گزیده ها قسمت – 2

گزیده ها  قسمت – 2 -25 دی - 94
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن با ایجاد تردید در بین نیرو‌های مقاومت با آنها مبارزه می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، سعید جلیلی در یادواره سردار شهید حسینی محراب در مشهد اظهار کرد: ما شاهد جنگ‌های بسیاری در دنیا هستیم که توسط کشور‌های مختلف انجام‌ می‌شود اما در این میان 8 سال جنگ که بر ما تحمیل شد دارای ویژگی‌های خاصی است که باید آن‌ها را به خوب بشناسیم.
 
جلیلی با بیان اینکه در جنگ ما شعار‍‌ها و پرچم مقدسی وجود داشت، عنوان کرد: جایگاه و شخصیت خانواده شهدا بسیار بالاست و این از ویژگی‌های جنگ تحمیلی بود که ما به هر فردی که از کشورمان در آن حضور داشت افتخار می‌کردیم به طوری که هنوز هم در جلساتی که از شهدا خاطراتی نقل می‌شود ما به عظمت این بزرگان پی می‌بریم.
 
وی ادامه داد: آنچه که جنگ ما را نسبت به سایر جنگ ها متمایز کرد جهت و هدف 8 سال دفاع مقدس بود و در این میان حضور ولی فقیه عادل مناسبت جدیدی و افق مدیریتی تازه ای را در جنگ به وجود آورد که جنگ ما را نسبت به سایر جنگ ها متمایز کرد.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: کسانی که در مسیری مانند 8 سال دفاع مقدس گام برداشتند، کمال جامعه را در حق و حقانیت می‌دانستند و 8 سال دفاع مقدس به خوبی بیانگر این موضوع بود.
 
جلیلی یادآور شد: بسیاری از کشور‌ها مانند آمریکا اهدافشان از حمله نظامی به کشور‌های دیگر سود و زیان است و زمانی که دیگر آن کشور سودی برای آن‌ها نداشته باشد خاک آن کشور را ترک می‌کنند، ما 8 سال فقط با صدام نجنگیدیم بلکه با مجموعه‌ای از توان کشور‌ها در حال نبرد بودیم و پس از جنگ تحمیلی بسیاری از کشور‌ها به این موضوع اعتراف کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: سال 59 عده‌ای می‌گفتند با این هجمه‌هایی که شکل گرفته این نظام به زودی از بین می‌رود اما در پایان دیدند که در کنار تمامی این هزینه‌هایی که انجام می‌دهند نه تنها پیروزی به دست نمی‌آورند بلکه روز به روز بر قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌افزایند.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مدل و روش ما در جنگ تحمیلی و شیوه جمهوری اسلامی ایران در ادوار بعد زمینه ساز شکست‌های سلسله وار رژیم صهیونیستی شد و توان جمهوری اسلامی ایران را نمایان کرد، امثال شهید حسینی محراب در این دوران خود را نمایان کردند و افقی تازه را برای کشور به وجود آوردند.
 
وی اظهار کرد: در تمامی جنگ‌ها فرمانده به سرباز می‌گوید که به میدان جنگ برود اما جنگ تحمیلی داستانی متفاوت داشت، کسی که ایمان دارد در برابر آخرین تکنولوژی نظامی می‌ایستد و دشمن را از همین ایمان می‌ترساند که قادر به انجام هر کاری است.
 
دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: دشمن در برابر احمدی روشن‌ها که از هیچ تهدیدی نمی‌ترسند تمام توان خود را به کار گرفته است، شهدای ما به عنوان یک نیروی همیشه در صحنه حاضر بودند که هیچگونه افراط و تفریطی نداشتند و جدا از مسائل سیاسی به فکر کشور خود بودند.
 
وی با اشاره به اینکه بسیجی یعنی کسی که از مسئولیت و ایفای نقش فرار نمی کند، تصریح کرد: بسیجی بدون هیچ بهانه ای مسئولیت را در هر حوزه ای می پذیرد و از خاله زنک بازی های سیاسی دوری می کند و سعی می کند به بهترین شکل وظیفه خود در دفاع از دین و میهنش را انجام دهد.
 
جلیلی با تاکید بر اینکه هر زمان در هر مبارزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مدل مقاومت پیاده شد دشمن نتوانست به اهداف خود برسد، افزود: ایمان یک ملت و باور به نظامشان در هر نقطه ای از جهان شکل گرفت دشمن را ناکام گذاشت و جمهوری اسلامی به خوبی بیانگر این موضوع است.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: خودباوری و مردم باوری زمینه ساز تمام پیروزی‌هاست، برخی در داخل کشور عنوان می کنند که هزینه مبارزه زیاد بوده و سعی می کنند دستاوردهای ملت را کوچک نشان دهند اما این اشتباه است و تردید ایجاد می‌کند.
 
جلیلی خاطرنشان کرد: پس از تصویب قطعنامه دشمن باور کرد که تنها با مدل نفوذ می‌تواند در مقابل کشورمان مبارزه کند، همین موضوع سبب شد که دشمن پروژه ایجاد تردید در باور‌های مقاومت و انقلاب را کلید بزند.
 
این استاد دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: امام خمینی (ره) از مدت‌ها پیش بیان کرد که پروژه دشمن نفوذ است و ابعاد آن را بیان کرد و ما شاهد بودیم که تاکنون از چه مسائلی برای نفوذ استفاده کرده‌اند، باید ببینیم که ایجاد 170 شبکه ماهواره‌ای چه هدفی داشته اما قطعا هدف آنها پر کردن اوقات فراغت نبوده است.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمن انحراف از مسیر مبارزه را در دستور کار خود قرار داده و اهداف را برای دشمنان خود تغییر می‌دهد که وحدت را در این میان به صورت مستقیم نشانه می‌گیرد زیرا وحدت افسانه شکست ناپذیری برخی از کشور‌ها را نابود می‌ کند و سبب برهم زدن معادلات دشمن می‌شودجلیلی عنوان کرد: گروهک هایی مثل داعش پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند و بر همین اساس سعی می کنند دعوای اسلام و استکبار را از مسیر خود خارج کنند و دعوای درون جهان اسلام را رقم بزنند اما اگر دفاع مقدس در بین ملت‌ها تکثیر شود پیروزی‌های پی در پی را رقم خواهد زد و معادلاتی مانند تسخیر یک شبه یمن را برهم می‌زند.
 
وی خاطرنشان کرد: رفاه کشور ما با اجرای دفاع مقدس تحقق می‌یابد و ارزشمندترین گنج آن دوران باور به توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است که امروز باید به صورت گسترده در کشور اجرایی شود.
 
جلیلی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا به این موضوع پی برده اند که تمدنی بزرگ در حال شکل گیری است و بر همین اساس تمام توان خود را برای تضعیف جمهوری اسلامی به کار گرفته اند که پرچمدار مقاومت در برابر استکبار است.
روزنامه لبنانی السفیر نوشت: سعودی ها و فرانسوی ها در آخرین روزهای سال گذشته (2015) باردیگر پشت میزمذاکرات برای اجرائی کردن هبه سه میلیارد دلاری پادشاه سعودی به فرانسه برای تجهیز ارتش لبنان نشستند در حالی که نماینده ای از لبنان حضور نداشت.
 
السفیر افزود: نمایندگان شرکت فرانسوی « اوداس» که ناظر اجرای معامله فرانسوی – سعودی است و نمایندگان وزارت دارائی سعودی به ریاست « محمد حمد الزیر» رئیس گروه سعودی ( ماز) که نقش مشاور و مذاکره کننده را دارد در باره اجرای توافقی که دو سال قبل بین دو طرف در خصوص نحوه پرداخت هبه سه میلیارد دلاری و تجهیز ارتش لبنان امضا شده است، گفت وگو کردنداین روزنامه لبنانی اضافه کرد: براساس توافق جدید عملیات تحول سلاح ها به ارتش لبنان از ماه آوریل سال 2016 شروع می شود و تا سال 2024 اگر حادثه غیرمترقبه ای در روند اجرای توافق رخ ندهد، ادامه می یابددر توافق نخستین قرار بود عملیات تحویل سلاح ها پنج سال طول بکشد و اکنون دست کم به هفت سال افزایش یافته است.
 
برای خارج شدن هبه سعودی ها از « کما»، السفیر به نقل از یک منبع فرانسوی بسیار آگاه نوشت: سعودی ها بر شروط گذشته خود تاکید دارند اما بزرگترین ترس و نگرانی آنها این است که سلاح ها به دست حزب الله بیفتداین منبع فرانسوی گفت: سعودی ها برای آرامش خیال خود در صورت افتادن سلاح ها و برخی تجهیزات الکترونیکی پیشرفته مانند موشک های میسترال و میلان، ضدهوائی ها ، دوربین های دید درشب و سامانه های ارتباطی در دست حزب الله یک شرط اساسی به توافق اضافه کردنداما پاسخ فرانسوی ها ، سعودی ها را حیرت زده کردالسفیر به نقل از منبع فرانسوی خود نوشت که فرانسوی ها در پاسخ سعودی ها گفتند، « حزب الله به تجهیزات و سلاح هائی که تسلیم ارتش لبنان می کنیم اصلا نیازی ندارد زیرا شبیه و یا بسیار بهتر و پیشرفته تر از آنها را در اختیار دارد، به عنوان مثال، حزب الله موشک های اوسا با برد 6 تا 9 کیلومتر دارد که از موشک میسترال با برد 4 کیلومتر برتر می باشد و علاوه بر این ها زرادخانه آن از موشک های استریلا و ایگلا پر استاین روزنامه لبنانی افزود: در خصوص تجهیزات الکترونیکی، فرانسوی ها و سعودی ها توافق کرده اند تا اگر این تجهیزات به دست حزب الله افتاد، بلافاصله از کار بیفتندالسفیر خاطرنشان کرد: تضمین های مالی و ابعاد سیاسی اجرائی شدن این معامله را تسهیل کرده است زیرا سعودی ها بر توافق نظامی با فرانسه برای تامین سلاح جنگ علیه یمن و ضرورت توازن قدرت ارتش لبنان در مقابل حزب الله که اکنون به یک بازیگر بزرگ منطقه ای تبدیل شده است، متمرکز هستنداین روزنامه لبنانی تصریح کرد: تبدیل زمان پنج به هفت سال زمان اجرای معامله نظامی برای این است که فشارهای مالی بر سعودی ها کمتر شودالسفیر تاکید کرد که ارتش لبنان هیچ گونه سلاح هجومی دریائی ، هوائی و زمینی دریافت نخواهد کرد و همه سلاح ها دفاعی با بردهای بسیار کم خواهد بود و شامل چند بالگرد حمل نیرو و قایق و موشک و رادار می شوداین روزنامه لبنانی نوشت که فرانسوی ها از اصل سه میلیارد دلار هبه، معادل 150 میلیون یورو برای آموزش نیروهای ارتش لبنان و 450 میلیون یورو برای نگهداری سلاح ها و تجهیزات فروخته شده دریافت می کنند.
شریعتمداری با تشبیه مهدی هاشمی به رابین‌هود گفت: هاشمی رفسنجانی چند وقت پیش گفته بود که مهدی در زندان به افراد مستمند کمک می‌کند که این کارهای مهدی هاشمی هم مثل داستان رابین‌هود است.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین شریعت‌مداری صبح پنجشنبه در مجمع عالی بسیج استان بوشهر و بزرگداشت روز بسیج رسانه اظهار داشت: اسلام یک باور عمیق با ویژگی‌های خاصی همچون ظلم‌ستیزی است و با اسلام‌های انگلیسی و آمریکایی و عربستانی متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه ماهیت اسلام ناب محمدی با نظام سلطه در تضاد است بیان کرد: زمانی شاهد پایان این درگیری خواهیم بود که یا مسلمانان از اسلام ناب دست بردارند و یا اینکه نظام سلطه دست از خوی استکباری خود بردارد.
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه نظام سلطه در پی نابودی اسلام ناب محمدی و ما برای نابودی محو نظام سلطه و استکبار تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه تصور کنیم دشمن تبدیل به رقیب ما و سپس دوست و شریک ما می‌شود، بسیار ساده‌لوحانه است.
حریف سناریوی سوخته را تکرار نمی‌کند
وی اضافه کرد: یک هفته‌نامه آمریکایی مطلبی را درج کرده که همه روسای جمهور آمریکا از کارتر تا اوباما بر سر این صحبت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» هم نظر بوده‌اند.

شریعت‌مداری به جایگاه برحسته و بالای ایران اشاره کرد و ادامه داد: یکی از خواسته‌های حریف این است که ذهن ما را از این جایگاه دور کند؛ لذا هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.
وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ سناریوی سوخته دشمن است، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، باید حواسمان جمع باشد و فریب نقشه جدید دشمن نخوریم؛ حریف سناریوی سوخته را تکرار نمی‌کند.
«نفوذ» ترفند جدید دشمن است
مدیرمسئول روزنامه کیهان از نفوذ در ساختار نظام و مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز به عنوان یکی از ترفندهای حریف برای نام برد و اضافه کرد: حریف برای نفوذ نیاز به میانجی دارد که این میانجی باید سابقه مثبت در نظام داشته باشد و مردم هم او را به این سابقه بشناسند.
وی با اشاره به اینکه افرادی با این ویژگی‌ها آماده شکار توسط حریف هستند، خاطرنشان کرد: این افراد وقتی که شکار شدند زبان حریف را به کام می‌گیرد و تابلوی چنین آدمی، تابلوی شناسنامه‌اش است.
شریعت‌مداری با اشاره به اینکه بصیرت مردم باعث پیروزی ملت در جریان فتنه ۸۸ شد، افزود: در آستانه انتخابات تغییر و تحولات را باید مراقبت کرد و نباید در مثلث آمریکا، اسرائیل وانگلیس بازی کرد و به کسانی که دلشان با آمریکاست نباید رای داد.
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های اجرایی برخی از افرادی که نباید تائید می شدند را تائید کرده است، اضافه کرد: افراد زیادی را وارد عرصه انتخابات کردند تا بعدا بگویند که خیلی‌ها تائید صلاحیت نشده‌اند.
توازنی در زمینه اقتصاد داخلی صورت نگرفته است
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به وضعیت سیاست خارجی و اقتصاد داخلی دولت، بیان کرد: در قضیه برجام غنی‌سازی را از ما گرفته‌اند و آنچه که قرار بود هم به ما نداده‌اند.
وی با اشاره به اینکه توازنی در زمینه اقتصاد داخلی صورت نگرفته است، افزود: تحریم جدید نقض برجام است و شاهدیم که برخی تحریم‌ها را برمی‌دارند و تحریم‌های جدید را وضع می‌کنند.
شریعت‌مداری با بیان اینکه تعهدات ما قانون است اما تعهدات طرف مقابل تبصره است، گفت: لایحه ویزا در مورد ایرانیان را امضا کردند و اعلام می‌کنند که اجرا نمی‌کنیم که این موضوع جای سوال فراوانی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشبیه مهدی هاشمی به رابین‌هود گفت: هاشمی رفسنجانی چند وقت پیش گفته بود که مهدی در زندان به افراد مستمند کمک می‌کند، که این کارهای مهدی هاشمی هم مثل داستان رابین‌هود است.
اقدام مقتدرانه سپاه در مقابله با متجاوزین
مدیرمسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: روزهای گذشته شاهد اقدام نیروی دریایی سپاه در توقیف و شناور و دستگیری ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج‌فارس و جزیره فارسی بودیم که اقدام مقتدرانه‌ای بود.
وی با بیان اینکه در این اقدام ما نشان دادیم در حفاظت از مرزهای آبی جدی هستیم، تصریح کرد: نظامیان آمریکایی نیز مقاومتی نکردند و پس‌ از اینکه مشخص شد به‌اشتباه وارد آب‌های ایران شدند با عذرخواهی رسمی، توسط سپاه رها شدند. 
شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی با موضوع آزادی نظامیان بازداشت‌شده آمریکایی، نوشته است که پخش تصاویر عذرخواهی از ایران مایه شرمساری کاخ سفیدی است که تلاش می‌کند آزادی این نیروها را پای دیپلماسی بگذارد.به گزارش فارس- «ملوان‌های آمریکایی زانو زده‌اند و دستانشان را بالا برده و پشت سرشان گذاشته‌اند. این لحظه‌ای است که 10 آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب ایران بازداشت شدنداین ابتدای گزارشی است که شبکه سی‌ان‌ان با موضوع بازداشت تفنگداران آمریکایی در آب‌های سرزمینی ایران پخش کرد و در آن به انتقاد از اظهارات مقامات آمریکایی پرداخته که آزادی این نیروها را حاصل تلاش‌های دیپلماتیک خود دانسته‌اند.خبرنگار سی‌ان‌ان می‌گوید: «مقامات آمریکایی تصریح کردند که وزیر خارجه (جان) کری بابت این حادثه عذرخواهی نکرده است، اما تلویزیون دولتی ایران تصاویری را پخش کرد که به نظر می‌رسد عذرخواهی یک عضو نیروی دریایی استاین شبکه سپس تصاویر نظامی آمریکایی را پخش کرد که گفت ورود به آب‌های ایران «اشتباه ما بود، این خطای ما بود و من از این بابت عذرخواهی می‌کنمسی‌ان‌ان با بیان اینکه از زمان بازداشت نظامیان، کری 5 مرتبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرد، می‌گوید وزیر خارجه آمریکا حل و فصل سریع مسئله را پای تلاش‌های دیپلماتیک خود نوشت.کری دیروز پس از آزادی نظامیان آمریکایی در یک نشست خبری گفت: «همه ما می‌دانیم که اگر 3 یا 4 سال قبل بود، این قضیه چطور پیش می‌رفت. واقعیت این است که چنین قضیه‌ای و توان ما برای فیصله سریع موضوع، گواهی است بر نقش مهمی که دیپلماسی در امن نگه داشتن کشور ایفا می‌کندسی‌ان‌ان می‌گوید سوال اینجاست که این نظامیان اساسا چرا در چنین وضعیتی قرار گرفتند، بدون آنکه طرح خاصی برای مقابله با مواجهه احتمالی یا خروج از آب‌های ایران داشته باشند.این شبکه در گزارش مکتوب خود در ارتباط با عذرخواهی نظامیان آمریکایی از ایران نیز نوشته است: «ویدئویی که روز چهارشنبه از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، ملوان‌های آمریکایی را در حالی نشان می‌دهد که بابت ورود به آب‌های ایران عذرخواهی می‌کنند. این یک رخداد شرم‌آور برای دولت ایالات متحده است که تلاش می‌کند آزادی سریع نظامیان آمریکایی را به عنوان یک پیروزی دیپلماتیک به تصویر بکشدسی‌ان‌ان نوشته است که مقامات آمریکایی می‌گویند این عذرخواهی، یک عذرخواهی رسمی به شمار نمی‌آید. «بن تیسدیل» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا می‌گوید: «به نظر می‌رسد که ویدئو صحیح باشد، اما نمی‌توانیم در مورد موقعیتی که فیلم ضبط شده یا شرایط نیروها در آن زمان صحبت کنیم. در حال حاضر نیروها در روند بازگشت هستند و ما به تحقیق در مورد این حادثه ادامه می‌دهیمیک مقام دیگر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز گفته است که فرماندهی که از ایران عذرخواهی کرده، به دنبال کاهش تنش و محافظت از نیروهایش بوده است.