گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت دوم 7 آذر- 95
50روستای مازندران همچنان گرفتار برف
با گذشت حدود 30 ساعت از پایان بارش برف در مازندران، همچنان راههای ارتباطی حدود 50 روستای این خطه شمال کشور مسدود است.براثر بارش برف هفته گذشته (سوم و چهارم آذرماه) در مازندران، راههای ارتباطی 600 روستای این استان قطع شد.معاون راهداری اداره کل راهداری مازندران حجم زیاد بارش برف و گرفتار شدن حدود 600 روستای این استان را علت طولانی شدن بازگشایی راههای روستایی دانست.
"
عباسعلی نجفی" در گفت و گو با ایرنا گفت: که تاکنون راههای ارتباطی بیش از 500 روستای گرفتار در برف بازگشایی شد و تردد خودروها در این روستاها برقرار شد.وی افزود: هم اکنون نیروهای خدمات رسان در این استان سرگرم خدمات رسانی به روستاییان گرفتار در برف هستند و گروه‌های راهداری نیز به سایر مناطق روستایی اعزام شدند.معاون راهداری مازندران افزود: اداره کل راهداری استان با تمام تجهیزات و به خدمت گرفتن تجهیزات بخشداری‌ها و دهیاری به دنبال بازگشایی راههای روستایی پوشیده از برف است.
"
نجفی" پیش‌بینی کرد حداکثر تا امروز راههای ارتباطی تمام روستاهای مازندران باز و تردد در آنها برقرار شود.بارش برف هفته گذشته در مازندران که در برخی مناطق به 1.5 متر نیز رسیده بود، باعث قطع راههای روستایی، قطع آب، برق و گاز برخی شهرهای استان مازندران شد که با تلاش گروه‌های فنی شرکت‌های آب، برق و گاز تا عصر جمعه گاز این مناطق وصل شد و برق بیش از 95 درصد از مناطق دچار اشکال نیز وصل شده است.براثر بارش برف و افت فشار، گاز 130 هزار خانوار از یک میلیون و 215 هزار مشترک در مازندران قطع شد.مازندران سه هزار روستا و57 شهر دارد و سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در این استان سکونت دارند و43 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند.
*
افزایش دما در اکثر نقاط کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور نیز از افزایش دما در غالب نقاط کشور در این هفته خبر داد.
"
احد وظیفه" گفت: طی این هفته در غالب نقاط کشور با روند افزایش دما مواجه هستیم تا زمانی که سامانه جدید رسیده و تغییراتی ایجاد کند.وی ادامه داد: شمال کشور طی دو سه روز آینده افزایش قابل توجه دما خواهد داشت، همچنین استان خراسان که این هفته به دلیل ایام سوگواری، میزبان زائران رضوی خواهد بود، هوای نسبتا سردی را خواهد داشت و کمینه‌های هوا در مشهد همچنان زیر صفر خواهد ماند. البته در روزهای آینده از برودت هوا کاسته خواهد شد.مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور با بیان اینکه یک سامانه جدید هم‌اکنون در جنوب کشور فعال است، گفت: براین اساس در سواحل بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و فارس طی امروز بارندگی خواهیم داشت.
"
وظیفه" گفت: موج بعدی از اواخر این هفته غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موج بارش قابل توجهی ندارد، اما شرایط را ناپایدار می‌کند.
*
تهرانی‌ها در هوایی سالم نفس می‌کشند
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران از سالم بودن هوای تهران خبر داد.
"
محمد رستگاری" گفت: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای تهران 67 و در شرایط سالم قرار داشت. شاخص کیفی 24 ساعت گذشته منتهی به 8 صبح دیروز (ششم آذر) نیز 89 و مشابه روز گذشته در شرایط سالم بوده است.وی ادامه داد: در این بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 89 و در شرایط سالم، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 48، میانگین منواکسید کربن 35 و در شرایط پاک قرار داشته است.
*
بارش برف و باران و ترافیک نیمه سنگین در برخی جاده‌های کشور
رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور، با اشاره به تداوم بارش باران و برف در اکثر محورهای مواصلاتی، گفت: محور دیباج - گلوگاه بازگشایی شد.سرهنگ "نادر رحمانی" گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور، هم‌ اکنون در باند جنوبی آزادراه کرج - تهران از پل فردیس تا پل کلاک و گرم‌دره و باند جنوبی آزادراه کرج - قزوین از پل استاندارد تا پل فردیس ترافیک نیمه‌سنگین و در سایر جاده‌ها و معابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.وی افزود: بر همین اساس در استان‌های کرمان محورهای بافق - کرمان، سرچشمه - کرمان بارش برف و در استان‌های کرمان محورهای سیرجان - بندرعباس، سیرجان - کرمان، خوزستان محور بهبهان - گچساران بارش باران گزارش شده و در سایر راه‌ها و محورهای مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.سرهنگ رحمانی تصریح کرد: محور فیروزکوه در محدوده هنرستان کشاورزی از کیلومتر 13 تا 19 از روز شنبه تا سه‌شنبه از ساعت 7 تا 17 و چهارشنبه از ساعت 7 تا 12 به دلیل عملیات روکش آسفالت، تردد خودروها همراه با ترافیک انجام می‌شود.رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور گفت: محور کندوان،کمربندی دهلران، محور فرعی اولنگ - شاهرود و شمشک - دیزین و پونل - خلخال تا اطلاع ثانوی مسدود است.
*
امدادرسانی به مسافران متاثر از برف و کولاک
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با ارائه گزارش عملیات برف و کولاک از(30 آبان تا 6 آذر)، گفت: خدمات امدادی لازم در 60 محور، شهر و مناطق عشایرنشین درگیر برف و کولاک در 13 استان‌ مازندران، گلستان، گیلان، سمنان، قزوین، تهران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، زنجان، کرمان، فارس و یزد به هموطنان ارائه شده است.
"
شاهین فتحی" با اعلام گزارش عملیات برف و کولاک طی هفت روز گذشته در کشور، افزود: در این مدت استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، سمنان، قزوین، تهران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، زنجان، کرمان، فارس و یزد تحت تاثیر برف و کولاک بوده‌ است.وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی به 11 هزار و 399 تن از هموطنان درگیر برف و کولاک در این 13 استان، گفت: بر این اساس 33 تن از هموطنان به مناطق امن و 12 تن به مرکز درمانی منتقل شدند و علاوه بر آن خدمات درمان سرپایی به 37 تن ارائه شد.بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، "فتحی" با اشاره به اسکان اضطراری یک‌هزار و 25 تن از هموطنان، افزود: بر این اساس عملیات رهاسازی برای 2 هزار و 589 دستگاه خودرو از برف انجام شد و در مجموع این عملیات‌ها 185 تیم عملیاتی شامل 674 امدادگر و نجاتگر به‌کار گرفته شد.وی گفت: همچنین یکهزار قوطی انواع کنسرو، 840 قرص نان، 210 بطری آب، 30 کیلوگرم خرما، 500 تخته پتو، 400 کیلوگرم نایلون و 350 شعله والور میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده است.
*
تلاش برای نجات 10 بابلی گرفتار در برف
رئیس جمعیت هلال احمر "بندپی شرقی" بابل گفت: که تلاش برای نجات 10 شهروند بابلی که در ارتفاعات این منطقه گرفتار برف و کوران شدند، همچنان ادامه دارد و تاکنون هیچ کدام از این گمشده‌ها پیدا نشده‌اند.
"
محمدباقر نصرنژاد" در گفت و گو با ایرنا، افزود: این 10 تن 2 روز پیش به منطقه"گلیران" رفتند ولی با توجه به بارش برف که ارتفاع آن به یک متر رسیده است، تاکنون برنگشته‌اند.وی گفت: علت حضور این 10 تن در این مناطق به طور دقیق مشخص نیست و شواهد نشان می‌دهد که این افراد دامدار منطقه نیستند.
"
نصرنژاد" افزود: یک دستگاه خودروی هلال احمر به همراه چهار امدادگر با یک گریدر به همراه خانواده این افراد که همراه تیم نجات هستند به پنج کیلومتری منطقه گلیران رسیدند و به علت یخ زدگی روند بازکردن جاده با گریدر به کندی صورت می‌گیرد.منطقه ییلاقی گلیران در 70 کیلومتری جنوب شهر بابل واقع است.
*
نجات چوپانان گرفتار در برف کوه‌های سوادکوه
رئیس جمعیت هلال احمر سوادکوه گفت: با تلاش نیروهای امدادی این جمعیت، سه چوپان گم شده در برف در منطقه مالی دره (گرزین خیل) سواد کوه پیدا شدند.
"
جهانگیر آذری" در گفت و گو با ایرنا، افزود: این چوپانان که پی دام رفته بودند، دچار یخ زدگی دست و پا شدند و نتوانستند خودشان را از سرازیری منطقه به آبادی برسانند.وی ادامه داد: شامگاه جمعه حوالی ساعت 9 شب یکی از خویشاوندان آن‌ها به هلال احمر خبر داد و بلافاصله یک تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل کوهنوردی به منطقه اعزام شد.رئیس هلال احمر سوادکوه گفت: که با تلاش‌های صورت گرفته توسط امدادگران این جمعیت بعد از 2 ساعت تلاش، این افراد پیدا شدند و اکنون حال انها مساعد است.بارش برف شدید پاییزی که از یکشنبه شب گذشته در مناطق کوهستانی مازندران شروع شده بود با تحت تاثیر قرار دادن مناطق جلگه‌ای از دوشنبه شب ادامه یافت و چهارشنبه و پنجشنبه با کاهش دمای هوا به اوج رسید.براساس اعلام هواشناسی، منطقه سوادکوه در این مدت بیشترین میزان بارش برف را داشت که در بعضی مناطق از یک و نیم متر هم فراتر رفت.پیش از این هم چهار شهروند سیمرغی پس از پنج روز گرفتار بودن در برف و بوران کوههای سوادکوه، با کمک نجاتگران هلال احمر به خانه بازگشتند.
براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز به تدریج از سرمای هوا در اغلب مناطق کشور کاسته می‌شود و روند ملایم افزایش نسبی دما تا اواخر هفته تداوم خواهد داشت.
به گزارش فارس، با توجه به شکل‌گیری جریانات جنوبی در سواحل خزر، روند نسبی افزایش دما در این منطقه نسبت به سایر مناطق کشور به ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه محسوس‌تر خواهد بود.
با تداوم فعالیت سامانه بارشی در دو روز آینده در استان‌های بوشهر، شرق و شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
همچنین در مناطق غربی و شمالی استان‌های کرمان و هرمزگان، جنوب اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ در این مدت بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف خواهد بود.
پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش آلایندگی‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور نظیر تهران و کرج را به دنبال خواهد داشت که انتظار داریم تا سطح ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش یابد.
وزش باد نسبتاً شدید امروز نیز در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور به ویژه استان هرمزگان ادامه خواهد یافت و در برخی نقاط با گردوخاک همراه است؛ انتظار می‌رود از بعدازظهر امروز از میزان سرعت باد در این مناطق کاسته شود.
امروز شرق خلیج فارس و امروز و فردا غرب دریای عمان مواج خواهد بود.
‌با تداوم فعالیت سامانه بارشی ‌در مناطق جنوبی کشور،‌ فردا ‌یکشنبه‌ رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در بوشهر، فارس‌ و کهگیلویه و بویر‌احمد پیش‌بینی می‌شود.
‌بارش در نقاط سردسیر و کوهستانی کرمان و شرق فارس، کهگیلویه و بویر احمد و مناطق کوهستانی جنوب اصفهان به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.
با توجه به احتمال آبگرفتگی معابر در جنوب‌غرب فارس و بوشهر به دلیل بارش باران و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به‌دلیل بارش برف خفیف، توصیه می‌شود جهت حفظ ایمنی و اجتناب از وارد شدن خسارت احتمالی، اقدامات لازم به عمل آید.     
آسمان تهران روز آینده صاف همراه با غبار محلی و اواخر وقت وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 8 و صفر درجه خواهد بود.
روز آینده بجنورد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر و همدان با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین شهرهای کشور و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر کشور خواهد بود.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 27 مهرماه امسال 12.7 میلی‌متر ثبت شد که سال گذشته در این بازه زمانی 63.8 میلی‌متر بود؛ بارش امسال 19.9 درصد بارش سال گذشته برآورد شده است
نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: قوه قضائیه هر گاه تشخیص داد که جرم فردی و یا جرم عمومی درحال رخ دادن است می‌تواند وارد عمل شود
به گزارش میزان، محمد جواد کریمی قدوسی درباره عدم تشکیل جلسه در شورای تامین استان پیرامون برگزاری مراسم سخنرانی در روز اربعین اظهار کرد: پیرامون تشکیل همایش اصلاح طلبان در مشهد و لغو سخنرانی علی مطهری هیچ گونه جلسه ای در شورای تامین استان صورت نگرفته بود و تنها قرار بود با مجوز فرمانداری این همایش برگزار شود.
نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: قوه قضائیه می تواند در موضوع پیشگیری از جرم هر گاه تشخیص داد که جرم فردی و یا جرم عمومی درحال رخ دادن است می تواند وارد عمل شود به مانند زمانی که روزنامه ای رفتاری را خلاف قانون انجام می دهد و قوه قضائیه آن را توقیف می کند و نسبت به برخورد قانونی با آن روزنامه وارد عمل می شود.
کریمی قدوسی با بیان اینکه قضیه سخنرانی علی مطهری در مشهد از نطفه جرم بود، تاکید کرد: یک جریان غیر قانونی به نام مجمع اصلاح طلبان که نه مجوزی داشته و نه اجازه ای با یک سازماندهی مشخص قصد داشته است یک مراسمی هنجار شکنانه را در روز اربعین برگزار کند که با گزارشات دستگاه امنیتی واطلاعاتی به دستگاه قضایی دادستانی وارد عمل شده واجازه این موضوع را نداده است.
وی با اشاره به اینکه در روز اربعین شورای تامین استان جلسه ای را پیرامون این همایش تشکیل نداده است، گفت: استاندار مشهد هم به شخصه پیرامون این موضوع وارد عمل نشده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: یک روز قبل از برگزاری مراسم قوه قضائیه به فرماندار مشهد هشدار داده است که تضمین بدهند که این مراسم مشکلی رابرای استان ایجاد نخواهد کرد اما فرماندار در این باره اقدامی انجام نداده است.
کریمی قدوسی تاکید کرد: اگر حادثه ای پیش می آمد اولین جایی که باید پاسخ می داد قوه قضائیه بود.
وی تصریح کرد: بنده با شناختی که از استان مشهد دارم این اقدام قوه قضائیه را در تثبیت امنیت شهر و جلوگیری از یک حادثه هنجار شکنانه موثر دانسته واین موضوع را درنامه ای خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز که در فضای مجازی منتشر کرده ام تذکرداده ام.
نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به هجمه سنگینی که به قوه قضائیه در طی روزهای اخیر ایجاد شده است تصریح کرد: طراحان این ماجرا و همایش بدون شک می دانستند که این برنامه قابل برگزاری نیست از این رو تنها به دنبال ایجاد تنش بودند تا فضای مشهد را ملتهب کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه امروز برخی افراد مسئول در دستگاه اداری استان خراسان رضوی کار خودشان را تعطیل کرده و به دنبال تشکیل ستادهای انتخاباتی زودهنگام هستند رویه ای که بدون شک عواقب بسیاری را برای استان در پی خواهد داشت.
همچنین حجت الاسلام پژمانفر نماينده مردم مشهد و رييس كميسيون فرهنگي مجلس با بیان اینکه قبل از سخنرانی علی مطهری در مشهد، شورای تامین هیچ جلسه ای تسکیل نداده بود افزود: جلسه ای نبوده که قرار باشد کسی در صورت مخالفت در آن جلسه اظهار نظر کند.نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از سوالات اساسی این است که چرا استاندار، جلسه شورای تامین را تشکیل نداده است، و اگر جلسه شورای تامین تشکل می شد، طبیعتا این موضوع بررسی می شد.
وی خاطر نشان کرد: اگرچه مجوز را فرمانداری صادر می کند، اما با توجه به نگرانیهایی که وجود داشته شورای تامین باید تشکیل جلسه می داد، و با توجه به خروجی آن جلسه فرمانداری تصمیم می گرفت
خبرآنلاین نوشت: حسین الله‌کرم مطلبی درباره کوروش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.
 
متن صفحه اینستاگرام حسین الله‌کرم در زیر آمده است:آيا کوروش وجود خارجى دارد؟
مطلب زير زمانيكه عده اى براى جشن تولد كوروش،كنارمقبره اش رفته بودند در دوبخش تهيه شد.١ﭼﺮﺍ ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﺗﻘﻮﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﻠﻞ ﺛﺒﺖ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺟﻬﺎﻥ، ﺭﻭﺯ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺭﺍ ﻧﻤﯿﺸﻨﺎﺳﻦ؟؟؟ ۲-ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﯾﮑﺘﺎﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩ، ﭼﺮﺍ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭﻣﻨﺸﻮﺭ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﺸﺮ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﯿﺪﻭﻧﻦ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﺭﻫﺎ " ﻣﺮﺩﻭﮎ" ﺑﺖ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺑﻞﺭﻭ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺑﺎ ﯾﺎﺭﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﺑﻞ ﺭﺍ ﻓﺘﺢ ﮐﺮﺩﻩ ؟
۳ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺩﺑﯿﺎﺕ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﯿﺴﺖ؟؟؟ ﺳﻌﺪﯼ ﺣﺎﻓﻆ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺷﻌﺮﺍ،ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ ﻧﺒﺮﺩﻥ؟؟؟ ﻣﮕﺮ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟!  ﭼﺮﺍ ﺣﺘﯽ ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﺍﺳﺖ،
ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﻧﺒﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟؟؟  ﻓﺮﺩﻭﺳﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺷﺎﻫﺎﻥ ﻭ ﺣﮑﻮﻣﺘﻬﺎﯾﯽ ﻗﺒﻠﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﺨﺎﻣﻨﺸﯿﺎﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ، ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﯽ ﺩﻭﻧﺴﺘﻪ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﭼﻪ ﮐﺴﯿﻪ؟؟؟ * ﺍﮔﺮ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﺑﺰﺭﮒ ﻭ ﺑﺎ ﻋﻈﻤﺘﯽ ﺑﻮﺩﻩ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﭘﺪﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﯾﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ! ﺗﺎ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﭘﻬﻠﻮﯼ،ﺍﺳﻢ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺷﺨﺼﻴﺖ ﻛﻮﺭﺵ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻳﺮﺍﻧﻴﺎﻥ ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﺭﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﺴﺮﺍﻧﺸﻮﻥ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﺒﻮﺩﻩ! ﺑﺮﺧﻼﻑ ﺳﺎﯾﺮ ﺍﺳﺎﻣﯽ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﭘﺎﺭﺳﯽ، ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺑﺴﺘﮕﺎﻧﺘﻮﻥ ﺑﮕﺮﺩﯾﺪ ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻧﺎﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﺟﺪﺍﺩﺵ، ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺑﺎﺷﻪ؟
۴ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭﯼ ﺭﻭﻡ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺍﺭﻭﭘﺎ، ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺟﺰﺍﯾﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ، ﺩﺭ ﺷﻤﺎﻝ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎ، ﺩﺭ ﻣﺼﺮ ﻭ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﻩ ﻭ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﮐﻪ ﺭﻭﻡ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭ ﺑﺮﺗﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ،ﺍﻣﺎ ﺁﺛﺎﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﮐﺒﯿﺮ، ﮐﻪ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻧﺶ ﻣﺪﻋﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺁﺳﯿﺎ ﻭ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎﺯﯾﺮ ﻓﺮﻣﺎﻧﺶ ﺑﻮﺩﻩ،ﺩﺭ ﻫﯿﭻ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﻩﺟﺰ ﺗﺨﺖ ﺟﻤﺸﯿﺪﺍﯾﺮﺍﻧﻤﻮﻥ!!! ﺣﺘﯽ ﺧﺮﺍﺑﻪ ﺍﯼ،ﺳﺘﻮﻧﯽ،ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﻨﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺎ ﻣﺎﻝ ﺩﻭﺭﻩ ﮐﻮﺭﻭﺷﻪ!ﭼﻄﻮﺭ ﻣﯿﺸﻪ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﺍﯾﻨﻘﺪﺭ ﺍﻣﭙﺮﺍﻃﻮﺭیش ﺑﺰﺭﮒ ﺑﺎﺷﻪ، ﻭﻟﯽ ﺍﺯ ﺗﻤﺪﻧﺶ ﻫﯿﭻ ﺍﺛﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺴﺘﻌﻤﺮﺍﺗﺶﻧﺒﺎﺷﻪ؟؟؟ ۵- ﻧﮑﺘﻪ ﺑﻌﺪﯼ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻫﺮ ﭼﯽ ﺁﺛﺎﺭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺍﻻﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻫﺴﺖ ﺟﺪﯾﺪﻩ ﻭ ﻣﻨﺒﻌﺸﻮﻥ ﺗﺎﺭیخ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ ﻭ ﻧﻘﻞ ﮔﺰﻧﻔﻮﻥ ﻫﺴﺘﺶ ﮐﻪ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﺸﻒ ﻣﻨﺸﻮﺭ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺎﻡ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ‏(ﻉ‏) ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﮕﺎﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ، ﮐﺸﻒ ﻭ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻫﺮﻭﺩﻭﺕ همه ﺩﺭ ﯾﮏ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻘﺮﯾﺒﺎ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﺳﻂ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺗﺒﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ!!! ﭼﻄﻮﺭ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻗﺮﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﺎﺩﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻮﺩﻩ، ﯾﻬﻮ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺷﻒ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺒﺮﻩ ﮐﻮﺭﻭﺵ ﺍﻋﻼﻡ ﻣﯿﺸﻪ ؟ﺍﻭﻧﻢ ﺩﺭ ﺩﻭﺭﻩ ﭘﻬﻠﻮﯼ !!!! ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺳﺘﺎﻥ ﺷﻨﺎﺳﺎﯼ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﻗﺒﻠﺶ ﮐﺠﺎ ﺑﻮﺩﻥ؟؟؟