آنچه شیر را می کند روبه مزاج ، احتیاج است ، احتیاج است، احتیاج

آنچه شیر را می کند روبه مزاج ، احتیاج است ، احتیاج است، احتیاج .
 نتیجه ی بیش از 10 سال  مذاکرات هسته  ای بی حاصل  اکنون از موضع ضعف  نرمش تسلیم طلبانه به  امضای توافق  توقف  غنی سازی اورانیوم  و... در ژنو منتهی شده است . در این مورد باید گفت پشت برخی از کامیون های برون شهری نوشته شده بود آنچه شیر را می کند روبه مزاج ، احتیاج است ، احتیاج است، احتیاج . از سوی دیگر فراموش نشده است که پس ازاشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 57 درتهران خمینی چه  جملات قصاری گفت ؟ از جمله گفت: هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید . آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند .آمریکا ام الفساد قرن است .رابطه با آمریکا مثل رابطه گرگ با میش است .  همچنین سفارت آمریکا در تهران را لانه جاسوسی نامید و  کارکنانش را  متهم به جاسوس کرد وتأکید بر محاکمه ومجازات شان نمود . در صورتیکه پس از 444 روز  با سلام وصلوات آزاد شان کرد .
همینطور مگر در مورد جنگ خانمانسوز ایران وعراق  خمینی نگفت تا فتنه در عالم است لاکن جنگ هم هست .راه قدس از کربلا می گذرد .جنگ اگر 20 سال هم باشد ماایستاده ایم  . صلح دفن اسلام است  و میرحسین موسوی که نخست وزیر بود گفت تا آخرین نفر وخشت خانه خواهیم جنگید . ولی آتش بس با بکام کشی جام زهر شکست از سوی خمینی پذیرفته شد .
 اما  در مورد برنامه ی هسته ای مگر بطور پنهانی دنبال نمی شد؟ مگر پس از فاش شدن مذاکرات ماراتن هسته ای بیش از 10 سال طول نکشید ؟ مگر خاتمی  و  سپس هیأت  مذاکره  کننده ی هسته اش متهم به خیانت نشدند که چرا  خاتمی توافق توقف غنی سازی را با وزرای 3 خارجه ی 3 کشور انگلیس وفرانسه وآلمان در کاخ سعد آباد امضاء نمود؟  مگر بهمین دلیل احمدی نژاد به جای رفسنجانی رئیس جمهور نشد تا مدافع پروژه ی هسته ای شود و در صدر برنامه هایش سفرهای  مارتونی استانی در دفاع از انرژی هسته ای حق مسلم ما  گردد؟ مگر خبر خوش کیک زرد هسته ای جایگزین مطالبات مردم نشد؟ مگر  تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره  نامیده نشد و گفته نشد از منظر ملت ارزش ندارد ؟ مگر احمدی نژاد  بطور ریشخند کردن  نگفت آنقدر قطعنامه  تصویب و صادر کنید تا قطعنامه های تان پاره شود؟ مگر احمدی نژاد ادعای دولت ساده زیست عدالت محور اصول گرا نمی کرد؟ مگر احمدی نژاد و دولت های نهم و دهم وی مورد تأیید وحمایت  رهبر ولی فقیه و پاسداران نبود؟
مگر گزارش نشد که در آمد نفت در دوران احمدی نژاد بیش از در آمد آغاز فروش  نفت بوده است؟ مگر سهم ملت ایران به خصوص 80 % جمعیت  محروم کشور که در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند به جای  قول بردن نان بر توی سفره های خالی شان  منتهی به بیشتر خالی شدن سفره های شان  از نان نشد که همراه با رشد لجام گسیخته ی تورم و گرانی و فقر وبسکاری و شکاف طبقاتی بود؟  مگر گزارش نشد در دوران احمدی نژاد 600 میلیارد سرمایه ی کشور به خارج منتقل شده است ؟ بنابراین در آمد نفت هر گز اختصاص به سرمایه های زیر بنایی کشور حتی صنعت نفت وگاز داده نشد . بعلاوه  صرف بر آورده کردن  مطالبات  مردم نشد .چون ساختار رژیم بربرمنش ملوک الطوایفی نا متعارف و فاسد است ومردم وحق وحقوق شان محلی از اعراب ندارد .
 مهمتر اینکه مگر این رژیم با بحران روی کار نیامد وبا بحران آفرینی و انتقال بحران وتروریسم وارتجاع به برون مرز به بقای ننگین خود ادامه نداده است؟ مگر با بهانه ی جنگ خانمانسوز موهبت الهی  وکشدار کردن عمدی اش 8 سال عمر برای خود  نخرید؟ مگر  پس از آن با دستآویز برنامه ی هسته ای تا کنون  موفق به ادامه ی حیات ننگین خود نشده است؟ مگر در دفاع از پروژه  هسته ای وعبور از بحران آن  سربازجو شریعتمداری در یادداشت روز خود خطاب به هیأت هسته ای دولت خاتمی اخطار نکرد  سرنوشت پرونده ی هسته ای نه در پشت میز  مذاکره در اروپا که در خیابان های بیروت و بغداد تعیین تکلیف می شود؟ مگر پس از آن  از طریق  پاسداران به ویژه سپاه  قدس  جنگ های 33 و22 و8 روزه با اسراییل راه اندازی نشد؟ مگر در همین رابطه تز پاسداران این نبود که به جای جنگ درون خانه با ید در برون خانه با دشمن جنگید؟ نمونه اش حضور فعال  سپاه قدس در عراق و سوریه می باشد.
  بنابراین سئوال است مگر در فاصله 20 روزه بین 13 آبان تا 3 آذر -92 چه معجزه یا اتفاق مهمی  رخ داد ه است که  مراسم سال گرد فریاد شعار مرگ بر آمریکا در 13 آبان  منتهی به توافق توقف هسته ای در ژنو  و دست دادن  همراه با خنده ی  محمد جواد ظریف امور خارجه ی رژیم عوامفریب وارونه گو و دین فروش خامنه ای با جان کری وزیر امور خارجه ی شیطان بزرگ آمریکا در ژنو شد؟ مگر خمینی شیاد نگفته بود رابطه با آمریکا همچون رابطه گرگ با میش است ؟ مگر  تازگی رفسنجانی مورد بدترین اتهامات وتوهین وهتاکی و تهدید و حتی رهبر فتنه واقع نشد که چرا  از خمینی شیاد  نقل قول کرد که گفته بود با شعار مرگ بر آمریکا موافقت  ندارد؟ چه شد که اکنون  در مذاکره هسته ای چند روزه ی ژنو نقل قول رفسنجانی جامه عمل به خود گرفت ؟ بهرحال تجربه بیش از 34 ساله نشان داده است که بر خلاف شعارهای پوشالی- تاکتیکی – تبلیغاتی ضد آمریکایی – اسراییلی – اروپایی که سر داده شده است ولی در عمل هر گاه حاکمان ایران احساس کرده ا ند زمین سفت است وسمبه پر زور است  سریع عقب نشسته ودستان تسلیم شان را بالای سر شان برده اند . نمونه همین ادعای مضحک وارونه برد- برد مذاکره هسته ای ژنو است که از آن بعنوان پیروزی یاد می شود و خامنه ای از موضع فرار به جلو با پاک کردن صورت مسأله  در پاسخ به نامه  ی چاکر منشانه ی رئیس‌جمهور نوچه ی یک خال بفرمانش  محور مذاکرات هسته‌ای با وقاحت تمام مدعی شده  ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها شاخص حرکت مسئولان باشد در صورتی که با تناقض گویی آشکار تقدیر از تیم مذاکره‌کننده ی هسته ای اعزامی به ژنو کرده است.

 بهرحال تبلیغات  ابراز خوشحالی ناشی از پیروزی  برد- برد  امضای  توافق توقف غنی سازی  ژنو بس زود گذر خواهد بود  . برای  اینکه چون تصمیم گیر در مورد پروژه ی هسته ای نه تیم مذاکره کننده  هسته ای اعزامی به ژنو، نه حسن روحانی با ادعای تام در مذاکرات هسته ای  ونه حتی رهبر ولی فقیه سید علی خامنه ای نیست  برای اینکه نقش کلیدی در این مورد  را سپاه  پاسداران دارند که تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای دارند و اهداف هسته ای را بطور پنهانی دنبال خواهند کرد.   . بنابراین بدون  شک تناقضات آشکار تواق نامه میان جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا با محمد جواد ظریف و حسن روحانی  که برجسته شده است از سوی منتقدان در مطبوعات شان  به خصوص  در کیهان پاسدار شریعتمداری و   مجلس آلت  دست  و نهادها وبلندگو وتریبون های دیگر  باشدت دنبال می گردد و  موجب خواهد شد که عمر ماه عسل ادعای پیروزی برد- برد  بس کوتاه  باشد و دامنه ی پیآمدهای تضاد و رقابت  ها  گسترده می شود . طوریکه  اجازه  داده نمی شود  مدعیان اصلاح طلب بهره برداری تبلیغاتی  برای مجلس دوره ی دهم خود کنند. 
هوشنگ بهداد
5 آذر ماه سال 1392