گزیده خبرهای 7 بهمن – 94 قسمت -5

گزیده خبرهای 7 بهمن – 94 قسمت -5
 
یک استاد دانشگاه گفت: هرگاه در انتخابات شرکت نکرده‌ایم نتیجه به ضرر اصلاح‌طلبان و طرفداران دموکراسی و به نفع جریان‌های تندرو تمام شده است.به گزارش ایلنا، صادق زیباکلام با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها گفت: از ابتدا مطمئن بودم که ردصلاحیت‌های زیادی را شاهد خواهیم بود و بار‌ها گفتم شورای نگهبان مثل برگ خزان داوطلبان را رد صلاحیت خواهد کرد، اما آنچه در عمل رخ داد بد‌تر بود. گویی گردبادی درخت‌هایی را از جا کند. معتقدم رایزنی‌های فعلی نیز چندان به جایی نخواهد رسید اگرچه ممکن است برخی چهره‌های شاخص تایید صلاحیت شوند.او افزود: با نگاهی به بررسی صلاحیت‌ها می‌بینیم طرفداران دولت و کسانی که در ستادهای روحانی در دوره انتخابات فعالیت می‌کردند هم اغلب رد صلاحیت شدند و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم می‌گویند تنها جرم آن‌ها فعالیت در ستاد روحانی در انتخابات سال ۹۲ بوده است. برای همین با تمام وجود باید از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان بخواهیم در انتخابات شرکت کنند چون راهی جز شرکت در انتخابات و فعالیت در چارچوب‌های قانونی وجود ندارد.زیباکلام تاکید کرد: تاریخ نشان داده پیشرفت‌های لاک‌پشتی باقی می‌ماند اما آنهایی که با شتاب به دست می‌آید با شتاب هم کمرنگ می‌شود. ما باید همین‌طور به تدریج دموکراسی را تمرین کنیم. هرگاه در انتخابات شرکت نکرده‌ایم نتیجه به ضرر اصلاح‌طلبان و طرفداران دموکراسی و به نفع جریان‌های تندرو تمام شده است.او خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان باید در حوزه‌های مختلف چهره‌هایی را هم که چندان شناخته نیستند شناسایی کنند و از مردم بخواهند به آن‌ها رای بدهند. ممکن است برخی از آن‌ها حتی بعد از ورود به مجلس به سمت اصولگرا‌ها بروند اما همین که حتی یک سوم آن برای اصلاح‌طلبان بماند بسیار خوب است. مهم‌تر ازاینکه چه کسی اصلاح‌طلب است ایده اصلاحات است که در دوم خرداد سال ۷۶ متولد شد و امروز جا افتاده است و خیلی از جوانان به آن وفادار هستند. باید این نیرو‌ها را پیدا کنیم و از آن‌ها کادرهای آینده اصلاحات را بسازیم و یادمان باشد که اگر رای ندهیم تندرو‌ها مجلس را از آن خود خواهند کرد.زیباکلام یادآور شد: گاهی نمی‌توان برخی مسائل از جمله التزام افراد به اسلام و نظام را اثبات کرد در حالی که کشورهای دیگر قوانینی دارند که قابل احراز است ما دستگاه وفادارسنج و التزام‌سنج نداریم.این استاد علوم سیاسی دانشگاه افزود: تناقض‌هایی در این میان وجود دارد از جمله اینکه برخی نمایندگان فعلی فاقد صلاحیت شناخته شده‌اند در حالی که ظرف این چهار سال طرح‌ها و لوایحی را تصویب کرده‌اند که اگر صلاحیت نداشتند باید این قوانین هم باطل اعلام شود چون نمایندگانی فاقد صلاحیت نمایندگی به آن‌ها رای دادند.
دولت ایتالیا برای میهمان خود از تهران اهمیت ویژه‌ای قایل است !
دولت ایتالیا برای میهمان خود از تهران اهمیت ویژه‌ای قایل است. مسوولان شهر رم در اقدامی بی‌سابقه در هنگام بازدید دکتر روحانی رئیس جمهور از رم بیشتر تندیس‌های عریان موجود در موزه اصلی شهر را پوشاندند. خبرگزاری‌های بین‌المللی همزمان با پوشش گسترده اخبار اولین سفر اروپایی رئیس جمهور، عکس‌هایی از سازه‌هایی کمد مانند را منتشر کردند که از قرار معلوم مجسمه‌های عریان موجود در این موزه در واقع پشت آنها پنهان شده است. این اقدام جالب در واقع از سوی مدیریت شهر رم و به احترام باور و سنت‌های ملت ایران و شخص روحانی انجام گرفته است. در مراسم شامی که به افتخار روحانی برگزار شد نیز از نوشابه‌های الکلی اثری نبود.
تنها مدرسه ایرانی یا لانه جاسوسی در عربستان تعطیل شد.
تنها مدرسه ایرانی در عربستان تعطیل شد. خلیل‌الله بابالو در رابطه با تعطیلی مدرسه ایرانی در کشور عربستان گفت: یک مدرسه در عربستان با تعداد 15 دانش آموز و 2 معلم ایرانی تعطیل شد. وی گفت: این مدرسه تنها مدرسه ایرانی در عربستان بود، دیپلمات‌ها و کارگزاران ایرانی با بازگشت سفیر ایران از عربستان، به کشور بازگشتند. در همین راستا دو معلم در عربستان داشتیم که با دیپلمات‌های ایرانی به کشور بازگشتند. به گفته قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل، درحال حاضر مدرسه‌ای در عربستان نداریم تا وقتی که مشکلات سیاسی با عربستان مرتفع شود. 
کلاهبرداری شگفت انگیز با آگهی شارژ ارزان 
سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای نیروی انتظامی گفت: مجرمان حرفه‌ای فضای سایبر این روزها تورها و دام‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام پهن کرده‌اند تا کاربران شبکه اجتماعی را به دام بیندازند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "علیرضا آذردرخش" با اشاره به دام فیشرها برای به دام انداختن کاربران شبکه‌های اجتماعی، افزود: شاهد بارگذاری لینک‌های سایت‌های تقلبی فروش شارژ تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام هستیم، این مجرمان با ترفندهای ساده مثل شارژ شگفت انگیز یا ارزان به راحتی کاربران را برای ورود به این لینک‌های تشویق می‌کنند.وی ادامه داد: در پی باز کردن اینگونه لینک‌ها، کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند شارژهای شفگت انگیز و ارزان تلفن همراه می‌فروشند و کاربر مثلا با خرید مبلغ مشخصی می‌تواند به صورت نامحدود یک هفته یا یا ماه با تلفن همراه خود صحبت کرده و پیامک ارسال کنند."آذردرخش" ادامه داد: بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها می‌گذارند.وی با توصیه به کاربران برای خرید شارژ تلفن همراه گفت: کاربران برای خرید شارژ تلفن همراه از هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه به سایت همان اپراتور و یا بانکی که در آن حساب دارند مراجعه کنند چرا که در سایت اپراتورها انواع شارژها از نظر قیمیت و کیفیتی موجود می‌باشد و کاربر به راحتی می‌تواند شارژ مورد نظر خود را خریداری کنند."آذردرخش" تاکید کرد: البته برای ورود به سایت اپراتورهای تلفن همراه‌های موجود بهتر است به جای جستجو در موتورهای جستجو مثل yahoo و google کاربر شخصا آدرس سایت را در منوبار وارد کنید بنابراین حفظ آدرس سایتها برای به دام نیفتادن در تله فیشرها امری ضروری و واجب است.سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: متاسفانه هنوز کاربران به راحتی فریب تبلیغات دورغین فیشرها مثل شارژ شفگت انگیز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را خورده و با آنها همراه می‌شوند.آذردرخش با بیان اینکه یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از دستیابی به اطلاعات بانکی، تغییر رمز کارت‌های بانکی به صورت دوره‌ای است، افزود: هنگامی که برای خرید در فضای مجازی اقدام می‌کنند و احتمال می‌دهند که در دام فیشرها افتاده‌اند به سرعت رمز عبور اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند.وی همچنین در خصوص راههای به دام نیفتادن در صفحات فیشینگ بانکی گفت: یک راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت https ذکر شده باشد.
«
آذردرخش» ادامه داد: وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اینترنتی ضرورت دارد.سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا سایت و ایمیل پلیس فتا را دریچه ارتباطی با شهروندان دانست و افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
    برق ، سارق سيم را گرفت
    بندرعباس- باشگاه خبرنگاران جوان: معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني بندرعباس گفت: قطع کردن سيم برق توسط سارق موجب آتش سوزي در ترانس و 2 تابلو پست برق محله کوي فرهنگيان شد.    حسن اميني افزود: اين اتفاق ساعت 23 و 47 دقيقه دوشنبه به آتش نشاني گزارش شد که با حضور به موقع ماموران آتش نشاني از گسترش آتش جلوگيري شد.    وي ادامه داد: در اين حادثه سارق 35 ساله نجات يافت اما به دليل سوختگي به بيمارستان منتقل شد و اکنون تحت درمان است.        
    توقيف محموله اسباب بازي قاچاق
    شهرکرد - ايرنا: فرمانده انتظامي چهار محال و بختياري گفت: در راستاي تشديد اقدامات کنترلي و مبارزه با ورود کالاي قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالاو ارز پليس آگاهي اين فرماندهي، در ايست و بازرسي موقت پل قرح لردگان حين بررسي خودروهاي عبوري، يک دستگاه کاميون مظنون به قاچاق کالارا متوقف کردند.    سرتيپ نورعلي ياري افزود: در بررسي مدارک اين کاميون به دليل مطابقت نداشتن محموله با مدارک گمرکي ارائه شده، قاچاق بودن اين محموله محرز شد.وي ادامه داد: پس از بازرسي بار اين کاميون، هشت هزار قطعه اسباب بازي مکانيزم دار و بدون مکانيزم و يک دستگاه يخچال فريزر که به صورت ماهرانه اي در بين اسباب بازي ها جاسازي شده بود، کشف شد.    ياري ارزش ريالي کالاهاي کشف شده را بيش از 4 ميليارد ريال برآورد و تصريح کرد: متهم پس از صورت جلسه و تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.