گزیده خبرهای 19 دی -94 قسمت -2گزیده خبرهای 19 دی -94 قسمت -2

گزیده خبرهای 19 دی -94 قسمت -2
کوروش باقی معاون مدیرکل اخبار خارجی ایرنا عصر جمعه 18 دی دارفانی را وداع گفت.به گزارش خبرآنلاین، او در هنگام رانندگی و به دلیل ایست قلبی زندگی را بدرود گفته است.باقی پیش از این ریس مراکز آستارا، خراسان رضوی و دفتر نماینگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در هند بوده است.
از زمانی که سوشا به زندان اوین رفته، شایعات مختلفی درباره او ساخته شده است.به گزارش خبرآنلاین؛ دروازه بان پرسپولیس كه چند روزی است به زندان اوین رفته، این روزها علاوه بر اینكه باید به فكر حل مشكل و آزادی اش باشد، باید حواسش را جمع شایعات هم بكند. از زمانی كه او راهی زندان شده، شایعات مختلفی درباره سوشا شنیده شده كه این موضوع باعث ناراحتی دروازه بان سرخپوشان می‌شود.یكی از بدترین شایعات درباره سوشا، شایعه خودكشی او در زندان بود كه اصلا مشخص نشد شایعه سازان به چه دلیل این شایعه را بر سر زبان ها انداختند. اما حالا این شایعه هم تكذیب شده تا مشخص شود كه درمورد سوشا نباید خبری را به جز آن‌هایی كه از منابع رسمی اعلام می شوند، جدی گرفت.
به جای پول چغندر شکر قیمت گران با کسر مالیات به کشاورزان داده می شود
* از چهارمحال و بختیاری خبر می‌رسد کارخانه قند هفشجان بعد از گذشت چند ماه از تحویل چغندر کشاورزان این استان، بجای پرداخت پول کشاورزان چغندرکار، آنان را مجبور به تحویل گرفتن شکر آن هم با قیمت این کارخانه که بالاتر از قیمت بازار است نموده است! ضمن آنکه مبلغ قابل توجهی نیز تحت عنوان مالیات بر درآمد از حساب آنان کسر نموده است! به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از شهرکرد، کشاورزان چغندرکار نیز با ارسال نامه‌ای سرگشاده به استاندار ضمن انتقاد از این وضعیت اسفبار، از اینکه این کارخانه حاصل یکسال زحمت این قشر مظلوم و زحمتکش را با این رویه نامناسب و غیرمعمول برباد داده است خواستار رسیدگی فوری به وضعیت آنان و احقاق حقوق حقه خود شدند.
*حکم اعدام یک خطیب صوفی ازسوی یک دادگاه اسلامی در شمال نیجریه
* یک دادگاه اسلامی در شمال نیجریه حکم اعدام یک خطیب صوفی این کشور را به دلیل توهین به پیامبر اسلام (ص)تایید کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، لامیدو ابا سورون - دینکی، دادستان کانو، اعلام کرد که این دادگاه «عبدالنیاس» را به علت توهین به پیامبر اسلام (ص) مجرم شناخت. در قانون شریعت که در کانو اجرا می‌شود برای این جرم مجازات اعدام پیش‌بینی شده است. عبدالنیاس، خطیب صوفی، متهم است در یک مراسم مذهبی که خرداد ماه برگزار شد مطالبی گفته که توهین به پیامبر اسلام(ص) است. اظهارات این خطیب صوفی موجی از خشونت در کانو که ساکنان آن 5 میلیون نفر هستند، ایجاد کرد و مردم منزل عبدالنیاس را که از این شهر فرار کرده بود، آتش زدند. پنج نفر از طرفداران عبدالنیاس در تیر ماه به اعدام محکوم شدند و پرونده آنها در دادگاه تجدید نظر در حال بررسی است. عبدالنیاس در شهریور ماه در ابوجا مرکز نیجریه دستگیر و به کانو منتقل شد. 
حمله خونین گرازهای گرسنه به اهالی کوهرنگ 
سخنگوی سازمان امداد و نجات از حمله گراز به اهالی یک منطقه در محور کوهستانی کوهرنگ به دشت لاله در استان چهارمحال و بختیاری و 3 مصدوم در این حادثه خبر داد."مرتضوی"، سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفتگو باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح جزییات این حادثه گفت: ساعت 14:36 در محور کوهستانی کوهرنگ به دشت لاله در استان چهارمحال و بختیاری حمله گرازهای گرسنه به اهالی روستا گزارش شد.سخنگوی سازمان امداد و نجات تصریح کرد:عوامل امداد و نجات به محل اعزام شدند که مشاهده شد در این حادثه حمله گرازها باعث مصدومیت 3 نفر شده است.وی افزود: یک نفر از مصدومان توسط عوامل امداد و نجات به صورت سرپایی درمان، اما 2 مصدوم 23 ساله و 28ساله به مرکز درمانی شهرستان فارسان در این استان منتقل شدند.گفتنی است، بارش شدید برف این روزها در منطقه کوهرنگ و کمبود غذا در طبیعت، باعث نزدیک شدن حیوانات وحشی به روستاها برای پیدا کردن خوراک شده است که گاهی منجر به مواجهه انسان با حیوانات وحشی می‌شود.
مسمومیت با گاز منوکسیدکربن باز هم قربانی گرفت 
رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک دختر 17 ساله در اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان روانسر جان باخت."اکبر آزادی" به ایرنا گفت: این حادثه در روستای "کلاه کبود" شهرستان روانسر از توابع استان کرمانشاه روی داده است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.