نامه وارده من در این هوای آلوده، به شما سلام می‌دهم... .

نامه وارده
من در این هوای آلوده، به شما سلام می‌دهم...   ... 3 بهمن -94

بسم‌الله الرحمن الرحیم... من به عنوان یک دختردانشجو و یک شهروند تهرانی، اینک دراین هوای آلوده و ناسالم شهر تهران، با لبخندی شاد و صدایی گویا و پرامید، به شما مردمان خوب سرزمینم سلام می‌دهم؛ من می‌دانم و باوردارم که در این روزهای دود گرفته و مرگ آور پایتخت نیز می‌توان به شما خوبان و نیکان دیارمان سلامی سالم و صمیمی و سرشار از صداقت داد؛ سلامی گرم به همگان؛ از جمله به شما خبرنگاران و پرسنل پرتلاش آن روزنامه وزین و همه اهالی گرانقدر دنیای مطبوعات که شرافتمندانه در وادی عشق و در جستجوی حقیقت و زیبایی و خدمت به خدا و خلق خدا، صالحانه و صادقانه قلم و قدم می‌زنید تا ایام اهالی مهربان این دیار، به کام باشد و زندگی برای همیشه چهره خوش خود را به نمایش بگذارد و...
از هوای پاک گفتم، اجازه بدهید از دل‌های پاک و مهربان هم سخن بگویم: من چند روز قبل، در قسمتی ازیکی از ایستگاه‌های مترو، تعدادی از کارگران و پرسنل ایستگاه را دیدم که با دو آقای حاضر در سالن مشغول گفتگو و دردل و بیان مشکلات شان بودند. کنجکاو شدم که ماجرا چیست؟... پس از سوال از کارمند فروش بلیت، متوجه شدم که نام یکی از آن دونفر، آقای بشیرزاده، مدیر امور رفاهی کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو، و دیگری آقای حکیمی، رئیس رفاه است که آمده بودند تا از نزدیک شنونده مشکلات کارمندان شرکت خود باشند. برایم جالب بود تا بیشتر بدانم. پس از یک تحقیق کوتاه معلوم شد که همه مسئولان و مدیران این شرکت، مدتهاست از پشت میز مدیریت و ریاست فاصله گرفته و برای حل مشکلات پرسنل- که رفت و آمد به ستاد مرکزی شرکت برایشان سخت و وقت گیراست- با حضور در ایستگاه‌های مختلف و برگزاری ملاقات‌های عمومی، شنونده حرف‌ها و مشکلات و دردل همکاران شان شده‌اند تا شاید بتوانند با حل گوشه‌ای از مشکلات آنان، برایشان آرامش و آسایش را به ارمغان بیاورند؛ کاری شایسته که مسئولان تعدادی دیگر از ادارات دولتی نیز انجام می‌دهند که جای تشکردارد. بنده به عنوان یک مسافرمترو و یک شهروند تهرانی معتقدم که باید از افراد زحمتکش و دلسوزی که بیش از حیطه وظایف خود عمل کرده و با دلسوزی و همتی فراتر از شرح وظایف تعریف شده شان، پیگیرمشکلات پرسنل زیرمجموعه خود می‌شوند بیشتر سخن گفت تا اندیشه و کردار و رفتاردرست افراد درستکار اجتماع به فراموشی سپرده نشود. لذا بدینوسیله ضمن تشکراز این مسئولان عزیز، مطمئن هستم که اگردیگرمسئولان گرامی هم در کنار تلاش و همت بیشتر و دلسوزانه‌تر برای حل معضل آلودگی هوای تهران، این سخن گهربار امام صادق(ع) را در سرلوحه گفتارو رفتار خود قراردهند، همگی به این حقیقت و باور خواهیم رسید و شاهد خواهیم بود که زندگی و زمین مان پاک‌تر و لذتبخش‌تر و خورشید و آسمان آلوده و ابرهای دودگرفته و خفقان آور شهرمان، آبی‌تر و زیباتر و شفاف‌تر و نورانی‌تر خواهد شد انشاء ا...
امام صادق(ع): " قال ا... عزّوجل: الخَلقُ عِیالی فَاَحبُّهُمْ اِلی اَلْطَفُهمْ بِهمِ وَ اَشعاهُمْ فی حَوائِجِهِمْ؛ خدای متعال می‌فرماید: مردم خانواده من هستند؛ پس محبوب‌ترین آنان نزد من کسانی هستند که با مردم مهربان‌تر و در راه برآوردن نیازهای آنان کوشاتر باشند"
زهرا محمدی- دانشجو - تهران