دو مورد خبر کلاهبرداری

دو مورد خبر کلاهبرداری 5 آذر -92
كلاهبرداري مرد شياد به بهانه ازدواج
اگر اوضاع اضاع خوب بودو اشتغال کامل وجود می داشت . آیا بازهم هرروز برای کلاهبرداری ترفند جدیدی مد می شد . از جمله اینکه  گزارش شده  است فردي كه با وعده ازدواج در زنجان اقدام به كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد.
فردي كه با وعده ازدواج در زنجان اقدام به كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد. سرپرست پليس آگاهي استان زنجان گفت: فردي كه با وعده ازدواج در زنجان اقدام به كلاهبرداري كرده بود، دستگير شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ جعفر رحمتي اظهار داشت: در پي شكايت شهروند زنجاني مبني بر اينكه فردي با اغفال و پيشنهاد ازدواج، اقدام به سرقت طلاجات وي كرده و متواري شده است، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت. وي با بيان اينكه فرد متقلب كه به بهانه ازدواج طلاجات شاكيه را سرقت كرده بود، دستگير شده، افزود: در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شده كه متهم به بهانه خريد زمين و ساخت و ساز خانه براي تشكيل زندگي مشترك طلاجات شاكيه را كه به ارزش 100 ميليون ريال بوده را گرفته و متواري شده بود. اين مسئول تصريح كرد: با بررسي‌هاي صورت گرفته توسط ماموران انتظامي مخفيگاه متهم كه ساكن زنجان بود شناسايي و با هماهنگي قضايي دستگير شد. سرپرست پليس آگاهي استان زنجان در ادامه افزود: متهم پس از انتقال به پليس آگاهي طي بازجويي‌هاي صورت گرفته به بزه انتسابي اعتراف كرده است. رحمتي خاطرنشان كرد: با تكميل تحقيقات، متهم به مراجع قضايي معرفي و طي حكمي روانه زندان شد.
كلاهبرداري تلفني در قالب فروش سيم كارت
مگر قرار است در رژیم ضد بشری که از صدر تا ذیل آلوده به فساد و رشوه ودزدی و اختلاس و کلاهبرداری و رانت خواری  می باشد . در شرایطی اوضاع اقتصادی  بشدت بحرانی است و امور معیشتی مردم طاقت فرساست و گرانی وتورمو فقر وبیکاری بیداد می کند و کمر قشر محروم جامعه را خمیده کرده است  انتظار داشت که گزارشات خبری روزانه  جز ناامنی اجتماعی  وقتل وسرقت و.... کلاهبرداری باشد؟

رئيس پليس مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي گفت: عده‌اي سودجو در قالب فروش سيم كارت اعتباري مشابه خط دائمي اقدام به كلاهبرداري از هموطنان مي‌كنند. سرهنگ بهروز رهبريان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:برخي افراد در تماس‌هايي با هموطنان خود را مدير فروش اپراتورهاي تلفن همراه معرفي كرده و مدعي مي‌شوند خطوط اعتباري نزديك به شماره افراد با قيمت 20 تا 30 هزار تومان آماده فروش است كه متأسفانه بسياري از اين سيم‌كارت‌ها سوخته است يا سيم كارتي كه شماره مورد نظر خريدار باشد،نيست. افراد زيادي با داير كردن شركتهاي مختلف و استخدام چند نفر به عنوان كارمند از ناآگاهي مردم سوء استفاده كرده و از اين راه كلاهبرداري مي‌كنند. وي ادامه داد: بيشتر هموطنان به علت اينكه ميزان كلاهبرداري اندك است براي طرح شكايت اقدام نمي‌كنند و همين موضوع باعث شده است تا كلاهبرداران به راحتي ميليون‌ها تومان پول به جيب بزنند. در يكي از روشها اين افراد مدعي فروش سيم كارت مشابه با 50 هزار ريال شارژ رايگان و يك سيم كارت هديه با 2 هزار ريال شارژ مي‌شوند اما هنگام خريد بيشتر اين سيم كارتها سوخته است. رئيس پليس مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي با هشدار در مورد اين تماس‌ها، تاكيد كرد: هموطنان در صورتي كه مي‌خواهند از اين سيم كارت‌ها خريداري كنند براي جلوگيري از سوء استفاده بايد هنگام تحويل سيم كارت ابتدا آن را بررسي كرده و در صورت صحيح بودن شماره اقدام به پرداخت پول به پيك كنند. همچنين بهتر است براي دريافت اينگونه سيم كارت‌ها خريدهاي خود را از مراكز مجاز اپراتورها به صورت اينترنتي از سايت اصلي شركت يا حضوري انجام دهند. به گفته رهبريان، درصورتي كه يك شكايت در اين رابطه مطرح شود پليس آن را پيگيري كرده و به نتيجه مي‌رساند. اگرچه ميزان كلاهبرداري در اين موارد اندك است اما پليس با يك سرنخ نيز مي‌تواند از كلاهبرداريهاي ميليوني جلوگيري كند