4 ماموريت شبكه نفوذ رسانه اي

 4 ماموريت شبكه نفوذ رسانه اي
از تهيه اطلاعات و ارسال به خارج تا نزديك شدن و خط دهي به شخصيت ها 1 آذر-94
سربازجو شریعت نداری همچنین خط دیکته شده پاسداران به خامنه ای را دنبال می کند تا همسویی کاملش با سازمان اطلاعات وامنیت پاسداران را اثبات کرده باشد که 5 متهم نفوذی دشمن در مطبوعات را با یک شبیخون بازداشت کردند.

اعضاي شبکه فعالان رسانه اي که اخيرا بازداشت شده اند ۴ ماموريت را در داخل ايران بر عهده داشته و براي انجام آن به طور مستمر و با رعايت اصول حفاظتي حقوق دريافت مي کرده اند.
    
به گزارش مهر، منابع مطلع مي گويند شبکه شبه رسانه اي داخلي که اخيرا با آن برخورد شد، يک شبکه ريشه دار، هوشمند، داراي ارتباطات ارگانيک، وسيع و طولاني مدت با نهادهاي مرتبط با سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا، انگليس و هلند در بيرون از ايران بوده است.
    
دو هفته پيش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام کرد شبکه اي از فعالان حوزه هاي رسانه و شبکه هاي اجتماعي را بازداشت کرده است.
    
اطلاعات تازه دريافت شده نشان مي دهد اين شبکه اگرچه ظاهرا مشغول کار رسانه اي بوده و در فضاي رسانه اي کشور حضور داشته، اما در واقع بطور کامل اصول پنهان کاري از جمله ايجاد پوشش، ملاحظات حفاظتي و استفاده از نام مستعار در توليداتش را رعايت مي کرده و در زماني طولاني به اين شکل با بيرون از ايران مرتبط بوده است.
    
منابع مرتبط با موضوع گفتند اين شبکه داخلي، مرتبط با يک «سلسله مراتب هدايت و کنترل» در بيرون از ايران بوده که افرادي همچون «حسين باستاني»، «مسعود بهنود» و «م -ع» آن را در قالب نهادهايي همچون بي بي سي فارسي و وب سايت روزآنلاين اداره مي کرده اند.
    
اين شبکه در گام نخست ماموريت جمع آوري اطلاعات مختلف از داخل ايران و ارسال به بيرون کشور را بر عهده داشته و اين امر را به طرق بسيار متنوعي انجام مي داده است.
    
در گام دوم، اعضاي اين شبکه ماموريت توليد گزارش و تحليل و ارسال به خارج از ايران جهت انتشار در وب سايت هاي مرتبط با اپوزيسيون با هدف سياه نمايي، پرونده سازي حقوق بشري، ايجاد اختلاف در داخل ايران و پيش برد اهداف غرب براي کنترل افکار عمومي در ايران را برعهده داشته اند.
    
در گام سوم، اعضاي اين شبکه با هدف شبکه سازي در داخل ايران با کارکردهاي متنوع اطلاعاتي و عملياتي، فعاليت مي کرده است.
    
چهارمين هدف نيز نزديک شدن به چهره هاي مشهور و فعال سياسي و رسانه اي با هدف خط دهي به آنها يا ايجاد اختلاف در ميان آنها بوده است.
    
بر اساس اين گزارش نکته مهم درباره اعضاي اين شبکه، دريافت حقوق ثابت ماهيانه (برخي به ريال و برخي به دلار و يورو) از خارج از ايران است. تعدادي از اعضاي قديمي تر شبکه چيزي حدود يک دهه است که ماهيانه از مبدا خارجي پول دريافت مي کنند.
    
گفتني است در پرداخت اين مبالغ تمامي اصول حفاظتي مراعات مي شده است(دريافت از صرافي ها و همچنين دريافت با چند واسطه) و همچنين مبلغ دريافتي کاملامتعارف بوده است به گونه اي که اين افراد مي توانستند با دستمزدهايي مشابه به جاي وطن فروشي و ارتباط با بيگانگان، به کار شرافتمندانه رسانه اي در داخل کشور بپردازند.