گزیده های خبر 14 آبان – 94 قسمت -5

 گزیده های خبر  14 آبان – 94 قسمت -5

    
توقيف کالاي قاچاق 1/4 ميلياردي
    اراک- ايرنا: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مرکزي از کشف و ضبط يک ميليارد و 414 ميليون ريال کالاي قاچاق در اراک خبر داد.    سرهنگ سيدنورالدين حسيني گفت: اين ميزان کالاي قاچاق روز دوشنبه در دو عمليات جداگانه در شهرستان اراک به دست آمد.    وي افزود: يک ميليارد و 232 ميليون ريال از کالاي قاچاق که انواع لوازم خانگي است از يک انبار به دست آمد.    رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مرکزي ادامه داد: در عمليات ديگر نيز 56 حلب روغن زيتون به ارزش 182 ميليون ريال از يک انبار ديگر در شهرستان اراک کشف و ضبط شد.حسيني تاکيد کرد: در اين دو عمليات ، دو نفر دستگير و با تشکيل پرونده تحويل مقام قضايي شدند.       
    کشف 2 تن زغال تاغ
    کاشان - ايرنا: رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري اردستان گفت: در پي دريافت گزارش هايي مبني بر حمل زغال از تاغزارهاي منطقه ريگستان، ماموران اداره با هماهنگي مقام ذيربط 2 تن و 200 کيلو زغال قاچاق را توقيف کردند.غلامرضا الهياري افزود: زغال هاي کشف شده با يک دستگاه وانت پيکان توقيف و متخلفان پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شهرستان شدند.        
    امحاي 350 کيلو کله پاچه فاسد
    رشت- خبرنگار کيهان:350 کيلوگرم کله پاچه فاسد در شهرستان آستارا کشف و امحا شد.    رئيس شبکه دامپزشکي شهرستان آستارا گفت: اين مقدار کله و پاچه فاسد در بازرسي از يک خودروي سمند کشف و در همين ارتباط دو جوان 22 ساله اهل استان اردبيل دستگير شدند.    بهرام پورضريب با بيان اينکه اين 2 متهم کله و پاچه هاي فاسد را در شهرستان هاي تالش، بندرانزلي و آستارا توزيع مي کردند افزود: متهمان با تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.      
    کشف 82 راس دام قاچاق
    سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي بندرگز روز سه شنبه گفت: در راستاي اجراي طرح منطقه اي مبارزه با سرقت احشام و قاچاق کالاهاي ممنوعه، ماموران يگان امداد و ماموران پليس آگاهي با همکاري اداره صنعت و معدن در ايست و بازرسي پليس راه نوکنده مستقر و همچنين به گشت زني هاي محلي اقدام کردند.سرهنگ علي اکبر خرمي افزود: در اين ايست و بازرسي دو خودروي حامل گوسفند فاقد مجوز، که جمعا 69 راس گوسفند و دو خودرو حامل 13 راس گاو فاقد مجوز، توقيف و تحويل عوامل قرنطينه شد.      
    عامل اختلاس 35 ميلياردي دستگير شد
    سرويس شهرستان ها: رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي گيلان، گفت: ماموران اين پليس، عامل اختلاس 35 ميليارد ريالي را در شهرستان فومن، دستگير کردند.    سرهنگ سيد رسول صمدي افزود: با تلاش ماموران، اين متهم 48 ساله در شهرستان فومن شناسايي و دستگير شد. اين شخص به اتهام سه فقره اختلاس به مبلغ 35 ميليارد ريال تحت تعقيب دستگاه قضائي بود.    وي تصريح کرد: متهم در تحقيقات تخصصي اوليه پس از مواجهه با مستندات جمع آوري شده توسط پليس، اختلاس به مبلغ 35 ميليارد ريال و ساير جرايم صورت گرفته را پذيرفت و پس از تکميل تحقيقات به همراه پرونده به مرجع قضائي معرفي و سپس راهي زندان شد.
اشاره رهبر انقلاب به اشك تمساح كدام مقام آمريكايي بود؟
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانش آموزان، با اشاره به برخي نرمش هاي ظاهري مسئولان آمريکا در مذاکرات، از گريه يکي از مسئولان آمريکايي در مذاکرات هسته اي وين سخن گفتند. اين مسئول آمريکايي جان کري بوده است.
    
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح سه شنبه در ديدار پرشور هزاران نفر از دانشجويان و دانش آموزان، با اشاره به برخي نرمش هاي ظاهري مسئولان آمريکا در مذاکرات افزودند: باطن رفتار آمريکا، پيگيري همان اهداف خصمانه گذشته است و ملت، اين واقعيت را فراموش نمي کند. رهبر انقلاب در همين زمينه افزودند: يکي از مسئولان آمريکايي در مذاکرات از تنفر از جنگ گفته و حتي گريه کرده است، عده اي ساده لوح ممکن است اين قضيه را باور کنند اما حمايت بي دريغ و کمک هاي بي وقفه آمريکا به رژيم جنايتکار، قصاب و آدم کش صهيونيستي و حمايت آنها از جناياتي که در حق مردم يمن مي شود، ماهيت واقعي آن ادعا و آن گريه را برملامي کند.
        
کدام چهره آمريکايي مد نظر رهبر انقلاب بود؟!
    
وندي شرمن معاون وزير خارجه آمريکا، چندي قبل در نشستي در آمريکا به جزئياتي از جلسه ايران و 1+5 در سازمان ملل اشاره کرد که ماجراي مورد اشاره رهبر انقلاب در آن جلسه رخ داده است.    وي با تشريح جزئيات اين جلسه گفت: در نشست نهايي ايران و 1+5 پيش از کنفرانس مطبوعاتي، من اين افتخار را داشتم که با وزير خارجه همراه باشم. زماني که تمام عکاسان و خبرنگاران از اتاق بيرون رفتند، تمامي حاضران از جمله وزير خارجه ايران سخناني را ايراد کردند، تمامي اين نطق ها تکان دهنده بود، چراکه علني نبود. شرمن که بغض کرده بود، افزود: جان کري آخرين نفري بود که صحبت کرد، او گفت «زمانيکه22 ساله بودم، به جنگ رفتم» اما سپس بغض کرد، همانطور که من چند دقيقه پيش بغض کرده بودم. معاون وزير خارجه آمريکا تصريح کرد: کري نمي توانست کلمات را ادا کند اما در نهايت بغض خود را فرو خورد و گفت: من به جنگ رفتم و برايم روشن شد که ديگر هيچ وقت نمي خواهم به آنجا بروم.     وي افزود: کل توافق به همين معناست، حل مسائل از طريق ابزار مسالمت آميز؛ پس از سخنان کري، همه در آن اتاق کوچک اشک درچشمانشان حلقه زده بود و همه دست زدند، از جمله مذاکره کنندگان ايراني!