ابتكار جديد خودرو "ام‌جي"

 
ابتكار جديد خودرو "ام‌جي"

 چه اقدام وابتکاراتی که برای سرکیسه کردن علاقمندان چنین خود روهایی طراحی نمی شود؟
در سايت فروش "اي بِي" خودرويي براي فروش گذاشته شده كه با آن چيزي كه تا به حال از خودرو ديده‌ايم متفاوت است. اگر مي‌خواهيد همزمان سوار دو ماشين باشيد عجله كنيد.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين اثر هنري تلفيقي از دو مدل ماشين جديد و قديمي شركت "ام جي" است كه بدنه آن به ظرافت با چوب كار شده و چشمان هر بيننده‌اي را به سمت خود مي‌كشد.
البته در سايت "اي بي" هيچ چيزي در باره اين اثر هنري پيدا نخواهيد كرد، نه اطلاعاتي در باره قدرت خودرو، نه نام هنرمندي كه سازنده آن است و نه هيچ چيز ديگر.
و تنها چيزي كه آنجا موجود است يك قيمت 100 هزار دلاري براي آن است. قيمتي كه شايد شما را به اين فكر بيندازد كه شايد خود دست به كار ساختش شويد! 

عكس


جادوي خورشيد، موج و ساحل  

 
سفري رويايي به ييلاقات ماسال


ماسال شهري در استان گيلان ايران و در كنار كوه‌هاي تالش واقع شده‌است. فاصله? ماسال از شهر تالش 60 كيلومتر است و با رشت از راه صومعه‌سرا 55 كيلومتر فاصله دارد شهر ماسال در كنار رودخانه خالكايي واقع، كه اين رودخانه از قله مرتفع شاه‌معلم سرچشمه مي‌گيرد پس از طي 40 كيلومتر از درون شهر ماسال گذر مي‌نمايد. ماسال در قديم رودكنار ناميده مي‌شد و محل تشكيل شنبه‌بازار كنوني بوده‌است. وجود همين شنبه‌بازار باعث رشد آبادي كوچك رودكنار شد و نهادهاي اداري بخش ماسال و شاندرمن نخست از بي‌تم به شاندرمن و سپس از آن‌جا به ماسال انتقال يافتند.
شهرستان ماسال درگذشته بخشي از شهرستان وسيع تالش بود كه در سال 1376به شهرستان ماسال تبديل شد و شامل دو بخش، مركزي و شاندرمن است. مردم ماسال به ميهمان نوازي مشهور هستند، به زبان تالشي تكلم مي‌كنند و پيرو مذهب شيعه هستند. طبيعت مناسب ماسال سبب رونق كشاورزي و دامداري در اين منطقه شده است.
در اين شهر زيبا ورزشكاران نام آوري همچون "فردين معصومي" كشتي گير تيم ملي ايران كه قهرمان جهان و آسيا شده پرورش يافته‌اند و همچنين خوانندگان تالش زبان زيادي در اين شهر مشغول به خوانندگي هستند كه از جمله آنان ميتوان به "جهانگير حاجي پور" و "هادي حميدي" اشاره كرد.
غار طبيعي آويشو، منطقه جنگلي طلاسكو، سوركوم، آري دول، شالماء، چسلي، ييلاق تلارگاه، ييلاق خنديله پشت، ييلاق بيلگاه دول، ييلاق مورجونه، ييلاق اسپي دشت، ييلاق رشته پشت، ييلاق مولومه بند، ييلاق شنبه راه، ييلاق اولسبلنگاه، ييلاق واشيار، ييلاق سي في، ييلاق نمنه پشت و ييلاق سوچاله از مناطق طبيعي و گردشگري اين منطقه است. جاذبه‌هاي گردشگري و تاريخي ماسال نيز شامل منطقه جنگلي طاسكوه و آري دول، منطقه باستاني اسبه ريسه با غارها و صخره‌هاي بلند، گردشگاه جنگلي ريزه مندان، ييلاق شالماء، چسلي، بيلگاه دون، اسپي دشت، دشت النزه و ويرگاه، خنديله پشت، مارجونه، رشته پشت و شنه راه، واشيار، اولسه بلنگاه، صي في، نم نمه پشت، خشكه دريا، تلارگاه ملومه بند، غارآويشو، مناطق باستاني درخانه، گيله سرا، وردم، منطقه يادماني مشهد ميرزا (محل شهادت ميرزا كوچك خان جنگلي)، مناطق ييلاقي تاريخي سنگ بست، دره خون، خنديله پشت است.
همچنين بقعه متبركه "سبز قبا" از نوادگان امام موسي بن جعفر(ع)، بقعه "امامزاده ميرزا" از نوادگان امام موسي كاظم(ع)، بقاع متبركه "پير جلودار" و آقا سراي فومن، بقعه "عون بن علي" فرزند محمد حنيفه از فرزندان امام علي(ع) از جمله مناطق زيارتگاهي و اماكن مذهبي شهرستان ماسال است. 
 
انهدام دو باند سارقان زورگير مسافربرنما


كارآگاهان پليس آگاهي تهران‌بزرگ اعضاي دو گروه سارقان زورگير مسافربرنما را دستگير كردند.
فردي در 23 مردادماه امسال با مراجعه به كلانتري 150 تهرانسر به مأموران اعلام كرد كه توسط سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد مشكي مورد تهديد با سلاح‌سرد، ضرب و شتم و زورگيري كيف‌دستي حاوي وجوه نقد و... قرار گرفته است.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع سرقت به عنف (زورگيري)، پرونده براي انجام تحقيقات تكميلي در اختيار اداره پنجم پليس‌آگاهي تهران‌ بزرگ قرار گرفت.
مالباخته در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: "در 23 مردادماه امسال ساعت 06:30 در ميدان آزادي و به قصد رفتن به محل كار، سوار يك دستگاه خودرو پرايد مشكي شدم كه راننده آن در صندلي شاگرد، يك كارتن قرار داده بود و به همين علت مجبور شدم تا در صندلي عقب سوار شوم، زماني كه قصد سوار شدن به ماشين را داشتم، يكي از سرنشينان صندلي عقب ضمن عذرخواهي عنوان كرد كه قصد دارد تا چند صد متر جلوتر از ماشين پياده شود و من نيز به همين علت و بدون آن كه كمترين شكي به اظهارات وي پيدا كنم سوار ماشين شده و در وسط دو سرنشين عقب ماشين قرار گرفتم".
مالباخته در ادامه اظهاراتش به كارآگاهان گفت:"هنوز مدت زيادي از حركت ماشين نگذشته بود كه ناگهان دو سرنشين صندلي عقب به جانم افتاده و در حالي كه چاقو را در زير گلويم قرار داده بودند، سرم را به زير صندلي فشار داده و همزمان اقدام به سرقت 290 هزار وجه نقد و همچنين گوشي تلفن‌همراه و كيف‌دستي حاوي يك دستگاه تب‌لت (به ارزش تقريبي يك ميليون و 200 هزار تومان) كردند و پس از سرقت، مرا در جاده مخصوص پياده و خودشان متواري شدند".
با شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان كه به همين شيوه و شگرد در مناطق غرب تهران بويژه در محدوده ميدان آزادي و توسط سرنشيان يك دستگاه خودرو پرايد مشكي مورد زورگيري و تهديد با سلاح‌سرد قرار گرفته بودند، بررسي سرقت‌هاي مشابه در شهرهاي حاشيه‌اي بويژه در غرب تهران در دستور كار كارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و به همين علت موضوع زورگيري سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد مشكي به پليس آگاهي استان البرز و استان تهران اعلام شد.
كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران در شهريورماه سال 1392 اطلاع پيدا كردند كه دو سارق زورگير كه با يك دستگاه خودرو پرايد مشكي اقدام به زورگيري در شهريار كرده بودند، درششم شهريورماه امسال توسط پليس آگاهي شهريار دستگير و به سرقت‌هاي مشابه اعتراف كرده‌اند، با انجام هماهنگي‌هاي قضايي، هر دو متهم به نام‌هاي "محمود" و "ياسر" در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي قرار گرفتند.
با مواجهه حضوري متهمان با تعدادي از شكات، هر دو متهم از سوي تعدادي از مالباختگان مورد شناسايي قرار گرفتند، يكي از مالباختگان پس از شناسايي "محمود" و "ياسر" و معرفي "محمود" به عنوان سارق زورگير صندلي عقب، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت كه در ميدان آزادي و به مقصد شهرك وليعصر سوار يك دستگاه خودرو مشكي با سه سرنشين شدم كه سرنشينان آن در ميدان فتح اقدام به ضرب و شتم بنده كرده و در حالي كه دائما به من دشنام مي‌دادند، با تهديد چاقو اقدام به سرقت وسايل همراهم كردند. سپس با تهديد، چشم‌ها و دستانم را بسته و پس از آن كه مرا پياده و از محل دور شدند، متوجه شدم كه مرا در منطقه تهرانسر رها كرده‌اند.
به گزارش ايسنا، در پرونده مشابه ديگر و همزمان با تحقيقات كارآگاهان براي دستگيري اعضاي گروه سارقان زورگير پرايد مشكي، پرونده مشابهي ديگرو از طريق شعبه پنجم دادياري دادسراي ناحيه 27 تهران در اختيار اداره پنجم قرار گرفت كه برابر اظهارات شاكي پرونده، سرنشينان يك دستگاه خودرو پرايد سفيدرنگ اقدام به زورگيري از وي كرده بودند.
مالباخته در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: "در 22 تيرماه امسال ساعت 22:00 در چهارراه ايران خودرو به سمت آزادگان، سوار يك دستگاه خودرو پرايد سفيدرنگ با سه سرنشين شدم كه سرنشينان آن با تهديد چاقو اقدام به سرقت گوشي تلفن‌همراه و مبلغ 520 هزار تومان وجه نقد همراهم كرده و پس از سرقت، در ساعت 02:00 بامداد مرا در بيابان‌هاي اطراف جاده انديشه از ماشين پياده و از محل دور شدند".
با شناسايي هويت صاحب مدارك خودرو، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه پرايد سفيدرنگ مورد استفاده در سرقت‌ها به شيوه قولنامه‌اي و درچندين نوبت فروخته شده كه با پيگيري‌هاي بعمل آمده، هويت آخرين خريدار خودرو به نام بهروز شناسايي شد. بررسي سوابق بهروز نشان داد كه وي از مجرمان سابقه‌دار و داراي سوابق دستگيري به اتهام "سرقت" و "موادمخدر" است.
با شناسايي هويت بهروز، تصاوير وي از سيستم جامع پليس استخراج و تعدادي از شكات وي را به عنوان يكي از اعضاي گروه سارقان زورگير مورد شناسايي قرار دادند. با شناسايي دقيق بهروز، وي در هشتم آبان‌ماه امسال در مخفي‌گاهش واقع در شهر قدس - شهرك عزيزي دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي منتقل شد.
بهروز كه پس از شناسايي از سوي تعدادي از مالباختگان و با وجود چندين روز انكار چاره‌اي جز اعتراف نداشت، سرانجام لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صريح به زورگيري در پوشش مسافركشي، دو همدست خود به نام‌هاي "اصغر" و "سبحان" را نيز معرفي كرد.
با شناسايي محل تردد متهمان در قهوه‌خانه‌اي واقع در شهر قدس، كارآگاهان اين محل را تحت مراقبت‌هاي نامحسوس پليسي قرار داده و در 14 آبان ماه امسال ساعت 11:00 در شرايطي كه اصغر قصد داشت تا ضمن درگيري از دست آنها متواري شود، وي را دستگير كردند. با شناسايي مخفي‌گاه سبحان در طبقه سوم يك مجتمع مسكوني در شهرك عزيزي، كارآگاهان با شليك تيرهوايي و در شرايطي كه سبحان قصد داشت تا از طريق پشت‌بام متواري شود، آخرين عضو گروه را نيز دستگير و بهمراه اصغر به اداره پنجم منتقل كردند.
سرهنگ كارآگاه "علي‌غياثوند"، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: " هر دو گروه از اعضاي گروه سارقان زورگير مسافربرنما، به سرقت‌هاي مشابه در مناطق مختلف تهران بويژه در غرب و شمال غرب تهران اعتراف كرده‌اند كه در حال حاضر شناسايي و دعوت از شكات و مالباختگان در دستور كار كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.
وي از كليه شكات و مالباختگاني كه در طول چند ماه گذشته و بدين شيوه و شگرد مورد تهديد، ضرب و جرح و سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا براي شناسايي متهمان و پيگيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران‌بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند".