آمريكا تست كرد /سپاه زهرچشم گرفت!

اوین نامه ی کیهان 24 دی -94
تحقير پدرخوانده شيخ نشين ها در خليج فارس آمريكا تست كرد /سپاه زهرچشم گرفت
اگریکی ازهمکاران نزدیک سربازجو شریعت نداری دراوین نامه ی کیهان یا از بیت خامنه ای داوطلب پیگیری وبررسی کشف این واقعیت می شد تا مشخص شود سربازجو شریعت نداری از چه معجونی استفاده می کند که  عجیب موجب افزایش استعداد طنزو هذیان گویی های  زنجیره ای وی می شود خیلی خوب بود .چون دیگر جای شک وابهامی باقی نمی ماند که عامل مبهم و ناشناخته باشد . بطور  مثال به این تیتر خبری صفحه اول اوین نامه ی کیهان توجه کنید که " آمریکا تست کرد، سپاه زهر چشم گرفت ! " درحالیکه برخلاف معرکه گیری های قبلی  که اتباع آمریکاییان همچون 3 کوهنورد آمریکایی یا جیسون رضایی که پس ازر بودن متهم به جاسوس سازمان سیا می شدند وباج گیری با زد وبندهای پشت پرده با آمریکا شروع می شد .  درحالیکه پس از توقیف دو قایق آمریکایی در آب های ایران و  انتقال شان به جای امن کمتر از 24 ساعت پاسداران مجبور به آزاد کردن شان شدند . در صورتیکه ربودن 15 قایقران وملوان انگلیسی در آبهای عراق  که متهم به جاسوسی ومحاکمه ومجازات شدند دو هفته طول کشید تا با سلام وصلوات و اهدای هدایا از سوی احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی داخلی وخارجی آزاد شدند .حال  این عمل پاسداران چگونه زهر چشم گرفتن پاسداران از نظامیان آمریکا است که سربازجو شریعت نداری مدعی اش شده است .ربط به کشف معجونی دارد که وی توی رگ می زند واستفاده می کند که هنوز کشف نشده است؟

ماجراي ورود دو قايق نظامي آمريکا به آب هاي سرزميني ايران در خليج فارس، با عذرخواهي واشنگتن و آزاد شدن 10 نظامي بازداشتي از سوي نيروي دريايي سپاه پايان يافت.
    سرويس سياسي- لحظاتي از بامداد روز چهارشنبه 23 دي نگذشته بود که خبر بازداشت ده تفنگدار آمريکايي که به آب هاي سرزميني ايران وارد شده بودند در رسانه هاي بين المللي منتشر شد.

    ورود تفنگداران آمريکايي آن هم در شرايطي که چند روز ديگر برجام به احتمال زياد اجرايي خواهد شد اين گمانه را در افکار عمومي و رسانه هاي بين المللي ايجاد کرد که آمريکا به دنبال تست واکنش ايران است و بازداشت تفنگداران متجاوز آمريکايي نشان داد که جمهوري اسلامي در حفاظت و حراست از امنيت ملي و تماميت ارضي و آب هاي سرزميني خود تعارف نداشته و قاطعانه برخورد مي کند. 

    پاسخ قاطعانه ايران به متجاوزين، شيخ نشين هاي خليج فارس را که اين روزها به دنبال نشان دادن نمايش مقابل ايران هستند را به اين نتيجه خواهد رساند که آنها عددي محسوب نمي شوند و ايران پدرخوانده اين شيخ نشين ها را تحقير کرده است. 

    گفتني است بازداشت تفنگداران آمريکايي در شرايطي صورت گرفت که اوباما رئيس جمهور آمريکا در نطق ساليانه خود گفته بود که هيچ کس جرات برخورد و يا حمله به آمريکا را ندارد و دستگيري ملوانان آمريکايي آن هم همزمان با نطق اوباما به گفته سناتور تام کاتن آمريکا را تحقير کرد. 

        
بازداشت ده تفنگدار آمريکايي 
    سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ١٠ نظامي متجاوز آمريکايي را که با دو فروند قايق به صورت غيرمجاز وارد آب هاي ايران در خليج فارس شده بودند بازداشت کرد. هرکدام از قايق هاي آمريکايي مجهز به 3 مسلسل کاليبر 50 (يکي در جلوي شناور و دو تا در طرفين) بودند.

    اين دو شناور که به صورت غيرقانوني وارد آب هاي ايران در حوالي جزيره فارسي شده بودند، حدود ٢ کيلومتر در آب هاي کشورمان گشت زني کردند که اين اطلاعات برروي دستگاه جي پي اس آنها نيز ثبت بوده و هم اکنون در اختيار سپاه پاسداران است.

    از 10 نظامي دستگيرشده، 9 نفر مرد و يک نفر زن بوده اند. آنها در شناورهاي خود سلاح هاي نيمه سنگين همراه داشتند. 

        
بيانيه نيروي دريايي سپاه پس از بازداشت تفنگداران متجاوز 
    در پي انتشار اين خبر، روابط عمومي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در بيانيه اي، از توقيف دو فروند شناور رزمي آمريکايي و دستگيري سرنشينان آن توسط واحدهاي شناوري رزمي اين نيرو در خليج فارس خبر داد.

    روابط عمومي نيروي دريايي سپاه اعلام کرد: در ساعت 16:30 سه شنبه مورخ22 دي ماه 94 دو فروند شناور رزمي آمريکايي حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران در حوالي جزيره فارسي شده بودند، توسط واحدهاي شناوري رزمي منطقه دوم نيروي دريايي سپاه توقيف و به جزيره فارسي منتقل شدند.

    بنابراعلام روابط عمومي نيروي دريايي سپاه در هنگام توقيف اين شناورها، ناوگروه هواپيما بر «ترومن» آمريکا در جنوب شرقي جزيره فارسي و در آب هاي بين المللي نزديک محل توقيف شناور حضور داشته است.

    همچنين نيروي دريايي سپاه اعلام کرده است در زمان توقيف شناورهاي رزمي آمريکايي، ناوگروه هواپيمابر «شارل دوگل» فرانسه نيز در شمال شرقي جزيره فارسي در آب هاي بين المللي در حال گشت زني بوده است.

    روابط عمومي نيروي دريايي سپاه يادآور شد: سرنشينان شناورهاي آمريکايي شامل 9 مرد و يک زن با برخورد اسلامي رزمندگان منطقه دوم دريايي سپاه در سلامت کامل در محل مناسبي مستقر شده اند. 
    
    
تحرکات ۴۰ دقيقه اي ناو هواپيمابر آمريکايي بعد از دستگيري تفنگداران 
    سردار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به دستگيري 10 نظامي آمريکايي در خليج فارس توسط سپاه گفت : نيروي دريايي سپاه در منطقه خليج فارس و تنگه هرمز استقرار کامل و همه جانبه و تسلط کامل بر همه آب هاي منطقه خليج فارس و هرمز را دارد.

    فدوي گفت: آب هاي سرزميني هر کشور، آب هايي است که شناورها بايد حضورشان در آنها با اطلاع و کسب اجازه قبلي باشد.

    وي افزود: حضور آمريکايي ها در منطقه خليج فارس و تنگه هرمز هيچ گاه بي ضرر نبوده و اين 2 شناور که شامل 10 تفنگدار بودند در سه مايلي داخل آب هاي سرزمين جزيره فارسي قرار گرفته بودند و به دليل عدم حرفه اي گري عملي، توسط رزمنده هاي ما در دريا توقيف و به جزيره فارسي منتقل شدند و مقاومت زيادي هم نشان ندادند.

    فدوي تاکيد کرد: اما بعد از آن، نيروي دريايي و ناو هواپيمابر آمريکايي حدود 40 دقيقه رفتار غيرحرفه اي و تحرکات هوايي و شناوري در منطقه داشت که برخلاف گفته هاي آمريکايي ها مبني بر تامين آرامش در منطقه بود که با اقدام به موقع نيروهاي سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صددرصد ما قرار گرفت.
    
    
آغاز تحرکات ديپلماتيک؛ گفت وگوي کري با ظريف 
    وي افزود: از همان ابتداي کار، تماس هاي ديپلماتيک برقرار بود و با آقاي ظريف در تماس بوديم و او در جريان قضايا قرار داشت. آقاي کري نيز با آقاي ظريف تماس گرفته بود و درخواست آزادي داشته که آقاي ظريف موضع قوي و محکمي گرفته و اعلام کرده که آنها در آب هاي سرزميني ما بودند و بايد عذرخواهي کنيد.
    
    
تسليم تفنگداران به اخطارهاي پاسداران انقلاب
    سردار رمضان شريف مسئول روابط عمومي کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در گفت وگو با فارس با اشاره به دستگيري 10 نظامي آمريکايي توسط سپاه گفت: پس از نقض حريم دريايي ايران توسط اين 2 شناور، نيروي دريايي سپاه با اقتدار وارد عمل شده و اخطار لازم به شناورهاي آمريکايي داده شد و آنها به اين هشدارها تمکين کردند. 

    شريف تاکيد کرد: هيچ درگيري در منطقه خليج فارس رخ نداده و آنها به اخطار سپاه تمکين کردند، پس از بازرسي شناورهاي آمريکايي مشخص شد که آنها علاوه بر تجهيزات فني، سلاح هاي سبک و نيمه سنگين نيز به همراه خود داشته اند. 

    مسئول روابط عمومي کل سپاه گفت: قطعاً ايران بر سر منافع ملي ايران با کسي شوخي نداشته و تسامحي نيز نخواهد کرد؛ آنها مطئمن باشند که برخورد ما بر اساس رافت اسلامي خواهد بود.

    شريف تصريح کرد: قطعاً پس از انجام تحقيقات، اگر مشخص شود که کار آنها عمدي نبوده برخورد ديگري صورت خواهد گرفت اما اگر در تخليه اطلاعاتي و گفت وگو با آنها مشخص شود که ورود آنها به منزله انجام کارهاي اطلاعاتي و کارهاي بي ربط بوده است، قطعاً مسئولان مربوطه اقدامات لازم را صورت خواهند داد.
  
    
پاسخ قاطع به برخورد متکبرانه 
    همچنين به گزارش دانا، قاسمي سخنگوي نيروي دريايي سپاه در خصوص بازداشت 10 نظامي آمريکايي در روز سه شنبه در آب هاي سرزميني ايران گفت: روز سه شنبه يگان هاي گشتي سپاه پاسداران در جزيره فارسي که به صورت روزانه فعاليت مي کردند در شعاع آب هاي سرزميني با دو شناور رزمي روبه رو مي شوند که مشابه قايق هاي تند رو ايران اما با مقياس بزرگ تري بودند.

    مسئول روابط عمومي نيروي دريايي سپاه افزود: نيروهاي گشتي ما به آنها فرصت بازگشت مي دهند اما با توجه به برخورد متکبرانه آنها و اينکه در آب هاي سرزميني ايران بودند و اجازه بازگشت به آن داده شده بود ولي نرفتند، با دستور سردار رزم جو توقيف و بازداشت شدند.

    قاسمي تصريح کرد: قايق هاي آمريکايي با نيروهاي ما متکبرانه برخورد کرده و حتي ملوان خانم آنها اذعان مي کند که ما فکر نمي کرديم ايران اين قدر در اين زمينه قوي باشد.

    وي عنوان کرد: افراد دستگير شده براي بازجويي به جزيره فارسي منتقل شدند و با توجه به اينکه احساس مي شود قصد جاسوسي و بهره برداري اطلاعاتي داشتند بازجويي شدند. 

    مسئول روابط عمومي نيروي دريايي سپاه اذعان کرد: با بررسي جي پي اس هاي آنها مشخص شد که آن در آب هاي ما بودند؛ اين قايق ها ادوات جنگي را به صورت کامل با خود دارند و همچنين يک سري ادوات که مربوط به ساختار رزمي خودشان است همراه داشتند.

        
تفنگداران پس از تعهد آزاد شدند
    سپاه در اطلاعيه اي با اشاره به قطعيت غير عمدي بودن ورود غيرقانوني و غير مجاز شناورهاي رزمي آمريکايي به آب هاي سرزميني ايران در خليج فارس، از رهاسازي تفنگداران دستگير شده آمريکايي در آب هاي بين المللي خبر داد.

    در بخشي از اين اطلاعيه آمده است: در پي ورود غيرقانوني و غيرمجاز دو فروند شناور رزمي آمريکايي به آب هاي سرزميني جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس و در حوالي جزيره فارسي در عصر روز سه شنبه مورخ 24 دي اين شناورها پس از تمکين اخطار شناورهاي رزمي نيروي دريايي سپاه متوقف و سرنشينان آن که 9 تفنگدار مرد و يک تفنگدار زن بودند، دستگير شدند.

    اين اطلاعيه افزوده است: همان گونه که در اطلاعيه هاي قبلي تصريح شده بود در هنگام توقيف اين دو شناور رزمي، ناوگروه هواپيمابر «ترومن» آمريکا و ناوگروه هواپيمابر «شارل دو گل» فرانسه در آب هاي بين المللي منطقه حضور داشته اند و همزمان ناو گروه هواپيمابر آمريکايي اقدام به تحرکات انفعالي و احساسي هوايي و دريايي نمود که با هوشمندي و مديريت مقتدرانه نيروي دريايي سپاه کنترل و آرامش در منطقه تامين شد.

    در ادامه اين اطلاعيه با بيان اينکه «در شناورهاي آمريکايي سلاح هاي سبک و نيمه سنگين وجود داشته است» تصريح شده است: پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگير شده در محل پايگاه نيروي دريايي سپاه ، بررسي هاي لازم پيرامون چرايي و چگونگي ورود غيرقانوني آنان آغاز گرديد و همزمان مقامات سياسي آمريکا در تماس هاي مکرر با مقامات سياسي کشورمان با غيرعمدي خواندن اقدام شناورهاي رزمي خود، آزادي تفنگداران آمريکايي را درخواست کردند.

    اين اطلاعيه افزوده است: پس از بررسي هاي فني و عملياتي در تعامل با مراجع ذيصلاح سياسي و امنيت ملي کشور و مشخص شدن سهوي و غيرعمدي بودن ورود شناورهاي رزمي آمريکا به آب هاي جمهوري اسلامي ايران و عذرخواهي آنها؛ تصميم به رهاسازي آنان گرفته شد.

    اين اطلاعيه با تاکيد بر اينکه «آمريکايي ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند» آورده است: تفنگداران دريايي دستگير شده با نظارت شناورهاي رزمي نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آب هاي بين المللي رها شدند.

        
عذرخواهي ملوانان و ديپلمات هاي آمريکايي 
    همچنين دريادار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: بررسي ها، بازجويي ها و بررسي سيستم ناوبري آنها نشان داد که آنها غيرعمد و نادانسته وارد آبهاي ايران شدند و در انتها هم خودشان و هم ديپلمات هايشان اشتباهشان را قبول کردند و متعهد شدند که آن را تکرار نکنند و مسئولين ما هم تصميم به آزادسازي آنها گرفتند.

    فدوي ادامه داد: آنها گفتند که مي خواستند مسير کويت به بحرين را طي کنند که مسافت زيادي است و هماهنگي مناسبي با ناوگروه خودشان نداشتند و قاعدتا نبايد اين مسافت زياد را با اين شناورها مي رفتند. سيستمشان مشکل پيدا کرده و طي بازجويي ها اين موضوع مشخص شد.

    وي گفت: آنها تفنگداران جواني بودند و يکي از آنها هم خانم بود که با آنها رفتار محترمانه اي شد.

    آمريکا و نيروي دريايي آن مطمئن هستند در هيچ نبردي در خليج فارس و تنگه هرمز با ايران برنده نخواهند شد و نتيجه آن نبرد انهدام و غرق شدن ناوهايشان خواهد بود اما در آن 40 دقيقه مشخص بود آمريکايي ها به لحاظ فشار رواني که به آنها وارد شده طوري انجام وظيفه نکردند که از يک نيروي حرفه اي و مسئوليت پذير انتظار مي رفت.

        
واکنش رسانه هاي بين المللي؛ ايران آمريکا را تحقير کرد 
    به دنبال دستگيري تفنگداران آمريکايي رسانه هاي بين المللي اين رويداد را به صورتي گسترده پوشش دادند .

    سي ان ان خبر دستگيري نظاميان آمريکايي را بازنشر داده و در مصاحبه اي با سناتور تام کاتن نوشت: «اين نوع عمل خصمانه، غافلگيرکننده نبود. اين همان چيزي است که دقيقا من و بسياري ديگران به هنگام مذاکره اوباما با ايران بر سر برجام، پيش بيني کرده بوديم. اينکه ملوانان آمريکا در خلال سخنراني سالانه اوباما بازداشت باشند. براي اوباما و آمريکا تحقير آميز است»

    بلومبرگ هم در اين راستا نوشت: «دقيقا ساعاتي قبل از سخنراني سالانه رئيس جمهور آمريکا، گزارش هايي منتشر شد که ده ملوان آمريکايي توسط ايران بازداشت شدند. اين امر ساعات اوليه سخنراني سالانه را در معرض تحت الشعاع شدن قرار داده است

    بلومبرگ همچنان مدعي شد: مقامات بلندپايه آمريکا سريعا بر مهار نگراني ها بر سر اين مسئله کار کردند و گفتند که آنها از دولت ايران اطمينان هايي دارند که ملوانان آمريکايي به سرعت آزاد خواهند شد و با آنها به خوبي رفتار خواهد شد. اما سوال ها مبني بر اينکه آنها تا چه زماني بازداشت هستند و کي آزاد مي شوند، انتقادهاي جمهوري خواهان از سياست خارجي آمريکا را برانگيخته است

    ديلي تلگراف هم مدعي شد: «ايران ضمن کم اهميت نشان دادن گزارشهاي آزادي فوري ملوانان، از آمريکا به خاطر نقض حريم آبي ايران خواستار عذرخواهي شد

    نيويورک تايمز هم در گزارشي نوشت: «آب هايي که در آنجا قايق هاي آمريکايي شناور بودند، يک موقعيت معمولي براي جمع آوري اطلاعات توسط آمريکا، ايران و ساير کشورهاي خليج فارس است. نيروي دريايي ايران و آمريکا مکررا در آنجا با هم روبرو مي شوند. دستگيري ملوانان در يک لحظه خاص و حساس در روابط ايران و آمريکا يعني دقيقا چند روز قبل از اجراي رسمي برجام که قرار است آمريکا به موجب آن 100 ميليارد دلار از اموال بلوکه شده ايران را آزاد کند، اتفاق افتاد

        
واکنش شخصيت ها؛ آمريکا غلط مي کند حاکميت ايران را نقض کند
    به دنبال دستگيري تفنگداران آمريکايي نمايندگان مجلس و شخصيت هاي سياسي ضمن واکنش به اين رويداد تاکيد کردند؛ « آمريکا غلط مي کند به حاکميت ايران تعرض کند

    اسماعيل کوثري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در خصوص تجاوز سربازان آمريکايي به مرزهاي آبي کشورمان اظهار داشت: آمريکا غلط کرده که به دنبال نقض حاکميت کشورمان است و بايد فورا عذرخواهي کند و بداند که ايران در مسائل امنيتي با هيچ کشوري شوخي ندارد.

    منصور حقيقت پور نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز گفت: حداقل کار آمريکايي ها به خاطر تجاوز به آبهاي ايران عذرخواهي است.

    وي ادامه داد: از اقدام سپاه براي دستگيري 10 نظامي آمريکايي در خليج فارس قاطعانه اعلام حمايت مي کنيم.

    سيدحسين نقوي حسيني عضو کميسيون سياست خارجي مجلس نيز ضمن تقدير از اقدام نيروي دريايي سپاه در دستگيري تفنگداران آمريکايي که به حريم آبي کشورمان وارد شدند، گفت: مجلس با تمام توان از نيروي دريايي سپاه و ساير نيروهاي مسلح حمايت مي کند.