نامه
جمعی از دانشآموختگان مجتمع آموزشی مفید به رئیس مجلس
دانشآشتیانی
مدارس «مفید» را به جولانگاه تفکرات تربیت غربی تبدیل کرد/ آشتیانی با هدف سیاسی
کردن آموزش و پرورش در آستانه انتخابات معرفی شد غرب 11 آبان -95
در نامه جمعی از
دانشآموختگان مجتمع آموزشی مفید به لاریجانی آمده است: معرفی دانش آشتیانی توسط
دولت چیزی جز سهم خواهی گروههای خاص و سناریویی برای ایجاد فضای سیاست زده در
محیط آموزش و پرورش در آستانه انتخابات نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار
آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از
دانشآموختگان مجتمع آموزشی مفید نامهای به رئیسمجلس نوشتهاند.
در این نامه آمده
است: جمعی از دانش آموختگان و دانش آموزان مجتمع آموزشی مفید برآنیم تا از باب
وظیفه شرعی و جهت اتمام حجت، حاصل شناخت چندین ساله خود را از آقای فخرالدین دانش
آشتیانی جهت تصدی پست کلیدی وزارت آموزش و پرورش، خدمت شما و نمایندگان محترم مجلس
شورای اسلامی معروض داریم.
بیش از سه سال است
که از عُمر دولت میگذرد. دولتی که با شعار اعتدال و میانه روی، روی کار آمد. در
طول این مدت وزارت آموزش و پرورش، گرفتار حواشی بود و در نهایت شرایطی به وجود آمد
که اکنون دولت سعی در ترمیم کابینه دارد. لیکن شاهد هستیم به علت سهم خواهی بعضی
جریانات افراطی و فشار بر دولت محترم یکی از مهمترین وزارتخانههای کشور در
آستانه افتادن در ورطه تندرویهای سیاسی قرار گرفته است.
سالیان سال است که
رهبری گرانقدر بر توجه ویژه به امر تربیت نسل آینده کشور تأکید کردهاند و در
بیاناتشان حضور افراد انقلابی و متدین را در حوزه تعلیم و تربیت ضروری توصیف کردهاند.
ایشان در بیانات و توصیههاشان در جمع معلمان و فرهنگیان سراسر کشور در
تاریخ 17 اردیبهشت 93 فرمودند: «اولویّت با نیروهاى جوان، بانشاط، پرانگیزه،
متدیّن، انقلابى و کسانى است که مسئله آنها
در آموزش و پرورش، همان مسئله اصلی آموزش و پرورش باشد؛
یعنى تربیت انسانها؛ ... داشتن نگاههاى جریانى و سیاسى و حزبى و
جناحى و این چیزها، براى آموزش وپرورش سَم است. ما در طول این سالهاى
متمادى دورانى را دیدیم که به این چیزها اهتمام بیشترى شد، و
آموزش و پرورش خسارت یافت. مراقب باشید!»
سوال بسیار مهم این
است که آیا معرفی فردی کاملا سیاسی و فاقد صلاحیت توسط دولت محترم، برای مدیریت
وزارتخانه بسیار مهمِّ «آموزش و پرورش» در چارچوب منویات حکیمانه و دردمندانه مقام
معظم رهبری میباشد؟ آیا رویه ای که دولت در مورد این وزارتخانه و گزینه پیشنهادی
برای آن در پیش گرفته است، با مشی اعتدال و میانه روی همخوانی دارد؟ وزارتخانه ای
که نیاز است در رأس آن یک چهره انقلابی، فرهیخته، مُعتقد به اصول نظام، متدین،
بدون حاشیه های سیاسی و مُعتدل قرار گیرد، آیا می توان به فردی که صلاحیت لازم را
ندارد، سپرد؟
در این نامه تأکید
شده است: جناب آقای فخرالدین دانش معاون وزیر علوم در زمان دکتر مصطفی معین است؛
وزیری که انتقادهای صریح و کم سابقه مقام عظمای ولایت به وزارت خانه اش را همه گان
در خاطر دارند، همچنین او از اعضای مرکزی حزب منحله، افراطی و تمامیت خواه و با
تفکرات سکولار مشارکت است که تمامی این خصوصیات در نمود بیرونی مدیریت ایشان
کاملاً مشهود میباشد که از باب مثال مواردی معروض میگردد:
- امضای نامه حمایت
از تحصن کنندگان مجلس ششم
- مخالفت تشکیلاتی و
تفکری با بسیج و تلاش برای حذف بسیج دانشجویی از دانشگاهها در زمان تصدی پست
معاونت وزارت علوم.
- حذف عناصر دلسوز و
انقلابی از صحنه مدیریت علمی کشور و ریاست افراد سیاست زده و جریانی بر دانشگاههای
کشور با نظر مستقیم ایشان در زمان تصدی پست معاونت وزارت علوم.
- پایین ترین نرخ
رشد علمی و کمترین تعداد ثبت اختراعات دانشجویی در زمان تصدی پست معاونت وزارت
علوم.
- برگزاری
اردوهای مختلط خارج از کشور در دانشگاهها و ترویج بی سابقه موسیقی در دانشگاهها
که مورد انتقاد و اعتراض مقام معظم رهبری قرار گرفت.
- حضور متداوم عناصر
مسأله دار نظیر ابراهیم یزدی، عزت الله سحابی، سعید حجاریان و موسوی خوئینی ها در
دانشگاه علیرغم تذکرات مکرر دانشجویان بسیجی و حزب اللهی.
- زمینه سازی برای
اغتشاشات کوی دانشگاه و عدم توانایی در کنترل فضای احساسی و سیاست زده دانشگاه
- ارتباط مستمر با
فتنهگران و حمایت از جریان فتنه منحوس سبز در سال 88
در ادامه این
نامه تصریح شده اشت: آنچه ما را بر نگاشتن این وجیزه داشته است عرصه مهم دیگر
مدیریتی و صد البته ناموفق و غیر انقلابی فخرالدین دانش یعنی مدیریت بیست و چند
ساله مجموعه آموزشی مفید در تهران است.
مجموعهای که با
درایت و تربیت بزرگانی همچون شهید بهشتی(ره) و شهیدباهنر (ره) به وجود آمد. این
مجموعه در کنار آموزش به روز و تخصصی دروس راهنمایی و متوسطه و با ارائه روشهای
تربیتی دینی و انقلابی، مفتخر به تقدیم بیش از 65 شهید والامقام به نظام مقدس
اسلامی و تربیت نسلی متعهد و متخصص میباشد که حقا این مجتمع آموزشی را در میان
تمامی مشابهان خود ممتاز میکند.
دردمندانه این
مجموعه دینی، انقلابی و آموزشی در طی مدیریت بیست و چند ساله ایشان به ورطهای
دچار شده که امثال احمد شیرزاد نماینده مشارکتی و فراری و لندن نشین اصفهان در
مجلس ششم که فرزندش جزو دانش آموختگان سالهای اخیر همین مجموعه است در مقاله ای با
عنوان "مدرسه ای که مفید است"، مجتمع مفید را این گونه وصف میکند:
«امروز مدرسه مفید را میتوان پایگاهی برای تربیت نسل دوم خردادی و مشارکتی و خوش
فکر و بیزار از سنتهای کور مذهبی و دیکتاتور ستیز دانست که این تربیتها را در
فرزندان ما نهادینه میکند».
مفید در زمان مدیریت
ایشان از شهدا به دانش آموختگانی که تربیت شده سیستم تربیتی غرب زده تحت اشراف او
بودهاند رسید، که بالغ بر نیمی از ایشان با تفکر عدم کارآمدی نظام اسلامی و سیستم
آموزش عالی برای ادامه تحصیل راهی ممالک غربی شده و تحت تربیت و آموزش نظامات غربی
قرار میگیرند. تحصیل فرزندان ایشان در خارج از کشور نیز شاید گواهی بر وجود همین
نگاه در ایشان باشد.
مدارس مفید با
مدیریت ایشان از مدرسه ای که تمامی سطوح درآمدی جامعه قابلیت تحصیل در آن را
داشتند به مدرسهای ویژه اشراف و مرفهین جامعه تبدیل شده است.
در نامه آمده است:
مجموعه تحت راهبری ایشان به وضعی دچار شده است که کادر و معلمان شهید پرور و حزب
اللهی سالیان گذشته آن به مرور و با حذف مستمر معلمان ولایتی و دین مدار و حزب
اللهی اکنون به آنجا رسید که چند تن از معلمان آن در جریان فتنه 88 بازداشت و
موردبازجویی قرار گرفتند و بعد از تحقیقات مبسوط یکی از مدیران و معلمان راهنمای
مجموعه از کلیه فعالیت های آموزشی محروم شدند.
مجتمع مفید از تربیت
فداییان خمینی عزیز در سالیان جنگ بعد از مدیریت ایشان و با افراط و رفتار احساسی
و بی منطق معلمان به جایی رسید که دانش آموزان در فضای مدرسه به تصویر تمثال مبارک
مقام عظمای ولایت اهانت کردند و با دعوت معلمین مدرسه حضور میدانی فعال در
اغتشاشات سال 88 داشتند.
مدارس مفید با تفکر
ایشان از رقابت بچهها برای شرکت در اردوهای جهادی، هفته بزرگداشت شهدا و نمایشگاه
شهدای مدرسه به مرز تعطیلی این برنامه های مبنایی و تربیتی رسیده است و مبانی و
برنامههای غربی جای تربیت انقلابی را گرفته اند.
مدارس مفید به عنوان
نمونه بارز مدیریت ایشان در عرصه تعلیم و تربیت به خوبی گویای نحوه عملکرد ایشان
در وزارت آموزش و پرورش خواهد بود. مدارسی که از سطح بالای تربیت انقلابی و علمی
امروز به جولانگاه تفکرات تربیتی غربی تبدیل شده و در هر دو زمینه تربیتی و علمی
افول کرده است. مدارسی که نه تنها دیگر دانش آموختگان انقلابی تربیت نمیکند که در
زمینه علمی و آموزشی هم فروغ سابق را ندارد و افت کیفی را شاهد است.
غرض از اطاله کلام
بیان این مورد است که مفید به عنوان مدل مجسمی از مدیریت و تفکر فخر الدین دانش
امروز به مجموعهای بیروح، بیگانه و بی دغدغه نسبت به انقلاب، افراطی و احساسی و
بی منطق و اسیر فتنه تبدیل شده است و شهادت ما دانش آموختگان و دانشآموزان این
مجموعه گواه این مطلب است.
قطعاً چنین کسی
صلاحیت لازم برای تصدی این پست مهم و کلیدی را ندارد و معرفی آن توسط دولت چیزی جز
سهم خواهی گروههای خاص و سناریویی برای ایجاد فضای سیاست زده در محیط آموزش و
پرورش در آستانه انتخابات نخواهد بود.
لذا در پایان تقاضا
داریم نمایندگان محترم مجلس که سابق بر این با ایستادگی خود مانع از ورود این فرد
به دولت شدهاند این بار هم با عمل به وظیفه انقلابی خود و عدم اعتماد به فخرالدین
دانش آشتیانی، از راهبری این گونه افراد در فضای مقدس آموزش و پرورش جلوگیری
نمایند.
طول عمر و زیادت عزت
مقام عظمای ولایت و خدمتگزاران امین نظام مقدس اسلامی ایران را از درگاه پروردگار
متعال خواستاریم.