گزیده خبرهای 10 اردیبهشت -96

گزیده خبرهای 10 اردیبهشت -96
دستگيري شايعه پراکن
کرمان- ايرنا: دادستان عمومي و انقلاب شهر کرمان گفت: عامل انتشار شايعه بمب گذاري در شهر بافت شناسايي و دستگير شد. دادخدا سالاري با بيان اينکه علت و انگيزه متهم از انتشار اين شايعه در حال بررسي است، اظهار داشت: رسيدگي به پرونده متهم جوان «الف.م» با قيد فوريت در شعبه اول بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب در حال انجام است.
انحراف مرگبار
    ساري- خبرنگار کيهان: سخنگوي مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي بابل گفت: يک دستگاه خودروي پژو پارس در محور جديد بابل به آمل دچار انحراف از مسير شد و با تير چراغ برق برخورد کرد. غلام نياروشن افزود: به دنبال اين حادثه امدادگران به محل مورد نظر اعزام شدند و مشاهده کردند يک جوان 19 ساله به شدت دچار خون ريزي شده است. وي تصريح کرد: تلاش امدادگران براي نجات جان اين مصدوم بي نتيجه ماند و جوان فوت کرد.
برخورد خونين 2 خودرو
    اصفهان- خبرنگار کيهان: رئيس پليس راه استان اصفهان گفت: ماموران پليس راه از برخورد يک دستگاه سواري پژو پارس با يک سواري پرايد در محور «خوانسار- داران» مطلع و به محل اعزام شدند.    سرهنگ «حسين پورقيصري» افزود: در اثر اين حادثه دو نفر از سرنشينان پرايد و دو نفر از سرنشينان پژو پارس در دم فوت و يک نفر از سرنشينان پژو پارس به شدت مجروح شد.    وي بيان داشت: علت وقوع اين حادثه رانندگي توسط کارشناسان مربوطه انحراف به چپ پژو پارس اعلام شده است.
دفن یک کشته شده در سوریه  در شهرستان جوین 

جوین-خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: شهید مدافع وطن یکی از شهدای میرجاوه با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع شهر نقاب پس از وداع و زیارت عاشورا برای تشییع به فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جوین منتقل شد.شهید مدافع وطن مهدی امینی از مقابل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جوین با بدرقه مردم شهید پرور جوین، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه جوین و حکم آباد و فرماندار و سایر مسئولین تشییع و برای دفن به زادگاهش روستای حکم آباد مرکز بخش عطاملک منتقل شد.
پدر این شهید بزرگوار با اعلام "رضا هستیم به رضای الهی" گفت: فرزندم مهدی آخرین روز خدمت مقدس سربازی را سپری می‌کرد، و این امانت از طرف خداوند به ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی سپرده شده بود و مشیت الهی پس گرفتن امانت بود و ما هم با کمال میل این امانت را پس دادیم.این گزارش حاکیست مهدی امینی یکی از 9 شهید مرزی میرجاوه است که توسط مخالفان نظام به شهادت رسیدند.
12 مصدوم در پی سانحه اتوبوس در جاده هراز 
سخنگوی اورژانس فوریت‌های پزشکی 115 مازندران گفت: برخورد اتوبوس در جاده هراز با دیواره کوه 12 مصدوم بر جای گذاشت."ذکریا اشکپور" در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: این حادثه ساعت حوالی 13 شنبه در مسیر آمل به تهران در ورودی جاده «لاسم» رخ داد و تلفات نداشت.وی ادامه داد: اتوبوس حادثه دیده 30 مسافر داشت و مصدومان حادثه به درمانگاه شهر گزنک منتقل شدند."اشکپور" گفت: اتوبوس به سمت تهران در حرکت بود و شاهدان عینی ساعت 12 و 36 دقیقه حادثه را به مرکز پیام اورژانس آمل اطلاع دادند.وی افزود: مبولانس‌های‌ پایگاه‌های اورژانس بایجان، پلور، گزنک و دماوند و همچنین یگاه‌های هلال احمر پلور و گزنک به محل حادثه اعزام شده بودند.
*
تخطی از سرعت مجاز، علت حادثه برخورد اتوبوس با دیواره کوه هراز بوده استسرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور نیز اظهارداشت: در بررسی‌های اولیه علت حادثه برخورد اتوبوس اسکانیا با دیواره کوه، تخطی از سرعت مطمئنه از جانب راننده اتوبوس بوده است.
سرهنگ "نادر رحمانی" در گفت‌وگو با فارس در خصوص جزئیات حادثه برخورد اتوبوس به دیواره کوه در محور هراز گفت: این حادثه ساعت 13:10 دقیقه در سه‌راهی "لاسم" در محور هراز رخ داد.وی افزود: در این حادثه یک دستگاه اتوبوس اسکانیا با دیواره کوه برخورد کرد و براساس اطلاعات اولیه 3 نفر از مجروحین به بیمارستان منتقل شدند.سرپرست مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در خصوص علت این حادثه گفت: در بررسی‌های اولیه تخطی از سرعت مطمئنه ازسوی راننده اتوبوس علت این حادثه بوده است.
انفجار سیلندر گاز «ال پی جی»، 4 نفر را روانه بیمارستان کرد 
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: انفجار سیلندر گاز «ال پی جی» یک کارگاه غیرمجاز در پارکینگ قائم شهرک سالور اسلامشهر منجر به مصدومیت و سوختگی 4 نفر شدح22سن عباسی» در گفت و گو با ایرنا، افزود: ساعت 12 حادثه انفجار کپسول گاز در شهرک «سالور» اسلامشهر به سامانه 115 اعلام و با توجه به وسعت حادثه 5 دستگاه آمبولانس به همراه بالگرد امداد هوایی مرکز اورژانس تهران به محل حادثه اعزام شدند.وی اظهار کرد: یکی از مصدومان این حادثه توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهدای یافت آباد و 3 مصدوم دیگر نیز توسط امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.به گفته «عباسی»، علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.