گزیده خبرهای 7 بهمن – 94 قسمت -7

گزیده خبرهای 7 بهمن – 94 قسمت -7
خبر ويژه 
دبير كل حزب كار مشت اصلاح طلبان را باز كرد
رئيس يک حزب اصلاح طلب دروغ بزرگ مدعيان اصلاح طلبي درباره نداشتن نامزد کافي در انتخابات را آشکار کرد. حسين کمالي از وزراي دولت اصلاحات و سازندگي مي گويد: اصلاح طلبان به اندازه کافي نامزد در انتخابات دارند.    دبير کل حزب کار در مصاحبه با روزنامه اعتماد و درباره اظهارات حسين مرعشي مبني بر اينکه 5 اصلاح طلب در تهران و 25 نفر در سراسر کشور تاييد شده اند، فاش مي کند: اين گفته براي اين است که به شوراي نگهبان بگوييم خيلي از نيروهاي شاخص و کارکشته اصلاح طلب رد صلاحيت شده اند. اين به اين معنا نيست که ما نيروهاي اصلاح طلب در سراسر کشور براي بستن ليست نداريم. در يک جمع چند هزار نفري تعدادي اصلاح طلب براي بستن ليست پيدا مي شود. اينکه ما اين افراد را نمي شناسيم دليل بر اين نيست که اصلاح طلب نيستند. اگر شناسايي نشده اند به اين معنا نيست که اين نيروها خاکستري هستند. اگر خاکستري بودن به اين معنا است که اين افراد ناشناخته هستند، مي توان در اين باره صحبت کرد اما اگر بگوييم که اين افراد سياست هاي مشکوک دارند و قابل اعتماد نيستند، درست نيست.    وي ادامه مي دهد: اصلاح طلبي محدود به کساني که رد صلاحيت شده اند، نيست. تعداد زيادي اصلاح طلب در مناطق مختلف حضور دارند. ما از آنها دعوت کرديم در صحنه حضور پيدا کنند و از آنها براي شکل دادن به ليست استفاده مي کنيم. ليستي که تهيه مي شود ليستي از اصلاح طلبان خواهد بود. جاي نگراني در اين زمينه وجود ندارد.    وي در پاسخ اين سوال که «بنابراين به گفته شما اصلاح طلبان در شرايط امروز نيز به هويت اصلاح طلبي ليست هاي خود پايبند خواهند ماند؟» مي گويد: بله- اصلاح طلبان در شرايط مناسبي قرار دارند.    پيش از اين مرعشي مدعي شده بود از 3 هزار نامزد اصلاح طلب تنها 30 نفر (يک درصد) تاييد شده اند.
دادگستري آذربايجان شرقي 25 سايت غيرمجاز را مسدود كرد
رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي گفت: دادگستري استان بي هيچ گرايش سياسي يا اعمال نظر شخصي، با تخلفات انتخاباتي برخورد خواهد کرد و مسدود کردن بيش از 25 سايت غيرمجاز اينترنتي از جمله اين اقدامات است.    تبريز- خبرنگار کيهان: حجت الاسلام حکمتعلي مظفري اظهار داشت: دستگاه قضايي با تخلفات انتخاباتي در فضاي مجازي قاطعانه برخورد قانوني مي کند.    وي با اعلام اينکه شعب ويژه در دادسرا راه اندازي شده است، يادآور شد: تمام تحرکات و فعاليت هاي مربوط به انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري رصد مي شود.    وي، ارائه اخبار و گزارشات مربوط به جرائم و تخلفات انتخاباتي به ويژه در شهرستان هاي حساس، ارزيابي و روند اجراي مصوبات کميته تخلفات و جرائم انتخاباتي و بررسي تبليغات زودهنگام در فضاي مجازي و ارائه راهکارهاي پيشگيرانه را از جمله موضوعات مطرح ستاد پيشگيري از جرائم انتخاباتي برشمرد.    رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي با اشاره به نقد و انتقاد کانديداها از عملکرد دولت در زمان تبليغات انتخاباتي، گفت: نقد دلسوزانه عملکرد يک مسئول امري پسنديده است و با شرع و قانون مغايرت ندارد اما نقد و انتقاد نبايد منجر به تحقير و توهين فرد يا افرادي بشود. 
زلزله 4/4 ريشتري در شهميرزاد
    سمنان- ايرنا: زلزله اي به بزرگي 4/4 ريشتر صبح سه شنبه حوالي شهميرزاد واقع در شهرستان مهديشهر استان سمنان را تکان داد.    به گزارش شبکه لرزه نگاري سمنان اين زمين لرزه ساعت 8 و 25 دقيقه و 46 ثانيه در عمق 13 کيلومتري زمين حوالي شهميرزاد و نزديک مرز بين استان هاي سمنان و مازندران رخ داد.    احمد طاهري مدير کل دفتر مديريت بحران استانداري سمنان نيز گفت: گروه هاي خدمات رسان و ارزياب به منطقه اعزام شده اند اما تاکنون گزارشي از خسارت اعلام نشده و بررسي در اين باره ادامه دارد.        
    کشف 803 کيلو مواد مخدر در هرمزگان
    بندرعباس- ايرنا: جانشين فرمانده انتظامي هرمزگان ديروز گفت: با تلاش ماموران انتظامي استان در 24 ساعت گذشته، 802 کيلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد.    سرهنگ علي اصغر خرم روي افزود: مواد مخدر کشف شده شامل 640 کيلوگرم ترياک، 162 کيلوگرم حشيش و 14 گرم هروئين است.    وي افزود: در همين ارتباط 7 دستگاه خودرو توقيف شده و 6 متهم نيز دستگير شده اند.   
        راننده در آتش سوخت
    تبريز- ايسنا: مسئول روابط عمومي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي آذربايجان شرقي از برخورد يک دستگاه خودروي سواري پژو با يک دستگاه کاميون دانگ فنگ و متعاقب آن سقوط هر دو خودرو به عمق 4 متري دره، در جاده قره چمن- ميانه خبر داد.    حبيب حسينقلي زاده گفت: با اعلام اين حادثه به اپراتوري فوريت هاي پزشکي شهرستان بستان آباد، پايگاه اورژانس 115 قره چمن به محل حادثه اعزام شد و با توجه به اينکه خودروها آتش گرفته بودند عوامل آتش نشاني، هلال احمر و راهداري نيز به محل اعزام شدند.    وي افزود: تکنسين هاي اعزامي، مرگ راننده پژو با هويت نامعلوم را در صحنه حادثه تاييد کردند.        
    انفجار گاز در مغازه
    اصفهان- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي نجف آباد گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان ساعت 9 و 10 دقيقه صبح دوشنبه از انفجار يک مغازه در نجف آباد باخبر شدند که سريعا به محل حادثه رفتند.    سرهنگ علي جعفري نژاد افزود: در اين حادثه يک مغازه لباس فروشي به علت نشت و تجمع گاز منفجر و 2 نفر خانم فروشنده به شدت مصدوم شدند.    وي ادامه داد: مصدومان حادثه به مراکز درماني اعزام شدند.