گزارش خبري تحليلي اوین نامه ی كيهان

اوین نامه ی کیهان 22 دی - 94
گزارش خبري تحليلي  اوین نامه ی كيهان
سربازجو شریعت نداری  برای اینکه فضارا برای شورای نگهبان آلت دست  خامنه ای هموار کند بطور گزینه ای گفته های خامنه ای دستآویز پرونده سازیا تهامی  برای رقیب مدعی اصلاح طلب کرده است . بنابراین باچاشنی  موضع ضدآمریکایی و فتنه ونفوذ خامنه  ای  مدعی شده است تاكتيك انتخاباتي آمريكا با نقاب «ميانه روي» بر چهره «فتنه گران» درا دامه   خيانت فتنه گران نابخشودني است   هم مکمل  خيانت فتنه گران نابخشودني کرده است .  همچنین برای اینکه حامیان روحانی همب ی نصیب نگذاشته باشد  گفته        تغيير تابلو و حضور با عنوان ميانه روبرای         ترويج اصلاحات آمريکايي در پسابرجام . بالاخره با ترسیم          فتنه، خط قرمز رژیم وارونه ی ولایت فقیه است برای شورای نگهبان خامنه تعیین تکلیف کرده است . چون افزوده           بزنگاه انتخابات و رسالت شوراي نگهبان آلت دست!

نگاهي به مواضع آشکار و پنهان آمريکايي ها نشان مي دهد تاکتيک آنها براي انتخابات پيش رو حمايت از طيف فتنه گر و شکست خورده پيشين است، البته اين بار فتنه گران با نقاب و تابلوي ميانه روي وارد صحنه شده اند.
    سرويس سياسي- انديشکده «آمريکن اينترپرايز» در گزارشي به قلم «متيو مک کينس» هدف اصلي اوباما رئيس جمهور آمريکا از توافق هسته اي را اين گونه عنوان کرد:«اوباما اميدوار است که توافق هسته اي با ايران به تغيير سياست هاي تهران و نهايتا تغيير ماهوي جمهوري اسلامي ايران منجر شود».

    انديشکده هاي آمريکايي در گزارش هاي جداگانه با اشاره به اهداف واشنگتن در پسابرجام بر اين موضوع تاکيد کردند که طرح آمريکا براي نفوذ و بازگشت به ايران، يک طرح ده ساله و چند مرحله اي است که در مراحل پاياني مي بايست به تعامل راهبردي و تعيين نقش براي ايران از سوي آمريکا منتهي گردد. اين طرح سه راهبرد «مهار»، «تغيير رفتار» و «تغيير ساختار» جمهوري اسلامي را در دستور کار دارد. اين طرح براي نفوذ و بازگشت به ايران بعد از فتنه آمريکايي ۸۸ و شکست آن، کليد خورد.

    رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير با مردم قم فرمودند: آمريکايي ها در سال ۸۸ به دنبال آن بودند که تجربه موفق خود در چند کشور را به بهانه انتخابات در ايران نيز اجرا کنند و با برجسته سازي اقليتي که راي نياورده بود و با حمايت مالي و سياسي از آنها نتيجه انتخابات را به هم بزنند اما کودتاي رنگي آنها در ايران با حضور مردم، شکست خورد.

    
     
خيانت فتنه گران نابخشودني است 
    در سال 1388، فتنه گران به بازي در زمين دشمن و اجراي مرحله به مرحله نقشه آمريکايي- صهيونيستي کودتاي مخملي اقدام کردند. اين فتنه گري با ادعاي تقلب و امتناع از پذيرفتن مکانيسم هاي قانوني شروع شد و با آشوب به براندازي ختم شد. براساس شواهد متعدد، هدف اصلي تزلزل اصل حاکميت و فراتر از آن اصل اسلام بود چنان که اوباش آشوبگر تحريک شده توسط سران فتنه شعار «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولايت فقيه»، «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني(با خط کشيدن روي نام اسلام)» و «نه غزه نه لبنان» سر داده و سرانجام هتاکي عليه امام حسين عليه السلام را در روز عاشورا مرتکب شدند.جنايات سران فتنه در کنار همکاري با دشمن در تشديد تحريم هاي ضد ايراني خسارت هاي بزرگي را بر کشورمان تحميل کرد.

         
حمايت علني آمريکا از فتنه گران
    «هيلاري کلينتون» وزير امور خارجه سابق آمريکا در کتاب «انتخاب هاي دشوار» مي نويسد: «دولت باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا در سال هاي بعد از اغتشاشات انتخابات رياست جمهوري سال 1388 در ايران با صرف ده ها ميليون دلار به آموزش بيش از 5000 نفر از مخالفان ايران در سراسر دنيا پرداخت».

    کلينتون همچنين در مصاحبه با بي بي سي فارسي- سوم آبان 90- به صراحت گفت:دولت آمريکا از بيرون ايران هر حمايتي از دستش بر مي آمد از معترضان کرد، از جمله از سايت توييتر خواست که اعمال تغييرات خود را مدتي به تعويق بيندازد.

    «مايکل لدين» چهره شناخته شده آمريکايي نيز در سال 2012 در مصاحبه با «بنياد سرمايه گذاري تجاري آمريکا» گفت: سران جنبش سبز در يک نامه 8 صفحه اي خطاب به «باراک اوباما» خواهان تداوم کمک و حمايت هاي آمريکا شدند و با تشريح شرايط ايران خواستند آمريکا هر تصميمي لازم است اتخاذ کند.    
رهبرمعظم انقلاب در ديدار اخير ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به حضور پرشکوه 40 ميليوني ملت در انتخابات سال 88 يادآوري کردند: در آن سال، برخي با حرف هاي منکر و ناپسند، ادعاي تقلب را مطرح کردند و خواستار برهم خوردن نتايج آرا شدند. ما با آنها خيلي مماشات کرديم که جزئيات آن طولاني است، گفتيم بياييد هر تعداد صندوق که مي خواهيد بازشماري شود اما به توصيه ها اعتنايي نکردند چون بنا نبود که حرف حق را بپذيرند.    رهبر انقلاب يادآور شدند آن کار و آن ادعا، خسارت هاي زيادي بر ملت و کشور وارد آورد که تاکنون جبران نشده و نمي دانيم قرار است کي جبران شود؟
    ايشان تصريح کردند مخالفت با اعلام نتايج انتخاباتي پس از اعلام از سوي مراکز قانوني، ضد حق الناس است. به عبارت ديگر «ناقضان حق الناس در سال 88» صلاحيت حضور در انتخابات را به اعتبار سوابق سياه خود ندارند؛ رهبر انقلاب در اين زمينه نيز تصريح کردند از جمله عرصه هاي رعايت حق الناس اين است که اگر کسي صلاحيت قانوني نداشت، با اغماض و بي دقيقي او را وارد عرصه نکنيم که اين بي توجهي ضدحق الناس است.

         
تغيير تابلو و حضور با عنوان ميانه رو
    پس از ناکامي فتنه گران در سال 88 و پاسخ دندان شکن ملت ايران در يوم الله 9 دي، اين جماعت تابلوي خود را تغيير داده و با عنوان ميانه رو در تلاش براي بازگشت به صحنه هستند.

    داستان پوست اندازي حزب منحله مشارکت و حضور با نقابي جديد يکي از مصاديق اين ترفند است. نخستين کنگره حزب موسوم به «اتحاد ملت ايران» با حضور افراد دخيل در فتنه 88 در مردادماه سالجاري برگزار شد. با نگاهي به برخي اعضاي حاضر در اين نشست کاملامشخص مي شود که حزب فتنه گر و منحله مشارکت اين بار با نقابي جديد کار خود را براي فتنه اي ديگر آغاز کرده است.

    پس از پايان مذاکرات هسته اي ايران و 1+5، نشريه «نشنال اينترست» در گزارشي نوشت:«آمريکا با ارائه مقدار مشخصي از همکاري و تضمين امنيت به ايران، نيروهاي اصلاح طلب را براي تغيير شکل دادن مسير انقلاب کمک مي کند و از جو بسيج عمومي عليه تهديدات آمريکا مي کاهد. اين پروسه به معناي تضعيف نيروهاي انقلابي در تهران و ايجاد اميد براي تغييرات دلخواه ما در آينده خواهد بود». 

         
ترويج اصلاحات آمريکايي در پسابرجام
    «پيتر هارل» از پژوهشگران انديشکده «مرکز امنيت آمريکاي جديد» نيز با اشاره به نحوه رويارويي آمريکا با ايران در پسابرجام گفت:«آمريکا بايد يک استراتژي تهاجمي ترويج اصلاحات سياسي و اجتماعي در ايران را دنبال کند. آمريکا در اين موضوع که قبل از انقضاي توافق هسته اي، شاهد اصلاحات سياسي در ايران باشد، يک منفعت و علاقه زيادي دارد. آمريکا بايد با سرمايه گذاري کردن روي توافق هسته اي، به ترويج اصلاحات در ايران کمک کند تا تعامل بيشتر موسسات غيردولتي آمريکايي و بين المللي با نهادهاي جامعه مدني در ايران تسهيل شود. همچنين واشنگتن از فعالاني در ايران که به دنبال اصلاحات سياسي در کشور هستند ادامه دهد

    در همين حال، «باراک اوباما» در گفت وگو با راديو ملي آمريکا گفت: «به نظر من تندروهايي در داخل ايران حضور دارند که فکر مي کنند مخالفت با ما، تلاش براي نابودي اسرائيل، ايجاد ناامني در جاهايي مثل سوريه يا يمن يا لبنان کار درستي است. به نظر من در داخل ايران کسان ديگري هم هستند که معتقدند اين کار سازنده نيست. اگر ما اين توافق هسته اي را امضاء کنيم، اين امکان وجود دارد که موضع اين نيروهاي ميانه رو را در داخل ايران تقويت کنيم».    
غرب و در راس آن آمريکا با همراهي پادوهاي داخلي در پي آن هستند تا با ايجاد دوقطبي کاذب «ميانه رو - تندرو» در آستانه انتخابات، فضاي کشور را دچار تنش و درگيري کنند.    در اين ميان دو نکته حائز اهميت است. اول اينکه مشکل اصلي آمريکا و نگراني اصلي غرب جريان مومن انقلابي در ايران است. رسانه هاي داخلي که برخي عامدانه و برخي نيز از روي غفلت، در پازل دشمن بازي مي کنند، با هدف قرار دادن اين جريان و زدن انگ افراطي و تندرو در پي از ميدان به در کردن اين گروه کثير است.    نکته دوم اينکه نقطه اميد دشمن، قدرت گرفتن ميانه روهاي مطيع غرب در ايران است که اين گروه شامل برخي از مدعيان اصلاحات- و نه همه اصلاح طلبان- و برخي از ميانه روهاي فعال و يا حامي فتنه 88- و نه ميانه روهاي واقعي- است. 
         
فتنه، خط قرمز نظام
    رهبر معظم انقلاب در تاريخ 5 /6/1393 در ديدار اعضاي هيئت دولت فرمودند: «مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است که آقايان وزرا همان گونه که در جلسه راي اعتماد خود بر فاصله گذاري با آن تاکيد کردند، همچنان بر آن پايبند باشند».

    چندي پيش «سوزان مالوني» و «ري تکيه» از پژوهشگران مرکز «سابان» در يادداشتي تحليلي تاکيد کردند: «سياست آمريکا در مقابل ايران بايد تشديد فشارهاي اقتصادي و تحريم مالي آن کشور، تقويت نيروهاي غرب گراي آن و تاثيرگذاري بر روي رقابت هاي دروني صاحبان قدرت آن کشور باشد».

         
بزنگاه انتخابات و رسالت شوراي نگهبان
    حال در بزنگاه انتخابات، دشمن در پي آن است تا ضمن حفظ فشار تحريم ها به بهانه هاي مختلف، با تقويت نيروهاي غرب گرا در کشور به دو دستگي و دوقطبي سازي هاي کاذب دامن بزند. جاروجنجال درباره وجود جرياني افراطي در کشور و زدن اين برچسب به نيروهاي انقلابي و در عوض ايجاد پوشش براي فتنه گران بوسيله ادعاي ميانه رو بودن در اين چارچوب قابل تحليل و بررسي است. اينجاست که نقش شوراي نگهبان در پاسداري از قانون اساسي بيشتر نمايان مي شود.    
انتظار ملت ايران آن است که اعضاي محترم شوراي نگهبان بدون هيچ اغماضي با فتنه گران برخورد کرده و فرصت هرگونه سوءاستفاده را از اين جماعت بگيرد.