نامزد انتخابات خبرگان: رانت اجتهاد بدترين نوع رانت است

نامزد انتخابات خبرگان: رانت اجتهاد بدترين نوع رانت است  22 دی -94
37 سال است زیر چتر دین ابزار قدرت وثروت شده و خرافات عوامفریبی و غارتگری وجنگ ا فروزی و دین فروشی شده است. امااکنون برایت وجیه رد صلاحیت حسن خمینی ادعا شده رانت اجتهاد بدترین نوع رانت است .فراموش شده چگونه خامنه ای یکشبه رهبرولی فقیه شد .سپس با سفید کردن رنگ ریش خود آیتا  لله شد؟


کانديداي خبرگان رهبري گفت: اينکه بگوييم اگر کسي اجتهاد دارد ديگر لازم به آزمون نيست، به تشخيص شوراي نگهبان بستگي دارد و همه در اين زمينه يکسان هستند.
    حجت الاسلام محمدحسن محرمي کانديداي پنجمين دوره خبرگان رهبري در گفت وگو با فارس، با اشاره به نقش شوراي نگهبان در احراز اجتهاد کانديداهاي خبرگان اظهار داشت: يکي از شرايط مجلس خبرگان، اجتهاد است و از اين جهت بايد آزموني برگزار شود تا مشخص شود که افراد مجتهد هستند يا خير.

    حجت الاسلام محرمي ادامه داد: برگزاري آزمون علمي براي تشخيص اجتهاد يک راه عقلايي است، همانطور که براي مجلس شوراي اسلامي وقتي شرط مدرک گذاشته شده، بايد آن را ارائه کنند و از اين رو وقتي در خبرگان شرط اجتهاد گذاشته شده، بايد اين اجتهاد احراز شود و حرفي هم در آن نيست.

    وي با اشاره به اينکه طبق مصوبه خبرگان، احراز صلاحيت اعضاي اين مجلس برعهده شوراي نگهبان است، تصريح کرد: به هر حال، برگزاري آزمون، بهترين و آسان ترين راه براي تشخيص اجتهاد افراد است و کسي که آزمون را برگزار مي کند بايد مرجعي باشد که خودش مجتهد است.

    اين کانديداي مجلس خبرگان تاکيد کرد: بنابراين کسي که براي انتخابات خبرگان ثبت نام کرده، يعني شوراي نگهبان و فقهاي اين شورا که همگي منصوب رهبري هستند را قبول دارد.

    اين کانديداي مجلس خبرگان با بيان اينکه رانت در همه زمينه ها ناسالم است و در بحثي مانند اجتهاد بسيار بدتر است، گفت: اينکه بگوييم اگر کسي اجتهاد دارد ديگر لازم به آزمون نيست، به تشخيص شوراي نگهبان بستگي دارد و همه در اين زمينه يکسان هستند.

        
چطور 400 نامزد از زمان آزمون اطلاع داشتند ولي برخي نه ؟!
    الياس نادران نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پروژه فشار به شوراي نگهبان در آستانه انتخابات هفتم اسفندماه درباره تائيد صلاحيت ها، اظهار داشت: با توجه به اينکه داوطلبان مجلس خبرگان رهبري بايد از سطح بالاتري در تائيد صلاحيت ها به واسطه مسئوليت هاي مهمي که بر عهده دارند، برخوردار باشند، لذا اين شرايط ايجاب مي کند شوراي نگهبان همه جوانب موضوع را با دقت کافي و به صورت متقن در نظر بگيرد.

    وي همچنين گفت: فقهاي محترم شوراي نگهبان در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبري ضوابط و مقرراتي را تعيين کردند، ولي عده اي مي گويند از دعوت شان به آزمون علمي مطلع نبودند، بايد پرسيد چطور آن 400 کانديدايي که در آزمون علمي شرکت کردند، مطلع شدند اما بقيه مدعوين مطلع نشدند؟! البته شايد آنان «نخواستند» در آزمون شرکت کنند.