پیرامون نامه یا دفاعیه محسن رفسنجانی درباره توهین زاکانی به رفسنجانی

پیرامون نامه یا دفاعیه محسن رفسنجانی  درباره توهین زاکانی به رفسنجانی  15 آبان – 94


حادشدن رقابت و اختلاف  کنونی بین رفسنجانی و خامنه ای  آنگونه شده که به نامه نویسی محسن رفسنجانی به بسیجی جانباز علیرضا زاکانی کشیده شده است که عضو مجلس ارتجاع وجبهه ی پایداری مصباح یزدی و همچنین دلواپس نگران هسته ای است.
 کلید این رقابت و اختلافات خامنه ای و رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری دوره ی نهم در خرداد وتیر 84 زده  شد . البته این انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار بود که به مرحله دوم کشیده شد و احمدی نژاد با مداخله سپاه و بسیج و رأی سازی های تقلباتی با حمایت خامنه ای رئیس جمهورشد  . سپس احمدی نژاد ادعای کابینه 70 میلیونی امام زمانی اصولگرای عدالت محور نمود.
هدف سپاه از رئیس جمهور کردن احمدی نژاد تلاش برای تسلط یا مصادره ی 2 هزارمیلیارد دلار سرمایه شرکت ومؤسسات وبنگاه ها وبانک های دولتی از طریق خصوصی سازی بود که احمدی نژاد  زیر چتر توزیع سهم عادلانه عدالت مأمور وپیگیرش شد .
 همچنین  هدف حذف رفسنجانی از ریاست مجمع مصلحت وخبرگان وبرکناری ازامام جمعه  موقت تهران وبالاخره ازچنگ رفسنجانی درآوردن دانشگاه آزاد بود که سرمایه ودارایی هایش بالغ بر 250 میلیارددلار است.
البته هدف نهایی پاسداران  پیگیری  دستیابی به سلاح هسته ای بود. برای همین شعار  اصلی و تبلیغاتی احمدی نژاد درهمه تورهای سفر استانی اش  "انرژی هسته ای حق مسلم ماست "بود.
بهمین دلیل پاسدار محمد باقر ذوالقدر که معاون فرمانده کل پاسداران  رحیم صفوی درآن زمان  بود و تِز ِ حرکت پیچیده چندلایه چراغ خاموش داشت و توانست بااین تز احمدی نژادرا رئیس جمهور کند. پس از آن وی  معاونت راهبردی وامنیت دستگاه فاسد قضاییه را برعهده  گرفت  تااز همان تاکتیک  تِز ِچراغ خاموش خود استفاده کند .چون هیچ نام ونشانی از وی درخبرها نیست وهرگز نام وی مطرح نمی شود .
درصورتیکه  توقیف مطبوعات  و بازداشت روزنامه نگاران و خبرنگاران ومحاکمه وزندانی شدن اعضای فعال سیاسی وابسته به مدعیان اصلاح طلب که پس ازکودتای تقلباتی 22 خرداد 88  انجام گرفت . بامشورت وراهبردی وی بوده است. چون  پس از 22 خرداد 88 معترضان وارد خیابان ها شدند وشعار مرگ بردیکتاتور سردادند .اعتراضات ضد حکومتی 8 ماه ادامه یافت .تااینکه باسرکوب شدید وبازداشت های گسترده همراه با مرگ چندین معترضان خیابانی مهار گردید . طوریکه  جنایت علیه ی بشریت بازداشتگاه کهریزک 88 یک مورد از این سیاست سرکوب وحشیانه غیرانسانی بود.
بهرحال شاهدبودیم که درمدت 8 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد  چگونه وی  با لیست توی جیب و شعار بگم ، بگم چپ و راست به سوی رفسنجانی و اعضای خانواده اش کیش داده می شد. تاجاییکه  مجسن رفسنجانی از مدیریت متروی تهران برکنار گردید . فائزه رفسنجانی و حسین مرعشی برادرهمسررفسنجانی زندانی شدند. رفسنجانی پس از خطبه نمازجمعه تهران که اشاره ای به تقلبات انتخابات 22 خرداد 88 کرد .دیگر فرصت حضور در نمازجمعه تهران به وی داده نشد تا خطبه خوانی درنمازجمعه تهران کند. درراهپیمایی های نمایشی همچون 22 خرداد رفسنجانی متهم به بی بصیرت ورهبر فتنه آمریکایی 88 می شد.
درادامه با فرمان وتبانی خامنه ای مهدوی ویلچر نشین جای رفسنجانی درریاست مجمع خبرگان را گرفت و پس از فوت مهدوی کنی بازهم به دستور خامنه ای شیخ مفسد اقتصادی با آقازاده فاسدودزدتر ازخودش محمدیزدی رئیس مجمع خبرگان شد.
همینطور با گشوده شدن پرونده سنگین امنیتی -مالی برای مهدی رفسنجانی تلاش شد تا از لندن بازگردانده شود . سپس وی محاکمه و زندانی شد . البته فاطمه رفسنجانی هم به دادگاه کشانیده شد ولی زندانی نشد.
 بالاخره خیز احمدی نژاد برای قبضه کامل دانشگاه آزاد ومصادره اموال و سرمایه ی آن بطور کامل موفقیت آمیز نبود .چون  قهرکردن وخانه نشینی 11 روزه اش  موجب شد  تاتاریخ مصرف احمدی نژاد اصول گرا ومدعی عدالت محور وپاک ترین دولت تاریخ  زودتر به پایان برسد . برای اینکه احمدی نژاد نزدیک تراز سایر رؤسای جمهوردیگر رژیم به خامنه ای که با دولت های نهم ودهمش به شدت مورد حمایت خامنه ای و پاسداران بود. آنقدر  به فساد و رانت خواری های نجومی واختلاس های هزاران میلیارد تومانی در دوران 8 ساله  آلوده شد که 14 عضو کابینه های وی اکنون درزندان هستند که شامل معاون اولش محمدرضا رجیمی ومعاون ومشاور دیگرش حمیدرضا بقایی می شود.
همینطور ازیاد نرفته که  رفسنجانی پس از اینکه نامزد ریاست جمهوری دوره ی یازدهم شد از سوی شورای نگهبان آلت دست خامنه ای رد صلاحیت شد. درمقابل رفسنجانی از نامزدی ریاست جمهوری حسن روحانی حمایت نمود . پس از اینکه حسن روحانی رئیس جمهورشد. موجب تقویت موضع رفسنجانی مقابل خامنه ای وحامیانش شد .بنابراین دامنه ی جنگ قدرت وثروت میان رفسنجانی وخامنه ای هم تند وتیزشده است. 
به ویژه اینکه رفسنجانی به شدت ازروند مذاکرات هسته ای دفاع کرد تامنجر به توافق هسته ای وتصویب برجام درمجلس ارتجاع گردید و خامنه ای زهرهسته ای نوشیده هم مجبور به تأیید مشروط 9 بند وتبصره ای برجام شد.
مهمتراینکه رفسنجانی اعلام نمود که نامزد انتخابات ریاست خبرگان دراسفند ماه می شود . این اعلام آمادگی رفسنجانی موجب ریختن آب برتوی لانه مورچگان شده است . چون  رقبا ومنتقدان ومخالفانش  با شیوه وترفند وبهانه های گوناگون  موج تهاجمات و موضع گیری های  بس تند انتقادی  همراه با اتهامات  را به رفسنجانی واعضای خانواده واطرافیانش آغازکردند که شامل تریبون مجلس ارتجاع و دستگاه فاسد قضاییه و خطبه های  امامان نمازجمعه ها ومطبوغات  وابسته به خامنه ای و پاسداران و دلواپسان نگران هسته ای می شود . حتی تهاجم به رفسنجانی  در سخنرانی های دوپهلو  دیدارهای خامنه ای آشکار و شفاف است .
 زیراکه پس از تصویب برجام وشروع اجرایی شدنش که باید سانتریفیوژها جمع آوری شوند. خامنه ای بافشار سپاه پاسداران موضوع خطر نفوذی های دشمن را مطرح کرده است . همین بهانه موجب شد تا اطلاعات وامنیت سپاه 5 تن ازروزنامه  وخبرنگار و فعال سیاسی حامی رفسنجانی ودولت روحانی را به اتهام نفوذی های دشمن بازداشت کند .درادامه سپاه آخونددژخیم  رئیسی را سخنران معرکه گیری راهپیمایی 13 آبان کرد که به مناسبت سالگرد اشغال سفارت آمریکا بود تا وی طوطی وار گفته دیکته شده  خطر دشمن نفوذی پاسداران رارله یاتکرار کند.
 ناگفته نماند قبل از 13 آبان رئیس گزمکان پاسدار محمدعلی جعفری همراه با بسیجی جانباز علیرضا زاکانی که نماینده مجلس ارتجاع و عضو جبهه پایداری آخوند مصباح یزدی است به دانشگاه تهران رفتند تادرجمع دانشجویان بسیجی علیه ی آمریکا لغزخوانی کنند و محور خطر نفوذ دشمن هشدار دهند.
البته  بسیجی جانبازعلیرضازاکانی یکی از مخالفان پیگیرو جدی برجام است چون سیاست پاسداران را دنبال می کند. وی درتریبون مجلس ارتجاع  ونشریات وابسته به خود و دلواپسان نگران هسته ای اتهامات زیاد گوناگونی به رفسنجانی وخانواده واطرافیان وی زده است .
برای همین محسن رفسنجانی  درنامه ی خود  اشاره  کرده که وی دردادگاه  نمایشی با خیال راحت اتهامات بیشتری به رفسنجانی وارد کرد . عجیب اینکه در این نزاع باندی پای سازمان مجاهدین خلق هم به میان کشیده شده است. چون اشاره به هواداری رفسنجانی از مجاهدین قبل از انقلاب شده است .
بهرحال نامه ی تنظیم شده محسن رفسنجانی به علیرضا زاکانی مورد حمایت پاسداران است و این نامه از بازداشت 5 متهم از سوی امنیت و اطلاعات پاسداران تهیه وتنظیم  یابازتاب داده شده است.خطاب به زاکانی گفته شده است:توهین‌های به مراتب رکیک‌تری را نسبت به ایشان در دادگاه انجام می‌دهید و شگفت آن که هیچ کس نیز جرات اعتراض به اقدام مجرمانه شما در دادگاه را ندارد.
  لذا تنظیم این نامه  یا دفاعیه ی محسن رفسنجانی نمی تواند  بدون مشورت با پدرش  بوده  باشد.
تأکید می شود بدون شک با تلاش دولت برای اجرایی کردن برجام و فرارسیدن اسفند زمان برگزاری انتخابات مجلس دهم ارتجاع و خبرگان برروی رفسنجانی واعضای خانواده اش وحتی روحانی ودولت وی از سوی دلواپسان نگران هسته ای فشار وتهدیدهای ادامه دار بیشتری وارد می شود .چون  از طریق سپاه کنترل وهدایت می شود وخامنه ای  هم حمایت وتأیید می کند تا رفسنجانی مجبور به عدم حضور درانتخابات خبرگان شود و اجرایی شدن برجام از سوی دولت هم منجر به شکست  گردد .
همچنین نامزدان  انتخابات  مجلس دهم ارتجاع حامی روحانی ورفسنجانی ودولت ائتلافی یازدهم روحانی هم  با نظریه استصوابی شورای نگهبان آلت دست مواجه با خطر جدی اند . زیرا که با چماق مبارزه با خطر نفوذ دشمن در مجلس ارتجاع  نامزدان بطور فله ای رد صلاحیت  خواهند شد  .مگر اینکه روحانی ورفسنجانی مقابل تهدیدها جا نزنند و روشنگری کنند و نقش پشت پرده خامنه ای وپاسداران رابرجسته کنند که چگونه دستگاه فاسد قضاییه و شورای نگهبان را آلت دست خود علیه ی رقبا ومنتقدان کرده اند.

 بهرحال گزینه هایی از این نامه محسن رفسنجانی به بسیجی جانباز علیرضا زاکانی که حالت دفاع جمعی خانوادگی دارذ چنین است :
در مورد سوابق قبل از انقلاب آیت‌الله رفسنجانی، اظهارکرده اید که آقای هاشمی از منافقین حمایت می‌کرد، حتما شما به اسناد تاریخی دسترسی دارید و می‌توانید بررسی کنید که حمایت ایشان از مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی تا چه زمانی بوده است و این تاریخ را با تغییر ایدئولژیک سازمان مجاهدین خلق وتبدیل شدن به «منافقین» تطبیق دهید، جهت اطلاع شما حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دوستان ایشان از سازمان، مربوط به قبل از انحراف ایدئولژیک وزمانی بوده است که امثال شهید شریف واقفی در سازمان عضویت داشته است، پس اگر سازمان مجاهدین خلق را از ابتدا منحرف بدانیم، باید امثال شهید شریف واقفی را هم شهید ندانیم و اسم دانشگاه صنعتی شریف را که برای گرامی داشتن یاد این مبارز نامگذاری شده است، تغییر بدهیم.در رابطه با اعتقاد آقای هاشمی به مردم سالاری، نیز خود به بطلان سخن سخیفی که بر زبان راندید آگاهید، به راستی کدام یک از رجال سیاسی و مذهبی کشور در طول 37 سال سپری شده از عمر انقلاب، به اندازه آیت‌الله هاشمی خود را در معرض آراء مردم گذاشته، و هیچ گاه از نتیجه آراء مردم نگرانی نداشته است، گرچه ایشان به قرار گرفتن افراد فاقد تخصص وصلاحیت در مصدر کشور اعتقاد ندارد و نتیجه بی‌توجهی به نظر ایشان را کشور در طول هشت سال پرداخت، اما اینکه نمایندگان متخصص و با صلاحیت با سلایق مختلف سیاسی، خود را در معرض آراء عمومی بگذارند، دقیقا دیدگاهی است که ایشان در طول 4 دهه عمرانقلاب دنبال می‌کرده اند، به راستی چه کسی مدافع آراء مردم است؟ کسی که بیش از دو میلیون نفر از مردم تهران در زمانی که نصف جمعیت فعلی وجود داشت، به وی رای دادند و یا کسانی که با آراء دویست تا سیصد هزار از شهری ده میلیونی یعنی سه درصد مردم عنوان نمایندگی را یدک می‌کشند؟
- 
در رابطه با نزدیکی دیدگاه‌های آیت‌الله رفسنجانی به دیدگاه‌های امام راحل(ره) نیز می‌پرسم واقعا در این کشور متخصص‌تر از جنابعالی و دوستان دلواپستان در مورد نظرات امام خمینی(ره) وجود ندارد؟ آیا اسناد مکتوب، پیامها و سخنرانی‌هایی که امام خمینی(ره) در تایید دیدگاهها و مواضع آیت‌الله هاشمی انجام داده است، قابل دسترسی برای عموم نیستند؟ آیا عتاب شدید وکم سابقه امام خمینی (ره) با بزرگان شما که در موضوع مک فارلین قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند، از یاد رفته است؟ به راستی "فاین تذهبون"؟
در رابطه با اتهام رانت خواری و مفاسد مالی که شما و دوستانتان هزاران بار به خانواده هاشمی نسبت داده اید، آیا به خاطر روز جزا از خود پرسیده اید که مستندی دارید یا خیر؟، مدارک و سوابق تحصیلی اعضای خانواده هاشمی موجود است و نیز سوابق تحصیلی شما نیز که توسط دوستان سابقتان افشا شده است. کدام یک از رانت تحصیلی برخوردار بوده اند، آیا خانواده هاشمی از ویلاهای نظامی جهت سکونت استفاده کرده اند، آیا خانواده هاشمی هزینه فعالیت‌های سنگین سیاسی را می‌پردازند؟، اگر واقعا به دنبال روشنگری در رابطه با خانواده هاشمی هستید، باوجود آنکه کیفرخواست محرمانه مهدی هاشمی را منتشر کردید و هزاران صفحه یک طرفه و ناجوانمردانه علیه او نوشتید، چرا اکنون متن کامل محاکمه را که غیرمحرمانه است، با استفاده از مصونیت نانوشته‌ای که دارید، منتشر نمی‌کنید تا مشخص شود چه فردی رانتخواری کرده است؟
اگر واقعا آن گونه که اظهار می‌کنید، به وصایا و رهنمودهای امام خمینی(ره) وفادار هستید، چرا هیچ وقعی به سفارش اکید ایشان در عدم دخالت نظامیان در سیاست ننهاده‌اید؟...برادر زاکانی، انتظار جامعه از امثال شما که در دوران جنگ، تا نزدیکی مرگ وشهادت پیش رفته اید، آنست که بیش از دیگر افراد، به تقوا واخلاق پایبند باشید نه آن که به دلیل منافع سیاسی، گفتن هر دروغ، زدن هرتهمت، بی‌حرمتی به هر شخصیت و بردن هرآبرویی را نه تنها حرام ندانسته بلکه تکلیف خود فرض کنید.روزی آیت‌الله هاشمی در قدرت بود، و امروز شما و دوستانتان قدرت رسانه ای، قضایی، نظامی وامنیتی را در اختیار گرفته‌اید. اگر آیت‌الله هاشمی به رغم همه این تخریبهایی که طی دو دهه اخیر توسط افراطیون چپ و راست علیه ایشان انجام شده، آنچنان محبوب است که با اعلام کاندیداتوری فردی هشتاد ساله موجی به آن گستردگی در کشور ایجاد می‌شود و نشان از آن دارد که ایشان در زمان حضور در قدرت به اصولی پایبند بوده‌اند که همین پایبندی موجب ماندگاری ایشان در قلوب اکثریت مردم شده است. پس شما نیز قدر قدرت بدانید و آن گونه عنان نفس نرانید که هنگام خروج از قدرت، شرمنده خدا وخلقش بمانید.
 
نامه محسن هاشمی درباره توهین زاکانی به آیت‌الله هاشمی  14 آبان – 94
در پی اظهارات علیرضا زاکانی در دادگاه هفته‌نامه پنجره علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه سرگشاده‌ای به زاکانی، نکاتی را خطاب به وی یادآور شد.برادر گرامی جناب آقای زاکانی
با سلام
گرچه رویه بنده مبتنی بر مدارا و صبر در برابر تخریبها و بداخلاقی هاست، اما انتشار اظهارات شما در دادگاه مطبوعات و اسائه ادب دور از انتظار به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی موجب گردید تا این سطور را به نگارش دربیاورم که یا موجب تاملی در این دنیا برای شما وهمفکرانتان شود و یا به حجتی در سرای باقی و دادگاهی که حمایت و پشتیبانی هیچ قدرتی در آن موثر نیست، تبدیل گردد.شما به گواهی خودتان در مجله خود، اقدام به انتشار مطالب توهین آمیزی نسبت به آیت‌الله هاشمی کردید، مطالبی که حتی دادستانی نیز که شما و دوستانتان از رافت اسلامی بی‌دریغش برخوردارید، این موارد را «جرم» احراز کرده و پرونده شما به دادگاه ارجاع شده است.در مقابل این توهین صریح که هم خود به آن معترفید و هم دستگاه قضایی آن را «مجرمانه» خوانده است، آیت‌الله هاشمی مانند گذشته صبر و بردباری پیشه کرده و حتی اقدام به شکایتی ساده ننموده است، اما جنابعالی با کمال جسارت در دادگاه، نه تنها حاضر به عذرخواهی از توهینی که خود به آن اعتراف دارید، نمی‌شوید. بلکه توهین‌های به مراتب رکیک‌تری را نسبت به ایشان در دادگاه انجام می‌دهید و شگفت آن که هیچ کس نیز جرات اعتراض به اقدام مجرمانه شما در دادگاه را ندارد.قبل از ورود به پاسخ، باید عرض کنم که بنده بر خلاف شما و همفکرانتان به خود اجازه نمی‌دهم در مورد انگیزه‌های شما قضاوت کنم، ضمن آنکه برای حضور شما در جبهه و مفتخر شدن به کسوت جانبازی احترام قائلم، امیدوارم این رفتارهای شما براساس حسن نیت و صرفا به دلیل اشتباه در برداشت و فهم صحیح موضوعات رخ داده باشد، نه غرض ورزی و بر همین اساس، این وجیزه را برای لحظه‌ای تامل می‌انگارم:
1- 
در مورد سوابق قبل از انقلاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهارکرده اید که آقای هاشمی از منافقین حمایت می‌کرد، حتما شما به اسناد تاریخی دسترسی دارید و می‌توانید بررسی کنید که حمایت ایشان از مبارزات مسلحانه علیه رژیم پهلوی تا چه زمانی بوده است و این تاریخ را با تغییر ایدئولژیک سازمان مجاهدین خلق وتبدیل شدن به «منافقین» تطبیق دهید، جهت اطلاع شما حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دوستان ایشان از سازمان، مربوط به قبل از انحراف ایدئولژیک وزمانی بوده است که امثال شهید شریف واقفی در سازمان عضویت داشته است، پس اگر سازمان مجاهدین خلق را از ابتدا منحرف بدانیم، باید امثال شهید شریف واقفی را هم شهید ندانیم و اسم دانشگاه صنعتی شریف را که برای گرامی داشتن یاد این مبارز نامگذاری شده است، تغییر بدهیم.برادر زاکانی، حتما قبول دارید مطالبی را که شما بعد از چهل سال و با چند واسطه شنیدید، امام خمینی (ره) از نزدیک لمس کرده بودند و اگر در قدرت شناخت و تحلیل آقای هاشمی ذره‌ای تردید داشتند، به ایشان در معرفی افراد برای عضویت در شورای انقلاب و اداره کشور این گونه اعتماد نمی‌کردند.
2- 
در رابطه با اعتقاد آقای هاشمی به مردم سالاری، نیز خود به بطلان سخن سخیفی که بر زبان راندید آگاهید، به راستی کدام یک از رجال سیاسی و مذهبی کشور در طول 37 سال سپری شده از عمر انقلاب، به اندازه آیت‌الله هاشمی خود را در معرض آراء مردم گذاشته، و هیچ گاه از نتیجه آراء مردم نگرانی نداشته است، گرچه ایشان به قرار گرفتن افراد فاقد تخصص وصلاحیت در مصدر کشور اعتقاد ندارد و نتیجه بی‌توجهی به نظر ایشان را کشور در طول هشت سال پرداخت، اما اینکه نمایندگان متخصص و با صلاحیت با سلایق مختلف سیاسی، خود را در معرض آراء عمومی بگذارند، دقیقا دیدگاهی است که ایشان در طول 4 دهه عمرانقلاب دنبال می‌کرده اند، به راستی چه کسی مدافع آراء مردم است؟ کسی که بیش از دو میلیون نفر از مردم تهران در زمانی که نصف جمعیت فعلی وجود داشت، به وی رای دادند و یا کسانی که با آراء دویست تا سیصد هزار از شهری ده میلیونی یعنی سه درصد مردم عنوان نمایندگی را یدک می‌کشند؟
3- 
در رابطه با نزدیکی دیدگاه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دیدگاه‌های امام راحل(ره) نیز می‌پرسم واقعا در این کشور متخصص‌تر از جنابعالی و دوستان دلواپستان در مورد نظرات امام خمینی(ره) وجود ندارد؟ آیا اسناد مکتوب، پیامها و سخنرانی‌هایی که امام خمینی(ره) در تایید دیدگاهها و مواضع آیت‌الله هاشمی انجام داده است، قابل دسترسی برای عموم نیستند؟ آیا عتاب شدید وکم سابقه امام خمینی (ره) با بزرگان شما که در موضوع مک فارلین قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند، از یاد رفته است؟ به راستی "فاین تذهبون"؟
4- 
در رابطه با اتهام رانت خواری و مفاسد مالی که شما و دوستانتان هزاران بار به خانواده هاشمی نسبت داده اید، آیا به خاطر روز جزا از خود پرسیده اید که مستندی دارید یا خیر؟، مدارک و سوابق تحصیلی اعضای خانواده هاشمی موجود است و نیز سوابق تحصیلی شما نیز که توسط دوستان سابقتان افشا شده است. کدام یک از رانت تحصیلی برخوردار بوده اند، آیا خانواده هاشمی از ویلاهای نظامی جهت سکونت استفاده کرده اند، آیا خانواده هاشمی هزینه فعالیت‌های سنگین سیاسی را می‌پردازند؟، اگر واقعا به دنبال روشنگری در رابطه با خانواده هاشمی هستید، باوجود آنکه کیفرخواست محرمانه مهدی هاشمی را منتشر کردید و هزاران صفحه یک طرفه و ناجوانمردانه علیه او نوشتید، چرا اکنون متن کامل محاکمه را که غیرمحرمانه است، با استفاده از مصونیت نانوشته‌ای که دارید، منتشر نمی‌کنید تا مشخص شود چه فردی رانتخواری کرده است؟
5- 
اگر واقعا آن گونه که اظهار می‌کنید، به وصایا و رهنمودهای امام خمینی(ره) وفادار هستید، چرا هیچ وقعی به سفارش اکید ایشان در عدم دخالت نظامیان در سیاست ننهاده‌اید؟...برادر زاکانی، انتظار جامعه از امثال شما که در دوران جنگ، تا نزدیکی مرگ وشهادت پیش رفته اید، آنست که بیش از دیگر افراد، به تقوا واخلاق پایبند باشید نه آن که به دلیل منافع سیاسی، گفتن هر دروغ، زدن هرتهمت، بی‌حرمتی به هر شخصیت و بردن هرآبرویی را نه تنها حرام ندانسته بلکه تکلیف خود فرض کنید.روزی آیت‌الله هاشمی در قدرت بود، و امروز شما و دوستانتان قدرت رسانه ای، قضایی، نظامی وامنیتی را در اختیار گرفته‌اید. اگر آیت‌الله هاشمی به رغم همه این تخریبهایی که طی دو دهه اخیر توسط افراطیون چپ و راست علیه ایشان انجام شده، آنچنان محبوب است که با اعلام کاندیداتوری فردی هشتاد ساله موجی به آن گستردگی در کشور ایجاد می‌شود و نشان از آن دارد که ایشان در زمان حضور در قدرت به اصولی پایبند بوده‌اند که همین پایبندی موجب ماندگاری ایشان در قلوب اکثریت مردم شده است. پس شما نیز قدر قدرت بدانید و آن گونه عنان نفس نرانید که هنگام خروج از قدرت، شرمنده خدا وخلقش بمانید.والسلام علی من اتبع الهدی
محسن هاشمی
13 
آبان 1394
منبع: فرارو