تصاویر اولین شب پس از زلزله در برازجان

گرچه روحانی درگزارش بیلان عملکرد 100 روزه ی دولت اعتدال گرای خود در 3 شنبه شب تلویزیون  ترجیح داد تا به ارائه ی آماری عملکرد دولت های نهم و دهم احمدی نژاد به پر دازد تا نشان دهد وی وارث بحران اقتصادی ورشد تورم و گرانی و فقر وبیکاری همراه با خزانه ی خالی می باشد . البته بدون آنکه اشاره ای به نقش پروژه ی هسته ای حق مسلم ماست وتحریم ها  و آثار و عواقب تخریبی آن کند . بنابراین  گویا روحانی فرصت نداشت تا به دلیل وقوع زلزله های زنجیره ای نقاط کشور  اشاره کند که در دو مود اخیرش مردم قصر شیرین را به خیابان کشاند ودر برازجان آوار بر سر سر برخی از ساکنین خانه ها فرو ریخت  وتعدادی جان باختند ومجروح شدند و تعدادی هم بی خانمان  گردیدند واسیر شرایطی شدند که تصاویرش ضمیمه شده است .ناگفته نماند که اسامی 7 تن از 8 تن  جانباختگان زلزله برازجان ضمیمه شده است.
 
فرارودر اولین شب پس از وقوع زلزله در برازجان دیشب مردم این شهر در خیابان ها شب را به روز رساندند.به گزارش فرارو عصر دیروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.7 درجه در مقیاس ریشتر در ساعت 17 و 21 دقیقه شهرستان دشتستان را لرزاند که باعث رعب و وحشت مردم شد.این زمین لرزه در موقعیت 51.37 درجه طول جغرافیایی و 29.29 درجه عرض جغرافیایی در مرکز برازجان روی داد و در پی آن هشت تن از هم میهنانمان جان خود را از دست دادند.در حال حاضر 22 تیم امدادی با ظرفیت 90 امدادگر در مناطق زلزله زده برازجان برای خدمات رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان حاضر هستند.عکس های محمدفاطمی عکاس فارس و حسین حیدرپور عکاس تسنیم از اولین شب زلزله زدگان برازجان را در زیر می بینید.
از بامداد جمعه تاکنون، زمین لرزه‌هایی با بزرگای 2.3 تا 4.1 در مقیاس امواج درونی زمین، «برازجان» بوشهر را 10 بار لرزانده است.به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه 4.1 ریشتری امروز «برازجان» را در عمق 8 کیلومتری زمین و در ساعت 9:35:06 ثانیه با مختصات 29.25 درجه عرض شمالی و 51:29 درجه طول شرقی ثبت کرده‌اند.این زمین لرزه در 7 کیلومتری برازجان، 23 کیلومتری سعدآباد و 24 کیلومتری آب پخش در استان بوشهر رخ داده است.بر اساس این گزارش، 9 زمین لرزه دیگر هر یک با بزرگای 2.3، 3، 2.5، 2.8، 3.2، 3.6، 2.3، 3.4 و 2.9 از ساعت 2:08:10 ثانیه بامداد جمعه، هشتم آذرماه تا کنون این منطقه را به لرزه درآورده است.

پزشکی قانونی استان بوشهر با تأیید مرگ هفت نفر در زلزله غروب دیروز شهرستان برازجان، اسامی متوفیان این حادثه را اعلام کرد. در این گزارش محل دقیق فوت جان باختگان نیز اعلام شده است.به گزارش مهر، اسامی افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند به شرح زیر است:1. آیت اله برزف، 13 ساله فرزند نعمت اله، از روستای دِهقاید2. جواد همعنان 9 ساله فرزند قاسم، از روستای امیرآباد3. آیدین اعلایی 4 ساله فرزند هادی، از روستای دِهقاید4. پروین جوکارف 2 ساله فرزند کورش، از شهر برازجان5. صدیقه هاشمی 60 ساله فرزند سید حسن، از روستای دِهقاید6. اکرم حسینی ازندریانی 33 ساله فرزند سید محمد، از شهر برازجان7. عفت حسینی ازندریانی 45 ساله فرزند محمد، از شهر برازجانبر اساس اين گزارش، ساعت 17 و 21 دقیقه غروب دیروز (پنجشنبه 7 آذرماه) زلزله‌ای به بزرگی 5.7 در مقیاس ریشتر، برازجان در استان بوشهر را لرزاند؛ شدت این زمین لرزه به اندازه‌ای بود که تقریبا در تمامی مناطق استان بوشهر احساس شد.