هشدارنسبت به‌ شیوع تب‌کنگو در سیستان و بلوچستان


در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به افزایش تب کنگو در این استان طی 10 روز گذشته، نسبت به شیوع این بیماری خطرناک هشدار داد.
محمودرضا میری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ویروس تب کریمه کنگو از سال 79 وارد استان سیستان و بلوچستان شده که یک بیماری مشترک بین انسان و دام است.
 میری افزود: در طی سال های گذشته این بیماری کنترل شده و با مراقبت های نظام پزشکی در استان سیستان و بلوچستان این بیماری کاهش یافته و میزان مرگ و میر آن در استان به حداقل رسیده است.
وی گفت: بیشتر مبتلایان به بیماری کنگو، کارکنان کشتارگاه‌ها و صنف قصابان و یا افرادی که به نحوی با گوشت و بسته بندی آن سرو کار دارند، هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کشتار دام در کشتارگاه‌ها و نگهداری گوشت دام در درجه حرارت 2 تا 8 درجه سانتیگراد بلافاصله پس از ذبح را مهمترین توصیه بهداشتی تهیه و مصرف دام برای جلوگیری از شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: به شهروندان توصیه می‌شود پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند و در کشتارگاه‌ها افراد از دستکش و پیش بند و در موارد شدید این بیماری از ماسک استفاده کنند چرا که ممکن است این بیماری حتی از طریق تنفس به انسان منتقل شود.
میری در پایان تصریح کرد: در 10 روز گذشته 15 مورد مشکوک به بیماری کنگو در بین مردم سیستان و بلوچستان دیده شد که البته جای نگرانی نیست و با رعایت نکات بهداشتی و درمانی این بیماری کنترل می‌شود.