گزیده خبرهای 22 دی – 94 . قسمت-9

گزیده خبرهای 22 دی – 94 . قسمت-9
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تحویل طرح دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا با ۲۰۳ امضا به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.خبرگزاری فارسابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: طرح دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا با قید یک فوریت و با امضای 203 نفر از نمایندگان دقایقی پیش به هیات‌رئیسه مجلس تحویل داده شد.وی افزود: این طرح پس از بررسی در کمیسیون تخصصی برای رای گیری به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در پایان گفت:طرح دریافت غرامت و خسارت و از دولت آمریکا به دنبال اقدامات ضد ایرانی اخیر دولت و کنگره آمریکا توسط نمایندگان مجلس تهیه و تدوین شده است.
محمد تقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در مورد حملات جریانی خاص  به سید حسن خمینی در روزهای اخیر گفت: در عرصه سیاسی هرکسی قدش بلند‌تر و مستقل‌تر باشد و نظرات خود را به جامعه عرضه کند طبیعی است که مورد حمله قرار بگیرد.او در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: فکر می‌کنم سید حسن به دلیل اعتبار خانوادگی و شخصیت حوزوی و استقلال فکری که دارد زمینه هراس برخی را فراهم کرده است.وی ادامه داد: طبیعی است که برای ترس از دست رفتن قدرت، عده‌ای حاضر هستند دست به هر کاری بزنند حتی اگر آن کار تخریب یادگار امام باشد.فاضل میبدی تصریح کرد: جناح‌های سیاسی باید حضور افراد مختلف را تقویت و خانواده امام که هیچ نقطه ضعفی در فضای سیاسی کشور ندارند استقبال کنند.این استاد حوزه و دانشگاه به برخوردهایی که با امام خمینی قبل از انقلاب می‌شد نیز اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب هم برخی به دلیل اعتقادهای امام به او حمله می‌کردند و حتی آب خوردن از کوزه‌ای  که ایشان آب خورده بودند را منع کردند و امروز شاهد هستیم همین حملات به نوه ایشان می‌شود.عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ترور شهیدان مطهری و بهشتی در ابتدای انقلاب توسط گروه‌های مخالف نظام، به خاطر استقلال فکری و شخصیت مستقل سیاسی صورت گرفت. آنها نمی‌توانستند آزاد منشی این افراد را تحمل کنند.از فاضل میبدی پرسیده شد «برخی از دوستداران سید حسن او را به عمویش - مرحوم آیت الله سید مصطفی- و بعضی هم به امام موسی صدر تشبیه می‌کنند. شما به کدام شبیه تر می دانید؟» او پاسخ داد: «هم از حیث تفکر و هم از لحاظ ظاهر به امام موسی صدر شبیه است».وی تصریح کرد: امام موسی صدر، شخصیت ویژه‌ای در جهان اسلام است. هم فکر بازی داشت و هم مستقل بود. نکته بارز دیگر ایشان سعه صدر در مقابل مخالفین بود که در کمتر کسی این ویژگی وجود دارد. مسلمانان و مسیحیان هر دو او را دوست داشتند و همین نشان از اخلاق و نفوذ ویژه در میان جریان‌های مختلف و مذاهب گوناگون دارد.این فعال اصلاح‌طلب به بهانه این اشاره در پایان خاطر نشان کرد: جنبه علمی و فقهی امام موسی صدر در این سال‌ها مهجور مانده و   بیشتر باید به آن پرداخت. او از نظر علمی و فقهی جایگاه ویژه و ممتازی داشت و  توجه بیشتری باید به آن شود.
بخش اجراهای راک و تلفیقی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با اعمال تغییرات اساسی از فرهنگسرای نیاوران به فرهنگسرای ارسباران تهران انتقال پیدا کرد.به گزارش مهر، طبق آخرین تصمیماتی که دبیرخانه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر درباره جدول جشنواره داشته است، بخش اجراهای راک و تلفیقی با اضافه شدن چند گروه دیگر به طور کامل از فرهنگسرای نیاوران به فرهنگسرای ارسباران انتقال داده شد.همچنین جلسه هم اندیشی با سرپرست‌ها و نماینده‌های گروه‌های بخش راک و تلفیقی جشنواره پنجشنبه هفدهم دی ماه برگزار شد که طی این نشست ضمن بررسی ملزومات اولیه مربوط به مسائل فنی و مشکلات پیش بینی شده، به ترتیب آرای گرفته شده علیرضا کبریایی به عنوان صدابردار کنسرت های این بخش انتخاب شد. این در حالی است که پس از انتخاب صدابردار در جهت تسریع کارها قرار بر این شد هر گروه یک نماینده به عنوان ناظر فنی گروه معرفی کند تا به عنوان رابط بین گروه و صدابردار کیفیت اجراها نیز سطح مطلوبی داشته باشد.براساس تازه ترین برنامه اعلام شده گروه های بخش راک تلفیقی، آخرین تغییرات جدول جشنواره که در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود در این بخش به شرح زیر اعلام شده است.
جمعه ۲۳ بهمن:
ساعت ۱۸:۱۵ – گروه «اَوان»، گروه «دال»
ساعت ۲۱ – گروه «داماهی»، گروه «کامنت»
شنبه ۲۴ بهمن:
 
ساعت ۱۸:۱۵ – گروه «بابک صفرنژاد»، گروه «آرین کشیشی»
ساعت ۲۱ – گروه «ماکان اشگواری»، گروه «کامنت»
یکشنبه ۲۵ بهمن:
 
ساعت ۱۸:۱۵ – گروه «دگردیس»، گروه «تندر»
ساعت ۲۱ – گروه «بمرانی»، گروه «شهریار مسرو»
در ایام برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر فرهنگسرای نیاوران تهران میزبان اجرای برنامه ای در چارچوب برنامه جشنواره نخواهد بود.
سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۱ بهمن تا اول اسفند ماه به مدیریت حمیدرضا نوربخش و دبیری حسن ریاحی برگزار می شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در جلسه علنی پارلمان، بیانیه‌ای مبنی بر محکومیت اقدامات آل‌سعود و حمله به سفارت ایران در یمن و همچنین قطع روابط برخی کشورها با ایران صادر کردند.
تاکنون بیش از 220 نماینده این بیانیه را امضاء کرده‌اند.
در همین رابطه، عباس مقتدایی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در بیانیه‌ای که به امضای 220 نفر از نمایندگان رسیده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که سیاست جمهوری اسلامی ایران از آغاز جمهوری اسلامی داشتن رابطه خوب با همه کشورها به خصوص همسایگان بوده است؛‌ ولی در نقطه مقابل این سیاست آمریکا پیوسته کوشیده تا روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و دیگر کشورهای فرامنطقه‌ای را دچار خلل کند.
وی افزود: در این بیانیه همچنین بر این نکته تاکید شده است سیاست قاطع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و حمایت تعدادی از کشورهای منطقه در حمایت از این پدیده شوم است که همین عامل سبب شده که برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی به عنوان مهد پرورش تفکر تروریستی با حمایت‌های پولی و تسلیحاتی از تروریست‌ها منطقه را دچار بحران و تنش کنند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در این بیانیه بر این نکته تاکید شده که این سیاست غلط ده‌ها انسان بی‌گناه در سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه را به خاک و خون کشیده است. همچنین در این بیانیه نمایندگان مجلس تاکید کردند که در کنار این سیاست نادرست حمله نظامی به یک کشور اسلامی و عربی مانند یمن و قبل از آن حمله به بحرین با چراغ سبز آمریکا انجام شده تا بر این اساس رژیم صهیونیستی و آل‌سعود بتوانند عملا فعالیت‌هایی را در جهت تقویت رویکردهای صهیونیستی و تضعیف کشورهای مسلمان انجام دهند.
مقتدایی در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در این بیانیه ضمن محکوم کردن اعدام مظلومانه آیت‌الله نمر باقر النمر و همچنین فشاری که عربستان به ملت خود و سایر کشورهای اسلامی وارد می‌کند از وزارت امور خارجه خواسته‌اند تا سیاست‌های نادرست عربستان را به عنوان یک حرکت خارج از عرف دیپلماتیک مورد پیگیری قرار دهد.
وی در خاتمه تصریح کرد: نمایندکان همچنین از وزارت امور خارجه خواسته‌اند تعرض نظامی به حریم سفارت جمهوری اسلامی در یمن را با جدیت در مجامع بین‌المللی پیگیری کند و علاوه بر این البته از وزارت کشور هم خواسته‌اند تا نسبت به تعرض خودسرانه‌ای که به سفارت عربستان در تهران شده و عملا به منافع جمهوری اسلامی وارد شده پیگیری‌های قانونی را انجام دهند.
اینهمه مچ گیری چرا؟

استان فارس مدتی است که از مسایل بحران‌زا رنج می‌برد. استان پهناور و مهمی که سابقه تنش و درگیری سیاسی کمتری دارد و یکی از ویژگی‌های بارز آن همزیستی مثال زدنی شیعه و سنی در جنوب آن است که علیرغم تلاش‌های وهابیت آل سعود همواره حفظ شده است.در استانی که امسال خداوند متعال نیز باران رحمت فراوان خود را بر آن نازل ساخته است گویا خود ما سعی در تخریب و آزرده کردن مردم داریم.بعد از ماجرای حمله به دکتر مطهری و پیامد‌های آن و در شرایطی که کشور درگیر شیطنت‌های رژیم حجاز می‌باشد اتفاق نادر دیگری در استان رخ داده که چون به فضای مجازی هم درز کرده باید راجع به آن نوشت------ قضیه این است که آقای استاندار در اقدامی بی‌سابقه به یک مقام نظامی نامه‌ای بدون طبقه بندی می‌نویسد و در خواست می‌کند تشییع شهدای مفقود‌الاثر جنگ که پیدا شده‌اند از این استان انجام نشود چون در آستانه انتخابات موجب بهره‌برداری سیاسی می‌شود و شهدا نیز هیچ کدام اهل فارس نیستند---- مخاطب نامه نیز در گوشه آن از داشتن چنین استانداری اظهار تاسف می‌کند و از همه جالب‌تر این مکاتبات به سرعت در دسترس مردم داخل و خارج قرار گرفته و تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌هایی خاص تهاجم به استاندار را بعنوان ضد ارز شها و شهدا و.....شروع کرده و این ماجرا همچنان ادامه دارد.در اینجا چند سئوال مطرح است:
1-
آیا استاندار و نماینده سیاسی دولت که تازه منصوب شده است آن هم به قیمت نارضایتی جریان مخالف نمی‌توانست اگر احساس مشکلی در این رابطه می‌کند تلفنی با آن مقام نظامی مطرح نماید و یا حداقل در مکاتبه طبقه بندی رارعایت کند؟
2-
آیا مخاطب بجای حاشیه نویسی نمی‌توانست کمی تحمل نموده و با یک تلفن استاندار را توجیه کند؟
3-
از همه بدتر این مکاتبه چگونه به فضای مجازی رسیده ازناحیه فرستنده - گیرنده و یا دستگاهها و افراد غیر مسئول؟
باز این سئوالات بدیهی که به ذهن هر فرد ساده‌ای می‌رسد شروع شد ولی همانند ماجرای حمله به سفارت سعودی آبی است که ریخته شده و آبرویی است که از نظام رفته و دشمن نیز با لذت تمام مشغول بهره‌برداری است نمی‌دانیم مشکل کجاست و شاید هم می‌دانیم ولی ترجیح می‌دهیم بجای اینکه اشتباهات یکدیگر را اصلاح کنیم منتظر بمانیم طرف مقابل در دامی خود ساخته یا دشمن پهن کرده بیافتد و بعد مچ اورا محکم بگیریم و رها نکنیم. امید است با دخالت عقلای قوم ماجرای شیراز سریع خاتمه یابد و دوستان انقلاب و مسئولان کشور اینگونه پنجه به صورت یکدیگر نکشند و ملت شریف و نجیب ایران را آزرده‌تر نسازند.و السلام