نخست وزیر مالزی: ضعف ها را می پذیرم، اما اتهام های وحشیانه را نه

درخواست از رسانه ها برای تمایز اتهام های وحشیانه از حقایق

نخست وزیر مالزی: ضعف ها را می پذیرم، اما اتهام های وحشیانه را نه 2اردیبهشت-96

کوالالامپور - ایرنا - 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی که از سوی مخالفان دولتش تحت فشار قرار گرفته است، گفت: نقص ها و ضعف های دولت را می پذیرم، اما اتهام های وحشیانه که پایه و اساسی ندارند قابل پذیرش نیست.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر مالزی جمعه شب در نشستی با اشاره به وظیفه رسانه ها و تاکید بر تمایز 'اتهام های وحشیانه از حقایق'، گفت که عملکرد داخلی تبعات بین المللی نیز به دنبال دارد.
به نوشته روز شنبه تارنمای روزنامه 'سان دیلی'، 'نجیب تون رزاق' با این عنوان که به وجود نقایص و ضعف ها در دولتش آگاه است، گفت که اتهام های وحشیانه را که پایه و اساسی ندارند، نمی پذیرم.
وی با تاکید بر اینکه انتظار ندارد رسانه ها در مورد همه چیز با دولت موافق باشند، تصریح کرد: اما لطفا مخالفت خود را با واقعیت ها نشان دهید نه اینکه با اتهاماتی وحشیانه ای که هیچ پایه و اساسی ندارند. 
وی که در 'شب رسانه مالزی' و مراسم اعطای جوایز روزنامه نگاری در هتل 'شانگریلا' سخنرانی می کرد، به نمونه هایی از مواردی که پیشتر رسانه های این کشور آنها را پوشش داده بودند، پرداخت. 
'
نجیب تون رزاق' تصریح کرد، مثلا هنگامی که بحث حضور 40 هزار رای دهنده بنگلادشی در سیزدهمین انتخابات سراسری مالزی در رسانه های اجتماعی مطرح شد، می توان دریافت که با توجه به امکانات حمل و نقل این افراد، وقوع چنین رویدادی کاملا غیرممکن است. 
وی افزود: برای انتقال این تعداد رای دهنده دستکم به 100 فروند هواپیما با ظرفیت 400 نفر نیاز است و غیرممکن است که بتوان این اقدام را محرمانه و بدون کشف نشدن انجام داد. 
سیزدهمین انتخابات سراسری مالزی سال 2013 برگزار شده بود. 
نخست وزیر مالزی که از این فرصت برای تلطیف جو رسانه ای این کشور در آستانه انتخابات احتمالی زودهنگام استفاده کرد، با اشاره به پیمان بین شرکت 'آرامکو' عربستان سعودی با یک پروژه پتروشیمی و پالایشگاه نفت مالزی در ایالت جوهور و سرمایه گذاری هفت میلیارد دلاری، گفت که این سرمایه گذاری به دلیل این تصور که کشور در آستانه ورشکستی است، انجام نشده است. 
وی با این عنوان که مخالفان دولت قصد ندارند با استناد به واقعیت ها با ما مخالفت کنند، تصریح کرد: آنها تبلیغات نادرستی انجام می دهند که متاسفانه برخی از آنها تبعات بین المللی به همراه دارد. 
'
نجیب تون رزاق' بحران فعلی را ناشی از رسانه های آنلاین و تاثیر آن بر رسانه های چاپی دانست و گفت که همواره راهی برای رسانه های چاپی وجود دارد که استراتژی های قوی تر و بهتری در پیش گیرند. 
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی