گزیده خبرها

شمع‌هايي با بوي مرغ سوخاري



شمع‌ها معمولا وسيله‌هاي فانتزي در خانه به حساب مي‌آيند اما در مواقعي نيز مي‌توانند به كمك انسان آيند كه مهمترين آن خاموشي و نبود برق است. شمع از جنس پارافين است و بوي خاصي ندارد و از آن براي تزئين استفاده مي‌شود.
زماني كه از شمع‌ها استفاده مي‌كنيم تنها به دنبال نور آن‌ها هستيم و چيز زيادي از آن‌ها نمي‌خواهيم اما طراحان دست به ابتكاراتي زده‌اند كه باعث شده است شمع‌ها از حالت گذشته خود خارج شوند و كاربردي ديگر بگيرند.
مرغ سوخاري را هر كسي دوست دارد زيرا طعم آن يك چاشني خاص دارد و طعم و بوي خوبي دارد. از آنجايي كه خوردن فست فود براي بدن ضرر دارد، نمي‌توان هر روز از اين خوراكي استفاده كرد ولي بو كشيدن آن هيچ وقت و در هيچ مقاله‌اي مضر اعلام نشده است.
به تازگي تعدادي محقق جوان و عاشق فست فود شمعي را ابداع كرده‌اند كه پس از روشن شدن بوي مرغ سوخاري تازه را در هوا پخش مي‌كند. اين شمع‌ها پس از تخقيق 3 ماهه ساخته شده‌اند و در بطن بافت‌هاي آن مقداري از اين مرغ‌هاي سوخاري به همراه چاشني جاسازي شده است.
براي ساخت اين شمع‌ها، محققان مرغ‌هاي مختلف را درون ماهيتابه سوخاري كرده و روغن آن رابراي ساخت شمع استفاده كرده‌اند. همچنين مقداري از گوشت مرغ نيز در درون اين شمع‌ها قرار داده شده است. البته اين شمع داراي سبك خاصي از درست شدن است كه به صورت راز باقي مانده است. اين شمع‌ها از ماه آينده وارد بازار مي‌شوند. 

مرگ عابر پياده پس از پريدن از نرده خط ويژه اتوبوس بي.‌آر.تي


رئيس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس راهور تهران از مرگ يك عابر پياده در برخورد با اتوبوس BRT در خط ويژه خبر داد.
سرگرد "احمد شيراني" در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، افزود: حوالي ساعت 20/22 در خيابان قزوين به سمت شرق تقاطع خيابان لقمان حكيم تصادف يك دستگاه اتوبوس BRT با يك عابر پياده گزارش شد.
وي افزود: بررسي‌هاي پليس نشان داد عابر پياده مرد 51 ساله كه از نرده‌هاي خط ويژه به داخل پريده بود، بر اثر برخورد با يك دستگاه اتوبوس BRT، در اين مسير در دم كشته شده است.
"شيراني" علت اين تصادف را 50 درصد عدم توجه به جلو از سوي راننده اتوبوس و 50 درصد بي‌احتياطي عابر پياده به علت عدم استفاده از گذرگاه عابر پياده عنوان كرد و از تمامي عابران پياده خواست حتما براي عبور از عرض خيابان، از پل‌هاي عابر پياده گذرگاه‌هاي مشخص شده استفاده كنند و به هيچ عنوان به طور ناگهاني وارد خيابان نشوند. 
اسيدي كه روزگار كودكي را سوزاند 
كودكاني كه قرباني اسيدپاشي شده‌اند



روزها پشت سرهم مي‌گذرد؛ دنيا بايد در عالم كودكيشان به تندي سپري شود اما روزها كش مي‌آيند. آن‌قدر روزهاي تكراري مي‌آيد و مي‌رود كه انگار امروز با ديروز فرقي ندارد. امروز هم به مانند روزهاي قبل رهگذران با تعجب و ترحم نگاهش مي‌كنند و گوش‌هايش پر از صداي ترحم‌آميز مردم غريبه و چشم‌هاي كم بينايش شاهد نگاه منتظر و نگران اطرافيانش است. هرچه در ذهن كوچك خود كاوش مي‌كند، نمي‌تواند پاسخي براي علامت سوال‌هاي ذهن پيدا كند اما همه سوال‌ها در برابر علامت سوال بزرگي به نام "گناه من چه بود؟" رنگ مي‌بازد. آينده‌اش از حالش مبهم‌تر است و نمي‌داند در دنيايي كه عقلشان به چشمشان است چگونه اميد به زندگي ببندد. 
گاهي دردي به سراغت مي‌آيد، جسم ضعيفت مريض مي‌شود و به دنبال مداوايش مي‌گردي. اما دردهايي است كه روح، روان و جسم را با هم مي‌سوزاند، هر چه سعي مي‌كني پنهانشان كني، نمي‌شود، زخم‌ها نمايان است، جزي از زندگيت مي‌شود و از آن روز تو بايد با اين دردها و زخم‌ها زندگي كني بدون هيچ مرهمي كه زيبايي‌ات را به تو برگرداند! حالا تصور كن قرباني خشم افرادي كه با اسيد آرام مي‌شوند، يك طفل خردسال باشد. طفلي كه يا خود قرباني اسيدپاشي فردي كينه توز شده يا در صحنه خشونت حضور داشته و حالا مادرش به كابوس‌هاي شبانه‌اش بدل شده است. 
كودكان شادند و بازي‌هاي كودكانه آنها حتي بر خرابه‌هاي زندگي ادامه دارد اما كودكاني هستند كه زندگي‌شان توسط افراد ديگر با اسيد خراب شده است. يكي از اين كودكان رعناي شش ساله است، او كه به همراه مادرش در نيمه‌هاي شب قرباني اسيدپاشي شد، اين روزها به مهدكودك مي‌رود، اما به جاي دغدغه مدادرنگي و كاغذ كادو نگراني‌اش چروك چهره و نداشتن مو است. 
"سميه" مادر "رعنا" در گفت و گو با ايسنا در تشريح تاثيرات اسيدپاشي روي رعنا مي‌گويد: رعنا بسيار پرخاشگر و حرف گوش نكن شده و به گونه‌اي رفتار مي‌كند كه انگار مي‌خواهد به همه ثابت كند كه مشكلي ندارد، به طوري كه هنگامي كه سعي مي‌كنيم در برخي مواقع مراعاتش را كنيم واكنش جدي نشان داده و با پرخاشگري اعتراض خود را نشان مي‌دهد. 
اين زن كه خود نيز قرباني اسيدپاشي همسر معتادش شده مي‌گويد: در شب حادثه رعنا در كنار من در حال شير خوردن بود كه همسرم اسيد را روي ما ريخت و هنگامي كه من با داد و فرياد به حياط خانه آمدم هيچ‌گاه تصور نمي‌كردم كه گريه رعنا نيز به دليل سوختگي باشد و فكر مي‌كنم كه اين طفل كه آن موقع كمتر از دو سال داشت از صداي فريادهاي من ترسيده و گريه مي‌كند و اين دير رسيدن و بي‌توجهي به رعنا سبب شد كه چشم راست اين دختر كاملا از بين برود به گونه‌اي كه پزشكان نسبت به تخليه اين چشم اقدام كردند. 
سميه با بيان اينكه تنها آرزويش، كاشتن مو براي رعنا و نصب پروتز چشم براي اين دختر است، گفت: پزشكان به دليل سن پايين رعنا عنوان كردند كه نصب پروتز غيرممكن است اما كاشتن مو يكي از اهدافي است كه به نظرم بايد قبل از رفتن رعنا به كلاس اول اجرايي شود. چرا كه قطعا بچه‌ها به رعنا به دليل كچلي و نداشتن چشم مي‌خندند. 
اين قرباني اسيدپاشي با بيان اينكه پزشكان عنوان كردند كه سن رعنا براي كاشت مو كم است، گفت: گذاشتن كلاه‌گيس علاجي باشد تا رعنا بزرگتر شود تا بچه‌ها در مدرسه به او نخندند و من نمي‌دانم كه بچه‌هاي مردم چه زماني بزرگ مي‌شوند و ياد مي‌گيرند به بچه‌هاي ديگر كه ممكن است از لحاظ ظاهري با آنها فرق داشته باشند، نخندند. 
پانيذ كه اين روزها او نيز به پيش دبستاني مي‌رود و خود را براي آموزش‌هاي بيشتر آماده مي‌كند نيز يكي ديگر از قربانيان بي‌گناه اسيد پاشي است. دختربچه‌اي كه هنگامي كه كمتر از سه سال سن داشت، قرباني كينه‌توزي زني شد كه با پدرش در ارتباط بود و هنگامي كه اين زن با سه ليتر اسيد در صدد آن برآمد كه مادرش (طاهره) را از سر راه خود بردارد او نيز قرباني اسيدپاشي شد. 
پانيذ با اينكه كمتر از رعنا آسيب ديده اما از ناحيه لب و قسمتي از پا و صورت دچار سوختگي شديد شده و هنگامي كه همكلاسي‌هايش از او در مورد جراحتش مي‌پرسند او مي‌گويد كه با چاي داغ سوخته است. 
طاهره در مورد دخترش مي‌گويد: پانيذ پيش از اين هنگامي كه از او مي‌پرسيدند صورتت چه شده مي‌گفت كه از دوچرخه افتاده و حتي به برخي ديگر مي‌گفت كه با چاي داغ سوخته اما حالا ياد گرفته است كه يك پاسخ يكسان براي سوال‌كنندگان بياورد و در برابر سوالات مخاطبان مي‌گويد كه با چاي داغ سوخته است. 
آرين هشت ساله بزرگتر از پانيذ و رعناست، او تنها پنج سال داشت كه مادرش قرباني اسيدپاشي پدربزرگش (پدر پدرش) شد و هنگامي كه مادرش به بهانه آوردن هديه آرين نزد پدربزرگش رفت اين مرد به جاي هديه اسيد به او داد. با سن بيشترش دغدغه و نگرانيش از جنس ديگري است، اين روزها دغدغه آرين از پيداكردن كلاه‌گيس مناسب و يافتن پاسخي واحد براي سوال‌كنندگان بزرگتر است. 
او مدتي است كه كابوس جدايي از مادرش را مي‌بيند چرا كه مدتهاست خانواده پدري‌اش كه مادرش را به اين روزگار انداخته‌اند به دنبال حضانت اين طفل هشت ساله هستند و آن‌گونه كه معصومه (مادر آرين و قرباني اسيدپاشي) مي‌گويد آرين اين روزها از ترس جداشدن از مادرش شب و روز برايش معنا ندارد و بسيار وابسته شده و حتي اگر او را براي لحظه‌اي از خود جدا كند تصور كند كه خانواده پدري‌اش براي بردن او به خانه خواهند آمد. 
كشف جسد نوزاد در بازيافت زباله!


كشف جسد نوزاد دختر در محل بازيافت زباله كارآگاهان پليس را در برابر پرونده قتلي قرار داد.
به گزارش مهر، ساعت 12 و 20 دقيقه 29 آبان امسال ماموران در جريان كشف جسد نوزادي در محل بازيافت زباله در حوالي كهريزك قرار گرفتند. در ادامه تيمي از ماموران راهي محل شده و در بررسي‌ها متوجه شدند، جسد متعلق به نوزاد دختري است كه پارچه‌اي به دور گردنش گره زده شده بود.
با تحقيقات مقدماتي جسد نوزاد براي تعيين علت مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد. پزشك جنايي نيز پس از معاينه جسد در گزارش خود اعلام كرد، حدود يك هفته از تولد اين نوزاد مي‌گذرد و او بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن دچار خفگي شده است.
با اعلام گزارش پزشكي قانوني پرونده با دستور قاضي جنايي كهريزك براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفته است. 
در پي آلودگي هوا رخ داد
استقرار اتوبوس آمبولانس‌هاي اورژانس در ميادين تهران



اتوبوس آمبولانس‌هاي اورژانس تهران براي درمان بيماران احتمالي ناشي از آلودگي هوا در ميادين تهران مستقر شد.
به گزارش ايسنا، براساس اعلام مركز اورژانس تهران براي امدادرساني به شهروندان در روزهاي آلودگي هوا، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در پنج ميدان شهر تهران مستقر شد.
اتوبوس آمبولانس‌هاي اورژانس طي ديروز و امروز ششم و هفتم آذرماه در ميادين تجريش، انقلاب، آزادي، راه‌آهن و امام‌خميني(ره) از ساعت 9 تا 19 مستقر هستند.
درعين حال رئيس اورژانس تهران نيز گفت: مهم‌ترين توصيه اورژانس به مردم در شرايط آلودگي هوا اين است كه تا جاي ممكن در خانه بمانند، به هيچ وجه در هواي باز ورزش نكنند و با مصرف لبنيات، ميوه و سبزي براي خروج سموم موجود در هوا از بدن تلاش كنند.
"رضا دهقانپور" گفت: اين اتوبوس آمبولانسها به لوازم و تجهيزات ويژه براي درمان سرپايي مردم مجهز هستند.
وي افزود: تنها پيشنهاد و توصيه اورژانس به مردم در شرايط آلودگي هوا اين است كه تا جاي ممكن در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند، بيماران دارو و در صورت لزوم دستگاه اكسيژن كوچك خود را همراه داشته باشند و اگر دچار مشكل شدند به سرعت به مراكز درماني مراجعه كنند.
دهقانپور گفت: فعاليت ورزشي و تحرك در محيطهاي باز در شرايط آ‌لودگي هوا خطرناك است و به هيچ وجه توصيه نمي‌شود. مصرف ميوه و سبزي‌هاي تازه و لبنيات نيز به خروج سموم از بدن كمك مي‌كند. 



وقتي حق تقدم با شما نيست! 


کد خبر۱۷۰۴۶۱
۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۵
فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: دو شناور متجاوز متعلق به کشور عربستان سعودی در آب‌های حوزه استحفاظی استان بوشهر توقیف شد و 9 ملوان نیز در این ارتباط دستگیر شدند.
به گزارش روابط عمومی فرماندهی دریابانی بوشهر، قلندر لشکری اظهار داشت: دریابانی ناجا اجازه هیچ‌گونه فعالیت غیرمجاز به سودجویان و متخلفان را نخواهد داد.

وی در تشریح عملیات توقیف دو شناور سعودی گفت: روز گذشته دریابانان مستقر در آب‌های جنوب کشور با استفاده از تجهیزات الکتریکی و اپتیکی از حضور دو فروند شناور در آب‌های استحفاظی کشورمان در جنوب مطلع شدند.

لشکری خاطرنشان کرد: با حضور در محل مورد نظر، دریابانان با دو فروند شناور که با پرچم کشور عربستان در حال صیادی غیرمجاز در این منطقه بودند روبرو شدند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری 9 تن از ملوانان این دو شناور سعودی اظهارکرد: در انجام تحقیقات مشخص شد این 9 تن تبعه کشورهای مختلف بودند.

لشکری با اشاره به تشکیل پرونده برای دستگیرشدگان در این شناور اضافه کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شدند.