گزیده ها 23 دی - 94

گزیده ها 23 دی - 94
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن جوانی که با شیوه‌ای خاص و در روز نخست فعالیتش به عنوان صندوقدار، عابربانک مشتریان را ربوده و متواری شده بود، خبر داد.
در تاریخ چهاردهم مرداد ماه امسال جوانی با مراجعه به کلانتری 123 نیاوران به مأموران اعلام کرد که صندوق دار یک مغازه پیتزا فروشی در خیابان قنات شمالی اقدام به سرقت عابربانکش کرده و با در اختیار داشتن رمز کارت اقدام به برداشت 14 میلیون تومان از حساب وی کرده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای خرید پیتزا به یک مغازه فست فود در محله نیاوران مراجعه و کارت عابر بانک خود را به همراه رمز مربوطه برای پرداخت وجه در اختیار صندوقدار مغازه که خانمی جوان حدوداً 30 ساله بود، قرار دادم، خانم صندوقدار به این بهانه که دستگاه Pozz فروشگاه قطع شده و باید به مغازه مجاور مراجعه کند شخصاً کارت عابر بانک مرا گرفت و پس از خروج از محل متواری شد.
صاحب مغازه فست فود در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قصد استخدام یک صندوقدار خانم را داشتم؛ به همین علت از طریق آگهی در یکی از روزنامه‌ها اقدام به انتشار آگهی استخدام صندوقدار زن کردم تا اینکه در روز چهاردهم مرداد ماه، خانم جوانی که خودش را خانم شریفی معرفی کرده بود برای استخدام به من مراجعه کرد؛ با توجه به تسلط کاملی که ایشان به امورصندوقداری و حسابداری داشت مقرر شد تا یک روز به صورت آزمایشی به عنوان صندوقدار فعالیت کند و از روز بعد با ارائه مدارک هویتی و سپردن ضمانت مشغول به کار شود اما پس از گذشت قریب یک ساعت از شروع کار، کارت عابر بانک یکی از مشتریان را برداشته و متواری شد.
کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه اطلاع پیدا کردند که سرقت های مشابه دیگری در دیگر مناطق شهر تهران به‌ویژه در غرب و شرق به وقوع پیوسته که خانم جوانی به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری و سرقت کارتهای عابر بانک تعدادی از مشتریان مغازه‌های فروش پیتزا و فست فود کرده است؛ با بهره گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به این مغازه ها، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقتها توسط یک خانم جوان حدودا 30 ساله انجام شده است.
با شناسایی تعدادی از مغازه‌های فست فود که مدیران آنها قصد استخدام صندوقدار خانم داشتند، تصاویر به دست آمده از متهم در اختیار آنها گذاشته شد تا در صورت شناسایی این خانم جوان بلافاصله موضوع به کارآگاهان اطلاع داده شود و سرانجام زمانیکه متهم با مراجعه به یکی از مغازه‌های فست فود قصد استخدام به عنوان صندوقدار را داشت توسط مدیر این مغازه شناسایی و با حضور کارآگاهان پایگاه یکم آگاهی در محل، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی منتقل شد.
متهم به نام واقعی نرگس . ز متولد 1364 که در زمان مراجعه به مغازه های فست فود خود را به نام های مجعول مختلف معرفی و در همان روز استخدام پیش از ارائه هرگونه مدارک هویتی اقدام به انجام کلاهبرداری و سرقت کارت های عابربانک اقدام کرده بود، پس از مواجه شدن با تعدادی از مدیران مغازه‌های فست فود و همچنین تصاویر به دست آمده از وی از طریق دوربین های مداربسته، به ناچار لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد.
براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که در طول یک سال گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) ابتدای خیابان قلندری شمالی، مراجعه کنند.
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پشت پرده همه دشمنی‌ها و مشکلات ما همان گونه که امام راحل (ره) فرمود، آمریکا بود. پشت پرده به شهادت رساندن شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران نیز آمریکا است.
 
سردار محمدرضا نقدی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سراسر کشور اظهار کرد: ما ظرفیت‌های بسیار بزرگی از اخلاص، جهاد و ایثار داریم که دستمایه اصلی برای پیشرفت و اعتلای کشور است.
وی افزود: وقتی می خواهیم ماموریت بسیج که جذب، آموزش و سازماندهی مردم برای حضور در عرصه های انقلاب هست را بشناسیم می بینیم بهترین و اثر بخش ترین راه، توسل به گنج بزرگ و بی پایان دفاع مقدس و شهدا است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به فعالیت های انجام شده در تجهیز و زیرساخت راهیان نور گفت: در راهیان نور نمایشخانه های بزرگ رزمی ایجاد شده، که تاکنون به این صورت کار نشده بود، همچنین توسعه قدمگاه ها و زیارتگاه های شهدا از جمله اقدامات مهم این عرصه است.
نقدی با اشاره به دیگر فعالیت هایی که توسط بسیجیان در زمینه محتوایی انجام شده گفت: سالانه نزدیک به 300 عنوان کتاب دفاع مقدس را در درون بسیج به صورت سازماندهی شده نشر می دهیم و هر ساله جشنواره های مقاومت در رشته های مختلف شعر، موسیقی، سرود، ادبیات، فیلم و تئاتر با حضور بسیجیان هنرمند برگزار می شود.
وی با بیان اینکه یادواره های شهدا آثار و برکات زیادی دارد، گفت: نزدیک به 15 تا 20 هزار یادواره شهدا در محلات و صدها یادواره در نواحی برگزار می شود و در سطح استانی نیز کنگره های استانی و برای اقشار هم کنگره های قشری را برگزار می کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه بسیاری از این ظرفیت ها ناشناخته هستند اظهار کرد: 7 هزار زن شهید داریم، وقتی که برای آنها کتاب، سرود، فیلم تولید شد، آثار آن نیز در جامعه زنان دیده شد و به دنبال آن هم پیام تاریخی و بلند مقام معظم رهبری، در خصوص نقش مهم زن در انقلاب و دفاع مقدس صادر شد که جا دارد کتاب هایی نیز در مورد این پیام نوشته شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به اسطوره های ناب ورزشی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 5 هزار ورزشکار شهید داریم که برخی اسطوره اند باید این ظرفیت های عظیم را استخراج و بر روی هریک از آنها کار کنیم، اگر نظیر یکی از این شهدا در دیگر نقاط دنیا وجود داشت همه جا تبلیغ می کردند.
نقدی در بخش دیگری از سخنانش به انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق نمایش های رزمی اشاره کرد و گفت: در احداث دهکده مقاومت قدم های خوبی برداشته شده که کارکرد آن بیشتر جنبه عملی و میدانی دارد و با ایجاد فضای مناسب ورزش، بازی و تفریح از آن طریق به جوانان فرهنگ دفاع مقدس را انتقال می دهیم.
وی با بیان اینکه باید بصیرت در دشمن شناسی را تقویت کنیم، گفت: پشت پرده همه دشمنی ها و مشکلات ما همان گونه که امام راحل (ره) فرمود، آمریکا بود. پشت پرده به شهادت رساندن شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان در تهران نیز آمریکا است.
نقدی با تاکید بر اینکه محور اصلی تمام شرارت‌ها علیه ایران آمریکاست، ادامه داد: هدف آمریکا این است که درگیری در منطقه ایجاد کند و ما را با عربستان درگیر کنند که نباید فریب بخوریم. یک فرد انقلابی برای از بین بردن طاغوت، به کاخ پادشاه حمله می‌کند، نه به خانه نوکر و مستخدم شاه.
وی ادامه داد: هدف اعدام شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان هموار کردن راه، برای پیشبرد سیاست های آمریکا در منطقه است آنها می خواهند در افکار عمومی ایران دشمن اصلی را عوض کنند و سطح مبارزات ایران را از رویارویی با آمریکا به سطح مقابله با عربستان تنزل دهند.
وی افزود: آمریکا برای نفوذ به ایران هر کاری می کند در شرق و غرب کشور آموزش و تجهیز گروهک های تروریستی را انجام می دهد، حتی در بودجه سال 2016 خود 2 میلیارد و 308 میلیون دلار برای دموکراتیزه کردن ایران و چند کشور دیگر اعتبار در نظر می گیرد.
نقدی دشمن اصلی در جنگ بین ایران و عراق را آمریکا دانسته و افزود: همه فکر می کنند که جنگ، با عراق بود در صورتی که با آمریکا جنگیدیم آمریکایی که از ابتدا ژست بی طرفی داشت در صورتی که دشمن اصلی بود. وقتی صدام به سقوط نزدیک شد آمریکا مستقیما وارد جنگ با ایران شد.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی درباره بررسی معضلات بحرانی رود دره دربند پرداخت و اظهار داشت: رود دره دربند را به عنوان یکی از معضلات شهر در کمیسیون شهرسازی بررسی کردیم.
محمدمهدی تندگویان در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران دربند را محله هرندی پولدارهای تهران دانست و ادامه داد: رستوران‌های موجود در این محدوده به پاتوق‌هایی تبدیل شده که در آنها به راحتی مواد الکلی و مخدر عرضه می‌شود.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه حتی از بنده برای حضور در این رستوران‌ها دعوت کردند، تصریح کرد: در این محدوده معضلات فرهنگی و اجتماعی حادی به ویژه در شش ماه نخست سال وجود دارد. علاوه بر این ساخت و سازهای بی رویه و عدم رعایت مسائل بهداشتی در رستوران‌ها نیز مشاهده می‌شود.
وی با بیان اینکه در رود دره دربند یا پس قلعه 100 خانوار و 1000 نفر جمعیت وجود دارد، افزود: در این محدوده شغل خاصی وجود ندارد و اکثر ساکنان آن در حدود 80 رستوران موجود مشغول به کار هستند. از این رو رسیدگی به این روستا نیز جزو درخواست‌های ماست چراکه هیچگونه امکانات بهداشتی، درمانی و ساختاری در آن وجود ندارد.
تندگویان گفت: فاضلاب همه رستوران‌ها وارد رودخانه می‌شود و از همین آب غیر بهداشتی برای پخت و پز و شست وشوی ظروف در رستوران‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این وضعیت، شاهد احداث کنسول‌هایی هستیم که مقررات ساختمانی در آنها لحاظ نمی‌شود و با کوچکترین رانش زمین تخریب می‌شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر سکونتگاه‌های غیرقانونی قابل توجه، کافه‌های غیرقانونی بسیاری در این روستا وجود دارد که عمده آنها به کوه تعرض کرده و موجب تخریب منابع عمومی و طبیعی شده‌اند.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به ترافیک سنگین تجریش تا دربند، تصریح کرد: چهار پارکینگ طبقاتی در این محدوده وجود دارد که نمیدانم علت فعال نشدن آنها چیست.
وی در ادامه گفت: چند راه حل برای رفع مشکلات مذکور وجود دارد. نخست رویکرد بولدوزری که بر اساس آن همه کافه و رستوران‌های متخلف را تخریب و آن محدوده را احیا کنیم. راه دیگر، توانمندسازی منطقه است زیرا معتقدیم نباید قابلیت تفرجگاهی منطقه از بین برود.
وی افزود: سایر راهکارها از جمله افزایش نظارت شبانه در طول مسیر و افزایش میزان خدمات رسانی و غیره به رؤسای کمیسیون‌های شورا ارائه خواهد شد.
اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز در ادامه گزارش تندگویان، با بیان اینکه باید تکلیف این موضوعات یکبار برای همیشه روشن شود، گفت: مگر شهرداری و نیروی انتظامی در این بخش وجود ندارد؟ آنها بودجه دریافت می‌کنند که به وظایفشان عمل کنند.
وی افزود: وقتی دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی در این نقاط اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، طبیعی است که ساکنان این بخش بتوانند با الاغ میلگرد به روستای خود انتقال دهند!
وی با تأکید بر اینکه هزینه تخلفات بسیار پایین است، ادامه داد: تصرفات غیرقانونی مهمترین موضوع رود دره هاست، بنابراین باید ارائه مطالعات رود دره دربند از سوی شهرداری نیز به شورای شهر ارائه شود.

رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو از آلودگی و غیرمجاز بودن صددرصد آلوچه ها و لواشک های عرضه شده در تفرجگاه های تهران خبر داد و گفت: این محصولات خانگی بوده و در مراکز غیرمجاز تولید شده است.
به گزارش ایرنا، دکتر حسین رستگار روز سه شنبه در نشست خبری همایش کشوری آزمایشگاه های برتر در سازمان غذا و دارو افزود: اخیرا نمونه های آلوچه و لواشک های فله ای در تفرجگاه های تهران را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جمع آوری کردیم که مشخص شد همه آنها دارای رنگ های غیرمجاز بودند.
وی تصریح کرد: حتی برخی از این محصولات دارای رنگ صنعتی تارتارازین داشتند که سرطان زا است؛ 50 درصد این محصولات نیز آلودگی میکروبی داشتند.
وی یادآور شد: به زودی این محصولات جمع آوری خواهند شد.
ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه اطلاعات آزمایشگاهی در سال 95
رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: سیستم مدیریت یکپارچه اطلاعات آزمایشگاهی در سال 95 اجرایی می شود.
رستگار افزود: مردم از طریق این سیستم می توانند بفهمند کدام کالای سلامت در آزمایشگاه ها تایید یا رد شده است.
وی تصریح کرد: روز به روز تقلبات در محصولات سلامت محور بیشتر می شود، بنابراین نظارت ها در این زمینه نیز باید بیشتر شود.
مکمل های ورزشی کبد یک جوان 24 ساله را از بین برد
رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه طی چند روز گذشته جوان 24 ساله ای به مقدار زیاد از مکمل های ورزشی استفاده کرده و بعد از مصرف کبد او کاملا از بین رفته و او اکنون در بیمارستان بستری است.
رستگار افزود: حتی اگر مکمل های ورزشی مجوز داشته باشند، تجویز و مصرف غیرمنطقی آنها موجب عوارضی خواهد شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه مشکل تجویز غیرمنطقی این مکمل ها را در باشگاه های ورزشی داریم.
وی با اشاره به قاچاق مکمل ها گفت: بسیاری از مکمل ها به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و گاهی می توانند حاوی مواد مخدر و روانگردان باشند که مواردی از این دست وجود داشته است.
رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو به مردم توصیه کرد: مکمل ها را از داروخانه ها تهیه کنند.
تهدیدات داروهای ماهواره ای
رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: اگر پس از مصرف داروهای ماهواره ای و قاچاق برای مصرف کننده اتفاقی بیفتد، این مساله قابل پیگیری نخواهد بود زیرا منبع تولید و توزیع آن مشخص نیست.
رستگار افزود: بعضی از این داروهای ماهواره ای ماده موثری ندارند و در آنها از مواد نامرغوب یا مواد مرغوب تاریخ گذشته استفاده شده است.
وی ادامه داد: بیشترین قاچاق در کالاهای سلامت مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی است و کمترین قاچاق در دارو است، بنابراین بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از سوی دستفروش ها به فروش می رسد.
وی ادامه داد: افرادی لوازم آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته را به یک دهم قیمت از کارخانه های برند خریداری کرده و تاریخ انقضای آن را دستکاری می کنند و در کشور به فروش می رسانند.
هشدار در زمینه ژل های تقلبی بوتاکس
رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو درخصوص ژل های تقلبی بوتاکس هشدار داد و گفت: گاهی این ژل ها به صورت تلفنی به مطب ها آورده شده و آنجا تزریق می شوند که عوارض جدی را ایجاد کرده است.رستگار افزود: حتی برخی آرایشگاه ها اقدام به فروش ژل های بوتاکس می کنند و بوتاکس را انجام می دهند، در حالی که آرایشگاه ها مجاز به این کار نیستند و پزشکان نیز طبق شرایط خاص بوتاکس را تزریق می کنند، بنابراین این مساله باید جدی گرفته شود.
افتتاح نخستین آزمایشگاه جامع تجهیزات پزشکی در کشور
رئیس مرکز آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: نخستین آزمایشگاه جامع تجهیزات پزشکی در آزمایشگاه مرجع ایجاد شده و به زودی افتتاحیه رسمی آن را خواهیم داشت.
رستگار افزود: این آزمایشگاه تقلبات و مشکلات تجهیزات پزشکی را شناسایی و پایش می کند تا با آنها برخورد شود.
وی با اشاره به کاهش شدید قیمت تجهیزات پزشکی گفت: این برنامه همچنان ادامه دارد.
وی یادآور شد: در حال ایجاد آزمایشگاه آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی هستیم تا بتوانیم به طور کامل 500 سم موجود را شناسایی کنیم.