کاخ سفید: دلیلی بر اثبات ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات نیست

کاخ سفید: دلیلی بر اثبات ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات نیست 9اذر-95

تهران-ایرنا- کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد، هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا تقلبی گسترده صورت گرفته است.


به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، به دنبال توییت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا در اوایل هفته جاری مبنی بر وقوع تقلب انتخاباتی در سه ایالت آمریکا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید گفت: آنچه حقیقتا می توانم بگویم این است که دلیلی برای اثبات چنین ادعایی وجود ندارد.
ترامپ ادعا کرده بود که میلیون ها رای در سه ایالت آمریکا ابطال شده و تقلبی گسترده صورت گرفته است.
این اظهارات ترامپ در حالی است که مخالفان او پیش تر خواستار بازشماری آرا در سه ایالت شدند و تصریح کردند که نتایج بازشماری آرا، نتیجه انتخابات را به سود هیلاری کلینتون تغییر خواهد داد.
«
مجله نیوزویک» اعلام کرد، «جیل اشتاین» نامزد حزب سبز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا برای اعتراض به نتایج انتخابات این کشور و بازشماری آرا در چند ایالت آماده شده است.
به گزارش ایرنا؛ این مجله افزود: صفحه اینترنتی تجمیع کمک های مالی در پایگاه کمپین اشتاین که روز چهارشنبه راه اندازی شده است تا صبح پنجشنبه دو میلیون و 646 هزار دلار جمع کرده و هدف آن جمع آوری 4.5 میلیون دلار است.
بیانیه منتشر شده در پایگاه اینترنتی کمپین نامزد حزب سبز آمریکا، تصریح کرد: کمپین جیل اشتاین اکنون مبلغ کافی را برای بازشماری آرا در ایالت ویسکانسن پیش از سر رسیدن موعد نهایی این اقدام در روز جمعه دارد و تلاش می کند پول کافی را برای شمارش مجدد آرا در دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان نیز فراهم کند.
دونالد ترامپ در این سه ایالت پیروزی شکننده ای داشت و گاردین در گزارشی نوشت که مخالفان ترامپ به روند و نتایج شمارش آرا در ایالت ویسکانسن شک دارند؛ جایی که رای گیری الکترونیکی برگزار شد و گفته می شد احتمال دستکاری الکترونیکی آرا در آن نیز زیاد است.
شبس**9241*1613* مترجم: جواد ارشادی**انتشار دهنده: عبدالله غفاری