گزیده خبرهای 7 بهمن – 94

گزیده خبرهای 7 بهمن – 94  
 
در دو محور رُخ داد
واژگونی دو اتوبوس مسافربری 
در واژگونی بامدادی دو اتوبوس در دو محور «ساوه- همدان» و «کبودرآهنگ به زنجان»، 8 تن مجروح شدند و یکی از مسافران جان باخت.به گزارش تسنیم، واژگونی دو دستگاه اتوبوس در دو محور ساوه- همدان و کبودرآهنگ به زنجان در ساعات اولیه بامداد، به مجروحیت 8 مسافر و کشته شدن یکی از سرنشینان این اتوبوس‌ها انجامید.بر اساس این گزارش، اولین سانحه در ساعت 3 بامداد در کیلومتر 31 ساوه- همدان رخ داد که در واژگونی اتوبوس حامل مسافران، 4 نفر مجروح شدند.کارشناسان پلیس علت وقوع این سانحه را تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده این اتوبوس مسافری عنوان کردند.همچنین در سانحه دیگری که ساعت 5:30 بامداد رخ داد یک دستگاه اتوبوس در محور کبودرآهنگ به زنجان به علت واژگونی دچار سانحه شد که 4 نفر از سرنشینان مجروح شده و متاسفانه یک نفر از مسافران جان باخت.عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده علت وقوع این سانحه در کارشناسی پلیس، عنوان شده است.
دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر نسبت به حرف‌های دیروز محمد مایلی‌کهن واکنش نشان داد. مایلی‌کهن در مراسم تشییع پیکر همایون بهزادی گفت: متاسفانه در فوتبال، امثال من به عنوان یک فوتبالی باید در کارخانه قند و شکر کار کنند اما افرادی که تخصصی ندارند در ورزش حضور می‌یابند و ادعای بزرگی کرده و نظر هم می‌دهند.بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در گفت‌وگو با «ایلنا» اظهار کرد: قبل از هر چیز باید بگویم نه تنها من به عنوان دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر بلکه همه مردم به فوتبال علاقه‌مند هستیم. اتفاقا مردم فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند و می‌دانند که چه افرادی باعث شده‌اند فوتبال ما همیشه درگیر مسایل حاشیه‌ای باشد.وی ادامه داد: برخی افراد با اظهارنظرها و رفتارهای عجیبشان بارها فوتبال ما را تضعیف کرده‌اند. اینها موانع اصلی پیشرفت و توسعه فوتبال ما هستند. افرادی که هنوز با ذهنیت‌های سنتی می‌خواهند فوتبال مدرن را اداره کنند و چون سواد فوتبال مدرن را ندارند خواسته یا ناخواسته با همه وارد دعوا می‌شوند. به همه توهین می‌کنند و نمی‌خواهند بپذیرند که طرز فکرشان علی‌اصغری است. شما همین تیم امید و همین بازیکنان را فراموش نکنید و ببینید که کی‌روش به عنوان یک مربی باشخصیت و حرفه‌ای در آینده چه استفاده به‌جایی از این بازیکنان خواهد کرد.اما این همه واکنش دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر به حرف‌های دیروز مایلی‌کهن نبود. دانایی تاکید کرد: تیم ملی امید ما بهترین بازیکنان فوتبال ایران را در اختیار داشت. آقای مایلی‌کهن و دوستانشان با این تیم چه کردند؟ چه گلی به سر فوتبال این مملکت زدند که حالا با ادبیاتی که همه از ایشان سراغ داریم می‌خواهند در کارخانه قند و شکر کار کنند؟ حتی اگر مثال هم زده باشند این مثال به همه ما برمی‌خورد. چون اتفاقا اینجا یک جای بسیار تخصصی است و افراد رانده‌شده از جاهای دیگر قرار نیست در کارخانه قند و شکر کار کنند.وی ادامه داد: مایلی‌کهن سال‌ها مدعی این است که هیچ کس بیشتر از او فوتبال را نمی‌فهمد و ورزش را نمی‌شناسد. اگر به زبان نیاورده باشد که اتفاقا به زبان هم آورده‌ است، دست کم عملکرد و واکنش‌هایشان نشان داده که چقدر در حوزه فوتبال خود را متخصص می‌دانند. سوال من این است که ایشان در حوزه تخصصی خودش چقدر مفید بوده که حالا می‌خواهد به کارخانه‌ای بیاید که اگر بیش از فوتبال فضایش تخصصی نباشد، کمتر نیست.دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر در پایان گفت: آقای مایلی‌کهن قطعا در پایین‌ترین سطح کاری در کارخانه قند و شکر هم جایی ندارد و من برای این حرفم دلیل دارم. ببینید، چغندر یک ماده زنده است. اگر برنامه‌ریزی درستی برای همین چغندر نداشته باشیم این ماده فاسد می‌شود و نمی‌توانیم از مشتقات آن استفاده کنیم. این مثال را زدم تا بگویم صنعت قند بسیار تخصصی است و جایی برای آدم‌های غیرمتخصص ندارد. آقای مایلی‌کهن هم کارنامه‌اش در بخش برنامه‌ریزی مشخص است. همین افراد فوتبال ما را به قهقرا برده‌اند و حالا به طور حتم ما در کارخانه قند و شکر قصد نداریم که در حق خودمان اجحاف کنیم. بنابراین باید به ایشان عرض کنم که اظهارنظرشان بی‌مورد و غیر منطقی بود.
رییس اداره راه و شهرسازی مراغه گفت: کولاک شدید راه ارتباطی 60 روستای این شهرستان را مسدود کرده است و راهداران پس از فروکش کردن کولاک برای بازگشایی این مسیرها اعزام می شوند.ناصر حمیدی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پدیده کولاک از شامگاه دوشنبه در محور مراغه - هشترود حاکم شده و در بسیاری از نقاط این محور علاوه بر محدودیت ترافیکی و تردد با زنجیر چرخ، دید افقی را نیز به شدت کاهش داده است.وی افزود: این محور هم اکنون با محدودیت دید مواجه شده به طوری که در برخی نقاط برف گیر، این محدودیت تا فاصله پنج متری است.وی اظهار کرد: در این محدودیت تردد تمامی خودروهای سواری، سبک و باری با زنجیزچرخ امکان پذیر است.حمیدی گفت: پیش بینی می شود این وضعیت تا فردا روز چهارشنبه ادامه داشته باشد.عمده مناطق کولاک گیر محور مراغه - هشترود شامل کیلومتر 10 تا 15، کیلومتر 18 تا 20 و 30 تا 51 از سمت مراغه به هشترود است که بیشترین و سنگین ترین کولاک ها در کیلومتر 30 تا 51 بروز می کند.جاده مراغه ـ هشترود به طول 92 کیلومتر محور مواصلاتی جنوب استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان به مرکز کشور است. 
وزیر خارجه پیشین آمریکا در سخنانی ضد ایرانی ، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به همکاری با یکدیگر ترغیب کرد.هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در سخنرانی خود در جمع گروه موسوم به فدراسیون یهودیان آیووا گفت: آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران باید با همدیگر همکاری کنند.هیلاری کلینتون گفت: اسرائیل و آمریکا می‌بایست با همدیگر برای مقابله با سه روند همگرا همکاری کنند.وی ادعا کرد: جاه طلبی های منطقه ای ایران که به صورتی فزاینده شکلی خصمانه می گیرد، ظهور داعش و تلاش برای مقابله با جهادی‌گری افراطی و تلاش های رو به افزایش در سراسر دنیا برای منزوی کردن و مشروعیت زدایی از اسرائیل است.بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت: من از توافق مذاکره شده از سوی قدرت‌های بزرگ حمایت می کنم؛ اینکه این توافق بی عیب و نقص باشد، باید گفت البته که نیست زیرا هیچ توافقی تا کنون چنین نبوده است ولی همین توان اکنون باعث توقف برنامه اتمی ایران شده و تاخیری چشمگیر برای هرگونه زمان فرار احتمالی هسته ای ایجاد کرده است.اظهارات کلینتون مبنی بر فرار احتمالی هسته‌ای ایران در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره بر صلح‌آمیزبودن برنامه‌های هسته‌ای ایران تاکید داشته‌اند.همچنین ادعای کلینتون مبنی بر جاه‌طلبی‌های ایران در منطقه در حالی عنوان شده که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان اخیرا در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی نیویورکر گفت: اگر چیزی موجب به وجود آمدن داعش شده باشد ، حمله آمریکا در سال 2003 به عراق بوده است.
    توقيف کالاي قاچاق
  بندرعباس- ايرنا: فرمانده درياباني هرمزگان گفت: با تلاش ماموران درياباني استان، 47 ميليارد ريال کالاي قاچاق شنبه شب در سواحل و آب هاي داخلي خليج فارس کشف شد.    سرهنگ «علي ميرشمسي» افزود: کالاهاي کشف شده شامل گوشي تلفن همراه، قطعات خودرو، لاستيک ماشين، لباس و سيگار است.    وي ادامه داد: اين کالاها از 8 فروند شناور در شهرستان هاي بندرعباس، قشم، پارسيان و بندرلنگه کشف و در همين راستا 7 نفر متهم بازداشت شدند.        
    کشف گوشي موبايل قاچاق
شهرکرد- خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياري گفت: ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان لردگان در محور ياسوج-لردگان يک دستگاه سواري حامل کالارا متوقف و در بازرسي از اين خودرو 705 دستگاه انواع گوشي تلفن همراه قاچاق به ارزش 7 ميليارد ريال کشف کردند.    سرتيپ پاسدار نورعلي ياري افزود: در اين رابطه يک نفر دستگير و پس از تکميل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.