واکنش دولت به لغو سخنرانی مطهری سناریویی برای منحرف کردن اذهان مردم از بیکاری

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:
واکنش دولت به لغو سخنرانی مطهری سناریویی برای منحرف کردن اذهان مردم از بیکاری و حقوق‌های نجومی بود7آذر-95
فعال کردن مهره سوخته ای علیه روحانی وعلی مطهری  که یک مدتی خبری ازش نبود یاازوی استفاده نمی شد.
خبرگزاری فارس: واکنش دولت به لغو سخنرانی مطهری سناریویی برای منحرف کردن اذهان مردم از بیکاری و حقوق‌های نجومی بود
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جریانی در کشور با حاشیه‌سازی اجازه نمی‌دهد مردم مطالبات خود از رئیس جمهور را سؤال کنند و هراز گاهی با طرح سناریویی ذهن مردم را از پاسخگویی دولت در زمینه اشتغال، حقوق‌های نجومی و... منحرف می‌کنند.
محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بهتر است دولت نگاهی به سخنرانی‌های خود در طول سه سال و نیم گذشته بیندازد، در این مدت دولت بارها و بارها شعار بهبود معیشت مردم، شکوفایی و رونق اقتصادی را سر داد، اما اقدامی در راستای آن انجام نداد که این نشان می‌دهد دولت یازدهم، دولت شعار است و دولتمردان آن می‌خواهند با شعار درمانی مشکلات مردم را حل و فصل کنند، در حالی که با شعار نمی‌توان مشکلات اشتغال، تعطیلی کارخانجات، درمان، بیکاری و... جامعه را برطرف کرد.
وی با اشاره به واکنش دولت به لغو سخنرانی علی مطهری گفت: آقای مطهری در سخنرانی‌ها تنها به دنبال مطرح کردن خودش است، وی فردی نیست که بگوییم می‌تواند طرحی کارساز برای رفع مشکلات کشور ارائه دهد، لزومی نداشت سخنرانی مطهری را لغو کنند، ای کاش اجازه می‌دادند این سخنرانی انجام شود، هرچند هدف مطهری هم همین موضوع بود.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لغو سخنرانی موجب شد مطهری از آن سوء استفاده کرده و خود را مطرح و بزرگ کند، در جمهوری اسلامی به اندازه کافی آزادی بیان وجود دارد و هیچ فردی به خاطر سخنرانی منع نمی‌شود، اما اینکه جلوی سخنرانی مطهری گرفته شد به خاطر این بود که این سخنرانی ممکن بود همچون سخنرانی دو سال پیش شیراز حواشی‌هایی را ایجاد کند و در آن سخنانی مطرح شود که جنبه حقوقی و قانونی نداشته باشد.
آصفری گفت: سؤال اینجا است که چرا باید دولت برای سخنرانی یک شخص این همه دغدغه داشته باشد، وزیر کشور برای آن کمیته تشکیل دهد، در حالی که برای رفع دغدغه‌های معیشت و اقتصاد مردم هیچ کمیته‌ای تشکیل نشده است.
وی ادامه داد: امروز مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلات اقتصادی، گرانی، بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها و... امان مردم را بریده است، کارگران هرچند وقت یک بار باید در اعتراض به عدم دریافت حقوق‌های خود در خیابان‌ها تجمع کرده و پیگیر حقوق خود باشند، سؤال اینجا است، چرا دولت برای این موضوعات کمیسیون تشکیل نمی‌دهد، آیا رئیس شورای تأمین کمیسیون کارگری ندارد که به این مسائل رسیدگی کند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکنش دولت به لغو سخنرانی مطهری به هیچ عنوان پسندیده نبود، گفت: دولت باید به جای اینکه برای این موضوع بی‌اهمیت کمیسیون تشکیل می‌داد، برای رسیدگی به مشکلات مردم، برای عدم پاپبندی آمریکایی‌ها به اجرای تعهدات خود در برجام، برای پیگیری مطالبات مردم در موضوع برجام و... کمیسیون تشکیل می‌داد.
آصفری اظهار کرد: چرا باید رئیس جمهور مملکت که هر ثانیه ثانیه از وقتش میلیاردها تومان برای کشور هزینه دارد، وقت خود برای چنین موضوعات بی‌ارزشی در مقابل موضوعات و مشکلات بین‌المللی، داخلی و معیشتی و اقتصادی خرج کند، چرا باید در زمانی که رسانه‌ها می‌توانستند همایش بزرگ پیاده روی اربعین را انعکاس خبری بدهند، به این موضوع پرداختند، این مسئله نشان می‌دهد که این نوع جریان سازی‌ها در کشور کاملاً حساب شده و با هدف منحرف کردن افکار مردم صورت می‌گیرد.
وی افزود: امروز جریانی حساب شده در کشور فعالیت می‌کند که با حاشیه سازی اجازه نمی‌دهد مردم مطالبات خود و عهد و پیمانی که رئیس جمهور برای گرفتن رأی به مردم داد را از دولت سؤال و مطالبه کنند، این جریان به فکر این است که هر چند وقت یک بار با طراحی یک سناریو و منحرف کردن ذهن مردم مانع از پاسخگویی دولت در زمینه اشتغال، اقتصاد، مشکلات بهداشت و درمان، حقوق‌های نجومی و... شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این دولت شعار است و با شعار درمانی می‌خواهد جامعه را درست کند، با شعار مشکلات مردم حل که نمی‌شود بر آن هم همان‌طور که می‌بینیم افزوده می‌شود.،