گزیده خبرهای 6 آذر- 95 قسمت - 4

گزیده خبرهای 6 آذر- 95  قسمت - 4

دستمایه تازیدن صدا وسیما به دولت روحانی
* قطع شدن موقت گاز و برق در بعضی نقاط استان مازندران در اثر بارش برف و سرمای بی سابقه، دستمایه‌ای برای تلویزیون شد تا به دولت یازدهم بتازد. در برنامه خبر ساعت 21 شب جمعه مجری شبکه یک سیما بعد از مصاحبه با مدیرکل گاز استان مازندران، علیرغم توضیحات روشن مدیرکل، بعد از آنکه آقای مجری نتوانست مچ گیری کند با عصبانیت خطاب به مدیر کل گاز گفت: «قضاوت با مردم». این برخورد بقدری زشت بود که حتی کارشناس هواشناسی در همان برنامه به مجری تذکر داد. مسئولان رسانه ملی خوب است برای مجریان ضوابطی در نظر بگیرند که رعایت آنها موجب حفاظت از اعتبار این رسانه و مانع غلطیدن آن به دامن جناح‌های سیاسی شود.

توقیف محموله 2 میلیاردی ابزارآلات ساختمانی قاچاق در شهرضا 
شهرضا – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: یک محموله انواع ابزارآلات ساختمانی وکارگاهی خارجی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال در ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا متوقف شد. سرهنگ "حمید امیرخانی" فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده فائو که از بندرگناوه به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند. وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون 10 هزار و 80 کارتن انواع ابزار آلات ساختمانی و کارگاهی خارجی که فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق حمل می‌شدند کشف شد. سرهنگ امیرخانی ارزش برآورد شده این محموله را دو میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.
صبح امروز شنبه، رئیس جمهور کوبا رسما اعلام کرد که (برادرش) رهبر انقلاب کوبا در سن 90 سالگی درگذشت.رائول کاسترو همچنین اعلام کرد که روز شنبه طی مراسمی پیکر برادرش فیدل کاسترو سوزانده می‌شود.
پیش بینی عجیب یک متخصص قلب انگلیسی درباره احتمال بسیار بالای مرگ ترامپ در کمتر از یک سال در پایگاه اکسپرس انگلیس انتشار یافت.به گزارش العالم، پاتریک هیک، پزشک انگلیسی اعلام کرد گزارش پزشکی درباره سلامت دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب که کمی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده بود، دروغ بوده است.این پزشک مدعی است خستگی ناشی از تلاش های ترامپ در دوره رقابت های انتخاباتی، به ویژه روز پیش از رای گیری، شاید تأثیرات منفی بر روی سلامت رئیس جمهوری جدید آمریکا بر جا گذاشته باشد. هیک گفت: «این مشکلات ممکن است به سکته قلبی  وی منجر شود».او افزود: «شاید ترامپ به دلیل فشارها، سال آینده فوت کند. احتمال جدی وجود دارد که او به سکته قلبی دچار شود».هارلد پورنشتاین، پزشک ویژه ترامپ، پیش از این گفته بود رئیس جمهوری منتخب آمریکا، در صحت و سلامت کامل به سر می برد.
به همت بنیاد برکت اتفاق افتاد
شرکت نشاسته سپیدان زر که با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اداره می شود، توانسته در طول سه سال گذشته به اندازه 15 نفر اشتغالزایی داشته باشد و بزودی این عدد به 30 خواهد رسید.  مدیرعامل سپیدان زر از سه سالگی مشارکت بنیاد برکت با این کارخانه گفت و افزود: کمک‌های بنیاد برکت سرعت بهره برداری این شرکت از پروژه هایش را چند برابر کرده است.
وی با اشاره به نقش طرحهای اقتصادی در کاهش مهاجرت مردم از مناطق محروم، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری بنیاد در شرکت‌ سپیدان زر و شرکتهای مشابه در در این منطقه و مناطق محروم دیگر در کشور، تا حدی توانسته در کاهش نرخ مهاجرت مردم از این مناطق نقش داشته باشد.  
در ادامه رایزنی‌های مستمرمقامات دو کشور

وزیران خارجه و امنیت ترکیه که به تهران سفر کرده است دقایقی پیش با ظریف دیدار کرد.به گزارش ایسنا، چاووش اوغلو که بامداد شنبه وارد تهران شد صبح امروز با حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس جمهور دیدار کرد. سپس به ساختمان سی تیر رفت و در آنجا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود رایزنی و گفت‌وگو کرد.سفر چاووش اوغلو به تهران در ادامه گفت‌وگوها و رایزنی‌های مستمر بین مقامات دو کشور انجام شده است.در این سفر وزیر امنیت ترکیه نیز چاووش اوغلو را همراهی می‌کند.