رهبر ایران: این که بعضی گفتند سایه جنگ را برطرف کردند درست نیست

رهبر ایران: این که بعضی گفتند سایه جنگ را برطرف کردند درست نیست  10ازدیبهشت-96
خامنه ای نه مثل همیشه  نهراست نگفته که دوپهلوگویی هم نکرده است .چون یک اعتراف رقیب را تکذیب کرده است .البته بدون آنکه بگوید اگر نگرانی تحریم ها وسایه جنگ وقیام مردم ناراضی نبود چرا تن به رئیس جمهورشدن روحانی وبرجام داد وبه آرزوی رؤیایی دست یابی پاسداران سلاح هسته ای خط بطلان کشید؟
دیدار آیت‌الله خامنه‌ای با تعدادی از کارگران
حق نشر عکسFARSI.KHAMENEI.IR
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، گفته است "گاهی شنیده‌ایم در گذشته بعضی‌ها گفته‌اند که وقتی ما مسئولیت پیدا کردیم، توانستیم سایه جنگ را از سر کشور رفع کنیم. نه! این حرف‌ها، درست نیست."
رهبر ایران که در جمع تعدادی از کارگران و در آستانه روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) سخن می‌گفت افزود "آنچه که سایه جنگ را، سایه دشمن را در طول این سال‌های متمادی از سر کشور رفع کرده است حضور مردم بوده است."
آیت‌الله خامنه ای تاکید کرده است که "اینکه می‌بینید دشمن‌های گردن کلفت در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می‌کنند، به خاطر حضور مردم است. از مردم به معنای واقعی کلمه می‌ترسند."
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که نامزد این دوره انتخابت ریاست جمهوری است، پیشتر در مواردی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران (برجام) گفته بود که این توافق"سایه جنگ و تهدید و تحریم ظالمانه" را از کشور برداشت و فضای کار و تعامل با جهان را ‏مساعدتر کرد.
بسیاری از هواداران آقای روحانی نیز در سخنرانی‌ها و اظهار نظرات خود جملات مشابه استفاده می‌کنند.
آقای خامنه‌ای در سخنان امروز خود گفت که حضور مردم "در عرصه‌های مختلف تعیین‌کننده امنیت ملی است. اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند،کشور در امنیت خواهد بود."
رهبر ایران همچنین تاکید کرد که مسئولان انتخابات "قانون را به طور دقیق رعایت کنند و در قبال هیچکس نسبت به قانون رودربایستی نداشته باشند. هیچ استثنائی در مورد قانون وجود ندارد."
اظهارات آقای خامنه ای در حالی عنوان شده است که تبلیغات شش نامزد تایید صلاحیت شده دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در جریان است و این نامزدها اولین مناظره زنده خود را روز جمعه هشت اردیبهشت انجام دادند.
انتخابات جمهوری روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مصطفی میرسلیم، اسحاق جهانگیری، حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و مصطفی هاشمی طبا نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند.