بازار گرم عروسي و عزا به بركت انتخابات

يادداشت خبرنگار 
بازار گرم عروسي و عزا به بركت انتخابات  23 دی - 94
نويسنده: محمدرضا فرخي

جالب است که همکار اوین نامه ی کیهان سربازجو شریعت نداری در قائنات از بازگرامی تبلیغات انتخاباتی درمراسم عزا وعروسی گزارش  کرده است. بی خودی خمینی شیاد 37 سال پیش  نمازجمعه عبادی- سیاسی برپا نکرد و نگفت به جای اجرای مراسم جشن نوروزی به گورستان بروید وبرای کشته شدگان جنگ خانمانسوز فاتحه به خوانید چون آینده نگر بود و می دانست که روزی خواهدرسید که مراسم عزا بازارگرم تبلیغاتی انتخاباتی مجلس ارتجاع در رأس همه امور می شود.
در آستانه انتخابات مجلس، بازار مراسم عروسي و عزا در شهرستان قاينات به لطف شرکت 27 نامزد در حوزه انتخابات اين شهر که بعضا از مديران و کارکنان دستگاه هاي اجرايي شهرستان نيز مي باشند از شور و گرمي خاصي برخوردار شده است.
    
مراسم عروسي و عزا در حالي در شهرستان قاينات بسيار گرمتر از روزهاي آذرماه مي باشد که به بهانه تنگناهاي اعتباري و زماني براي رسيدگي به مشکلات شهروندان، بسياري از پروژه هاي عمراني و مشکلات اداري دستگاه هاي اجرايي شهرستان بر زمين مانده است.
    
شرکت در مراسم عزا و تسليت بازماندگان در قاينات، سنتي حسنه و ميراث فرهنگي به جاي مانده از قرن هاي گذشته است که شکوه آن و احساس مسئوليت شهروندان قايني در الزام شرکت در اين مراسم از سابقه و آداب خاصي برخوردار است که در آستانه انتخابات رنگ و بوي سياسي گرفته و به مجلس معارفه نامزدها بدل شده است.
    
در آستانه انتخابات، مجالس عروسي شهروندان قايني اين روزها عرصه جولان وحضور نامزدها و هيئت هاي همراه آنان شده است.
    
البته بايد توجه داشت که شرکت در دهها جلسه عزا و عروسي روزانه، وقتي براي خدمت به شهروندان و يا تدبير براي گره گشايي و رفع مشکل اساسي جوانان در اين شهر باقي نمي گذارد.
    
گذري چند ساعته در سطح شهر قاين، دهها پروژه نيمه تمام و نيمه جان با قدمت چند ساله و شايد ده ها ساله را به شما نشان خواهد داد که برخي نامزدهاي انتخابات که داراي نفوذ اداري و سابقه کاري در سطوح مختلف مديريتي هستند اگر هر يک، يک گام بي منت و بي ادعا بردارند بسياري از مشکلات و مطالبات شهروندان پاسخ داده خواهد شد و شهروندان هيچ انتظاري به شرکت بدون دعوت آنان در مجالس عروسي و عزايشان نخواهند داشت.
    
شهروندان قانع قاينات البته هيچ انتظار معجزه از نامزد هاي امروز و مديران شهرستان ندارند ولي خوب مي دانند که اگر بخشي از مشکلاتشان در انتظار گشايش اعتباري و تصميمات سياسي دولت است اما بسياري از مشکلات حوزه هاي آموزش، بهداشت و استفاده مفيد از منابع و سرمايه هاي موجود و به ويژه نيروي کار سالم و جوانان مومن اين خطه شهيدپرور قابل بررسي و حل است.
    
اميد است همان طور که امروز در مجالس عروسي و عزاي شهروندان بر روي مديران و نامزدهاي انتخابات باز است در اتاق کار مديران و تصميم گيران شهر نيز بر روي مراجعان، مردم و خبرنگاران باز بوده و عملکرد مسئولان در دوران کاري خود براي آگاهي و اطلاع در اختيار شهروندان قرار گيرد تا کارنامه کاري آنان به رويت مردم برسد.