سقوط هواپيماي روسي در سودان جنوبي

سقوط هواپيماي روسي در سودان جنوبي 14 آبان – 94
پس از سقوط هواپیمای مسافری روسی در صحرای سینا در مصر اکنون خبر از سقوط هواپیمای باری ارتش روسیه در سودان جنوبی داده شده است که منجر به کشته شدن 41 سرنشین آن شده است .

يک هواپيماي باري روسي در سودان جنوبي سقوط کرد و 41 سرنشين آن کشته شدند.
    به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اسپوتنيک، اين هواپيماي باري متعلق به ارتش روسيه بوده است.

    بنابر گزارش «راشاتودي»، اين هواپيما در نزديکي فرودگاه سودان جنوبي اندکي پس از بلند شدن از باند فرودگاه سقوط کرده است.خبرگزاري «رويترز» گزارش داد که شاهدان عيني ديده اند که هواپيمايي در کرانه رود نيل سقوط کرده است.بنا بر خروجي توئيتر شبکه راديويي سودان جنوبي، اين حادثه در 800 متري فرودگاه جوبا، پايتخت سودان جنوبي اتفاق افتاده است که يک زن و هفت کودک در ميان جان باختگان اين حادثه هستند.

    گزارش هاي جديدي نيز منتشر شده مبني بر اينکه 40 جسد در محل سقوط اين هواپيما پيدا شده است. تا اين لحظه اخبار ضد و نقيضي از تعداد سرنشينان و تعداد جان باختگان اين حادثه منتشر شده است. يک شاهد عيني اعلام کرده که بيش از 40 نفر در هواپيما بودند اما يک مقام آگاه گفته که سرنشينان اين هواپيما 20 نفر بودند. از سوي ديگر برخي رسانه ها نيز تعداد سرنشينان را 12 نفر اعلام کرده اند.يک منبع آگاه به رسانه هاي سودان جنوبي اعلام کرده که اين هواپيماي آنتونوف 12 عازم فرودگاهي در استان «نيل بالا» در سودان بوده است.يک مقام پليس در نزديکي محل حادثه به خبرگزاري رويترز اعلام کرده که 2 نفر از سرنشينان هواپيما جان به در برده اند که يک کودک نيز در ميان آن بوده است اما اين مقام پليس اعلام کرد هنوز نمي تواند تاييد کند اين هواپيما چه تعداد سرنشين داشته است.بنا بر اعلام اسپوتنيک، وزارت خارجه روسيه در حال بررسي اطلاعات سقوط اين هواپيماي باري است.