گزیده ها قسمت- 4

گزیده ها قسمت-  4 . 8 بهمن- 94 .
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: منحنی‌های عملکرد رو به بالا در بسیاری از عرصه‌ها طی دو سال اخیر رو به افول قرار گرفته و یا افقی شده‌اند.
به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی امروز، 7 بهمن ماه که به صورت ویدئو کنفرانس در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و رشد پایدار کشاورزی کشور در اردوگاه امام رضا(ع) برای اعضای بسیج مهندسی کشاورزی سخنرانی کرد، با اشاره به اینکه تاکنون دشمن تمام ابزار جنگی خود را برای نابودی انقلاب اسلامی به کار گرفته است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن تمام تلاش خود را از جنگ نظامی تا جنگ اقتصادی و فرهنگی به کار گرفت اما در تمام توطئه‌ها شکست خورد به همین دلیل امروز راه نفوذ را پیش گرفته است تا کاری را که با ابراز دشمنی نتوانست به نتیجه برساند با اظهار دوستی به نتیجه برساند.
وی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند کینه خود را همیشه پنهان نگه دارد و این کینه قطعا آشکار خواهد شد، ادامه داد: دشمن زمانی که ضعیف و ناتوان می‌شود سعی می‌کند از راه دوستی نزدیک شود و از پشت ضربه خود را وارد کند به همین علت باید در شرایط فعلی بسیار مراقب بود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دشمن به دنبال نفوذ فردی و نفوذ جریانی است، افزود: دشمن از این طریق تلاش می‌کند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهد زیرا می‌داند که انقلاب اسلامی در جهان اسلام و حتی جهان غیراسلام نفوذ عظیمی پیدا کرده است و می‌داند این انقلاب به عنوان یک جریان آزادی‌خواه آن‌ها را در معرض نابودی قرار خواهد داد.
نقدی در ادامه گفت: دشمن‌ به همین دلیل قصد نفوذ دارد و می‌خواهد مانند موریانه از داخل همه چیز را بپوساند و به دنیایی که امروز به انقلاب اسلامی دلبسته نشان دهد که فکر و اندیشه اسلامی برای اداره جامعه بشری مناسب نیست.
وی با بیان اینکه موج اسلام‌خواهی غرب را فرا گرفته است، خاطرنشان کرد: هر چند در آمریکا آمارگیری مذهبی ممنوع است اما می‌توان حدس زد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در حال حاضر در آمریکا 130 مرکز اسلامی وجود دارد، مردم بسیاری از کلیساها را خریداری کرده و به مسجد تبدیل کرده‌اند که این مسأله برای دشمن وحشت ایجاد کرده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز وظیفه نفوذی‌ها این است کاری کنند که به دنیا بقبولانند اسلام نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند در حالی که سابقه 36 ساله انقلاب اسلامی خلاف این را ثابت می‌کند. دشمن دست بردار نیست و از طریق جریان نفوذ به دنبال بازکردن راهی برای کسب موفقیت است.
وی در این خصوص یادآور شد: در دو سال اخیر در بسیاری از عرصه‌ها منحنی‌های عملکرد رو به بالا یا افقی شده‌ و یا رو به افول قرار گرفته‌اند. کشور در عرصه علمی و ورزشی با نزول درجه روبه‌رو شده است. شاخص‌های بورس نیز افول کرده‌اند و قیمت نفت کاهش چشم گیری داشته است. بیکاری با افزایش روبه‌رو شده و پیشرفت طرح‌های عمرانی متوقف شده و موج بزرگی که از سازندگی که در سال‌های گذشته به چشم می‌خورد حال حاضر متوقف شده است.
سردار نقدی در خصوص نزول جایگاه سیاسی کشور اضافه کرد:‌ در دو سال اخیر وضعیت سیاسی کشور به جایی رسیده که کشورهای ضعیف برای ما شاخ و شانه می‌کشند. اگر این افت‌ها و تنزل‌ها استمرار پیدا کنند کشور دچار وضعیت بدی خواهد شد به همین دلیل باید اقداماتی در این راستا انجام شود که به کار گرفتن ظرفیت‌های درونی مهم‌ترین اقدامی است که می‌توان در این جهت انجام داد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه به کارگیری ظرفیت‌های درونی هدف جداسازی بسیج رشته‌های مهندسی بوده است، ادامه داد: تاکنون در کشور برای اثبات توانایی نظام اسلامی قدم‌های خوبی برداشته و زیرساخت‌هایی درست شده است؛ تلاش‌های زیادی صورت گرفته اما انتظار ما از این حرکت جهادی بیشتر است.
نقدی در خصوص انتخابات مجلس پیش رو یادآور شد: اگر این مجلس از افرادی تشکیل شود که به غرب خوش‌بین بوده و به خودمان بدبین هستند، به تعداد نفوذی‌هایی که در حال حاضر مسئولیت دارند اضافه می‌شود، این مساله کشور را دچار وضعیت بحرانی خواهد کرد و موجب پرداخت بهای سنگینی می‌شود.

وی ادامه داد: حتما باید افرادی که معتقد به مبارزه با آمریکا، استقلال طلبی و خودباوری هستند وارد مجلس شوند. کسانی که فساد اقتصادی دارند چطور می‌توانند امانت‌دار مردم باشند؟
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه آمریکا به این انتخابات چشم دوخته است، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به کسانی رای بدهیم که کشور را به دشمن نفروشند و مجلسی تشکیل شود که عاری از نفوذ بیگانگان باشد.
وی در خصوص مسأله علمی کردن کشاورزی عنوان کرد: اگر به سمت این مهم گام برداریم و قدری بیشتر همت کنیم باور مردم تقویت می‌شود و راه را برای نفوذ دشمن می بندد. متاسفانه در رسانه‌ها منعکس شده که تفاهم‌هایی برای واردات تراکتور به کشور بسته شده است، در حالی که کشور خود قادر به تولید تراکتور است. این عمل به معنای افزایش بیکاری و اثبات نتوانستن است و باید هر چه سریع‌تر با اقداماتی این اعتماد به نفس را به مردم بازگرداند تا دوباره منحنی‌های عملکرد رو به بالا قرار گیرند.
سردار نقدی در پایان از دو کتاب با عنوان راهنمای عملیاتی علمی کردن کشاورزی و راهنمایی پودمانی مهارت آموزی کشت و کار رونمایی کرد.
احمد مهرانفر با انتشار نامه‌ای خطاب به فاطمه معتمدآریا از طرف خودش و مردم زادگاهش از این بازیگر عذرخواهی کرد.
به گزارش خبرآنلاین، او با اشتراک گذاشتن عکسی از معتمدآریا نوشت:
«
سلام خانم معتمدآريا
خواستم ازطرف خودم وهمشهريانم ازشما هنر مند گرانقدركه شهرمارابرگزيده وبه فرهنگ و هنر مردمان هفت هزارساله بهاداديدتشكركنم ومتأسف شوم براي آنچه به شما گذشت هر چندابعادش كوچكترازحد اهميت است.
من تاكنون افتخارهمكاري و فرصت آموختن از شما رانداشته ام اما هميشه كارهاي شما را دنبال كرده،ديده ام، هنرتان راستوده و به آن افتخاركرده ام.
من و شمادوستان و همكاران مشترك زيادي داريم، يكي دوبارهم ازنزديك شمارا ديده ام، مي دانم كه در مرام شماعشق به تك تك هموطنانتان موج مي زند.
مي دانم دستتان هميشه به خيراست و سرتان شلوغ وآمدنتان به كاشان فقط ازسرخيرخواهي بوده ونه چيزي ديگر،مي دانم كه مهربانيد و در اخلاق بي نظير و دلتان براي ايران وايراني مي تپد.بانوشماافتخارسينماي ايران هستيد واحترامتان واجب.
كاش آن عزيزاني كه دستورحمله را به سربازانشان دادندمي دانستند كه ما همه ايراني هستيم، فرهنگ و هنرايران فرهنگ و هنرخودمان است و حمله به شما يعني حمله به خودي. كاش مي دانستند كه ما همگي انگشتان يك دستيم با قدوقواره هاي متفاوت. وظيفه ماحركت به جلو وانجام كارهاي بزرگ است نه خُرد كردن يكديگر. كاش عشق نه كينه وكاش احترام نه يورش.
كاش آن بزرگواران براي مبارزه با فقروگرسنگي ،براي رفع مشكلات مردم، براي حمايت ازكارگران بيكاروبسته نشدن كارخانه ها،براي رفع معضل بيكاري واعتياد جوانان شهر،براي حفظ محيط زيست،براي جاده هاي خراب و وسايل نقليه فرسوده و غيراستانداردكه هرروز خانواده اي را در اين شهر عزادار مي كند دستورحمله صادرمي كردند نه براي ايجاد وحشت و هراس در دل همنوع. بگذريم، بانو شما سيمين سينماي ايران هستيد ودردل همه ما جا داريد،برايتان آرزومند بهترينيم و دعاي خيرماپشت سرتان.
اميدوارم نام كاشان هيچ وقت شما رابه ياد فحش ودشنام وتوهين نياندازد، اميدوارم همچون قبل شهركاشان شما را بياد سهراب سپهري بزرگ بياندازد، ياد تمدن هفت هزارساله،سفالينه هاي گلي سيَلك، باغ فين،كويرمَرنجاب، ياد پنجره،فكر،هوا،عشق،چشم هاوواژه هاي شسته شده، ياد د وصنوبركه هيچ گاه با هم دشمن نيستند، ياد دانه هاي انار،توت بي دانه، ضنجره وگل سرخ، ياد ياس، ميخك، گل شبدر،گلدان، خانه هاي پنج دري بزرگ،حوض هاي آبي وآسمانهاي آبي تر.
اميدوارم كاشان فقط شما رابه ياد كاشان بياندازد ياد كاشان،ياد قمصر،ياد نياسر وياد برزُك، اميدوارم نام شهرم شما رابه يادشهري بياندازد كه مردمان بالا دستش آب را گل نمي كنند، آب را مي فهمند وبه يكديگر روشني هديه مي دهند، شهري كه مردمش عاشق مهرباني و سيب هستندو زيرسايه دانايي، با شقايق هايشان زندگي مي كنند.

روزنامه جوان نوشت: بدون تردید در فاصله 34 سال بعد از شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی هیچ یک از شخصیت‌های منصوب امام به اندازه آیت‌الله جنتی مظلوم نبوده است.
 
مدیرمسئول جوان در سرمقاله این روزنامه نوشت: «اگر اهل سیاست و قدرت هم این و‌جیزه را بنویسند، هیچ تأثیری در آیت‌الله جنتی ندارد اما نگارنده به جهت دوری از قدرت و بی‌علاقگی به مسیرهایی که به شورای نگهبان ختم می‌شود، بر این باور است که دفاع از مظلومیت آیت‌الله جنتی، دفاع از یک شخص نیست که دفاع از فقهای تراز اول انقلاب اسلامی و اسلام سیاسی است. دفاع از عالم بزرگی که توسط بی‌ریشه‌ها در سایه آزادی مورد ستم قرار می‌گیرد و اما بعد...
بدون تردید در فاصله 34 سال بعد از شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی، هیچ یک از شخصیت‌های منصوب امام به اندازه آیت‌الله جنتی مظلوم نبوده است. فقط تفاوت ماجرا در این است که شهید بهشتی آماج «تهمت‌ها» و «شایعات» بود اما آیت‌الله جنتی آماج «تمسخرها و کنایه‌ها» است.
علت این که نمی‌توانند مانند شهید بهشتی هزاران تهمت را نثار وی کنند، این است که آینده‌ای برای اندوختگی دنیوی او قابل تصور نیست. بنابراین با هزاران ذره‌بین نتوانستند ردپایی از دنیا‌طلبی و دنیاگرایی را در این مرد بزرگ ببینند. یقینا اگر او اهل دنیای ما بود با اندک هجمه و فشار عرصه را رها می‌کرد و آرامش خود در این سنین را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌داد اما او در پیمانی که با امام بست و اعتمادی که امام به ایشان نمود، مأمور است تا از پلشتی‌ها در حکومت صالحان پیشگیری نماید. او دغدغه دارد تا امام را از خوفی که داشت دور سازد: «من خوف از آن دارم که ما یک جمهوری اسلامی درست کردیم اما هر کجایش برویم همان حکومت طاغوت باشد». واقعا این همه هجمه و تمسخر یک مرد پارسا برای چیست؟ او منفعت خاصی را دنبال می‌کند؟ از مسئولان با سابقه نظام کسی را می‌توان یافت که فرزندش کار یدی (نجاری) کند؟ ممکن است آیت‌الله جنتی مانند همه ما دچار اشتباه شود اما خروجی‌هایی همچون خاتمی، روحانی، اصلاح‌طلبان مجلس ششم و اخیرا هاشمی نشان می‌دهد که آیت‌الله جنتی برای حساس‌ترین مناصب کشور نیز به سلیقه خود عمل نمی‌کند. او در قالب سازوکار شورایی ظاهر می‌شود و بر اساس تقوی رأی می‌دهد. اما علت هجمه‌ها به وی این است که او اهل زد و بند نیست.
 
او «اصحاب معامله» را پشت در نگه می‌دارد. تاریخ اسلام مملو از ظلم به چنین اشخاصی است که غربت امیرالمؤمنین در کوفه بارزترین مصداق این سلامت و مظلومیت است. مثل آیت‌الله جنتی مَثل شیخ فضل‌الله نوری است. دیروز (1285ش) مشروطه‌خواهان، مشروطه انگلیسی را عامل توسعه و شکوفایی ایران می‌دانستند و به همین دلیل هر نفسی که بر خلاف این مسیر استنشاق می‌شد به مسلخ می‌بردند. هنوز ایرانیان در بهت و حیرتند که چگونه عالم تراز اول آنان در تهران به چوبه‌دار سپرده شد و مردمی که باور کرده بودند مشروطه انگلیسی راه حل مشکلات کشور است برای کشته شدن او کف می‌زدند.
او روی قرآن کوچک خود دست می‌گذاشت و قسم می‌خورد اما مشروطه‌خواهان قرآن را پاکت سیگار معرفی کردند تا هلهله غرب‌گرایان صدای وی را خاموش کند. شیخ‌فضل‌الله را مقابل خواسته‌های مردم معرفی کردند تا بتوانند خون او را توجیه کنند و پسرش کف می‌زد تا حقانیت اعدام باور‌پذیر‌تر گردد. اگر اهل دنیا همه تلاش‌شان برای بهبود رفاه زن و فرزند باشد، آیت‌الله جنتی قبلاً بین فرزند و انقلاب یکی را انتخاب کرده است.
کسی که از فرزند برای انقلاب گذشته باشد هیچ شاخص دنیایی او را اسیر نمی‌نماید. جرم جنتی ایستادن در مقابل سکولاریسم است. جرم آیت‌الله جنتی ایستادگی بر اصول امام در همه ادوار انقلاب اسلامی است.
او در واپسین سال‌های حیات، حفظ سلامت انقلاب و صلابت راه امام را ذخیره و توشه خود کرده است و این چیزی است که اهل دنیا از فهم آن عاجزند، همانگونه که در تاریخ معاصر میرزای شیرازی ماند و ناصرالدین شاه نماند، همانگونه که شیخ‌فضل‌الله ماند و شیخ ابراهیم زنجانی نماند، همانگونه که قبر مدرس زیارتگاه شد و رضاخان به زباله‌دان تاریخ پیوست و همانگونه که امام جاودانه تاریخ و پهلوی دوم مدفون شهوات قدرت شد، جنتی نیز در تاریخ آیندگان چون کوه خواهد ماند و هلهله اهل قدرت همچون کف و باد گذر خواهد نمود. امام قاعده و فرمولی را برای بعد از خود به جای گذاشت که هرگاه دشمن از شما تمجید کرد در خود شک کنید و هرگاه دشمن بر شما شورید بدانید مسیر درستی را طی می‌نمایید.
امروز آیت‌الله جنتی مغضوب دشمنان است چرا که راه نفوذ را سد نموده است. از لس‌آنجلس تا تهران برای او جوک می‌سازند، از «من و تو» تا تجدید‌نظرطلبان به سخره‌اش می‌گیرند. اما او همچون عمار تا لحظه آخر دچار تردید نشده است و از هیچ کس شکایتی نمی‌کند. او به دنبال عقبه اجتماعی و سیاسی برای دفاع از خود و جریان‌سازی علیه دیگران نمی‌گردد. او زخم‌زبان‌ها و تمسخرها را «تأدیب نفس» می‌داند و هر روز استوارتر می‌شود. دشمن تلاش کرده است تا شورای نگهبان را معادل جنتی معرفی کند حال آن که از درون شورا چنین نگاهی اعلام نمی‌شود. آنچه راز هجمه به جنتی است پایبندی واقعی او به انقلاب اسلامی است؛ چرا که او به یک جمهوری اسلامی بزک شده با اسلام نمی‌اندیشد.
بدون تردید اگر تصمیم با آیت‌الله جنتی بود هرگز فرزند خود را وزیر ارشاد نظام جمهوری اسلامی نمی‌کرد. چنین مردی اگر مورد هجمه مدعیان اسلام رحمانی، سکولارهای وطنی و دمکراسی‌خواهان غربی و CIA نباشد به درد این مسئولیت خطیر نخواهد خورد. مظلومیت او جوهره درخشانی وی در تاریخ آینده اسلام سیاسی و تشیع است و هجمه‌کنندگان به او مفقودان آینده تاریخ اسلام و تشیع‌اند. روزی آیندگان حسرت وجود او را خواهند خورد، همانگونه که ما امروز حسرت بهشتی را می‌خوریم
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار شدید در استان از کاهش دید افقی در شهرهای بستان و سوسنگرد تا 50 متر خبر داد.کوروش بهادری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دید افقی در اهواز نیز اکنون به 200 متر رسیده است.وی با بیان اینکه توده گرد و غبار در حال ورود به سایر شهرهای استان است، اضافه کرد: این توده به تدریج تمام شهرهای استان را درگیر می کند به طوری که اکنون هوای آبادان، خرمشهر و شادگان در جنوب استان در حال درگیر شدن با این پدیده هستند و به تدریج گرد و غبار به شمال استان از جمله دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان نیز وارد می شود.بهادری پیش بینی کرد پدیده گرد و غبار تا امشب در خوزستان باقی بماند.وی تصریح کرد: غول بیابان های عراق اکنون بیدار شده و در ماه های آینده با توفان های متعدد گرد و غبار درگیر خواهیم بود.بهادری با اشاره به لغو شدن پروازهای فرودگاه اهواز به دلیل شدت گرد و غبار اظهار کرد: قرار بود سامانه های پیش بینی هواشناسی تجهیز شود تا بتوانیم پیش از رسیدن گرد و غبار به استان آن را پیش بینی کنیم تا مردم بتوانند برنامه ریزی کنند و جلوی ضررهای اقتصادی گرفته شود.به گفته وی همه کشورهایی که با گرد و غبار درگیر هستند این تجهیزات را نصب می کنند تا به محض خیزش توده های گرد و غبار بتوانند اطلاع رسانی کنند.بهادری با اشاره به اینکه منشا گرد و غبار امروز از بیابان های عراق است افزود: تحقیقات نشان داده که گرد و غبارهایی که از عراق وارد کشور می شود بسیار آلوده و حاوی انواع میکروب ها و فلزات سنگین است.وی همچنین با انتقاد از تامین نشدن اعتبار خرید دستگاه های تجهیز هواشناسی تاکید کرد: اگر اعتبارات درختکاری به هواشناسی اختصاص می یافت تاثیر بیشتری در زندگی مردم داشت.
مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: این گرد و غبارها ابرهای باران زا را عقیم می کند و مانع بارندگی می شود.
*
اهواز 18 برابر حد مجاز
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: میزان گرد و غبار در ساعت 13 امروز در اهواز به 2 هزار و 802 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.شهریار عسکری افزود: در این ساعت غلظت گرد و غبار در هوای شادگان نیز به 632 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.استاندارد آلودگی هوا در شرایط گرد و غبار 150 میکروگرم بر مترمکعب است.