سازمان ملل: بیش از یک هزار عراقی در ماه گذشته کشته و یا زخمی شدند

سازمان ملل: بیش از یک هزار عراقی در ماه گذشته کشته و یا زخمی شدند 16فروردین-96
سهم سپاه قدس و مزدوران آدم کش ا لحشد الشعبی وصل به سپاه در این موردچیست؟
تهران – ایرنا – دفتر کمک های سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) روز شنبه گزارش کرد که یک هزار و 115 نفر از مردم عراق در خشونت های ماه مارس سال جاری میلادی در این کشور کشته و یا زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط از بغداد، دفتر کمک های سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) افزود: طی ماه مارس 548 غیرنظامی کشته و 567 نفر دیگر نیز در خشونت های عراق زخمی شدند.
براساس گزارش یونامی، استان نینوای عراق با 367 کشته و 147 نفر زخمی،استان بغداد با 84 کشته و 246 زخمی و استان صلاح الدین نیز با 38 کشته و 69 زخمی بالاترین آمار خشونت ها را در میان استان های عراق دارند.
«
یان کوبیش» رئیس دفتر یونامی عراق با بیان اینکه داعش همچنان غیرنظامیان را در عراق هدف قرار می دهد، تلاش های دولت عراق را در حمایت از غیرنظامیان این کشور ستود.
وی گفت: عناصر داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند. داعش در بخش های غربی موصل، غیر نظامیان را به مناطقی منتقل کردند که محله های مسکونی وجود دارد، تا از آن ها در مقابل نیروهای عراقی به صورت سپر انسانی استفاده کنند.
حضور داعش در بخش هایی از عراق باعث ایجاد ناامنی در این کشور شده و نیروهای عراقی در تلاش هستند تا عناصر این گروه تروریستی را از آخرین مقرهای آنها در موصل بیرون برانند.