گزیده خبرهای 24 دی – 94 قسمت -2

گزیده خبرهای 24 دی – 94 قسمت -2
 در درگيري با پليس يكي از عاملان شهادت فرمانده پاسگاه حسين آباد شوش به هلاكت رسيد
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان از شهادت يکي از ماموران پاسگاه انتظامي «حسين آباد» اين شهرستان در درگيري با سارقان مسلح خبر داد و گفت: در اين درگيري سرکرده سارقان مسلح به هلاکت رسيد و همدست وي دستگير شد.    اهواز - خبرنگار کيهان : سرهنگ «سيد رحمان موسوي» گفت: سارقان مسلح سه شنبه شب گذشته با پژو 405 سرقتي در حال تردد بودند که ماموران پاسگاه انتظامي «حسين آباد» شوش حين گشت زني به اين خودرو مشکوک شده و فرمان ايست دادند. اما خودروي مذکور بدون توجه به دستور پليس، متواري شده و طي تعقيب و گريز در نهايت در بيرون از شهرستان و در جنگل هاي حاشيه رودخانه «کرخه»، سارقان مسلح با ماموران انتظامي درگير شدند.    وي افزود: بلافاصله تيم هاي مجرب انتظامي شهرستان شوش وارد عمل شده و با محاصره منطقه در عملياتي چند ساعته سرکرده باند سارقان مسلح را به هلاکت رسانده و همدست وي را دستگير کردند، موسوي گفت: در اين عمليات ستواندوم «عباس نادري» فرمانده پاسگاه حسين آباد شوش شهيد و ستواندوم «مجيد بيرانوند» مجروح شد که هم اکنون حال عمومي وي مساعد است.    وي اظهار داشت: از سارقان، يک دستگاه خودروي پژو 405 مسروقه، دو قبضه اسلحه کلاشينکف و پنج تيغه خشاب به همراه مدارک شناسايي مسروقه، کشف شد.    معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: متهم دستگير شده در تحقيقات فني و تخصصي به دو فقره سرقت مسلحانه در شهرستان هاي «دهلران» و «دزفول» اعتراف کرد؛ همچنين اين سارقان از طريق مراجع قضايي «دزفول» تحت تعقيب بودند.    موسوي خاطرنشان کرد: سرکرده باند سارقان مسلح که به هلاکت رسيد داراي سابقه شرارت و تحت تعقيب مراجع قضايي بود.    سارقان خودروي پژو 405 را از دزفول سرقت کرده بودند و هيچ کدام بومي شوش نبودند،نادعلي بدر رفته يکي از عاملان شهادت فرمانده پاسگاه حسين آباد شوش از سارقان مسلح سابقه دار و از اهالي ازناست که تاکنون بيش از 8 نفر از اهالي دزفول و انديمشک را به قتل رسانده است. وي از زندان فرار کرده است که در اين حادثه به هلاکت رسيد.
آتش سوزي در مجتمع گردشگري
در جريان آتش سوزي در يک مجتمع گردشگري در الجزاير که سه شنبه شب به وقوع پيوست، هفت نفر جان خود را از دست دادند.    خبرگزاري فرانسه گزارش داد که اين آتش سوزي در مجتمع سياحتي و گردشگري بخش غربي پايتخت الجزاير به وقوع پيوسته است.    نيروهاي حفاظت مدني الجزاير در اين باره گفتند که فوت شدگان اين حادثه پنج مرد و دو زن هستند که در اثر خفگي جان خود را از دست داده اند.    نيروهاي حفاظت شهري الجزاير توانستند پس از يک ساعت و نيم اين آتش سوزي را مهار کنند.    اين مجتمع گردشگري در کنار ساحل درياي مديترانه در منطقه سياحتي که چند کيلومتر وسعت دارد اتفاق افتاده که زمستانها معمولاخالي از گردشگر است.
كباب عقرب عشق غربي ها
کباب عقرب همه ساله ميليون ها گردشگر اروپايي و آمريکايي را به چين مي کشاند!    خوراک عقرب که بر اساس طب سنتي چين خواص دارويي بسياري دارد از قرنها قبل در اين کشور متداول بوده در مناطق سنتي شهرهاي پکن، شانگهاي و همچنين مناطق دور افتاده رواج داشته است.    عقرب به صورت کباب شده يا بصورت خوراک با استفاده از نمک، گياهان طبي و برنج طبخ و در اختيار گردشگران که بيشتر آنها اروپايي و آمريکايي هستند، قرار مي گيرد. کباب عقرب در شرايطي در ماههاي اخير گردشگران زيادي را جذب پکن، شانگهاي و مناطق دور افتاده چين کرده که در سالهاي اخير اين کشور به يکي از مقاصد برتر گردشگري جهان تبديل شده است. چين تنها در سال 20‍13 نزديک به 440 ميليارد دلار از محل صنعت گردشگري درآمد داشته است.
انفجار گاز شهري در رشت
     سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي رشت از انفجار گاز شهري در يک منزل مسکوني در اين شهر خبر داد.    سرهنگ رحيم شعباني گفت: در اين حادثه يک نفر بشدت مصدوم و به بيمارستان منتقل شد. وي ادامه داد: در اثر انفجار يک واحد مسکوني تخريب و 3 واحد مسکوني همجوار دچار خسارت شد.    
     منوکسيد کربن 2 قرباني گرفت
   ساري- خبرنگار کيهان: نشت گاز منوکسيد کربن از لوله بخاري جان 2 عضو يک خانواده را گرفت.    عظمي. الف و بتول. ش اهل روستاي مرزنگو از توابع بخش دابودشت در اثر مسموميت ناشي از استنشاق گاز منوکسيد کربن دچار خفگي شده و جان خود را از دست دادند.   .
     جاسازي 866 کيلو ترياک در وانت نيسان
    سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي کرمان گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين استان از عبور قاچاقچيان مسلح مواد مخدر از مسير کرمان مطلع و به همراه پليس رودبار جنوب، کهنوج، عنبرآباد و قلعه گنج مسير تردد سوداگران مرگ را شناسايي کردند.    سرتيپ رضا بني اسدي افزود: در اين راستا ماموران، محورهاي مواصلاتي منتهي به شهرستان را مورد رصد قرار دادند و در همين حين به يک دستگاه وانت سايپا آبي رنگ مشکوک شده و به آن دستور ايست دادند.    وي ادامه داد: سرنشينان خودرو به محض مشاهده ماموران به سمت آنها تيراندازي کرده و قصد فرار داشتند که پس از تعقيب و گريز خودرو قاچاقچيان متوقف شد. بني اسدي تصريح کرد: پس از بازرسي از خودروي مذکور 866 کيلو و 200 گرم ترياک کشف و خودرو به همراه مواد کشف شده و يک نفر متهم براي سير مراحل قانوني به مراجع قانوني تحويل داده شد.       
     توقيف يک تن مرغ فاسد در سوادکوه
   سرويس شهرستان ها: فرمانده انتظامي شهرستان ساوه گفت: در پي کسب خبري مبني بر عرضه مرغ هاي منجمد تاريخ گذشته در داخل بسته هاي کشتار روز توسط يکي از کشتارگاه ها، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.    سرگرد مهدي خادمي افزود: ماموران با هماهنگي قضايي و با همکاري اداره دامپزشکي شهرستان از محل مذکور بازديد کردند و مشخص شد اين شرکت اقدام به تعويض بسته بندي مرغ هاي فاسد مي کند و در اين خصوص 740 کيلوگرم مرغ منجمد غيربهداشتي در داخل بسته هايي با تاريخ کشتار روز کشف شد.    وي ادامه داد: همين ارتباط ماموران انتظامي اين فرماندهي به يک دستگاه خودرو «ايسوزو يخچال دار» مظنون شده و اين خودرو را متوقف و در بازرسي از خودرو 600 کيلوگرم مرغ ذبح شده فاقد مجوز، کشف و راننده خودرو را دستگير کردند. به گفته خادمي، مرغ هاي مکشوفه تحويل نماينده دامپزشکي شهرستان گرديد و متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.