مروری بر مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه




حوادث حله و سمنان سرتیتر اخبار

مروری بر مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه 7  آذر-95

 

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز شنبه
حوادث تروریستی حله و قطار سمنان و مرگ نابه هنگام هموطنانمان در این حوادث همچنان در صدر اخبار اداره اجتماعی ایسنا تا این لحظه قرار دارند.
تا این لحظه براساس آخرین آمار شمار کشته‌شدگان و مصدومان حادثه ریلی سمنان از سوی اورژانس کشور، 44 کشته و 82 مصدوم اعلام شد؛این درحالیست که به دلیل شدت سوختگی برخی از مصدومان، احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.
امروز وزرای بهداشت و دادگستری به همراه روسای سازمان‌های مدیریت بحران و پزشکی قانونی به کهریزک رفتند تا از نزدیک روند انتقال و شناسایی اجساد دو حادثه اخیر حله و سمنان را بررسی کنند.
وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید از نحوه تشییع اجساد این قربانیان سخن گفت . وزیر بهداشت در خبر اجساد مجهول‌الهویه قطار سمنان با«کد» دفن می‌شونداز تدفین اجساد مجهول الهویه حادثه سمنان با «کد» خبر داد و گفت:اگر خانواده کشته‌شدگان اجازه دهند، اجساد در روز چهارشنبه تشییع و تدفین خواهد شد؛در این بین اجساد دارای هویت با نام خود و کسانی که در حال حاضر هویت آنها مشخص نشده با یک کد، دفن خواهند شد که بعد از شناسایی نام اصلی آنها جایگزین کد ها می‌شود.
رییس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در خبر وضعیت شناسایی کشته شدگان سمنان تا هفته آینده مشخص می‌شود/ 27جسد قابل شناسایی نیستند  اعلام کرد که از 36 جسدی که از قطار سمنان به تهران منتقل شده‌اند، 9 نفر قابل شناسایی و 27 جسد غیرقابل شناسایی هستند. همچنین از میان این اجساد 6 عضو بدن نیز وجود دارد. تمام این درگذشتگان مربوط به استان آذربایجان شرقی هستند.
در این بین استاندار آذربایجان شرقی نیز در خبر آغاز نمونه‌گیری از خانواده مفقودان حادثه سمنان/خانواده‌ها به تهران سفر نکنند از خانواده کشته شدگان حادثه روز گذشته سمنان درخواست کرد برای پیگیری وضعیت عزیزان خود به تهران سفر نکنند زیرا در حال حاضر برداشتن نمونه از خانواده‌ها بسیار مهم است بعد از آن حدود 2 هفته زمان می‌برد تا نمونه‌ها با اجساد مطابقت داده شود.
وزیر دادگستری در خبر 40 نفر از شهدای تروریستی حله عراق ایرانی هستند با بیان اینکه بیشتر شهدای ایرانی حادثه تروریستی حله عراق متعلق به استان خوزستان هستند از خانواده آنها درخواست کرد برای نمونه‌برداری به پزشکی قانونی اهواز مراجعه کنند.
سازمان تامین اجتماعی نیز با خبر دستور نوربخش برای برقراری مستمری بازماندگان حادثه قطار سمنان به قافله اخبار حادثه سمنان پیوست و طی آن نوربخش از صدور دستوری برای برقراری سریع مستمری بازماندگان بیمه شده تامین اجتماعی در حادثه برخورد دوقطار مسافربری خبر داد و اعلام کرد: دستور دادیم بلافاصله مستمری بازماندگان عضو تامین اجتماعی برقرار و امور درمانی آنها بلافاصله انجام شود؛ البته تامین اجتماعی در دامغان بیمارستان ندارد اما اگر لازم باشد به سایر بیمارستان ها از جمله میلاد منتقل می شوند. کمک های دیگری نیز خواهیم داشت که در روزهای آینده و پس از شناسایی همه افراد اعلام می کنیم.
حادثه تروریستی عراق نیز از دیگر موضوعات مهم خبری اداره اجتماعی ایسنا طی روزهای گذشته و امروز بود، تا جاییکه وزیر بهداشت در خبر انتقال 52 جسد از حادثه تروریستی عراق به کشور بر لزوم ریشه یابی این حوادث تاکید کرد و  درخصوص روند شناسایی اجساد شهدای حادثه تروریستی حله عراق نیز اظهار کرد که در حال حاضر 52 جسد به همراه تعدادی اعضای بدن به کشور منتقل شده‌اند، شرایط برای شناسایی آنها کمی سخت‌تر است؛ چراکه درمورد حادثه سمنان، هویت مسافران مشخص است و می‌دانیم چه کسانی در میان مسافران قطار سمنان نیستند، اما در مورد حادثه عراق با توجه به اینکه همه زائران کربلا هنوز بازنگشته‌اند و همچنین تعدادی هم از مسیر سازمان حج و زیارت به کربلا نرفته‌اند، این تشخیص زمان‌بر است؛ با این حال ستاد اربعین در حال حاضر پیگیر این موضوع است زیرا باید معلوم شود که چه کسانی مفقود شده‌اند که بستگان آنها برای دادن آزمایش مراجعه کنند. در حال حاضر هویت هیچ کدام از شهدای حادثه تروریستی مشخص نیست. ممکن است در میان آنها زائران پاکستانی، عراقی و افغان نیز وجود داشته باشد.
وزیر کشور نیز امروز در حاشیه شورای اجتماعی کشور به این دو حادثه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این عملیات تروریستی در کشور عراق انجام شده است، به طور جدی در دستور کار وزارت امور خارجه قرار گرفته تا پیگیری شود. همچنین رییس جمهور نیز نامه‌ای در این خصوص نوشته‌اند تا با همکاری کشور عراق این موضوع به صورت دقیق مورد پیگیری قرار گیرد.
وی همچنین از ارائه گزارش آسیب های اجتماعی به مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت:ظرف دو هفته آینده دستگاه‌های ذی‌ربط در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌های فوق‌العاده خود برای شش ماه آینده را ارائه کنند. در این برنامه‌ها باید بر استفاده از ظرفیت NGOها تاکید جدی شود؛دستگاه‌های ذی‌ربط در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ماموریت‌هایشان مشخص و مقرر شده موضوعات و شاخص‌های تعیین شده مورد پیگیری قرار گیرد. دستگاه‌های همکار در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز مشخص و مقرر شده که در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی براساس وظایف تعیین شده اقداماتی را انجام دهند.
پس از اخبار فوق، وضعیت هوای کشور به ویژه پایتخت نیز همچون گذشته از اخبار مهم اداره اجتماعی ایسنا بود و با انتشار خبر هوای تهران و کرج بازهم آلوده می‌شودمدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در این باره اعلام کرده است: انتظار می‌رود سطح آلاینده‌ها تا سطح ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یابد؛ همچنین آنکه از امروز به تدریج از سرمای هوا در غالب مناطق کشور کاسته شده و روند ملایم افزایش نسبی دمای هوا تا اواخر هفته تداوم خواهد داشت.
به گزارش ایسنا، امروز بیش از 60 خبر بر روی خروجی اداره اجتماعی ایسنا قرار گرفت که علاوه بر اخبار فوق، اخباری هم چون هدایت بی‌خانمان‌ها به گرمخانه‌ها در شب‌های سرد پاییزی، ضرر برنامه‌های ماهواره‌ای کمتر از تبلیغات تجاری کنکور است،اصلاح و تجمیع آیین‌نامه‌ مدارس آموزش از راه دور، ورود بانک ملی به آلودگی هوا و...نیز از دیگر اخبار مهم اجتماعی در روز شنبه هستند.
پربازدیدترین های شنبه اجتماعی
پنج تیتر زیر تا این ساعت، جزو پربازدیدترین اخبار اجتماعی امروز بودند که با کلیک روی آنها، به خبر کامل دسترسی پیدا می‌کنید: