گزیده خبرهای 7 آذر- 95 قسمت - 2

گزیده خبرهای 7 آذر-  95 قسمت - 2
 
در پی درگذشت رهبر فقید کوبا، رئیس‌جمهوری الجزایر در این کشور هشت روز عزای عمومی اعلام کرد.به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی درگذشت فیدل کاسترو، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهوری الجزایر در این کشور هشت روز عزای عمومی اعلام کرد.مقامات کوبا نیز پیش از این به مناسبت درگذشت رهبر انقلابی این کشور، ۹ روز عزای عمومی اعلام کرده بودند.در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری الجزایر آمده است، عبدالعزیز بوتفلیقه یک دوست و یار قدیمی را از دست داد که بیش از ۵۰ سال با هم رابطه دوستی داشتند و در گذشت این رهبر کوبایی برای مردم الجزایر نیز خسارت و فقدان بزرگی به شمار می‌آید.
زنی ۴۶ ساله در محدوده شهرک شیرین مشهد، پس از برخورد با قطار مسافربری مشهد ـ کرمان، جان باخت.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بررسی‌ها نشان داد که این خانم دچار مشکلات روانی بوده و در بررسی جسد، نامه‌ای نیز کشف شد که نشان‌دهنده مرگ خودخواسته این زن میان‌سال بود.جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات ادامه دارد.
خاذی 10 میلیاردی یک هکر از 1000‌ای دی گوشی همراه 
اصفهان - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: فرمانده انتظامی استان از عملیات پیچیده دستگیری یک هکر جوان که با هک کردن بیش از هزار‌ای دی گوشی‌های اپل اقدام به اخاذی 10 میلیاردی از دارندگان این نوع گوشی‌ها کرده بود توسط کارآگاهان پلیس فتای این فرماندهی خبر داد. سردارعبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با هک،‌ای دی گوشی آنها و برداشت غیر مجاز اطلاعات داخل آن اقدام به اخاذی می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت. وی افزود: به دنبال این شکایات، تحقیقات وسیع و جستجو در فضای سایبری برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز و در بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم که از هکرهای حرفه‌ای است توانسته با استفاده از نرم افزارهای خاص،‌ای دی بیش از هزار گوشی اپل را در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران و اصفهان هک کند. این مقام مسئول عنوان داشت: این فرد علاوه بر دسترسی به اکانت این گوشی‌ها و فروش آنها اطلاعات داخل آن را نیز سرقت کرده و طی تماس با دارندگان این نوع گوشی‌ها به اخاذی و باج گیری از آنان پرداخته بود. فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: پیگیری‌های وسیع و عملیات پیچیده کارآگاهان پلیس فتا سرانجام به شناسایی هویت متهم که یک جوان 28 ساله و ساکن یکی از استان‌های شمالی کشور بود، منجر شد. وی بیان داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند که او پس از مواجهه با مدارک و مستندات قوی پلیس مجبور به اعتراف شد. فرمانده ارشدپلیس استان با اشاره به شناسایی هزار نفر از قربانیان در این پرونده اظهار داشت:متهم ازهر نفر یک میلیون تومان دریافت کرده بود. سردار آقاخانی با بیان اینکه احتمال دارد تعداد قربانیان این پرونده بیش از هزار نفر باشد گفت: از آنجا که در پرونده‌های اخاذی،افراد بزه دیده به دلیل حفظ آبرو به خواسته‌های فرد باج گیر تن می‌دهند که در این زمینه از کسانی که به این شکل مورد سوء استفاده قرار گرفته و یا اکانت آنان به سرقت رفته می‌توانند موضوع را از طریق پلیس فتا دنبال کنند. فرمانده انتظامی استان گفت: به منظور پیشگیری از بروز این گونه جرایم به شهروندان توصیه می‌کنیم از ثبت تصاویر، فیلم‌ها و اطلاعات خصوصی در گوشی‌های تلفن همراه خود خودداری کرده و حتماً گوشی‌های خود را به سیستم‌های ایمنی و نرم افزار‌های ضد جاسوسی مجهز کنند و از رمز‌های عبور قوی بر روی گوشی‌های خود استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل و یا اختلال درسیستم، موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری کنند.
پیش بینی عجیب یک متخصص قلب انگلیسی درباره احتمال بسیار بالای مرگ ترامپ در کمتر از یک سال در پایگاه اکسپرس انگلیس انتشار یافت.به گزارش العالم، پاتریک هیک، پزشک انگلیسی اعلام کرد گزارش پزشکی درباره سلامت دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب که کمی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده بود، دروغ بوده است.این پزشک مدعی است خستگی ناشی از تلاش های ترامپ در دوره رقابت های انتخاباتی، به ویژه روز پیش از رای گیری، شاید تأثیرات منفی بر روی سلامت رئیس جمهوری جدید آمریکا بر جا گذاشته باشد. هیک گفت: «این مشکلات ممکن است به سکته قلبی  وی منجر شود».او افزود: «شاید ترامپ به دلیل فشارها، سال آینده فوت کند. احتمال جدی وجود دارد که او به سکته قلبی دچار شود».هارلد پورنشتاین، پزشک ویژه ترامپ، پیش از این گفته بود رئیس جمهوری منتخب آمریکا، در صحت و سلامت کامل به سر می برد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: واژگونی پراید در اتوبان تهران- قم دو کشته و سه مجروح برجای گذاشت.به گزارش میزان، جلال ملکی اظهار داشت: ساعت 11:40 ظهر امروز حادثه تصادف و واژگونی یک دستگاه خودرو به سازمان آتش نشانی اعلام شد. بلافاصله آتش نشانان دو ایستگاه به محل حادثه در تیر 195 مسیر جنوب به شمال اتوبان تهران- قم اعزام شدند.وی ادامه داد: با حضور ماموران مشخص شد یک دستگاه پراید با 5 سرنشین که اعضای یک خانواده بودند، پس از برخورد با گاردریل و عبور از آن در شانه خاکی متوقف شده است.سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: همزمان با حضور آتش نشانان سه سرنشین خودرو از داخل آن خارج و دو زن گرفتار در داخل بدنه نیز رها سازی شدند. با تحویل هر 5 سرنشین خودرو به عوامل اورژانس مشخص شد زن 26 ساله و مرد 36 ساله جان خود را از دست داده اند.به گفته وی سه مجروح این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در بیانیه‌ای شدیدالحن و غیردیپلماتیک، «فیدل کاسترو» رهبر درگذشته انقلاب کوبا را «دیکتاتوری بی‌رحم» خواند.وی در این بیانیه میراث کاسترو را «جوخه‌های آتش، تاراج، درد و رنج غیرقابل تصور، فقر و فقدان حقوق بشر» توصیف کرده و نوشته است که کوبا همچنان «جزیره‌ای تمامیت‌خواه» باقی مانده است.ترامپ با این حال درگذشت کاسترو را گامی به سمت «زندگی آزاد» مردم کوبا توصیف کرده است.او وعده داده که در دولتش برای حرکت مردم کوبا به سمت «شکوفایی و آزادی» تلاش کند.این در حالی است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که روابط واشنگتن با هاوانا را برقرار کرد، بیانیه‌ای با لحنی بسیار مثبت‌تر منتشر کرده و آمریکا را دوست مردم کوبا خوانده است.پیش از این هم بسیاری از جمهوری‌خواهان از سر گیری روابط با کوبا را تقبیح کرده و کاسترو را دیکتاتور خوانده بودند.