ظریف: من بودم، حاجی نُصرت، آقا کِری و آبجی اشتون!

ایمیل دریافتی : 8 آذز -92
ظریف: من بودم، حاجی نُصرت، آقا کِری و آبجی اشتون!
پـویـان انـصـاری
در یکی از صحنه هـای فیلم قیصر، بهروز وثوقی از بهمن مفید که سر و صورتش زخمی شده بـود سئوال کرد که چرا به این روز افتاده. بهمن مفید جواب میده: ....من بودم، حاجی نصرت، رضا پونصد، علی فرصت، آره و اينا خیلی بوديم و خلاصه اینکه طرف حسابی مُشت و مـالـم داد ولی، ما به همه گفتیم، زدیم! شما همه بگوئید، زد! آخه خوبیت نداره.این حکایت درست در مورد توافقنامه هسته ای ژنو و جمهوری اسلامی صدق می کند. تصورکنید ظریف چاخان بعد ازمذاکـره رفتـه پیش "آقـا" آنهم با سری خـم شده و کمری تاشده، "آقـا" از او می پرسد ظریف خان، خدا بـد نـده، چرا به این روز افتادی!؟
ظریف چاخان می گه آقا شما خودتان بهتر خبر دارید، من بودم، کـِری جـون و آبجـی اشتون و ... آره خیلی بودیم، آقا وقت عزیزت را نگیرم هنوز از 20% شروع نکردم که آبجی اشتون کف گُـرگـی زد تو پوزم، خواستم بگم 10%، که آقا کِـری نـامـرد، شتلق خوابوند تو گوشم، گفتم باشه جهنم ضـرر 5%، که همشون ریختند سرم که شما خودتان بقیه قضایا را بهتر از هرکس دیگر می دانید که چطوری بهمون چپاندند. ولی امام ره را شاهد می گیرم که در برگشت به خاک ایران ببخشید ایران اسلامی و برای مصرف داخلی خـودمـون بخصوص بـرای برادران حـزب تـوده و اکثریت و مُفسرین از دکتر و مهندس و بیل زن و دستمال بدست گرفته تا تلویزیون خودمون بی بی سی و خلاصه اینکه هر که را دیدم گفتم، زدم! آقا ترا بجدت قسم، تو هم بگو زد، آخه برای خودت هم که اینهمه سال کُـر کُری خوندی، خوبیت نداره.