گزیده خبرهای ناامنی و .... 4 آذر 92

گزیده خبرهای ناامنی و .... 4 آذر 92 
 باز هم گزیده چند خبر از کشور مدعی امن رین کشور  جهان شامل  خبر ناپدري  که پسر 8‌ساله را كشت و بالشت‌هايي از جنس ترياك!  آنهم پس از 34 سال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و  معتادین  همچنین گاز منواكسيد جان 2 شهروند قزويني را گرفت  مهمتر اینکه گزارش  3 میلیون و 600 بیمار دیابتی  داده شده است . بالاخره تشییع جنازه دو کشته در کرمان و رفسنجان  با اتهام در درگیری با اشرار در بلوچستان نمونه خبرهایی از چگونگی امنیت در کشور است .
 ناپدري پسر 8‌ساله را كشت  4 آذر-92
پسربچه‌اي كه قرباني حسادت ناپدري شده و توسط او مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌ بود، بعد از هفته‌ها جدال با مرگ سرانجام جان باخت. خبر اين كودك‌آزاري توسط مادر مجيد به پليس داده‌ شد. اين زن به ماموران گفت: مجيد هشت‌ساله توسط شوهر صيغه‌اي ‌او مورد ضرب و جرح قرار گرفته است و كودك را به بيمارستان منتقل كرده‌اند. مادر پسر‌بچه به ماموران گفت: چند سال پيش از شوهر اولم كه پدر دو فرزندم است جدا شدم. ما با هم اختلافات شديدي داشتيم و چاره‌اي جز اين كار نداشتم. من راننده سرويس مدرسه‌ بودم. درآمدي داشتم و مي‌توانستم زندگي‌ام را اداره كنم تا اينكه با جواني به نام احمد آشنا شدم. او نسبت به من ابراز علاقه كرد و گفت قصد ازدواج دارد. از آنجايي كه به غير از مجيد، فرزندي ديگر هم دارم كه دختري 14‌ساله است قبول نكردم به صورت دايم با احمد ازدواج كنم و گفتم بهتر است براي چند ماه صيغه باشيم تا همديگر را بهتر بشناسيم. اينطور بود كه احمد وارد زندگي من شد. چند هفته بعد از اين موضوع بود كه فهميدم احمد اعتياد دارد. او خيلي عصبي بود و من تصميم گرفتم به اين رابطه پايان دهم. گفتم ديگر نمي‌خواهم با او باشم. از احمد خواستم خانه‌ام را ترك كند. او خيلي اصرار داشت با ما زندگي كند. هر وقت اختلاف ميان ما بالا مي‌گرفت احمد عصبي مي‌شد و من و مجيد را كتك مي‌زد. بالاخره او را از خانه‌ام بيرون كردم و گفتم صيغه را هم باطل مي‌كنيم. اين‌بار احمد به من پيشنهاد ازدواج و عقد دايم داد اما گفتم قبول نمي‌كنم. اين زن در ادامه گفت: شب حادثه احمد بعد از چند هفته دوباره به خانه من آمد و گفت قول مي‌دهد آدم ‌خوبي باشد، ديگر ما را اذيت نكند و اعتيادش را هم ترك كند. دوباره از من خواستگاري كرد من قبول نكردم و گفتم بايد خانه‌ام را ترك كند. احمد عصباني شد و گفت: تو به خاطر پسرت نمي‌خواهي با من ازدواج كني، چون او را خيلي دوست‌داري اين كار را مي‌كني و حاضر نيستي او سختي بكشد. به او گفتم به‌هرحال قصد ندارم به اين رابطه ادامه بدهم و بايد برود. او شب را در خانه من ماند و قرار شد صبح برود. چون راننده سرويس مدرسه بودم صبح زود از خانه بيرون رفتم. چند ساعت بعد دخترم زنگ زد و گفت مجيد بدحال شده و در بيمارستان است. او به من گفت احمد مجيد را كتك زده و به اين روز انداخته ‌است. به گزارش تابناك، پليس در تحقيقات خود متوجه شد احمد بعد از اينكه مجيد را كتك زده از محل فرار كرده ‌است. اين در حالي بود كه مسوولان بيمارستان باقرشهر كه مجيد به آنجا منتقل شده‌ بود گفتند به دليل وخامت حال اين كودك او بايد در بيمارستان مجهز‌تري تحت درمان قرار بگيرد بنابراين مجيد به تهران منتقل شد و در حالي‌كه به كما رفته بود در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري شد. در اين مدت احمد نيز شناسايي و بازداشت شد. او به كتك‌زدن مجيد اعتراف كرد و گفت: مادر مجيد زن صيغه‌اي من بود اما آنقدر پسرش را دوست داشت كه حاضر بود به‌خاطر او هر كاري بكند. مجيد مانع رسيدن ما به هم بود و به‌خاطر همين از او بدم مي‌آمد. روز حادثه نيز چون مقدار زيادي شيشه مصرف كرده ‌بودم اختيارم دست‌خودم نبود و با دسته جاروبرقي بچه را كه خيلي شيطنت مي‌كرد كتك زدم.در حالي‌كه احمد در بازداشت به‌سر مي‌برد، روز گذشته پرستاران خبر دادند مجيد در بيمارستان جان باخته ‌است. به اين ترتيب پرونده احمد نيز به دست بازپرس ويژه قتل سپرده شد و متهم براي بازجويي درخصوص اتهام قتل تحت بازجويي قرار دارد. 
بالشت‌هايي از جنس ترياك!
فرد قاچاقچي كه قصد داشت با يك دستگاه خودروي سواري مقاديري از مواد مخدر را از خوانسار استان اصفهان عبور دهد، توسط ماموران انتظامي شهرستان دستگير شد.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ولي اروجي"، فرمانده انتظامي خوانسار در اين زمينه توضيح داد: اكيپ ويژه‌اي متشكل از ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس آگاهي ضمن استقرار و كنترل محورهاي مواصلاتي اقدامات لازم را جهت شناسايي و توقيف خودرو متهمان آغاز كردند.وي ادامه داد: نهايتا ماموران، خودرو مورد نظر را شناسايي و ضمن توقيف آن در بازرسي از آن، مقدار 10 كيلوگرم مواد مخدر ترياك را كه در بسته‌هاي يك كيلوگرمي به طرز ماهرانه‌اي در بالشت‌هاي مخملي جاسازي شده بود، كشف كردند.فرمانده انتظامي خوانسار خاطرنشان كرد: در اين خصوص يك زن و يك مرد، دستگير و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند. 
گاز منواكسيد جان 2 شهروند قزويني را گرفت
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: گاز منواكسيد جان دو شهروند قزويني را در خيابان سلامگاه گرفت.به گزارش خبرگزاري فارس، سيدعلي شفيعي اظهار داشت: ساعت 17:30 آخرين روز آبان ماه طي تماس با سامانه 125 اين سازمان مبني بر حادثه گازگرفتگي در كوچه تيموري خيابان سلامگاه بلافاصله نيروهاي امداد و نجات ايستگاه 3 آتش‌نشاني در محل حادثه حاضر شدند.وي افزود: در اين حادثه امير 29 ساله و عباس 40 ساله در اتاقك طبقه فوقاني ساختمان سه طبقه بودند كه براثر استشمام گاز منواكسيد كربن جان خود را از دست دادند.مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين بيان كرد: فضاي كم اتاقك و وجود گازي منواكسيد ناشي از اشتعال گاز پيك‌نيكي به صورت شعله روباز موجب شد تا آخرين روز آبان 92 آخرين روز زندگي امير و عباس باشد.شفيعي توصيه كرد: ساخت و سازهاي غير اصولي قديمي،‌ نصب نا ايمن لوله‌هاي دودكش، استفاده از ظرف آب براي خروج گاز منواكسيد كرين و استفاده از لوله‌هاي آكادئوني و نامناسب از مهم‌ترين دلايل انتشار گاز سمي و خطرناك منواكسيد كربن و مسموميت ناشي از آن است.وي اضافه كرد: با وجود اينكه بررسي ايمني وسايل گرمايشي و اتصالات مربوط آنها نياز زمان چنداني ندارد، اما برخي شهروندان به اين موضوع توجه نداشته و زمينه‌ساز مرگ خود و خانواده‌شان مي‌شوند.
تعدادی از خانواده های محکومان که به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم به اعدام شده اند با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تخفیف در مجازات این محکومان شدند. به گزارش ایرنا، روز یکشنبه حدود 30 نفر از مادران، همسران و فرزندان این محکومان با دست نوشته های لغو حکم اعدام و خواسته تخفیف مجازات،در محل حضور یافتند. خانواده های محکومان به اعدام در ماه های اخیر چندین بار مقابل مجلس تجمع کرده اند.
3 میلیون و 600 بیمار دیابتی
رشت - باشگاه خبرنگاران: رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی گفت: تاکنون 3 میلیون و 600 هزار بیمار شناسایی شده‌‌اند که تحت پوشش خدمات این انجمن هستند. شکور امیدی با بیان اینکه 15 درصد جمعیت کشور مبتلا به دیابت هستند افزود: در صورتی که این بیماری کنترل نشود تمام اعضای بدن از جمله پاها و چشم‌ها دچار مشکلات جدی خواهند شد.
اهدای عضو
شهرکرد - فارس: هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهار محال و بختیاری گفت: اعضای بیمار مرگ مغزی در این شهرستان به پنج بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشید.سیاح اضافه کرد: با اعلام رضایت خانواده، اعضای این بیمار 45 ساله شامل کلیه‌ها، کبد، پانکراس و مویرگ‌های عروقی جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند عضو به استان‌های اصفهان و فارس ارسال شد.به گفته وی، مرحوم غلامحسین صابریان پوردهکردی کارشناس رادیولوژی مرکز آموزشی - درمانی کاشانی شهرکرد بود که بر اثر خونریزی وسیع ناحیه سر دچار مرگ مغزی شده بود.
بخشودگی جرائم
سمنان - ایرنا: مشاور مدیرعامل و مدیر کل امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: جرائم بدهی کلیه کارفرمایانی که دچار مشکل اقتصادی هستند بخشوده شده است.«رضا امینی» افزود: این بخشودگی مشروط بر آن است که کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی مراجعه و تعیین تکلیف کنند.وی استفاده از فناوری‌های روز برای ارائه خدمات جدید به مشمولان را رویکرد این سازمان در مدیریت جدید دانست.
تشییع پیکر شهید
رفسنجان - فارس: پیکر شهید حسین رفسنجانی صبح دیروز روی دوش هزاران نفر از مردم شهیدپرور رفسنجان از محل میدان ابراهیم به سمت ستاد فرماندهی نیروی انتظامی تشییع شد.شهید حسین رفسنجانی چند روز پیش توسط اشرار مسلح در منطقه ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.پیکر شهید «رفسنجانی» پس از انجام مراسمی به زادگاهش جوادیه فلاح از توابع نوق شهرستان رفسنجان منتقل شد و در گلزار شهدا آرام گرفت.
به خاکسپاری شهید
کرمان - ایرنا: پیکر شهید «مجید بادامچی» دیروز بر دستان مردم شهیدپرور راین تا گلزار شهدای این شهر واقع در استان کرمان تشییع و به خاک سپرده شد.شهید ستوان دوم مجید بادامچی 30 شهریور 1364 در راین متولد شد. وی جمعه شب گذشته در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در ایرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.