پس از گذشت 4 سال وعده آخوندي درباره آزادراه تهران - شمال عملي نشد

پس از گذشت 4 سال وعده آخوندي درباره آزادراه تهران - شمال عملي نشد 10 اردیبهشت -96
چون این طرح دردوران احمدی نژاد به قرارگاه خاتم پاسداران واگذارشده بود .ولی دولت روحانی مخالفت کرد .برای همین مخالفت و توطئه های پاسداران علیه دولت روحانی شدت گرفت طوریکه با هرشرکت خارجی که دولت  قراردادمنعقد این طرح را شروع کند اطلاعات سپاه با بازداشت های دوتابعیتی و....  بااجرایی شدن طرح کارشکنی کرده اند.

در حالي اخيرا وزير راه و شهرسازي به انتقاد يکي از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري درباره طولاني شدن ساخت آزادراه تهران - شمال واکنش نشان داده که وي طي چهار سال اخير خلف وعده هاي فراواني در رابطه با اين پروژه داده است.
    
به گزارش خبرگزاري تسنيم، چند روزي است وزير راه و شهرسازي در شبکه اجتماعي تلگرام فعال شده و کانالي را با عنوان «عباس آخوندي» راه اندازي کرده است. وزير حقوق شهروندي در اين کانال به مسائل مختلف روز جامعه به ويژه موضوع انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري مي پردازد.
    
مرور گذرا بر سخنان و وعده هاي وزير راه و شهرسازي در خصوص پروژه هاي حمل و نقلي از جمله آزادراه تهران - شمال نشان مي دهد که ضد و نقيض هاي فراواني در اظهارات وي وجود دارد.
    
وزير راه و شهرسازي روزي که رسما در ساختمان دادمان جانشين علي نيکزاد شد وعده داد آزادراه تهران - شمال را تا پايان دولت يازدهم به اتمام برساند. آخوندي دو هفته بعد (8 شهريور 92) در بازديد از اين آزادراه وعده اي ديگر داد و گفت: مشکل آزادراه تهران - شمال مسائل مالي و حقوقي است و تا 21 روز آينده تصوير روشني از اين پروژه را ارائه خواهد کرد.
    
وي افزود: اين گزارش را به رئيس جمهوري ارائه مي کند و پس از آن براي وضعيت آزادراه تهران - شمال تصميم گيري خواهد شد.
    
اما نيمه فروردين سال بعد (93) وزير راه و شهرسازي در حاشيه بازديد از محور هراز درباره آزادراه تهران - شمال گفته بود: تکميل اين آزادراه در اولويت وزارت راه و شهرسازي نيست.
    
آخوندي با بيان اين که آزادراه تهران - شمال که از سال هاي گذشته در کشور ساخت آن آغاز شده هنوز به سرانجام نهايي نرسيده است، افزود: به دليل پيچيدگي هايي که در نحوه اجرا و تعيين پيمانکاران اين پروژه صورت گرفته، اجراي اين طرح فعلا در دستور وزارت راه و شهرسازي نيست.
    
سوم ارديبهشت همان سال (93) قاسم احمدي لاشکي نماينده مردم تنکابن در مجلس دهم طي نشستي خبري گفته بود: وزير راه و شهرسازي روز گذشته در نامه اي عنوان کرده که طرح آزادراه تهران - شمال در زمره طرح هاي اولويت دار اين وزارتخانه قرار گرفته است!
    
تا اينجاي کار به طور واضح مشخص است که آقاي وزير درباره آزادراه تهران - شمال سياست مشخصي طي چهار سال اخير نداشته است. حال در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري آخوندي روي بهره برداري از تنها يک قطعه آزادراه افسانه اي يعني قطعه يک مانور مي دهد. گويا وي فراموش کرده روز معارفه اي به عنوان دومين وزير راه و شهرسازي چه وعده هايي داده است. اظهاراتي که پس از چهار سال مشخص شده مشحون از خلف وعده است.
    
وزير راه و شهرسازي اوايل تيرماه سال گذشته در برنامه تيتر امشب شبکه خبر درباره آزادراه تهران - شمال گفته بود: در هر 250 متر از اين پروژه 120 کيلومتري، يک کارگاه مستقر است. در قطعه اول اين پروژه (يعني 32 کيلومتر اول) کار بسيار دشوار بود چرا که در اين مسير پلي به درازاي 300 متر تعبيه شده است که اجراي آن با دشواري هاي زيادي همراه است.
    
آخوندي با اعلام اينکه وزارت راه و شهرسازي تمايل دارد امکان بازديد مردم از روند اجراي اين جاده ها را فراهم کند، افزود: با توجه به اينکه پيمانکاران اين پروژه کاملا ايراني هستند، بهتر است تا مردم از اين دستاورد بومي ديدن کنند.
    
وي تاکيد کرد: سراسر اين پروژه به گونه اي طراحي شده که هيچ کجاي جاده سنگريزه اي از ديوار ه ها سرازير نشود و ديواره ها کاملا تثبيت شده باشند.
    
وي با بيان اين که براي فاز سوم اين پروژه مذاکراتي با کره اي ها در جايگاه فاينانسور انجام شده و احتمالا بخش هزارچم اين جاده را کره اي ها تکميل خواهند کرد، گفت: فاز 2 اين پروژه در سال 98 و باقي مراحل در دست هم تا پايان سال 99 (دولت دوازدهم) به اتمام خواهد رسيد.