گزیده خبرهای 5 آذر – 92 قسمت - 2

گزیده خبرهای 5 آذر – 92 قسمت - 2
دولت احمدي نژاد ساختمان وزارت كشاورزي را هم به سپاه و هم به قوه قضائيه فروخت!
 مگر دولت احمدي نژاد  تازه ساختمان وزارت كشاورزي را هم به سپاه و هم به قوه قضائيه فروخته است که خبرش بازتاب داده شده است؟ یا اینکه مگر فقط همین دو قسمت فروخته شد؟ مگر ماشین سازی تبریز و شرکت مخابرات و چند هتل 5 ستاره .... به پاسداران داده نشد .چرا همان موقع  خبرش پیگیری نشد؟
دولت احمدي نژاد ساختمان وزارت كشاورزي را هم به سپاه و هم به قوه قضائيه فروخت! عصر ايران به نقل از "صبحانه" نوشت: ساختمان 20 طبقه‌اي وزارت جهاد كشاورزي واقع در بلوار كشاورز معرف به ساختمان شيشه‌اي در اواخر سال 90 به قيمت 240 ميليارد تومان به قوه قضائيه فروخته شد و فروش آن، آنطور كه گفته شد با انگيزه سرمايه‌گذاري پول اين ساختمان در صندوق سرمايه‌گذاري محصولات كشاورزي و افزايش نقدينگي كشاورزان انجام شد، اما هنوز بعد از گذشت نزديك به دو سال ريالي از اين بابت گرفته نشده است و همين موضوع باعث اعتراض مسئولان دولت سابق هم شده بود، اما قوه قضائيه نيز استدلال‌هاي مختلفي داشت از جمله اينكه دولت، تعهدات مالي خود را به اين قوه انجام نمي‌دهد تا پولي در اختيارشان باشد. براساس اين گزارش، اسناد نشان مي‌دهند مسئولان دولت سابق در آخرين ماههاي حضور خود در مسند اجرايي، زمين اين ساختمان به شماره پلاك ثبتي 3748 را بي‌سرو صدا به قرارگاه خاتم الانبياء(ص) سپاه پاسداران فروخته‌اند، بدون آنكه اطلاع دقيقي به قوه قضائيه بدهند يا اينكه قرارداد قبلي را باطل كرده باشند. اين اقدام دولت سابق، كار را بر دولت يازدهم دشوار ساخته تا نتواند با سازوكاري راحت، مشكلات موجود در اين زمينه را حل كند
بازداشت يهوديان در كانادا به هنگام فرار به ايران
چرا گفته می شود نه از بهمن  57   به بعد که روزانه چه تعداد از شهروندان ایرانی این کشوررا به شیوه های گوناگون ترک کرده وهمچنان خارج   می  شوند یا موقع خروج چه تعداد  بازداشت و زندانی و حتی اعدام شدند؟ مهمتر اینکه چه تعداد مسیحی یا اقلیت  های مذهبی  دارویش و بهاییان در زندان  بسر می برند وبا اینان چگونه رفتار می شود؟
شبكه خبري آمريكايي راديو فردا از بازداشت يهوديان ارتودكسي خبر داد كه به علت تبعض دولت كانادا و ترس از مقامات امنيتي اين كشور قصد فرار از كانادا به ايران را داشتند. به گزارش ايرنا، راديو فردا نوشت: اين نخستين بار است كه از ارتباط نزديك ميان يهوديان گروه "لو طاهور" (قلب مطهر) با ايران، تا حد برنامه ريزي براي پناهندگي آنها به آن كشور، خبر مي‌رسد. پليس كانادا شماري از اعضاي يك گروه يهودي اولترا ارتودكس را كه براي حفظ فرزندان خود از دست نهادهاي اجتماعي اين كشور مي‌خواستند به ايران بگريزند، دستگير كرده است. بر اساس گزارشي كه يشيوا ورلد نيوز به تازگي آن را منتشر كرده است، يهوديان فرقه لو طاهور در نظر داشتند از كوه‌هاي اطراف ايالت كبك به ايران پناهنده شوند. بنا بر گزارش‌هاي منتشره از سوي برخي رسانه‌هاي وابسته به رژيم صهيونيستي، پليس كانادا با رهگيري اين افراد كه حدود چهل خانواده ارزيابي شده اند، آنها را پيش از عملي كردن نيت خود بازداشت كرد. اين گزارش مي‌افزايد: اعضاي اين گروه نگران بودند، با متهم شدن به كودك آزاري، حضانت فرزندان خود را از دست بدهند و نهادهاي دولتي كانادا به زور فرزندانشان را از آنها بگيرند. اين گروه از يهوديان معتقد به خاطر باورهاي مذهبي و وفاداري كامل به زندگي و ساده زيستي، سعي مي‌كنند از برخي مظاهر زندگي مدرن دوري كرده و تنها به خداوند توكل كنند. نهادهاي كانادايي خدمات اجتماعي و حاميان كودك به اين گروه هشدار داده بودند كه نظر به دريافت گزارش‌هايي در مورد وضعيت كودكان آنان، فرزندانشان را از آنها جدا خواهند كرد. اين گزارش حاكي است: اكثر اين خانواده‌ها، يهودياني از اسرائيل هستند كه به دليل مخالفت با صهيونيسم از سرزمين‌هاي اشغالي به كانادا مي‌روند. اين يهوديان به علت مخالفتشان با صهيونيست حاضر به گرفتن پاسپورت و شناسنامه اسرائيلي نيستند و از اساس خود را از داشتن اين نوع مدارك از اسرائيل بي‌نياز مي‌بينند.
گاردين مدعي شد؛ پنج ديدار محرمانه باعث توافق هسته‌اي شد!
این ادعا نیست واقعیت است  ، بلکه واقعیت دارد . زیراکه  دگر دیسی  فراهم شدن  پیشنهاد نرمنش زبونانه  ی خامنه ای بستر سازی شده بود که چگونه  خامنه ای جام زهر خوری هسته ای را بکام خود کشد . بنابراین معلوم است که  در ژنو یکشبه معجزه بوقوع نپیوست ، بلکه شرایط   هموار سازی جام زهر خوری از قبل یطور پنهانی در پشت پرده  برنامه ریزی  و دنبال شده بود.
آنچه ‌باعث شد توافق هسته‌اي ايران و 1+5 شكل بگيرد، ديدارهاي محرمانه‌اي بود كه در طول ماه‌هاي گذشته بين مقامات ايران و آمريكا انجام شد. اين ديدار‌ها در يكي از كشورهاي همسايه انجام شده است. به گزارش تابناك، اين ادعايي است كه روزنامه انگليسي گاردين منتشر كرده و نوشته است كه توافق بين دو قدرت جهاني، به دليل انجام اين ديدار‌هاي محرمانه بوده است. ديدارهاي محرمانه مقامات ايران و آمريكا در مسقط، پايتخت عمان انجام شده است، البته تنها عمان نبوده كه ميزبان اين ديدار‌ها بوده، بلكه در جاهاي ديگري نيز مقامات دو كشور با هم ديدار محرمانه داشته‌اند. اوباما از خبرنگاراني كه از اين ديدار‌ها آگاه بود‌ند، خواسته بود ‌جزئياتي از اين ديدار‌ها را منتشر نكنند. از جمله مقامات آمريكايي كه در اين ديدار‌ها ‌بوده‌اند، ويليام برنز، معاون وزارت خارجه و جيك سوليوان، مشاور سياست خارجي جو بايدن معاون اول رئيس جمهور. المانيتور نيز گزارش داده كه علاوه بر اين دو تن، "پانت تالور" از مقامات شوراي امنيت ملي آمريكا نيز حضور داشته‌ و اين افراد در مجموع پنچ بار با مقامات ايراني‌ محرمانه ديدار داشته‌اند كه اولين ديدار سه ماه پيش از انتخاب حسن روحاني به ‌رياست‌جمهوري ايران و در دوران رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد انجام شده است‌. گزارش‌ها نامي از مقامات ايراني كه در اين ديدار‌ها حضور داشته‌اند، ‌به ميان نياورده‌اند. تحليلگران بر اين باورند كه عصبانيت فابيوس، وزير خارجه فرانسه در دور پيشين مذاكرات ژنو هم به اين دليل بوده كه وي مطلع شده ‌كه ايران و آمريكا ‌مستقل با هم به توافق رسيده‌اند
اعلام حمايت گروگان‌هاي سفارت آمريكا در تهران از توافق ژنو
بسیج همه جانبه داده شده است تا لابی های دو طرف متخاصم سابق و دوست کنوی پیرامون آماده سازی خوراندن جام زهر بکام رهبر ولی فقیه بسیج و همآهنگ شوند .
تعدادي از گروگان‌هاي سفارت آمريكا در تهران در سال 1358 از توافق بزرگ ايران و 1+5 حمايت كردند. به گزارش نامه‌نيوز به نقل از رويترز، "بروس لينكلن" كاردار سفارت آمريكا در تهران خواستار در پيش گرفتن ديپلماسي در قبال ايران شد. وي كه يكي از گروگان‌هاي سفارت آمريكا در تهران در سال 1979 (1358) پس از تسخير آن از سوي دانشجويان پيرو خط امام بود طي سال‌هاي گذشته همواره خواستار باز شدن پنجره‌هاي گفت وگو ميان واشنگتن و تهران شد و از مذاكرات هسته‌اي ايران و 1+5 در ژنو كه به توافق هسته‌اي منجر شد نيز اعلام حمايت كرد. هم اكنون 39 نفر از اين 52 نفر در قيد حيات هستند.
ادعاي عجيب اردوغان؛ آيت‌الله سيستاني گفتند بشار اسد و مالكي بايد كنار بروند
مشخص است که این خبر برای حاکمان رژیم ضد بشری حاکم بر ایران بدترین خبر است .زیرا که مزدور دست نشانده نوری مالکی وبشار اسد جنایتکار دو هم پیمان نزدیک خامنه ای اند و برکناری شان از صحنه ی قدرت یعنی فرو رفتن 2 ضلع مثلث شوم.

نخست‌وزير تركيه مدعي شده كه مرجع عالي شيعيان در عراق اعلام كرد كه زمان آن فرا رسيده كه مالكي و اسد از قدرت كنار بكشند. به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه عراقي "المدي"، "رجب طيب اردوغان" نخست‌وزير تركيه در مصاحبه با شبكه تلويزيوني "ATV" مدعي شد كه آيت‌الله "سيد علي سيستاني" مرجع عالي شيعيان در عراق به "احمد داوود اوغلو" وزير خارجه تركيه اعلام كرده كه زمان كنار رفتن "نوري المالكي" نخست‌وزير عراق و "بشار اسد" رئيس‌جمهور سوريه از قدرت فرا رسيده است. وي در ادامه با پيشنهاد طرح‌هاي مشترك براي تضمين ثبات منطقه اظهار داشت كه كشورش براي ايجاد يك توافقنامه همكاري ميان ايران و عراق براي كمك به حل بحران سوريه آماده است.نخست وزير تركيه تاكيد كرد، پيوستن ايران به تلاش‌هاي مشترك موجب به وجود آمدن فرصتي بزرگ براي حل بحران سوريه مي‌شود. اردوغان افزود: عراق براي حفظ ثبات و امنيتي كه حملات متعدد آن را تهديد مي‌كند و تاكنون صدها نفر از شهروندان آن كشته شده‌اند، تلاش مي‌كند. داوود اوغلو نيز كه دو هفته پيش به عراق سفر كرده بود با آيت‌الله سيستاني و "مقتدا صدر" رهبر جريان صدر ديدار و گفت‌وگو كرد و قرار است به آمريكا و ايران نيز سفر كند