نامه‌ها وصدای شما

نامه‌ها وصدای شما   10 دی – 94
شغل، مسکن، ازدواج؛ مشکل جوانان
حال که در آستانه روزهای پرشور انتخابات مجلسیان خبرگان و شورای اسلامی قرار داریم بنظر می‌رسد مشکل کشور ما مبارزه با بدحجابی و جمع‌آوری ماهواره‌ها نیست، بلکه ایجاد شغل برای جوانان، مسکن و ترویج امر ازدواج در بین سنین 60 که اکثر آنان تحصیلکرده دانشگاهی می‌باشند، واجب‌تر و پرصواب‌تر است، زیرا همین معضل بیکاری خود عامل اصلی بی‌بندوباری، اعتیاد و... می‌شود.پس بهتر است دلواپسان جامعه به جای پرداخت به مسایل حاشیه‌ای وقطع ارتباط با فناوری وایجاد زمینه برای مهاجرت جوانان، بیشتر به فکر زمینه‌سازی برای اشتغالزایی وتشویق به ماندن در وطن خود نمایند.محمد کاظمی - تهران
به نام فقرا، به کام پولداران!
مبلغ هر قسط از وام 60 میلیون تومانی بانک مسکن بیش از یک میلیون تومان است که قاعدتاً این وام را برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه درنظر گرفته‌اند! حالا شما به من بگویید کدام فرد از حقوق‌بگیران که بعضاً زیر یک میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، توانایی پرداخت چنین اقساطی را دارا می‌باشند؟
*حقگو از تهران: صدا وسیما و مطبوعات پدیده ثروت‌پرستی و میلیاردرهای تازه به دوران رسیده و مرفهین بی‌درد را بررسی و آسیب‌شناسی و به جامعه اطلاع و آگاهی ‌دهند. چطور یک آدم سی – چهل ساله در جامعه ما چرا و چگونه میلیاردر شده و ماشین میلیاردی می‌خرد و در جامعه فخرفروشی می‌کند و با اعصاب همه بازی می‌کند؟!
*
مصطفوی از تهران: به مسئولان ذیربط بگویید بنزین استاندارد تولید کنند. اتومبیلهای دودزا را جمع‌آوری کنند، شاید دیگر نیازی حتی به تعطیلی مدارس هم نباشد. با این خودروهای دودزا در کلان‌شهرها، حتی باران و برف هم نمی‌تواند هوای سالم پایداری ایجاد کند.