اینکه مواضع انتقادی کیهان باعث چند برابر شدن حمایت اردوگاه اصولگرایان از این روزنامه شده، سعی می‌کند نفوذ کلام کیهان را منحصر به اصولگرایان کند اما در قسمتی دیگر از تحلیل خود اذعان به درستی و استحکام نقد کیهان می‌کند و می‌نویسد: اشتباه دیگر وزارت خارجه در به همراه بردن ده‌ها تن خبرنگار به ژنو بود، در حالی که قرار بوده جزئیات این مذاکرات محرمانه نگه داشته شود. بدیهی است حضور این تعداد خبرنگار [حداقل 34 نفر و بنا به برخی گفته‌ها 50 نفر] خود به خود به کنجکاوی و تلاش افکار عمومی برای دانستن جزئیات دامن خواهد زد و زمانی که قرار است جزئیاتی از مذاکرات درز نکند، طبیعتا خبرنگاران موردی برای گزارش دادن نخواهند داشت.سایت اصلاح‌طلب با بیان اینکه «شاید اشتباه بعدی، تاکید مکرر بر محرمانه بودن مذاکرات بود که خود باعث حساس شدن افکار عمومی به محتوای مذاکرات می‌گردید»، می‌نویسد: اشتباه دیگر سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه است، نظیر این که «موارد مطرح شده هیچ ربطی به مذاکرات ندارد» که به نظر می‌رسد جنبه صوری دارد و احتمالاً در مجموع، محورهایی که توسط رسانه‌ها منتشر شده، بی‌ارتباط با مذاکرات نبوده است.شایان ذکر است برخلاف سناریوی فتنه‌گران برای حزبی و جناحی و انتخاباتی کردن مذاکرات ژنو، کیهان بر حفظ نگاه ملی در این زمینه اصرار دارد و به شهادت تجارب دهه گذشته یقین دارد که مواضع کارشناسی در نقد عملکرد وزارت خارجه پشتوانه این وزارت در دفاع از منافع ملی مقابل قدرت‌های زورگو، عهدشکن و مکار بین‌المللی است. در مقابل نیز این باور عمومی وجود دارد که موضع نشریات زنجیره‌ای در ابراز ذوق‌زدگی برای دست‌بوسی آمریکا، صرفا کفه دشمنان ملت ایران را در مذاکرات سنگین‌تر می‌کند و به مثابه خالی کردن پشت هیئت مذاکره‌کننده ایرانی است.
همزمان با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت برخی خبرها حاکی از پیگیری راه‌اندازی فراکسیون انشعابی تحت عنوان اعتدال یا صدای ملت است.بنا بر اعلام بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، و محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، مجمع عمومی فراکسیون قرار بوده امروز (سه‌شنبه) برگزار شود تا ضمن بررسی 3 وزیر پیشنهادی احتمالا به انتخابات هیئت‌ رئیسه این فراکسیون نیز بپردازد. پیش از این کاظم جلالی اعلام کرده بود برای ریاست دوباره فراکسیون نامزد نمی‌شود و اسامی کسانی چون بروجردی و باهنر مطرح شد اما بروجردی روز یکشنبه اعلام کرد جلالی تنها نامزد ریاست فراکسیون است.جلالی پیش از این به تابناک گفته بود عزم جدی دارد کاندیدای ریاست فراکسیون نباشد و نقدهایی دارد. او به واسطه نزدیکی با حزب اعتدال و توسعه، از دولت جدید حمایت می‌کند و در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز به عنوان موافق سخن گفت و علیه کاسبین فتنه! سخن راند.در عین حال جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با بولتن‌نیوز خبر داده که علی مطهری در صدد راه‌اندازی فراکسیونی جدید است و معتقد است که 80 تا 90 نماینده برای عضویت در این فراکسیون اعلام آمادگی کرده‌اند.وقوع این امر به معنای ریزش اعضای فراکسیون رهروان خواهد بود و اغلب اعضا با این اتفاق مخالفند.
طیفی از اصلاح‌طلبان در استان یزد به بهانه اینکه تلاش‌های قدرت‌طلبانه‌ای برای قبضه کردن استانداری یزد در جریان است از وزیر کشور خواستند یکی از 3 نامزد پیشنهادی آنان را استاندار کند.سایت وابسته به ستاد انتخاباتی عارف (موسوم به امید) نامه اصلاح‌طلبان همسو در یزد خطاب به رحمانی فضلی را منتشر کرد که در این نامه ضمن سهم‌خواهی ادعا شده است: تلاش ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان استان یزد بر آن بوده که در فضایی آرام و به دور از تنش‌های قدرت‌طلبانه، شرایط لازم را برای بررسی کارشناسانه گزینه‌های مطرح فراهم نموده و به تلاش برخی نیروهای معتمد نزدیک به دولت بسنده نماید. اما آنچه که مایه نگارش این سطور گردید، میدان یافتن برخی اشخاص و محافلی است که در عین زاویه داشتن با دولت تدبیر و امید و با القای تفرقه بین مجموعه نیروهای حامی رئیس جمهور منتخب، درصدد ایجاد فشار و اعمال سلایق شخصی و گروهی خود در فرآیند انتخاب استاندار هستند.نویسندگان این نامه سپس 3 نفر شامل علی‌اکبر اولیاء، غلامعلی سفید و سیدحمید کلانتری را به وزیر کشور معرفی کرده و از وی خواستند یکی از این 3 نفر را به عنوان استاندار یزد معرفی کند.پیش از این هاشمی رفسنجانی ضمن تحت فشار قراردادن وزیر کشور مدعی شده بود که در برکناری و تغییر استانداران تأخیر شده است. پس از او نیز موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات خواستار تغییر استانداران و تعجیل در این امر شد. خبرهای موثق از برخی استان‌ها حاکی از رقابت تند برخی اضلاع ائتلاف‌ها و ستاد انتخاباتی برای به دست گرفتن استانداری است و برخی عزل و نصب‌ها در این زمینه موجب دلخوری‌هایی شده با این بهانه که فرد منصوب، اصلاً حامی روحانی در انتخابات نبود یا مورد تأیید نیست و...

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد نباید اینگونه اندیشید که ارتباط با ایالات متحده آمریکا منجر به بهبود اوضاع و گلستان شدن وضعیت معیشتی مردم می‌شود.سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تلاش برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای برای گره زدن رابطه با آمریکا به مشکلات معیشتی مردم، گفت: معتقدم در رابطه با ایران و آمریکا باید براساس واقعیت اظهار نظر کرد. بین این دو کشور واقعیت‌های تلخی وجود دارد. متاسفانه طرف مقابل که آمریکا است، از اول انقلاب تا به امروز ما را تحریم و اموال ایران را آزاد نکرده‌اند. بنابراین تا وقتی که حقوق مردم ایران از سوی این کشور پذیرفته نشود و آن‌ها اموال ما را برنگردانند، اصلا نمی‌توان درباره رابطه با آمریکا صحبت کرد.وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اشراف کاملی به سیاست خارجی دارند، اظهار داشت: ایشان و مسئولان بلندپایه از منافع کشور حمایت خواهند کرد و نمی‌گذارند حقوق مردم نادیده گرفته شود. باید سوال کرد که آیا ارتباط با آمریکا باعث حل مشکلات معیشتی مردم می‌شود؟ در حال حاضر مردم آمریکا با هیچ مشکلی روبه رو نیستند؟ حضور آمریکا در عراق و افغانستان به کجا انجامید؟سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: امروز ایران علی‌رغم تحریم‌‌ها توانسته قدرت و توانایی بالایی در منطقه به دست آورد. به همین جهت نباید اینگونه اندیشید که ارتباط با ایالات متحده آمریکا منجر به بهبود اوضاع و گلستان شدن وضعیت معیشتی مردم می‌شود.سجادی در ادامه با بیان اینکه برگزاری یک نظرسنجی با این استدلال غلط که رابطه با آمریکا ارزانی در پی خواهد داشت امری بی‌فایده و بی‌ارزش است، افزود: تحت عنوان نظرسنجی، مغالطه انجام می‌شود. الان مطالبه مردم حل مشکلات معیشتی و نه ارتباط با آمریکا است از این رو ما در داخل با ظرفیت‌‌ها و امکاناتی که در اختیار داریم می‌توانیم این مشکلات را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور برداریم.وی در گفت وگو با تسنیم تصریح کرد: با نظرسنجی که برگرفته از مغالطه و فریب‌آمیز است فقط فضاسازی کاذب و امیدپروری واهی در جامعه ایجاد می‌شود که اصلا به نفع اقتصاد کشور نیست. ما باید براساس واقعیت‌‌ها سخن بگوییم، آیا واقعیت ارتباط با آمریکا است؟