گزیده ها قسمت د وم

گزیده ها قسمت د وم  10 اردیبهشت -96
دزدی از خانه‌های ویلایی با زاغ‌زنی نامزد 
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی که با همدستی نامزدش اقدام به سرقت از منازل ویلایی کرده بود، خبر داد.در ساعت 23 روز دوم اردیبهشت‌ماه امسال یکی از اهالی مجتمع شهید بهشتی از مجتمع مسکونی محل سکونتش مشاهده کرد که جوانی با لباس قرمز رنگ، پس از زاغ زنی و اطمینان از عدم حضور ساکنان یک خانه ویلایی قصد ورود به آن ‌را دارد که بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع‌رسانی شد.با حضور ماموران کلانتری 122 دربند، ماموران ضمن شناسایی خودرو پژو پرشیا متعلق به سارقان، موفق به شناسایی خانمی جوان در داخل خودرو شدند که درحال زاغ‌زنی محل بود که اقدام به دستگیری وی کردند.با دستگیری فائزه.ح 32 ساله، ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی وارد منزل شده اما سارق با اطلاع از دستگیری همدست خود و ضمن رها کردن خودرو پژو پرشیا و بدون موفقیت در سرقت از منزل، از دیوار پشتی اقدام به فرار کرد.با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور مقام قضایی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و فائزه پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، صراحتا به انجام ده‌ها فقره سرقت منزل با همدستی نامزدش به نام افشار اعتراف کرد وگفت که خودروی توقیف شده نیز متعلق به همسرش است.در شرایطی که افشار از مخفیگاهش در خیابان پیروزی متواری شده بود، تحقیقات ازنامزدش در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان به ترددهای مکرر خواهر فائزه برای ملاقات با خواهرش در زندان مشکوک شدند که با انجام اقدامات پلیسی اطمینان پیدا کردند که برخلاف اظهارات خواهر متهمه مبنی بر بی‌اطلاع بودن از نامزد خواهرش، وی از مخفیگاه و محل‌های تردد افشار اطلاع دارد.با بهره‌گیری از اقدامات پلیسی و مراقبت‌های نامحسوس پلیسی، سرانجام افشار.ح 35 ساله در خیابان خرمشهر شناسایی، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی، سرهنگ کارآگاه "کرم یوسف‌وند"، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح این متهم به ده‌ها فقره سرقت منزل در شمال تهران، اقدامات برای شناسایی مالباختگان و محل‌های سرقت آنان در دستورکار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت و متهمان با صدور قرار قانونی برای تکمیل تحقیقات در اختیار هستند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که سبک و سیاق حرکت در مناظرات نباید نظام را تضعیف کند؛ چراکه مدیریت در کشور فقط مختص به قوه مجریه نیست.

به گزارش ایسنا، یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که سبک و سیاق حرکت در مناظرات نباید نظام را تضعیف کند؛ چراکه مدیریت در کشور فقط مختص به قوه مجریه نیست.

محمد هاشمی  با اشاره به برگزاری اولین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که روز گذشته برگزار شد، گفت: آقای دکتر روحانی در این مناظره خیلی رعایت نظام را داشتند و از  سیاه‌نمایی پرهیز می‌کردند، البته از رئیس‌جمهور کشور همین توقع می‌رود.

وی  ادامه داد: آقای رئیسی هم تقریبا همین‌گونه عمل می‌کردند. البته بعضی از قول‌هایی که می‌دادند به نظر واقع بینانه نبود. چون با توجه به تجاربی که خود من با حضور در دولت‌ها از اول انقلاب تا دولت آقای خاتمی داشتم به نظر می‌رسد با توجه به مقتضیات زمان، این نوع کارها با مشکل مواجه شود. چراکه مبتنی بر تجربه نیست و ممکن است خیال‌پردازی باشد.

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: آقایان هاشمی طبا و میرسلیم نیز رعایت نظام را می‌کردند وبه دنبال سیاه‌نمایی نبودند بلکه سعی داشتند ایده‌های خود را مطرح کنند. البته اینکه ارائه این ایده‌ها تا چه اندازه تاثیرگذار باشد بستگی به افکار عمومی دارد اما این افراد در مناظره اخلاق‌مدارانه رفتار کردند.

هاشمی در ادامه اظهار کرد: آقای قالیباف تقریبا شیوه آقای احمدی نژاد را درمناظره پیش گرفته بود اما به گونه بدتر و شدیدتری حمله می‌کرد و بدون توجه به فرمایشات رهبری که همیشه بر اخلاق مداری تاکید دارند، سیاه‌نمایی می ‌کرد. این درحالی است که همه این نامزدها عضوی از این کشور و مدیران نظام هستند.

وی خاطر نشان کرد: ایشان از خطوط مقام معظم  رهبری عبور کرده و مطالبی مطرح کردند که نه تنها این دولت بلکه دولت‌های قبل را نیز با برداشت نادرست تخریب می کرد. ایشان دستاوردهای نظام جمهوری را زیر سوال برده و بدون اینکه نمایندگان سایر دولت‌ها حضور داشته باشند بدون توجه به کارنامه خودشان در شهرداری به تخریب پرداختند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی خود از عملکرد اسحاق جهانگیری در این مناظره، گفت: آقای جهانگیری روز گذشته جواب‌های آقای قالیباف را داد. اما در عین حال سیاه‌نمایی نکرد. اما نهایتاً ماحصل این مناظره را به نفع نظام نمی دانم. چون افرادی در این مناظره جمع شدند که از مدیران باسابقه نظام هستند و چند تن از آنها از ابتدای پیروزی انقلاب در مسئولیت های کشور حضور داشتند. اما اکنون چنین برخوردهایی کارنامه نظام را خدشه دار می کند.

هاشمی تصریح کرد: در سال 88 وقتی آقای احمدی نژاد تهمتهایی علیه بزرگان نظام زد، بنی صدر بیانیه ای داد و گفت که ماهم همین ها را میگوییم. یعنی نتیجه این نوع مناظره ها تنها سوژه سازی برای بدخواهان و دشمنان برای تضعیف نظام است و کارایی نظام را زیر سوال می برد. درحالیکه رهبری همواره تاکید داشتند اینگونه عمل نشود.

وی خاطر نشان کرد: مهم این است که درهمه حال از نظام دفاع کنیم و اگر هم دفاع نکردیم، سوژه دست دشمن ندهیم.

این فعال سیاسی همچنین در ارزیابی خود از فضای انتخاباتی حاکم در کشور، گفت: فعلا شور و هیجان انتخاباتی درجامعه وجود ندارد. در حالیکه باید به گونه ای رفتار شود تا مردم امیدوار شده و پای صندوق های رای بیاییند اما این نوع تبلیغات تا به اینجا درجهت یأس مردم بوده و می‌بینیم کسانی که خودشان سالها مسئولیت داشتند از ضعف مدیریت می گویند. درحالیکه آدرس اصلی نظام است و نمی توان گفت که این موضوع به فرد یا افراد خاصی برمیگردد.

هاشمی تاکید کرد: مدیریت در نظام فقط متوجه قوه مجریه نیست و این مدیریت توسط قوه قضائیه، مجلس، سطوح مختلف نظامی و انتظامی، صداو سیما و رهبر
سرپرست دانشگاه آزاد در ابلاغیه ای اعلام کرد: تمامی قسمت ها، واحدها و بخش های وابسته و تابعه این دانشگاه وظایف قانونی خود را به بهترین نحو ممکن تداوم بخشند و نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، علی محمد نوریان ضمن قدردانی از خدمات و زحمات حمید میرزاده در مدت تصدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه ای به روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات امنای استان ها)، روسای واحدهای جامع مستقل، واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما این دانشگاه ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:

«نظر به لزوم اداره هرچه بهتر و پویاتر دانشگاه و تداوم امور آن مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود تا تمامی قسمت ها، واحدها و بخش های وابسته و تابعه دانشگاه وظایف قانونی خود را به بهترین نحو ممکن تداوم بخشیده و با رعایت قوانین، مقررات و مصالح، نسبت به ارائه خدمات شایسته اهتمام ورزند.

بر اساس این بخشنامه به منظور ایجاد جو آرامش، اطمینان و استمرار خدمت رسانی به دانشجویان در دانشگاه، تا اطلاع بعدی از هرگونه عزل و نصب در تمامی مشاغل تحت پوشش دانشگاه خودداری و موارد ضروری را با اینجانب مکاتبه کرده تا در صورت صلاحدید مجوز لازم داده شود.

قرارداد های جدید بالای یک میلیارد ریال (یکصد میلیون تومان) فعلا منعقد نشده و درباره قراردادهای فوری کمتر از آن نیز پس از تایید عامل خزانه دار استان و تصویب معاون اداری و مالی سازمان مرکزی اقدام شود.

در مورد تداوم قراردادهای موجود نیز در چارچوب مصوبات قانونی اقدام و از ایجاد هرگونه تعهد جدید پرهیز شود.

بر اساس بندهای این بخشنامه با توجه به نزدیکی ایام انتخابات، هیچ یک از بخش های ستاد مرکزی و واحد و مراکز دانشگاهی و واحدهای تابعه و وابسته مطلقا مجاز نیستند که در اوقات اداری و یا با صرف هزینه از منابع دانشگاه برای گروه های سیاسی و کاندیداهای مورد نظر فعالیت و تبلیغ کنند.»

وی خطاب به شورای امنیت گفت: چین محور مشکل در شبه جزیره کره نیست. کلید حل مسئله هسته ای شبه جزیره کره در دستان چین

تیلرسون خطاب به شورای امنیت گفت: چین محور مشکل در شبه جزیره کره نیست. کلید حل مسئله هسته ای شبه جزیره کره در دستان چین نیست.

به گزارش العالم، شورای امنیت سازمان ملل نشستی را برای بررسی پرونده هسته ای و موشکی کره شمالی برگزار کرد که با تاکید آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بر تلاش پیونگ یانگ برای دستیابی به سلاح هسته ای همراه بود.

دبیرکل سازمان ملل در نشست وزیران خارجه اعضای شورای امنیت از کره شمالی خواست تا مذاکرات درباره پرونده هسته ای خود را از سر بگیرد و بدنبال حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز باشد.

وی نارضایتی خود را از خطر تنش نظامی در شبه جزیره کره ابراز داشت و گفت: نبود کانال های تماس با کره شمالی خطرناک است. ما نیاز به جلوگیری از بروز سوء تفاهم داریم. ما نیاز به اقدام برای جلوگیری از وقوع درگیری و برقراری صلحی دائم داریم.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست گفت: تلاش های دیپلماتیک درباره کره شمالی هیچ نتیجه ای نداده است و جامعه بین المللی باید  مصوبات سازمان ملل را به طور کامل اجرا و روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ را تعلیق یا کاهش دهد.

وی افزود: آمریکا نمی تواند در برابر تهدیدهای کره شمالی دست بسته بماند. خطر حمله هسته ای این کشور به کره جنوبی و ژاپن واقعی و دیر یا زود اتفاق می افتد. باید شورای امنیت پیش از آنکه پیونگ یانگ چنین کاری کند، اقدام کند.

در همین حال، وانگ یی وزیر خارجه چین نیز از کره شمالی خواست تا فعالیت توسعه توانمندیهای موشکی و هسته ای خود را متوقف کند. وی به همه طرف ها گفت که استفاده از زور راه حل اختلافات نیست و تنها به فجایع بزرگتر منتهی می شود.

وی خطاب به شورای امنیت گفت: چین محور مشکل در شبه جزیره کره نیست. کلید حل مسئله هسته ای شبه جزیره کره در دستان چین نیست.